PanamaD schreef:_San87_ schreef:Oei wat naar... Gelukkig komt het goed met het paard.
Ik vind Staffords, Pitbulls e.d. supermooie honden, maar hier komt er nooit een. Vind t veel te eng dat dergelijk gedrag naar voren kan komen...
Wat een aanname... die beesten zijn vaak juist hardstikke trouw.. maar doordat ze nu zo slecht naar voren komen de laatste tijd hebben de direct 'de naam'. Het begint bij de opvoeding. Als je niet consequent bent kan zelfs het trouwste ras aanvallen.
Vergeet niet dat een Chihuahua of jack russel vaak veel feller zijn. Maar omdat het kleine hondjes zijn is de kracht minder, maakt ze niet minder gevaarlijk. Ben juist eerder bang voor zo'n mini hond dan een groter beest.
Hier een stafford eigenaar, trouwer beest kan je niet wensen evenals onze kruising franse bull x stafford.
Onzin dus. Zo zonde
Slecht naar voren de laatste tijd? Dat is al minimaal sinds eind vorige eeuw.
Ik ben bang dat deze rassen ook te lijden hebben onder hun stoere uiterlijk. Zie genoeg tokkie-achtige eigenaren die dit sort dieren helemaal niet kunnen handelen. Dit soort honden moeten bij mensen die echt weten wat ze doen.
Daarnaast, ik weet van mezelf dat ik geen sterruiter ben en ook niet die finesse in de vingers heb. Ik zal voor mezelf dus nooit (bv) een Jazz*Gibraldi*Amor kopen. Gewoon omdat deze dieren doorgaans (!) te sensibel voor mij(n gebrek aan rijkunsten) zijn. Neemt niet weg dat het vaak plaatjes van beesten zijn.