[***] schreef:Stelling: iedereen die vlees eet of wil eten, zou zelf eens een dier moeten doden/slachten.
Wat vinden jullie van deze stelling?
(Ik eet zelf overigens gewoon vlees).
En dan? Ik heb beiden gedaan had ik toen moeten bekeren?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
magda_90 schreef:[***] schreef:Stelling: iedereen die vlees eet of wil eten, zou zelf eens een dier moeten doden/slachten.
En dan? Ik heb beiden gedaan had ik toen moeten bekeren?
[***] schreef:Palmera schreef:
Ik denk dat het handiger is hier een ander topic voor te maken, desnoods met poll
Heb je gelijk in, maar ik ben wel benieuwd wat de mensen die hier vrij stellig reageren, vinden van deze stelling.
Daarbij gaat het mij niet om het proces te zien, maar zelf te doen.
bruintje123 schreef:rare stelling.
Maar ja, bij honger zeker.
Nu nee, want het is niet nodig dat te doen.
Maak de stelling maar eens anders.
Er is geen eten en je hebt enorme honger, wel is er een kippenvleugel, eet je die?
Denk ondertussen eens aan de hongerwinter aan wat mensen allemaal aten om in leven te blijven.
bruintje123 schreef:Natuurlijk gaat het daar wel om.
Vegetaries eten geen vlees, maar zeker weten wel als er honger is.
Veel mensen die vlees eten slachten nu niet zelf, het ligt immers in de winkel.
Dus waarom zouden ze.
Maar zouden dat zeker gaan doen als de schappen leeg zijn.
Als je een stelling maakt, mag hij gewoon completer zijn vind ik.
bigone schreef:Vroeger werd er overal thuis geslacht, of door de bewoner zelf of door de thuisslachter. Als kind stond ik er bij mijn grootouders met de neus bovenop. Pittig achteraf en ik zou er zeker moeite mee hebben om een koe/varken/paard naar de andere wereld te helpen. Maar ook geeft dit meteen de afstand van mensen tot een natuurlijk iets toe dat een aantal decennia geleden nog heel normaal was. Tegenwoordig kopen de mensen voedsel in de super en denken meestal liever niet aan het eventuele dierenleed wat er achter zit. Logisch want het staat mijlenver van de dagelijkse leefwereld af voor de meesten. Daarom word er ook zo fel gereageerd op de slacht van de drie hengsten. Het past niet in het plaatje van de huidige maatschappij.
Onali schreef:Ik zou minder moeite hebben om een dier te slachten (uit elkaar te halen) dan te doden.
Maar moest het noodzakelijk zijn, dier lijdt of ik, dan zou ik het waarschijnlijk wel kunnen.
bigone schreef:Vroeger werd er overal thuis geslacht, of door de bewoner zelf of door de thuisslachter. Als kind stond ik er bij mijn grootouders met de neus bovenop. Pittig achteraf en ik zou er zeker moeite mee hebben om een koe/varken/paard naar de andere wereld te helpen. Maar ook geeft dit meteen de afstand van mensen tot een natuurlijk iets aan dat een aantal decennia geleden nog heel normaal was. Tegenwoordig kopen de mensen voedsel in de super en denken meestal liever niet aan het eventuele dierenleed wat er achter zit. Logisch want het staat mijlenver van de dagelijkse leefwereld af voor de meesten. Daarom word er ook zo fel gereageerd op de slacht van de drie hengsten. Het past niet in het plaatje van de huidige maatschappij.
bruintje123 schreef:bigone schreef:Vroeger werd er overal thuis geslacht, of door de bewoner zelf of door de thuisslachter. Als kind stond ik er bij mijn grootouders met de neus bovenop. Pittig achteraf en ik zou er zeker moeite mee hebben om een koe/varken/paard naar de andere wereld te helpen. Maar ook geeft dit meteen de afstand van mensen tot een natuurlijk iets aan dat een aantal decennia geleden nog heel normaal was. Tegenwoordig kopen de mensen voedsel in de super en denken meestal liever niet aan het eventuele dierenleed wat er achter zit. Logisch want het staat mijlenver van de dagelijkse leefwereld af voor de meesten. Daarom word er ook zo fel gereageerd op de slacht van de drie hengsten. Het past niet in het plaatje van de huidige maatschappij.
Dat dus![]()
Het past ineens niet meer in de maatschappij van nu.
Maar vele herinneren het zich nog wel en is het geen ver van de bed show.
[***] schreef:Stelling: iedereen die vlees eet of wil eten, zou zelf eens een dier moeten doden/slachten.