Cer schreef:Inoterry schreef:
Zijn neusnetje moet ergens aan vast zitten tenslotte
.
Ik reed toen met een halster onder t hoofdstel![]()
Jamaardatvindikniemooi
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ania schreef:De komst van de "Bonfire" aansnoer neusriem deed de tijden van 2 vingers tussen veranderen. Het zit hem al in de naam. Vind momenteel maar eens een neusriem zonder een aansnoermechanisme.
Ik denk dat als men iets minder aansnoer neusriemen gaat verkopen en de gewone sluitingen weer op de markt komen, in combinatie met instructeurs en stewards die erop toezien dat de neusriemen daadwerkelijk goed zitten, we weer terug kunnen gaan naar de basisregels.
Ayasha schreef:Ania schreef:De komst van de "Bonfire" aansnoer neusriem deed de tijden van 2 vingers tussen veranderen. Het zit hem al in de naam. Vind momenteel maar eens een neusriem zonder een aansnoermechanisme.
Ik denk dat als men iets minder aansnoer neusriemen gaat verkopen en de gewone sluitingen weer op de markt komen, in combinatie met instructeurs en stewards die erop toezien dat de neusriemen daadwerkelijk goed zitten, we weer terug kunnen gaan naar de basisregels.
Die vind ik hier nogthans zat. Die gewone.
En ook bij een aansnoerneusriem staat er niet ineens iemand meteen geweer achter je die je dwingt om m aan te snoeren.
Ayasha schreef:Ania schreef:De komst van de "Bonfire" aansnoer neusriem deed de tijden van 2 vingers tussen veranderen. Het zit hem al in de naam. Vind momenteel maar eens een neusriem zonder een aansnoermechanisme.
Die vind ik hier nogthans zat. Die gewone.
En ook bij een aansnoerneusriem staat er niet ineens iemand meteen geweer achter je die je dwingt om m aan te snoeren.
Ania schreef:Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat door de komst van deze neusriem deze trend is op komen zetten.
Knoetje schreef:Als jullie nu foto's voorbij zien komen,bv bij uitgelicht,kijken jullie nu dan ook extra naar hoe het hoofdstel zit.
:

butengeweun schreef:Jammer dat het nog zo moet, hier wel een voorkeur voor aansnoer neusriem maar dat is eerder dat het gespje dan niet in de baart van mijn paard zit, of ergens onder de neus verstopt.
Mooiste is heb nu alleen maar gewone sluitingen en als mensen mij dan wel eens zien trekken en hannesen om alles goed te zien en vast te maken denken ze vast dat ik haar mishandel
[ [url=m/B7nmNO.jpg]Afbeelding[/url] ]
alhoewel je een echte strakke neusriem ook wel ziet zonder dat je je vingers daarvoor tussen hoeft te steken. ElCid schreef:Knoetje schreef:Als jullie nu foto's voorbij zien komen,bv bij uitgelicht,kijken jullie nu dan ook extra naar hoe het hoofdstel zit.
Ik kijk daar eigenlijk altijd naar, waar ik ook foto's zie van paarden met neusriemen. Dat doe ik niet naar aanleiding van dit topic of sinds er meer bekendheid aan wordt gegeven, maar eigenlijk altijd al. Neusriemen zijn zo'n beetje de meest misbruikte hulpmiddelen die er bestaan, vandaar!
Tijdens ons verblijf in Portugal vorig jaar ( bijna 2 maanden met onze paarden) kwamen we zelfs op gerenommeerde stallen muurvast aangesnoerde neusriem tegen, maar ook niet bij een voormalige kennis "met verstand van zaken" kon er geen vinger tussen.........![]()
In de links nog even wat voorbeeld plaatjes hoe het niet moet:
http://paardenlifestyle.com/wp-content/ ... 1/mond.jpg
http://www.paarden-praat.club/media/kun ... strak3.jpg
bruintje123 schreef:Hoe hard moet je dan wel niet trekken?
Hoe kun inderdaad bedenken dat een paard dit prettig vind? Dat hij hier beter door loopt?
knollentuin schreef:nessinator schreef:
Paspoorten van mijn pony's zijn nog nooit gecontroleerd op wedstrijd![]()
Maar helemaal mee eens, en dat gelijk controleren op lengte van zwepen ed
Wat is er mis met een lange zweep?
Als ik nou een regel niet snap is dat ik op een paard van 180 met een kort zweepje zou moeten rijden. Het gaat mij er niet om om met m'n zweep te meppen, maar ik kan er wel hele kleine signaaltjes precies daar bij t achterbeen mee geven en dat lukt met een klein zweepje niet...
Verder het hele neusriem en singel gedoe, helemaal mee eens