De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:53

quintusgl schreef:
Ik vond ook het voorpagina nieuws in de voorgaande jaren veel prettiger. Nu moet je echt zoeken en focussen waar wat staat. Top dat er over vernieuwing wordt nagedacht, maar ik persoonlijk vind deze vernieuwing minder leuk ;-)

Hier ga ik helemaal in mee. We zijn nu een paar dagen verder en ik ben dus een bokker die de voorpagina wel actief gebruikt. Om eerlijk te zijn vind ik het helemaal niks. :o Dat gezoek om het nieuws in verschillende categorieën, niks voor mij. Het moet gewoon duidelijk zijn wat het laatste VP nieuws is en dat was heel goed te zien in de oude versie, waarbij het per dag werd gerubriceerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: De vernieuwde voorpagina van Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:35

Er mag ook wel zorgvulig gekeken worden naar de bedrijven die reclame maken op de voorpagina van Bokt :o . Zie net een reclame van Horze voorbij komen, bijvoorbeeld.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:23

_San87_ schreef:
Er mag ook wel zorgvulig gekeken worden naar de bedrijven die reclame maken op de voorpagina van Bokt :o . Zie net een reclame van Horze voorbij komen, bijvoorbeeld.

Die richten zich toch ook specifiek op de doelgroep paardenmensen? Bovendien hebben ze de advertentie-inkomsten nu extra hard nodig sinds ze niet meer via een aantal reguliere winkels kunnen verkopen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:10

Waarschijnlijk juist daarom. Iets met malafide praktijken die Horze erop na zou houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:16

Goed dat je het zegt San! Ik heb hem zelf niet voorbij zien komen, maar ik zal Bart even attenderen op de advertentie van Horze.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:20

Zie dat het weer veranderd is. Ik vind 'ander nieuws' een beetje een rare uitdrukking. Overig nieuws is mooier, al heb je daar natuurlijk al een heel forumdeel voor...

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:38

_Reneee schreef:
Zie dat het weer veranderd is. Ik vind 'ander nieuws' een beetje een rare uitdrukking. Overig nieuws is mooier, al heb je daar natuurlijk al een heel forumdeel voor...

Ik zou daar dan 'algemeen' van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:08

Wat betreft de term ander nieuws / overig nieuws / algemeen nieuws zal ik het nog even in de groep gooien :j

Verder is het systeem inderdaad veranderd in een automatisch systeem met balletjes wat weer geeft wat er nieuw is. Bart heeft daar de afgelopen twee dagen veel tijd in gestopt omdat zsm werkend te krijgen. Het kan zijn dat het nog niet helemaal lekker werkt (dichte rondjes is nieuw, open rondjes is ouder), of dat er verbeteringen op mogelijk zijn en dan horen we dat graag!

Verder wat betreft het kiezen wat er nieuws is en wat niet, ook dat is iets waar een verschuiving in plaats aan het vinden is. Iets wat voorheen (de afgelopen jaren) als non-nieuws gezien werd en niet geplaatst werd. Zoals bijvoorbeeld regionale wedstrijden, manegenieuws etc, kan nu wel geplaatst worden. Juist uit de enquete bleek dat er veel nieuws gemist werd met voorbeelden erbij. Ook hier is nog steeds een ontwikkeling gaande en proberen we bij elk artikel af te wegen wat we wel plaatsen en wat niet. En bij dit proces helpt onze adviseur nieuwsredactie ons.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:39

Klopt het dat alle bolletjes nu nog open zijn?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:04

Ik weet niet precies hoe het werkt. Bij mij zijn ze ook open. Alleen het bericht dat ik net heb geplaatst is nieuw en daar is het bolletje oranje.
Ik ga even uitzoeken waar het nu precies aan gelinkt is :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:12

Die rondjes vind ik persoonlijk alleen maar voor meer 'verrommeling' zorgen. Bovendien helpt het weinig, ik moet nog steeds op 4 plekken kijken ipv op 1. Zodra ik een titel lees weet ik ook wel of ik hem wel of niet gezien heb, daar heb ik die rondjes niet voor nodig.

Persoonlijk vind ik het erg jammer, voor mijn gevoel worden er nu lapmiddelen gezocht voor een lapmiddel die om te beginnen niet nodig/wenselijk was.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:23

Bij mij werken de bolletjes niet iig.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:58

Ik vond de vorige lay-out van het voorpagina ook prettiger, dan kon ik per dag het nieuws zien.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:34

Ik heb er een paar dagen aan moeten wennen, want als mens ben ik nu eenmaal een gewoontedier... maar ik moet zeggen dat ik de nieuwe indeling wel kan waarderen.
Persoonlijk zou ik het fijn vinden als het algemene nieuws en community berichten bovenaan zouden staan. Maar dat is puur gemakszucht, gezien ik de rest niet echt volg.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:47

Maar er nogmaals op terugkomend: gaat de nieuwspagina nu zelf ook nog veranderen? Dus dan bedoel ik niet de voorpagina

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:52

Wat Gem vraagt ben ik ook wel benieuwd naar.

Er werd eerder overigens aangegeven dat tijd en geld een reden waren om de pagina 'nieuws' niet aan te pakken. Maar zou het niet mogelijk zijn gewoon de layout van de voorpagina ook voor 'nieuws' te gebruiken? Dat zou toch niet zo veel tijd en geld kosten? Of zeg ik nu iets heel raars?

Dus gewoon op www.bokt.nl de voorpagina met actieve berichten, eigen onderwerpen, voorpaginanieuws, uitgelicht etc, en dan op www.bokt.nl/nieuws dezelfde layout, maar dan met sport, overig, community etc.

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:08

Lalidan schreef:
Die rondjes vind ik persoonlijk alleen maar voor meer 'verrommeling' zorgen. Bovendien helpt het weinig, ik moet nog steeds op 4 plekken kijken ipv op 1. Zodra ik een titel lees weet ik ook wel of ik hem wel of niet gezien heb, daar heb ik die rondjes niet voor nodig.

Persoonlijk vind ik het erg jammer, voor mijn gevoel worden er nu lapmiddelen gezocht voor een lapmiddel die om te beginnen niet nodig/wenselijk was.

Precies mijn gedachte. Zo te zien wil het merendeel graag de oude layout waar niks mis mee was. Waarom dit nog oplappen terwijl het duidelijk onpraktisch is. Ik ben een actieve bokker maar kan me niet herinneren dat de enquete aangaf wil je het nieuws anders ingedeeld? Ik was zeer tevreden zoals het was. Nu na een paar dagen proberen kan ik er niet blij mee zijn helaas.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:16

Ik heb de voorpagina nu een paar dagen aangekeken en moet zeggen dat ik het drie keer niks vind. Ik keek eerst altijd eerst even op de voorpagina dan de rest van het forum. Maar met deze indeling heb ik helemaal niks. Heb veel liever de oude. Nu heb ook niet meer de neiging om op de voorpagina te kijken. Tevens vind ik die bolletjes ook geen waarde toevoegen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:28

Jans schreef:
Verder is het systeem inderdaad veranderd in een automatisch systeem met balletjes wat weer geeft wat er nieuw is. Bart heeft daar de afgelopen twee dagen veel tijd in gestopt omdat zsm werkend te krijgen. Het kan zijn dat het nog niet helemaal lekker werkt (dichte rondjes is nieuw, open rondjes is ouder), of dat er verbeteringen op mogelijk zijn en dan horen we dat graag!
.

Wat is dan 'nieuw' en wat is 'oud'?
1 dag? Niet iedereen zit dagelijks op bokt.
2 dagen net zo. Of 3 dagen.
4 dagen klinkt alweer heel lang, is een halve week.
Want gelezen maakt schijnbaar niet uit, dat zou ik nog logisch vinden. Ik heb het stukje over de hengst die te koop staat al 3 keer aangeklikt om te kijken of het anders werd na 'lezen' maar schijnbaar niet.
Ik vind het maar rommelig en raar ogen die bolletjes en rondjes.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 03:58

Blauw, oranje, bolletje open, bolletje dicht..... :? :?

Ik word er tureluurs van.

Het systeem zou dus inmiddels gewijzigd moeten zijn.
Maar de bolletjes werken niet en er is nog steeds blauw en oranje te zien.

Haal dat oranje maar weg, want de kleurtjes (nou ja eigenlijk de mensen achter de kleurtjes) functioneren niet. Geheel in lijn der verwachting, want het is een draak van een lapmiddel.

Ik zie nieuwe berichten die blauw zijn, oranje berichten die oud zijn.
Oude berichten die blauw zijn en nieuwe berichten die oranje zijn.
Alles door elkaar, er valt geen systeem in te ontdekken.

Dit verloopt niet goed.

Beter om een flinke pas op de plaats te maken, de boel te ontkleuren en te ontbollen, vriendelijk te verzoeken om geduld en te gaan denken over en werken aan een echte oplossing die minstens zo gebruikersvriendelijk voor iedereen is als dat de onderverdeling in dagen was.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 08:15

Eens. FP is een draak nu.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 08:51

Niet dat het echt uit lijkt te maken wat de gebruiker wil. Niemand wilde de voorpagina aangepast, heel veel mensen willen de markt aangepast.
Welk van de 2 wordt vernieuwd?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 08:56

Ik lees altijd de eerste paar nieuws berichten.

Tot ik dit topic zag dacht ik dat dit ook de nieuwste berichten waren :+

Zie inderdaad nu pas de categorieën.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:47

De oranje berichten zijn weer over op het oude systeem (topics uitlichten), omdat de bolletjes het tonen van nieuwe berichten over zouden moeten nemen. Dit werkt dus nog niet zoals het zou moeten.
Ik ga Bart even aan zijn jas trekken.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:49

Qimm schreef:
Niet dat het echt uit lijkt te maken wat de gebruiker wil. Niemand wilde de voorpagina aangepast, heel veel mensen willen de markt aangepast.
Welk van de 2 wordt vernieuwd?

En als er klachten zijn over de markt, dan is het standaardantwoord: 'we hebben het eerst nog heel druk met de nieuwe voorpagina, dus het heeft niet onze prioriteit'.

Kon ik toen best begrip voor opbrengen, maar nu blijkt dat dít die supermegabelangrijke aanpassing van de voorpagina is, voel ik mij met terugwerkende kracht behoorlijk aan het lijntje gehouden.
Vooralsnog lijkt het vooral op een nieuwsredactie die graag de eigen behoefte bevredigd ziet om koste wat kost zichzelf onder de aandacht te drammen, los van wat de lezer wil. Jammer, maar helemaal als dat ten koste gaat van Barts inzet om de markt nu eindelijk eens fatsoenlijk te maken.