paardjes123 schreef:als paarden zouden kunnen praten zouden ze denken ik liever op de wei staan. .
Dat zou wellicht kunnen gelden voor voor de oerpaarden, voor dat eeuwenlange domesticatie en selectief fokken deze heeft veranderd in een productie en gezelschapsdier.
Mijn hengst staat na 10 minuten al bij het hek te kijken wanneer hij naar binnen mag. In de dubbele lijnen gaan de oortjes er op.......
Ik heb een jaar geleden een nieuwe merrie geïntroduceerd bij de groep merries die buiten lopen, nog steeds staat zij er maar een beetje bij in het land. Haar volle broer is een zeer goede pony in de ponyspelen.
Als je goed bent in wiskunde hoef je ook niet per se naar de kunstacademie.
josien_m_ schreef:een aantal lessen ethiek kunnen bijwonen.
Nou, ik denk wel dat door goede informatie, opleiding maar ook de controle op de uitvoering en de handhaving hiervan heel veel dierenleed kunnen gaan schelen.
Een "rijbewijs" voor het houden van dieren.
Is dan wel geen moderne stal, maar wel een stuk koeler dan buiten en even liggen herkauwen zou er wel echt aangenamer moeten zijn dan buiten in de volle zon.
In de winter worden de kalveren in de strostal geboren, maar dat er eentje geplet werd is nog nooit voorgekomen. Door het melken groeit er ook een generatie zonder moeder op (ras geeft ook te weinig melk om het kalf bij de koe te kunnen houden), dus wie weet komt het daar uiteindelijk wel voor, omdat die een stukje sociale basis gemist hebben. Bij moederloze veulens vinden we dat wél logisch.