Goof schreef:Vanavond had ik het met mijn oma over de nieuwe aankleding van de Afsluitdijk.
Mijn oma is 95, volledig bij de tijd, nooit ziek geweest en buiten dat ze doof is is ze kerngezond. Ze heeft vorige week een kleine ingreep aan haar pols gehad, ze mag er nu niet op steunen, mag niet met de rollator lopen met als gevolg dat ze helemaal niet kan lopen momenteel en dus tijdelijk zorg ontvangt in haar zelfstandige woning.
Als mijn oma dan vertelt dat ze leest over die belachelijke bedragen die in een paard op de afsluitdijk worden gestoken terwijl er nauwelijks personeel rondloopt om haar van de juiste zorg te voorzien waardoor zij bijna 12 uur in bed moet liggen en om haar af en toe naar de wc te helpen waardoor ze het in haar broek doet dan breekt echt mijn hart en dan denk ik serieus 'fiets dat paard, fiets die hele afsluitdijk, ga investeren in de zorg zodat mijn oma (die normaal gesproken trouwens volledig zelfstandig is en het zo slecht dus niet heeft) en al die andere oudjes de verzorging krijgen die zij verdienen!'
Ja maar zo werkt het toch niet.. Behalve ouderen die er verzorgt moeten worden moet er ook politie op straat lopen, worden er snelwegen aangelegd, wordt er geinvesteerd in onderwijs en ja.. gaat er ook een ietsie pietsie van de rijksbegroting naar kunst en cultuur.
Daarbij is het heus een hoop geld om een dijk te renoveren, maar om de Flevopolder opnieuw droog te moeten leggen over een paar decennia omdat we het nu onze ouderen meer gunnen lijkt me een ook niet echt een puik plan.
Ik kan me niet voorstellen dat iedereen die nu zo bezorgd is over de ouderen ook zo reageert als hier het bericht verschijnt dat er de komende jaren wordt geinvesteerd in het opknappen en aanleggen van (nieuwe) ruiterpaden.