Gespannen Undercover zorgt voor teleurstellende rentree

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Gespannen Undercover zorgt voor teleurstellende rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:40

Lijkt me dat ie zelf bepaalt of ie thuis blijft of gaat indien geselecteerd? :?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:41

Nou, ze hebben een contract met de knhs. Lijkt mij dat als je in het kader zit dat je dan niet alleen rechten hebt...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:42

En dan is ie niet fit of is er een ander probleem waardoor ie niet kan gaan als ie het niet ziet zitten. Ik zou het heel sterk vinden als de KNHS je kan verplichten om te gaan.
Desnoods pleurt ie van de vrachtwagen ofzo.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:44

Zonik zullen ze iig niet gaan klaarstomen. Die is pas 8. Paarden mogen pas naar de Olympische spelen op 9 jarige leeftijd.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:48

Ayasha schreef:
En dan is ie niet fit of is er een ander probleem waardoor ie niet kan gaan als ie het niet ziet zitten. Ik zou het heel sterk vinden als de KNHS je kan verplichten om te gaan.
Desnoods pleurt ie van de vrachtwagen ofzo.

Ja, dat weet ik ook wel. Leer mij dat wereldje kennen. Maar het gaat om het principe. Ze krijgen ontzettend veel van de bond, dus mag de bond dan aub iets terug verwachten? En als er een rotsmoes komt, dan sta je er ook wel erg gekleurd op. Neem aan dat Gal dat niet riskeert.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:50

Nou als ze zoveel van de bond krijgen als de Belgen van de bond krijgen dan valt dat allemaal wel mee. :+ Dan moeten ze vooral veel.

En dan nog is het zijn keuze. Ik gok dat ze hun vervoer enz zelf (of de sponser) moeten betalen? Of doet de bond dat ook?
Weet niet hoe dat met de OS gaat, of dat dan anders is, maar hier moeten de ruiters het zelf betalen meen ik.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:55

Easy_Rider schreef:
FriesWytske schreef:
Dit artikel zouden veel poster hier en in andere topics eens ter harte moeten nemen.

http://www.horses.nl/opinie/column-achter-de-rug/

Ben ik niet met je eens.
Hij zegt eigenlijk dat je dus geen kritiek mag geven op combinaties. Dus als je wat zegt over Penelope Leprovost die haar paard ongenadig straft roddel je?? Of als je kritiek heb op de taktfouten van Adelinde haar proef dan roddel je?

Daarbij haalt Horses de ene na de andere bericht weg. Dat noem ik cencuur.

http://www.horses.nl/opinie/schiettent/

En wat betreft het eerdere artikel: hij zegt toch helemaal niet dat je geen kritiek mag hebben? Het zit 'm in de manier waarop, dat mag soms echt wel een tandje minder.

Oracle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:00

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:08

Mooie hardwerkende achterbeentjes.
Fijn rond ruggetje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:10

Doe mij maar dat beeld dan wat er nu getoond wordt. Fijne lichte aanleuning... Werkwillig maar gehoorzaam...

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:18

Oracle schreef:
Undercover onder zijn opleider :
https://m.youtube.com/watch?v=MOjg25gi7ik
Destijds geen gespannen paard, juist een nuchter braaf paard.

Dat is een filmpje thuis, lijkt me geen faire vergelijking :D

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:24

We weten niet hoe hij er thuis bijloopt. Ik neem toch aan dat hij thuis niet zo onberijdbaar heet is, anders waren ze vast niet met hem gestart. Dus dit filmpje van hem als jonkie thuis vergelijken met de proef afgelopen week is niet helemaal fair. (overigens vind ik hem in het oude filmpje ook fijner lopen hoor ;) )
7 maanden de tijd geven hebben ze thuis gedaan, niet onder wedstrijd omstandigheden. En iedereen weet wel hoe dat kan verschillen.

Hoe dan ook, een wereldtopper moet aan verschillende eisen voldoen en niet alleen maar een berg talent hebben. Kan ie de druk niet aan, dan is dat net zo'n no go als onvoldoende beweging hebben. Natuurlijk kan je dan gaan trainen tot je een ons weegt, maar het blijven toppaarden, en die 'moeten' presteren. Net als dat topruiters 'moeten' presteren.

Mousmous

Laatst bijgewerkt door Mousmous op 09-04-16 12:25, in het totaal 2 keer bewerkt

MariekeS_

Laurie schreef:
Oracle schreef:

Haha, je was me net voor :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:33

Mousmous schreef:
Oracle,

https://www.youtube.com/watch?v=5UG4xgv ... tml5=False

Oefenrondje Edward met Undercover, wat je ook van zijn rijden mag vinden, hier is Undercover ook in goede doen. En dan niet thuis, maar al met publiek.

En je vindt dit mooier dan bij Stefano?
Er stonden ook filmpjes van Stefano en UC op wedstrijd op internet maar die kan ik nu niet meer vinden. :\
Foto's wel, waar ie ook veel relaxter oogt maar het filmpje niet meer.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:41

Daar heb ik het niet over, ik geef nergens mijn mening of ik het mooi of niet mooi vind. En ook al zou ik dat wel vinden, en ik zeg totaal niet dat dat zo is, wat dan nog. Het gaat mij er om dat een filmpje van Stefano van Zuijlen die thuis aan het trainen is aan moet geven dat het paard bij hem relaxt was, in dit filmpje van Edward is Undercover ook niet over de rooie vanwege wind of wat dan ook.

Buiten dat denk ik dat stevige wind zeker invloed kan hebben op het paard. Op willekeurige wedstrijd met wapperende vlaggen/ linten enz zie je ook regelmatig paarden aan de haal gaan, erg heet worden, of in ieder geval het de ruiter behoorlijk moeilijk maken. Dat kan op ieder nivo gebeuren.

En wat ik dan ook vind van het rijden van Edward, ik heb in ieder geval respect voor hem hoe hij Undercover door de proef heen loodst.

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:15

De rollkur maakt gebruik van het learned helplessness principe wat inhoudt dat je een levend wezen net zo lang onmogelijke, meestal pijnlijke, dingen laat doen en hem belet, door harde hulpen bvb, om daartegen in protest te gaan. Op deze manier gaat het slachtoffer alle verzet opgeven en ondergaat willoos de (mis)handelingen. Toch kan er een kentering komen indien men zo ver over de fysieke grens van een dier gaat dat het discomfort de uitvoering van de gedwongen actie onmogelijk maakt. Bij een paard kan dit zich uiten in verschillende vormen van verzet: Gribaldi ging gewoon staken in piaffe bvb en Undercover heeft waarschijnlijk ontdekt dat hij tijdens een proef zijn lot niet willoos moet ondergaan. Wat waarschijnlijk meespeelt in de reactie van dit paard is zijn positieve verleden in zijn basisopleiding, ooit was hij immers een tevreden paard...

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:18

Wat een lulkoek!

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:28

Even een comment checken vooraleer je een grof antwoord geeft zou je misschien iets kunnen bijleren, Manubres

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:41

vilheide schreef:
Soms kan een andere ruiter dan net de oplossing zijn.

Amen.

Lintje erom en bij RR Stables zetten 8-)

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:42

Je bent zo goed als je laatste rit, zit ook wat in. 70 % is subtop.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:46

Easy_Rider schreef:
FriesWytske schreef:
Dit artikel zouden veel poster hier en in andere topics eens ter harte moeten nemen.

http://www.horses.nl/opinie/column-achter-de-rug/

Ben ik niet met je eens.
Hij zegt eigenlijk dat je dus geen kritiek mag geven op combinaties. Dus als je wat zegt over Penelope Leprovost die haar paard ongenadig straft roddel je?? Of als je kritiek heb op de taktfouten van Adelinde haar proef dan roddel je?

Daarbij haalt Horses de ene na de andere bericht weg. Dat noem ik cencuur.

Dat zegt hij helemaal niet. Hij zegt dat iedereen eens moet nadenken over wat hij of zij op het internet aan commentaar zet. Hoe sommige mensen daarmee erg kwetsend zijn. Omdat ze van achter een schermpje hun mening wel durven te geven. Maar dat als je de meesten daarvan real live zou tegen komen, ze hun mond stijf dicht houden. Want ze weten dan wel wat de consequenties zijn.

Het is heel gemakkelijk om iemand op het internet neer te sabelen. Omdat je dat lekker anoniem kunt doen. De meesten in dit topic en in andere topics (en dan heb ik het niet alleen over de nieuwspagina's) zouden eens beter moeten na gaan denken, voordat ze van alles neer schrijven.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:47

Laurie schreef:
Oracle schreef:

Natuurlijk wel Laurie! Dít (zoals in het filmpje) rijdt E er thuis echt niet uit (of nee hahaha hij heeft het er juist WEL uitgereden!). Dat komt omdat hij blijkbaar in staat is om in heel korte tijd (filmpje is van eind 2014) een paard helemaal naar z'n grootje te rijden. En dit is niet het enige paard.

Maar zo lang bepaalde mensen niet zien dat er fundamenteel iets mis is met de gebruikte trainingsmethode, zullen ze altijd blijven zoeken naar smoesjes over harde wind, vreemde locaties en luidruchtig publiek (ik noem maar wat).
Laatst bijgewerkt door Olympia96 op 09-04-16 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:47

Sorry, hedwig111 over grof gesproken...jij verkondigt hele grove beschuldigingen aan het adres van Gal....
Laatst bijgewerkt door manubres op 09-04-16 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:48

Ik ben het met je eens FriesWytske.

purkie schreef:
Je bent zo goed als je laatste rit, zit ook wat in. 70 % is subtop.

Wat een kortzichtige bewering :)