Veiling SFN paarden gesloten, Zenith afgeslagen op €850.000

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Re: Veiling SFN paarden gesloten, Zenith afgeslagen op E 850.000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:59

ja Lando was dat, en ook daar kwam niet meer zo heel veel succes uit onder Becker.
Hetzelfde met Palloubet 'd Halong van Janika Sprunger, voor 15 miljoen verkocht naar ergens in het midden oosten en sinds de verkoop niet meer op 5 sterren niveau gestart, ze krijgen hem niet aan het lopen onder een andere ruiter. ((Vindicat W, Talon, Tomboy, en zo zijn er nog meer die allemaal voor veel geld naar rijke mensen zijn gegaan, maar die ze niet aan het lopen krijgen). En ook mensen met veel geld, nemen het paardrijden over het algemeen heel serieus, en willen niet nagekeken, uitgelachen worden.

Dat het allemaal kwaliteitspaarden zijn is wel duidelijk, (en dat ze allemaal te duur verkocht worden ook), maar de ruitercombinatie maakt dat het een echt succes wordt, of net niet. En ik denk dat er steeds minder mensen zijn met heel veel geld die daar hun handen aan willen branden, en dan op zoek gaan naar een paard wat tegen dit niveau aanschuurt, of er net opzit en dan met goede begeleiding proberen het dier zelf omhoog te rijden. Kijk naar Lucie Davis met Barron, jong gekocht en onder begeleiding van Markus Beerbaum naar de top, Bertram Allen met Molly Malone onder begeleiding van Marcus Ehning, Jessica Springsteen die bij (volgens mij) Laura Kraut/ Nick Skelton traint. Allemaal mensen met veel geld, maar juist die groep neemt het heel serieus en wil ook serieus genomen worden.

Daar komt inderdaad nog bij dat Zentih een ruin is, al wat verder op leeftijd, en los van de kampioenschappen gewoon weinig heeft laten zien. Hoe vaak zat hij daadwerkelijk in de barrage van grand prix's die hij gelopen heeft. Ik denk dat 5 miljoen voor zo een paard gewoon teveel is in de huidige markt, los van zijn kampioenmedailles. Want als je als nieuwe ruiter jezelf er niet mee in het team rijdt ( en die plek moet je krijgen door vaak te starten cq je te bewijzen, en hoe groot is die kans? Rob Ehrens heeft Dubbeldam qua vertrouwen in het team in Rio opgenomen, niet qua bewezen prestaties, maar hoeveel andere bondscoaches doen dat na? Kijk naar Ierland, kijk naar Duitsland....) ga je het bedrag niet terugverdienen, laat staan bovenaan te eindigen in 5 sterren grand prix's.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:43

Dat Jeroen Zenith ging rijden was ook al een soort van noodgreep en die pakte gelukkig heel goed uit. Ik denk dat het de laatste jaren inderdaad te vaak is voorgekomen dat paarden voor over the top prijzen weg gingen en de nieuwe ruiters er gewoon geen deuk mee in een pakje boter konden springen of in de dressuur ring door de bodem zakten. Kijk naar Athína Onnassis, miljoenen heeft ze uitgegeven voor haar ex, het beste van het beste was net genoeg. En pas de laatste jaren lukt het hem om mee te komen. Talent en geld , daar moet je overvloed van hebben wil je het nu nog maken in de paardenwereld.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:16

de noodgreep dat was Utascha Bigone ..
en Doda heeft altijd meegedraaid met of zonder geld van zijn Ex ..niet iedereen kan zich in de top 10 rijden ..maar ze kunnen toch mooi elke week naar een 5* , GCT etc en rijden elke keer mee in het team op grote kampioenschappen
Dat Zenith niet zoveel heeft laten zien is meer het feit dat Dubbeldam niet het type ruiter is die elke week opnieuw de grote concoursen opzoekt ( deed ie met Simon en Sjiem ook al niet ) om hem klaar te maken , hij heeft ook geen stal vol meer met 5* GP paarden en als je maar ene hebt dan kan je gewoon niet elke week die GP 5* rijden en GCT en wereldbekers ..
Dat ie op zijn top verkocht wordt is een feit ..paarden ( en dan nog liefst merrie of ruin ) 3 jaar jonger en net komen piepen op het hoogste level gaan veel makkelijker en duurder weg dan Zenith nu

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:17

BREAKING Familie Porter, waarvan de zonen worden getraind door Jeroen Dubbeldam, bood gisteren op Zenith. Porter kreeg het vermoeden met alleen eigenaar SFN als tegenpartij te bieden, waarna, volgens bronnen van Paardenkrant-Horses.nl, de biedingen werden gestaakt.
:+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:48

besita schreef:
de noodgreep dat was Utascha Bigone ..
en Doda heeft altijd meegedraaid met of zonder geld van zijn Ex ..niet iedereen kan zich in de top 10 rijden ..maar ze kunnen toch mooi elke week naar een 5* , GCT etc en rijden elke keer mee in het team op grote kampioenschappen
Dat Zenith niet zoveel heeft laten zien is meer het feit dat Dubbeldam niet het type ruiter is die elke week opnieuw de grote concoursen opzoekt ( deed ie met Simon en Sjiem ook al niet ) om hem klaar te maken , hij heeft ook geen stal vol meer met 5* GP paarden en als je maar ene hebt dan kan je gewoon niet elke week die GP 5* rijden en GCT en wereldbekers ..
Dat ie op zijn top verkocht wordt is een feit ..paarden ( en dan nog liefst merrie of ruin ) 3 jaar jonger en net komen piepen op het hoogste level gaan veel makkelijker en duurder weg dan Zenith nu

Je hebt gelijk, zat er even naast. Maar Alvaro maakte pas echt sprongen toen hij de miljarden van zijn vrouw achter zich kreeg. Helaas voor hem was hij zo dom om zich met een rondborstige blondine te laten betrappen en moet hij het zonder de centen gaan doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:49

besita schreef:
BREAKING Familie Porter, waarvan de zonen worden getraind door Jeroen Dubbeldam, bood gisteren op Zenith. Porter kreeg het vermoeden met alleen eigenaar SFN als tegenpartij te bieden, waarna, volgens bronnen van Paardenkrant-Horses.nl, de biedingen werden gestaakt.
:+

Dat zou zo maar kunnen, wel lullig want kan me zo maar voorstellen dat het paard dan bij Jeroen kon blijven en hij ondertussen een van de jongens kon begeleiden met Zenith.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:51

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:57

Dan moeten de Portertjes hem maar onderhands kopen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:08

ja echt heel slim was dat niet van hem nee.... |o voor haar is het wel zielig, zij is echt zo lief.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:02

Ook al zijn er mensen met heel veel geld. Het is een ruin.
Ik denk niet dat ze er veel meer dan die eerder geboden 800.000 uit gaan halen en dat vind ik echt al heel veel.
Een blessure en je kunt er niets meer mee.
Dat is met een hengst of merrie toch anders.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:31

Tendance schreef:
Ik denk niet dat ze er veel meer dan die eerder geboden 800.000 uit gaan halen en dat vind ik echt al heel veel.

London is ook een ruin!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:50

Suusje1986 schreef:
Tendance schreef:

London is ook een ruin!

Arme London, wanneer is die geruind? :(:) Op de veiling was die nog hengst.

Afbeelding

Oehlala

Re: Veiling SFN paarden gesloten, Zenith afgeslagen op €850.000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:53

london is een hengst idd....

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:59

Oh ja haha even door de war met een ander paard! _O-

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:10

Suusje1986 schreef:

Ik hoop dat je in de war bedoelt? _O-

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:40

Lizzyy schreef:
Suusje1986 schreef:

Hoop je dat? Ik zeg altijd door de war!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:02

Lizzyy schreef:
Suusje1986 schreef:

Hoop je dat? Ik zeg altijd door de war!

ik gebruik "in de war" om een status aan te geven, bijvoorbeeld: ik ben in de war.
bij "door de war" denk ik eerder aan iets wat veranderd, bijvoorbeeld: kijk uit, alles raakt zo door de war of mijn haar zit door de war

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:03

Oké de quotes kloppen niet meer :+

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:53

Is er nog nieuws?