purny schreef:Goed lezen
Tja, ik lees het toch echt zo. Maar iemand hier kan vast uitleggen hoe het zit.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann99 schreef:Er zijn zoveel dieren die echt mishandeld worden. Waarom richt zij zich niet daarop? Maar nee, altijd weer de top.
bruintje123 schreef:Dus...
Omdat er andere misstanden bestaan gesjor op hoog niveau bij dressuur ook maar laten bestaan?
Misschien gewoon ergens beginnen en een voorbeeld stellen?
Misschien dat mientje om de hoek dan ook begrijpt dat ze fout bezig is als ze een ander voorbeeld krijgt?
Misschien als Amerika ziet dat bij dressuur ook niet alles kan de Tennessee walking horse ook aangepakt gaat worden?
Samblabla schreef:Ik zeg niet dat rollkur niet erg is maar ze moeten eerst eens de mensen gaan aanklagen die de arme tennesee walking horses mishandelen want dat vindt dus serieuze dierenmishandeling met de gewichten aan de hoeven en zoveel geslagen worden dat ze niet anders kunnen en de staart gecoupeerd krijgen.
Dancer schreef:Ik denk dat het tij juist nu aan het keren is. Als je ziet wat er nu beloond wordt dan is het wel de happy athlete en het correcte rijden.
amo500 schreef:_lotteeee schreef:Ik denk dat zo iemand, is gewoon naar een stadaard concours moet gaan in het weekend.
Dan heeft ze wat om aan te klagen.
Amendaar zie je pas een hoop dierenleed.
damian23 schreef:Samblabla schreef:Ik zeg niet dat rollkur niet erg is maar ze moeten eerst eens de mensen gaan aanklagen die de arme tennesee walking horses mishandelen want dat vindt dus serieuze dierenmishandeling met de gewichten aan de hoeven en zoveel geslagen worden dat ze niet anders kunnen en de staart gecoupeerd krijgen.
Ik denk dat heel veel mensen de effecten van de rollkur echt onderschatten.
...resultaat onderzoek U2 : “Forse laesies van de mond thv de lagen en de tong”
Bovendien was er ter plaatse een omvangtoename van de onderkaak voelbaar”
“De oorzaak van de aangetroffen letsels op de lagen moet gezocht worden bij chronische druk
veroorzaakt op een bit”
“Letsel werd ontdekt aan beide kanten van de kaak, waarbij een verwonding wat ouder bleek te zijn, de
andere kaken nog steeds actief,”
“Duidelijke verlittekening beide lagen”
“Het beenweefsel van de onderkaak vertoont bilateraal een diepe depressie (botresorptie omgeven
door botaanwassen)”
“Onderkaak forse verhevenheid (nieuwe beenvorming) thv het rostraal en middelste deel van de linker
en rechter lagen, respectievelijk links meer uitgesproken dan rechts”
De botvorming in de kaak en schade aan de lagen was ook uitwendig zichtbaar.
Een paard met deze schade in zijn mond kan onmogelijk nog fijn kan lopen. Bovendien waren enkele botontstekingen nog actief.
Ik ben eigenlijk ook wel heel nieuwsgierig naar foto's van de kaak van Parzival. Maar die zullen we ongetwijfeld nooit te zien krijgen. Maar paard gooit niet voor niks zijn tong uit zijn mond (en dat zijn geen incidenten want dat doet hij al tijden)