Failliete manege Rosworld voor ruim vier ton geveild

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:40

BrittS schreef:
xpattystagor schreef:
2 paarden van Rosworld staan nu op de manege waar ik rij, op Manege t Langeveld in Noordwijk. Haflinger Blondie en kwpn Sylvester :)

Sylvester ken ik nog goed van toen ze nog de manege in Uitgeest hadden, in Noord-Holland. Zal zeker inmiddels wel een oud paard zijn? Ben heel benieuwd waar de rest heen is, zie in ieder geval een aantal paarden wel eens langskomen bij Les Cheveaux (Kolonel, Proud Lady).

Volgens mij valt dat wel mee, rond de 16?

Kinke

Re: Failliete manege Rosworld voor ruim vier ton geveild

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:31

1 ding hebben ze in ieder geval wel, een fantastische ligging. De omgeving is schitterend en je kunt er prachtige buitenritten maken. Hoe dit alles weer rendabel krijgen….ik weet het niet maar het zou in mijn ogen iets moeten zijn wat andere stallen niet leveren, dus iets als paddock paradises en stallen met eigen en grote uitloop, aanbod voor paarden die niet zomaar op de wei kunnen door verleden met hoefbevangenheid etc.??? En dan nog mensen die met hun paard op vakantie willen, dat lijkt me ook perfect met zo'n locatie.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:10

Ik ben er ooit geweest in de zomer van 1974 of 1975, weet het niet meer precies. Mijn ouders stonden daar op de camping en ik mocht dagelijks meerijden met de buitenritten van het ponykamp. Ik reed op Puztika, een IJslander schimmeltje. Ik kan me Santa nog herinneren, de vliegenschimmel van de dochter van Vlieger en Vlieger zelf natuurlijk die echt de cowboy uithing af en toe. :D

Twee jaar geleden ben ik tijdens een vakantie in die regio nog eens gaan kijken en schrok me de tandjes van hoe het spul eruit zag. -O-

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:25

Mieke schreef:
Ik ben er ooit geweest in de zomer van 1974 of 1975, weet het niet meer precies. Mijn ouders stonden daar op de camping en ik mocht dagelijks meerijden met de buitenritten van het ponykamp. Ik reed op Puztika, een IJslander schimmeltje. Ik kan me Santa nog herinneren, de vliegenschimmel van de dochter van Vlieger en Vlieger zelf natuurlijk die echt de cowboy uithing af en toe. :D

Twee jaar geleden ben ik tijdens een vakantie in die regio nog eens gaan kijken en schrok me de tandjes van hoe het spul eruit zag. -O-

Wat was het leuk daar he? :D
Camping inderdaad en ponykampen.
Ik kwam daar in de jaren 80 en heb daar vele weken vakantie gevierd.
Als ik de huidige foto's zie, herken ik de stallen niet meer terug...

Ik hoop dat de nieuwe eigenaar het op gaat pakken zoals de fam. Vlieger dat toen heeft gerund.
Dat was een succes-formule van meer dan 30/40 jaar geleden waar mensen het nu nog over hebben.
Of ik althans. ;)

Zo ontzettend jammer om het nu in zo'n slechte staat terug te zien...
Ik hoop dat het weer in ere wordt hersteld!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:56

Was dit de manege waar je kon zogenaamd Western rijden, maar dat het alleen om het Western harnachement ging en de paarden niet zozeer Western waren beleerd?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:03

Ik ken deze manege niet, maar dat was in de jaren 90 op heel veel plekken zo.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:14

vuurneon schreef:
Was dit de manege waar je kon zogenaamd Western rijden, maar dat het alleen om het Western harnachement ging en de paarden niet zozeer Western waren beleerd?

In de Vlieger-periode was het echt western.
Ik kwam ze toen ook regelmatig tegen op landelijke wedstrijden.

Wat de rest van de eigenaren heeft geprobeerd, weet ik natuurlijk niet.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:23

Bij Rosworld waren het echt wel goed getrainde westernpaarden, toen ik er op ponykamp was iig.

Eerste keer had ik een vos quarter Costum Chaps (CC), die was, voor mij als 14 jarige en leek in western behoorlijk goed getraind hoor. Ik kon hem niet laten stilstaan omdat ik dus niet goed zat, ik had echt een openbaring dat ik dus heel anders moest gaan zitten omdat hij die gewichtsverdeling als hulp zag.

Keer erna reed ik op Fine Jewerly Offcourse (Jewel)(palomino), die was nog vrij jong en was dan iets minder ver getraind maar wel fijn ding.
En daarna had ik Pfoe, Mister T, volgens mij heette die Golden Delicious T volledig ofzo? Prachtige vos-dun. Ook al zo'n fijn paard. Echt alleen maar goede herinneringen aan die geweldige paarden.

Ze hadden ook wel een paar pony's die iets minder goed getraind waren, daar reden vaak de wat beginners op (ik kan me een new forest vos oid herinneren? Al wat ouder?), als beginner maakt het trainingsnivo van je paard niet zoveel uit als ie maar mak is :P

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:42

Lusitana schreef:
De meeste verdiensten komen bij maneges sowieso niet uit de lessen, maar de kantine en pensionstalling.
Door de ruiterkampen en het westerngebeuren hadden ze lang wel een pré op veel andere maneges.

juliomariner schreef:
Als je in een gebied met meer aanbod dan vraag zit moet je ergens in uitblinken of iets extra's kunnen bieden om rendabel te zijn. Lijkt me met dit complex niet mogelijk.
Het prbleem met veel hippische ondernemers is dat hun werk hun hobby en levensdoel is zonder bedrijfseconimisch reeel bezig te zijn.

Dat laatste zou best wel eens kunnen, niet alleen in de paarden. Mensen die van hun hobby hun werk maken zijn niet per sé ook prima ondernemers.

In dit geval lijkt een hobbyist me ook niet zo voor de hand liggend ivm het bedrag dat even snel op tafel gelegd moet worden. Misschien iemand die al een goed lopende manege heeft en er door het complex te kopen voor zorgt dat het geen nieuwe concurrent wordt? Met het opknappen kan er dan ook rekening mee gehouden worden dat eventuele nieuwe activiteiten van Rosworld een aanvulling zijn op de bestaande activiteiten.

Heerlijk, beetje speculeren :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:47

Heeft iemand een idee wanneer het gegund (of niet) gaat worden? Of hoe lang dat meestal duurt?

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:51

haha helaas zal het bestemmingsplan wel agrarisch zijn en kan je er niet alleen maar wonen maar moet je wel een manege/ pensionstal of zo iets hebben :)[/quote]

Prima. Dan heb ik een pension.....voor 1 paard....het mijne.
Ik schenk het beest aan dochterlief onder de verplichting dat ze bij mijn pensionstalling moet blijen.
Huurprijs stalling inclusief alles Euro 1 per maand.
Nou jij weer...... :D[/quote]

duidelijk geen verstand van agrarisch bedrijfswoning /bestemmingsplan agrarische .

als het zo makkelijk zou zijn ....tja dan zou het voor vele stukken makkelijker zijn..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:54

fleurtjeuh schreef:
Heeft iemand een idee wanneer het gegund (of niet) gaat worden? Of hoe lang dat meestal duurt?

Ik heb ooit eens gelezen voor 17:00 uur de dag na de veiling.....maar heb ook al eens een veiling meegemaakt (ook van hippisch onroerend goed) waarbij het volgens mij minstens een week duurde (totdat in dat geval NIET gegund werd).

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 19:45

BrittS schreef:
Sylvester ken ik nog goed van toen ze nog de manege in Uitgeest hadden, in Noord-Holland. Zal zeker inmiddels wel een oud paard zijn? Ben heel benieuwd waar de rest heen is, zie in ieder geval een aantal paarden wel eens langskomen bij Les Cheveaux (Kolonel, Proud Lady).

De hele kudde is verkocht aan Les Cheveaux :j

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:10

Ilse_1987 schreef:
BrittS schreef:

De hele kudde is verkocht aan Les Cheveaux :j

Ja zoiets had ik begrepen, alleen was er geloof ik ook het een en het ander overleden van de paarden van Uitgeest, zoals Panique, Maslow, Peter, Princes, Sara en de shetten. Ben vooral wel benieuwd naar de andere pony's: Stefanie, Summer, Roeltje, Masja, Omo of die überhaupt nog leven en of die inderdaad nu ook bij Les Cheveaux staan.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:16

jaime_andrea schreef:
haha helaas zal het bestemmingsplan wel agrarisch zijn en kan je er niet alleen maar wonen maar moet je wel een manege/ pensionstal of zo iets hebben :)

Ik schenk het beest aan dochterlief onder de verplichting dat ze bij mijn pensionstalling moet blijen.
Nou jij weer...... :D[/quote]

duidelijk geen verstand van agrarisch bedrijfswoning /bestemmingsplan agrarische .

als het zo makkelijk zou zijn ....tja dan zou het voor vele stukken makkelijker zijn..[/quote]

Volgens mij is toch zo dat als jij een pand koopt met de bestemming detailhandel en wonen, waar je alleen gaat wonen, niemand je kan dwingen om detailhandel ook uit te gaan voeren. Daarom denk ik dat als jij een pand met een agrarische bestemming alleen gebruikt om in de bedrijfswoning te gaan wonen, dat prima kan.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:29

Ben heeeeel :D benieuwd wie het heeft gekocht en wat de plannen ermee zijn.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 07:14

Bonnelover schreef:

Vooral dit.
Maar ik ben ook heel benieuwd wat er met de Onneresch gaat gebeuren en wie dat heeft gekocht, dat is alleen geen groot nieuws :Y) :+

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 07:23

Ir1ne schreef:
Bonnelover schreef:

Vooral dit.
Maar ik ben ook heel benieuwd wat er met de Onneresch gaat gebeuren en wie dat heeft gekocht, dat is alleen geen groot nieuws :Y) :+

Oude eigenaren van Oner esch zijn kennissen van me. Zou vandaag eens vragen of ze meer weten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:28

femskie schreef:
jaime_andrea schreef:
haha helaas zal het bestemmingsplan wel agrarisch zijn en kan je er niet alleen maar wonen maar moet je wel een manege/ pensionstal of zo iets hebben :)

Nou jij weer...... :D

als het zo makkelijk zou zijn ....tja dan zou het voor vele stukken makkelijker zijn..[/quote]

Volgens mij is toch zo dat als jij een pand koopt met de bestemming detailhandel en wonen, waar je alleen gaat wonen, niemand je kan dwingen om detailhandel ook uit te gaan voeren. Daarom denk ik dat als jij een pand met een agrarische bestemming alleen gebruikt om in de bedrijfswoning te gaan wonen, dat prima kan.[/quote]

Ik zat ook al te denken: je kunt me wel dwingen een agrarische bestemming uit te voeren, maar niet om hier succesvol in te zijn. Dus als ik shit faciliteiten aanbied voor veel geld en er komt niemand.....tja.Maar ik zal het inderdaad wel niet snappen.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 23:56

BrittS schreef:
Ja zoiets had ik begrepen, alleen was er geloof ik ook het een en het ander overleden van de paarden van Uitgeest, zoals Panique, Maslow, Peter, Princes, Sara en de shetten. Ben vooral wel benieuwd naar de andere pony's: Stefanie, Summer, Roeltje, Masja, Omo of die überhaupt nog leven en of die inderdaad nu ook bij Les Cheveaux staan.

Weet iemand wat er met Lucky is gebeurt?

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:59

Karlijnxxx schreef:
BrittS schreef:

Weet iemand wat er met Lucky is gebeurt?

Lucky, dat schimmeltje? Is jaaaaaren terug bij Uitgeest vandaan al verkocht

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:13

Cowboy55 schreef:
Ik zat ook al te denken: je kunt me wel dwingen een agrarische bestemming uit te voeren, maar niet om hier succesvol in te zijn. Dus als ik oliebol faciliteiten aanbied voor veel geld en er komt niemand.....tja.Maar ik zal het inderdaad wel niet snappen.

In België kan dat volgens mij wel. Ik meen dat je hier (ik heb het ooit eens opgezocht voor het e.e.a dus kan zijn dat het inmiddels veranderd is of dat ik het mis gelezen heb. ) moet kunnen voorleggen dat je x% van je totaal inkomsten uit het bedrijf moet halen alvorens je er mag wonen. Uitgaande van de "drie jaar" die een beginnende ondernemer hier krijgt vermoed ik dat je dan dus max drie jaar kan uitzingen zonder winst te maken.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:24

De enige manier waarop dit kan is volgens mij het bestemmingsplan te laten aanpassen van agrarisch naar wonen. De kans dat dat lukt is klein

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:41

juliomariner schreef:
De enige manier waarop dit kan is volgens mij het bestemmingsplan te laten aanpassen van agrarisch naar wonen. De kans dat dat lukt is klein

Lijkt mij niet, daar er al woningen op het landgoed staan en "agrarisch" met zo´n klein beetje weidegrond/akker dat er nu nog is, er is immers veel bijbehorende grond al weggedaan en wat er nog is zou je "tuin" kunnen noemen, amper nog van toepassing lijkt.

Maar goed, een en ander ligt aan hoe gewillig de gemeente is. Maar geheel onmogelijk lijkt het me in dit specifieke geval niet.

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:43

Jammer van zo'n mooie accommodatie zoals hij vroeger was nu niet meer het is nu vies en vervallen. Maar in de tijd van Vlieger was het een mooie accommodatie. In de tijd van Vlieger op ponykamp daar geweest zelfs nog bezoek gehad van een fotograaf van de Hoefslag we kwamen bij de paardenvijver op foto en zo in de hoefslag haha. Moet wel zeggen wat was meneer Vlieger streng vond hem niet heel gezellig weet ik nog haha.