Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:45

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:45

Die reactie van Madeleine, jeetje... Dat kun je echt niet maken tegenover Adelinde vind ik, het is al erg genoeg.

Reserve staan is natuurlijk zuur, maar Cennin is pas 9 jaar oud, en loopt nog maar een half jaar GP, dan is het toch ook niet heel gek dat een ervaren combinatie met ongeveer dezelfde scores wordt afgevaardigd? En als ze toch had willen invallen dan had ze maar mee moeten reizen. Denk dat Madeleine nu extra baalt omdat ze misschien toch had kunnen starten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:48

GJ9 schreef:
Oops die Madeleine klapt uit de school... niet netjes.
Ik krijg nu heel erg het gevoel dat ze het niet eens was met de keuzes van de bondscoach, dat ze vond dat Parzival sowieso niet mee had gemoeten. En dat ze uit protest niet mee is gereisd.

Ik snap wel dat je als reserve geen zin hebt om die hele reis aan te gaan. Het is nogal een (kostbare) onderneming om daar vervolgens op de tribune te zitten. Dus ik snap dat besluit wel, helemaal als het een close call is geweest tussen haar en Adelinde.

Wat Adelinde betreft, die zie ik niet graag rijden. Ik dan ook niet gekeken. Als ze voor de noodzaak van het team nog even naar binnen is geweest zou ik dat wel sportief vinden. Maar dan zou ik zelf binnen rijden, groeten en direct stoppen.

Hoe dan ook, ik hoop dat het dier nog een welverdiende oude dag krijgt in alle gezondheid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:50

Mij lijkt als reserve mee gaan naar de OS juist een fantastische ervaring. Tot de vet-check train je mee voor het echie, helemaal met zo'n jong paard een super kans, maar goed, wie ben ik.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:51

Vanaf de bank is het zo makkelijk kl(zw)etsen! Adelinde heeft gewoon gedaan wat ze kon doen. Iederen zou maar..... Ga er maar aan staan zeg.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:52

geerke schreef:
Arabesk schreef:
Wat mankeert dat beest aan z'n tong??????? Sapperdeflapper.....

ik vermoed metaalmoeheid

_O- _O- _O-

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:54

BAStable schreef:
Infuus met vocht en medicatie. Ik neem aan dat het veterinaire team weet waar zij mee bezig zijn.
Indien Parzival door de vetcheck komt, zal de gezondheid dermate goed geweest zijn om deel te mogen nemen. Maar is het aan Adelinde om te merken of haar paard voldoende kracht/power heeft om deze fysieke prestatie af te leggen. Resultaat: blijkbaar toch niet goed genoeg in de ring..
Wellicht had ze met een reserve zichzelf eerder terug geroepen, zodat iemand anders haar plaats kon innemen. Nu kon ze niks verliezen en heeft ze in mijn ogen de juiste keuzes gemaakt. Respect alom

voordat ze de ring in gaat word er flink losgereden....dan had ze het ook al kunnen voelen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:54

BAStable schreef:
Infuus met vocht en medicatie. Ik neem aan dat het veterinaire team weet waar zij mee bezig zijn.
Indien Parzival door de vetcheck komt, zal de gezondheid dermate goed geweest zijn om deel te mogen nemen. Maar is het aan Adelinde om te merken of haar paard voldoende kracht/power heeft om deze fysieke prestatie af te leggen. Resultaat: blijkbaar toch niet goed genoeg in de ring..
Wellicht had ze met een reserve zichzelf eerder terug geroepen, zodat iemand anders haar plaats kon innemen. Nu kon ze niks verliezen en heeft ze in mijn ogen de juiste keuzes gemaakt. Respect alom

Maar wanneer was die vetcheck? Was dat bijv. maandag? Of was dat vanmorgen (lokale tijd)? Want dat maakt imo wel een verschil.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:55

Jessix schreef:
GJ9 schreef:
Oops die Madeleine klapt uit de school... niet netjes.
Ik krijg nu heel erg het gevoel dat ze het niet eens was met de keuzes van de bondscoach, dat ze vond dat Parzival sowieso niet mee had gemoeten. En dat ze uit protest niet mee is gereisd.

Ik snap wel dat je als reserve geen zin hebt om die hele reis aan te gaan. Het is nogal een (kostbare) onderneming om daar vervolgens op de tribune te zitten. Dus ik snap dat besluit wel, helemaal als het een close call is geweest tussen haar en Adelinde.

Wat Adelinde betreft, die zie ik niet graag rijden. Ik dan ook niet gekeken. Als ze voor de noodzaak van het team nog even naar binnen is geweest zou ik dat wel sportief vinden. Maar dan zou ik zelf binnen rijden, groeten en direct stoppen.

Hoe dan ook, ik hoop dat het dier nog een welverdiende oude dag krijgt in alle gezondheid.

Kostbaar?? Word allemaal betaald hoor, en wat betreft het behandelen van het paard, sommigen doen hier denigrerend over negen uur aan het infuus en dan starten. Als er een reserve was geweest was hij ook aan het infuus gegaan, Adelinde verteld dat hij zeer hoge koorts had en dan moet je wat doen, anders valt hij ook dood neer. En als je ziet hoe weinig bezweet hij was dan weet je dat ze ook nauwelijks los heeft gereden.
Die Madeleine , als de reactie echt van haar is dan moet ze zich doodschamen. kan ze beter de hand in eigen boezem steken, zij was er niet waardoor ze het toch geprobeerd hebben, wie laat hier het team nu in de steek, juist ja, madam Witte.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:56

Hilary schreef:
BAStable schreef:

Maar wanneer was die vetcheck? Was dat bijv. maandag? Of was dat vanmorgen (lokale tijd)? Want dat maakt imo wel een verschil.

Die was maandag. Dus voor de beet.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:59

Dan zegt die specifieke vetcheck dus niets over hoe goed / slecht hij vanmorgen was en is het argument "vetcheck" dus geen argument meer.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:05

Reactie van Edward zegt genoeg. Parzival was voor de proef al niet fit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:06

Jellybeans schreef:
Electra63 schreef:

Paard bij ons in de regio is tijdje terug door een teek gestoken in zijn borst. Was heel erg dik en ontstoken en kreeg ook antibiotica. Zij kon daardoor ook niet starten op een groot concours.

En was dat na een paar uur ook weer weg?
Want ik zag geen gezwollen hoofd.

De zwelling kan ook aan de binnenkant zitten.
Of deze is gewoon weg getrokken, maar de kaak kan dan gewoon nog gevoelig zijn (dus niet prettig met S&T) of hij was nog niet fit als reactie op de steek en dat lijkt mij nog het meest aannemelijk. Om op dit niveau te presteren, moet paard 100$ fit zijn. Paard waar ik over sprak, liep Z2 ;), dat scheelt wel wat qua zwaarte ;)

Ik snap het gespeculeer niet, ik neem aan, dat er niet gelogen wordt als daar een heel medisch team bij betrokken is. Dat niet alles (van te voren) in de media wordt gegooid, begrijp ik heel goed.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:06

Aan de reactie van Edward te zien kon gisteren nog de reserve ruiter opgesteld worden. Dus na de beet.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:08

Denk dat ze alleen is gestart om als wegstreep resultaat te gelden, met een reserve achter de hand was ze waarschijnlijk nooit gestart.
Onsympathieke opmerking van mevr. Witte.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:09

_San87_ schreef:
Mij lijkt als reserve mee gaan naar de OS juist een fantastische ervaring. Tot de vet-check train je mee voor het echie, helemaal met zo'n jong paard een super kans, maar goed, wie ben ik.

Precies, zonder druk in zo'n omgeving meerijden, leerzamer krijg je het niet. Plus de olympische ervaring en je land mogen vertegenwoordigen.
Dan had ze ook nog in kunnen vallen als dat zoals nu nodig was geweest.
Maar het niet mee willen reizen en dan dit soort opmerkingen, gelukkig voor Madeleine ben ik geen bondscoach.

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:10

Ik had verwacht dat er vandaag nog een vetcheck geweest was. Overigens wordt een infuus vrij snel gegeven: voor vocht en voor makkelijk medicatie te geven indien nodig (acute gevallen bijvoorbeeld). Bovendien neem ik aan dat de dierenartsen daar ook wel aangeven als het paard (nog) niet verder kan.

Geerke, zover ik begrepen heb, voelde ze inderdaad ook dat Parzival niet was zoals de voorgaande dagen. Ze is op tijd gestopt. De discussie of ze wel of niet in de ring had moeten gaan, lijkt me niet aan de orde. Met zo'n professioneel team en een amazone die haar paard zo lang kent, daar kan ik noch een ander over oordelen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:11

Als ze nu een score had neergezet, had ze over 2 dagen weer mogen starten? Misschien hoopten ze dat hij dan weer de oude zou zijn.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:12

Vala schreef:
Ja, voor het team, een poging, afgroeten kan altijd en dat deed ze, eeuwig zonde...

Ingrid92, waarom reageer je als paardensport op dit niveau je niet meer interesseert? Waarom kijk je dan überhaupt?

Inderdaad. Dat t niet om t paard meer gaat vind ik onzin. Ze had Parzival ook door de wedstrijd kunnen trappen en het maar niet willen opmerken, maar nee ze koos we zelf voor om te stoppen. Kijk maar toen met Totilas die enorm mank liep maar niemand leek het door te hebben en nog verbaasd zijn over de scores terwijl het goed te zien was dat die mank liep. En nee ik wil geen discussie opwakkeren of Totilas weer in een daglicht zetten maar wil wel dat adelinde niet moet worden neergezet als iemand die door de topsport geen oog heeft voor haar paard.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:13

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:13

Er mag tot 2 uur voor de starter een reserveruiter ingezet worden. Dus ook na de vet check, en na de beet, had het nog gekund.

Maar goed, is allemaal achteraf gepraat.

Ik vind het erg sneu voor Adelinde.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:14

_Elaine_ schreef:
Doe mij maar de gemiddelde recreatie ruiter, die geven vaak meer om de gezondheid van hun dier blijkbaar.

Als ze uberhaupt al in de gaten hebben dat ie niet gezond is :D :D :D

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:17

Als dat paard gisternacht gestoken is door iets, en vervolgens 9 uur aan het infuus heeft gezeten en dikke koorts had van +40 graden, WAAROM ga je dan in godsnaam starten? Dan groet je niet af voor het paardwelzijn, maar omdat je zo geen punten kan scoren met hoe ie loopt. Als je om het paardwelzijn geeft start je überhaupt niet. Met het losrijden op de foto's ook al blauwe tong, snap niet dat zoiets zich kan kwalificeren voor de Olympische spelen.
Laatst bijgewerkt door KellyDV op 10-08-16 22:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:18

Sammie schreef:
Hilary schreef:

Ja, laten we vooral het beest zijn medische zorg onthouden, omdat iemand op bokt 9 uur te lang vindt.

Misschien heb ik het verkeerd, maar ik lees het meer als ' negen uur aan het infuus en dan toch starten' ..
Vind ik in elk geval wel absurd -O-

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:19

Die reactie van Madeleine Witte-Vrees, sportief zeg.. Niet sympathiek op het paard, niet sympathiek naast het paard.