Edward Gal en Undercover niet aan de start op het NK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:30

@Hielkebro: je weet het verschil tussen een stakend filmpje van een paard, en een filmpje van een stakend paard? ;) :Y)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:32

Ik wilde die net plaatsen.
Bij de karpendonkse plas in Eindhoven.

M_D_H

Re: Edward Gal en Undercover niet aan de start op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:39

En de wereldbeker finale in Las Vegas met Gribaldi.
Maar goed, nou gaan we ondanks de opmerking van de modjes toch weer door op de andere paarden van Edward Gal.

Volgens mij was dat niet de bedoeling van dit topic :o

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:43

Dat klopt.
Maar het hoort nu eenmaal wel bij deze ruiter. En ik denk dat wat er nu speelt er niet los van kunt zien.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:53

Roodvos schreef:
@Hielkebro: je weet het verschil tussen een stakend filmpje van een paard, en een filmpje van een stakend paard? ;) :Y)

Sorry ik heb al veel te lang vakantie... :Y)

En ik wil verder niet stoken maar ik was gewoon benieuwd naar een filmpje!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:58

Ik denk dat Gribaldi en Undercover niet over een kam gescheerd moeten worden...twee totaal verschillende paarden.

Gribaldi is in mijn ogen overvraagd toen hij de kar moest gaan trekken toen Lingh wegviel, teveel druk om nog beter te gaan piafferen etc. dat is niet goed, en valt ook niet goed te praten natuurlijk maar ik geloof niet dat er bij Undercover hetzelfde gaande is.
Ik heb hem vorig jaar nog gezien op het NK in Ermelo..waar hij echt gewoon een fijne proef liep en ontspannen was. Ook met de prijsuitreiking..ik denk dat dit paard echt een mentale knauw opgelopen heeft in Aken en dat het allemaal klopt wat er verteld word.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:09

sylva schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=Mvyy99JF3_E

Alsjeblieft, dit is er iig 1 van, in eigen land in Eindhoven. Vind je op youtube, direct onder gribaldi rollkur. Samen met meer trainingsrotzooi van Edward Gal. De staart is een continue ding, de gehele proef. Verder op 1 minuut, 2 minuten en op 4.46 gaat ie tijdens de proef compleet in de staak. Ik krijg het zelf al stok benauwd van zo'n proef.

https://www.youtube.com/watch?v=rdxsLEP ... 8A4B015210
En een stukje proef in Den Bosch, op 0.38 seconden.

Zal best een aardige kerel zijn hoor, maar dit soort techniek toepassen tijdens het rijden wordt toch niemand vrolijk van? Wat is er mooi aan? Een paardwaardig?

Toch wel geinig dat er eerder genoemd wordt door iemand 'ik mis anky' maar er ook gezegd wordt dat edward niet/nooit paardvriendelijk rijdt.. Noem mij maar stom maar ik vind anky alles behalve vriendelijk rijden..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:33

De vroegere Anky was adembenemend om te kijken.
Later ging ze de rollkurr rijden. En het werd spectaculaire maar niet mooier.
De kont kwam hoger in verzameling.
De achterbenen kwamen steeds minder ver onder de massa.
Het hoofd ging verder achter de loodlijn.
Maar het spektakel wilde de mensen zien.
En daar werd op verder geborduurd helaas.
Geen dressuur meer met natuurlijke bewegingen.
Maar strakke handen. Paarden op de rem getrokken. En er achter dan weer zo bij gepord dat ze vanzelf gaan zwaaien met de benen.

Tot ze zeggen. Ruiter. Het is klaar.
Het gaat echt niet meer. ;(

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:39

mirtedl schreef:
sylva schreef:

Alsjeblieft, dit is er iig 1 van, in eigen land in Eindhoven. Vind je op youtube, direct onder gribaldi rollkur. Samen met meer trainingsrotzooi van Edward Gal. De staart is een continue ding, de gehele proef. Verder op 1 minuut, 2 minuten en op 4.46 gaat ie tijdens de proef compleet in de staak. Ik krijg het zelf al stok benauwd van zo'n proef.

Zal best een aardige kerel zijn hoor, maar dit soort techniek toepassen tijdens het rijden wordt toch niemand vrolijk van? Wat is er mooi aan? Een paardwaardig?

Toch wel geinig dat er eerder genoemd wordt door iemand 'ik mis anky' maar er ook gezegd wordt dat edward niet/nooit paardvriendelijk rijdt.. Noem mij maar stom maar ik vind anky alles behalve vriendelijk rijden..

Dat was ik niet hoor :Y)
Ik moet Anky, Sjef, Adelinde etc evenmin, op het gebied van de dressuur. Vind Diederik nog de meest sympathieke rijkunsten vertonen.

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:49

Wat een verschrikkelijke reacties lees ik hier weer zeg. GADVERDAMME!

Undercover kan niet naar Rio PUNT.
Het is een ieder zijn goed recht dat te beslissen. En een ieder mag daar zijn of haar mening over hebben maar wat hierboven geschreven wordt gaat te ver. Schaam je zeg. Bah.

Ik heb respect voor een ieder die zijn geld kan verdienen in de paarden. En hoop van harte dat team glock undercover weer op de rit kan krijgen, zo niet dan is dat triest. Maar ze zetten door want anders stond hij niet ingeschreven voor Ermelo. Ik hoop echt voor edward dat hij met voice naar Rio kan. Als hij in vorm is kan hij voor verassingen gaan zorgen.

Maar jeetje wat zinken sommige bokkers diep zeg, echt respectloos en egoïstisch.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:12

Als je op mij doelt, ik zie niet in waar ik me moet schamen, te ver ga, respectloos en egoïstisch ben?
Ik geef aan dat ik zijn rijstijl, welke onlosmakelijk in verband staat met het huidige probleem met Undercover (zie eerdere discussie tussen een aantal hiervoor) bij mij in de categorie stok benauwd valt. Dat ik het niet paardwaardig vind. En dat ik het niet gek vind dat je met zo'n rijstijl meerdere paarden niet meer fatsoenlijk rijdbaar hebt. Je mag me gerust uitleggen waarom jij dat wel goed en paardwaardig vindt hoor...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:16

Cayenne schreef:
Je bent weer eens heerlijk vooroordelend bezig, want die filmpjes waren er wel degelijk :(:)
Zijn zelfs nog uitgebreid op Bokt besproken :)

Hoogstens onwetend en daar wil ik je zo gelijk in geven al zal ik niet meer of minder onwetend zijn dan eender welke reactie-gever in dit topic alles bij elkaar geteld. vooroordelend ben jij. Ik heb geen enkel filmpje onder zijn vorige ruiter gezien waar ie zo over de zeik ging als bij Gal.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-07-16 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:17

Edit: niet relevant meer.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 14-07-16 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:39

Wat vooral grappig is, is de opmerking dat Gal kiest 'voor het welzijn van het paard'. Dat is misschien wel zo, maar de belangrijkste reden dat ie niet meedoet is natuurlijk dat ie misschien niet verder komt dan X :-) - en in ieder geval niet de percentages kan rijden die nodig zijn om een beetje mee te doen.
Als het allemaal een beetje te hanteren was, zou hij écht wel meedoen, ongeacht de hartslag van het paard...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:45

Kendra schreef:
Wat vooral grappig is, is de opmerking dat Gal kiest 'voor het welzijn van het paard'. Dat is misschien wel zo, maar de belangrijkste reden dat ie niet meedoet is natuurlijk dat ie misschien niet verder komt dan X :-) - en in ieder geval niet de percentages kan rijden die nodig zijn om een beetje mee te doen.
Als het allemaal een beetje te hanteren was, zou hij écht wel meedoen, ongeacht de hartslag van het paard...

Dat zeg ik al de hele tijd.
Het is dat hij niet wil afgaan.
Niet meer niet minder.
Welzijn en Gal.. Nou ja dat hebben we hierboven al besproken.

Puur weten dat jezelf en je team geen kans maken.
De rest van de tekst is voor de goedgelovige blij te maken

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:11

Of het nu rijstijl of domme pech is dat 'zijn' paarden stuk gaan (lichamelijk of geestelijk), het geeft wel volop speculaties.

Zou na Totilas iemand nog durven groot geld neer te leggen voor een paard wat door Gal gereden wordt?

Het is duidelijk dat hij veel uit paarden weet te krijgen en daar verdomd handig in is, maar is dat ten koste van?
Of zouden die paarden zonder Gal nooit echt gepresteerd hebben en heeft hij ze juist gemaakt?

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:39

Kendra schreef:

Geef m eens ongelijk. Stel hij zou meerijden en weinig % halen en als hij dat nu al weet dan kan hij beter een ander de kans geven, of heb ik het fout ?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:23

sylva schreef:

Ik denk altijd dat die filmpjes van hem haperen, maar het zijn gewoon taktfouten die je ziet. Gribaldi doet op deze beelden duidelijk 'de handstand'.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:25

LBLGypsyCobs schreef:
Of het nu rijstijl of domme pech is dat 'zijn' paarden stuk gaan (lichamelijk of geestelijk), het geeft wel volop speculaties.

Zou na Totilas iemand nog durven groot geld neer te leggen voor een paard wat door Gal gereden wordt?

Het is duidelijk dat hij veel uit paarden weet te krijgen en daar verdomd handig in is, maar is dat ten koste van?
Of zouden die paarden zonder Gal nooit echt gepresteerd hebben en heeft hij ze juist gemaakt?

Geen idee maar ik snap ineens wel waarom veel mensen een paard van 15 tegenwoordig 'oud' vinden.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:25

Ik vind dat hij helemaal gelijk heeft. Het penny-gedoe wordt er voor het grootste gedeelte aan vast gekletst door zijn 'fans'.

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:14

sylva schreef:
Als je op mij doelt, ik zie niet in waar ik me moet schamen, te ver ga, respectloos en egoïstisch ben?
Ik geef aan dat ik zijn rijstijl, welke onlosmakelijk in verband staat met het huidige probleem met Undercover (zie eerdere discussie tussen een aantal hiervoor) bij mij in de categorie stok benauwd valt. Dat ik het niet paardwaardig vind. En dat ik het niet gek vind dat je met zo'n rijstijl meerdere paarden niet meer fatsoenlijk rijdbaar hebt. Je mag me gerust uitleggen waarom jij dat wel goed en paardwaardig vindt hoor...

Niet alleen op jou hoor. Maare, daar gaat dit hele nieuwsbericht niet over. Dit nieuwsbericht gaan over een afmelding van gal met Undercover. Meer niet. Thats it ;)

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:32

Mwah,dat is naar een aantal hun mening onlosmakelijk met elkaar verbonden. Directe oorzaak en gevolg kwestie. Ik deel die mening ook zeker.

Opvallend vind ik het wel dat niemand van de Gal aanhangers inhoudelijk ingaat op de vraag of zij de training methodes en zijn rollkur rijstijl paardwaardig en prettig vinden om naar te kijken. Dat wordt altijd doodgezwegen door de fans. Ook jij ontwijkt dat hele stuk van m'n post en richt het onderwerp naar puur abstract de reden dat dit topic is geopend. Alhoewel het met elkaar in verbinding staat.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:48

Ik lees altijd mee in de topics, maar kan het nu toch echt even niet meer laten om te reageren.

Over oude koeien gesproken.... filmpjes van Gribaldi, kom op zeg.
Er zijn er wel een aantal iedere keer heel stellig van dat Edward nog zo fanatiek rollkur zou trainen, maar als ik mij niet vergis doet hij dat al járen niet meer/in zo'n erge mate. Want dat durf ik idd best toe te geven, een bijzonder fraai gezicht was dat niet nee.

Hij heeft zijn paarden er gewoon zó gruwelijk scherp aan staan, dat menig ruiter er niet eens mee uit de voeten zou kunnen. Schijnbaar vind hij dat fijn, en schijnbaar denkt hij dat hij daar het laatste mee uit zijn paarden kan halen. Maar dan snap je ook dat het lijntje heel dun is naar té scherp of doorslaan zoals sommigen dat hier noemen.

Ik heb onwijs respect voor de man en zou willen dat ik maar een fractie van het ruitergevoel had wat hij in zijn kleine teen heeft. Maar iemand blijven aanvallen op methode's die die een eeuwigheid geleden hanteerde maar al lange tijd niet meer, vind ik niet bijzonder fair.... Zo ken ik er nog wel een paar.

Ontopic, erg sneu voor undercover. Ik hoop dat ze hem nog weer klaar krijgen, al word dat echt een opgave ben ik bang.
Erg benieuwd wie er naar de os gaan, ik zou het persoonlijk jammer vinden als adelinde wel heen gestuurd word. Ik heb zo'n idee dat de juryleden die combinatie niet heel erg graag meer zien.
Goud zal het allicht toch niet worden, maar geef dan de kans aan een veelbelovende jonge combi, madeleine, Emmelie of wie hebben we nog meer?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:51

Ook huidige paarden worden nog LDR gereden. Als je dat niet geloofd heb je echt niet zitten op letten.
Overigens heb ik niets tegen LDR maar het zegt mij wel wat over wat de fans allemaal over het hoofd zien.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:53

Ik noem mezelf geen gal-aanhanger (waarom gaan we nu mensen in hokjes stoppen en labelen?), maar ik word wel allergisch van dat afbranden van ruiters.

Ik denk dat voor geen enkele bokker geldt dat deze zulke beelden aangenaam vindt of goed keurt. Ik ken zijn trainingsmethoden niet, dus ik kan daar weinig van vinden.
Maar of dat uit-balans van mij op mn paard nou zoveel beter is voor het welzijn van mn paard?
En al die ruiters met overgewicht die bewust op hun paard gaan zitten?
Ik wil het niet goed praten, maar wel aangeven dat er meerdere trainingstechnieken in de paardenwereld worden toegepast die niet kunnen, maar wie zijn wij om dat allemaal af te branden en in de grond te stampen?