Cornelissen maakt Grand Prix-debuut met KWPN-hengst Aqiedo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:12

Nu laat ik me toch verleiden om een OT bericht te plaatsen: naast pennymeisjes kunnen we aan de hand van dit topic een nieuw word instellen: paardentokkies. Schandalig gewoon die insinuerende opmerkingen over geld, kruiwagens etc. Wat een naar mens ben je als je dat uit je toetsenbordje weet te persen.

En wat betreft de klacht dat je eigenlijk geen commentaar moet geven als je zelf geen GP rijdt: ik vind zo'n opmerking terecht. Als je denkt dat je een Formule 1 wagen met 300 km p/u door de bocht kunt sturen omdat je toevallig een boekje "hoe rijd ik een auto" gelezen hebt en je B-rijbewijs hebt gehaald, en dagelijks naar de supermarkt kan rijden, wil nog niet zeggen dat je weet hoe het is en voelt om op zo'n paard te trainen, te leren en te rijden.

Goede opbouwende en terzake kundige kritiek, die je ook recht in het gezicht van de ruiter of amazone durft te zeggen: prima. Maar het merendeel van de recensies hier ...........

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:14

Paardentokkie geweldig _/-\o_

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:15

DarkoFoitzik schreef:
naja als je schijnbaar dit paard niet aan elkaar kunt rijden en er dus ook geen gedegen piaffe passage uit krijgt moet je niet starten in de GP. dan is hij er niet klaar voor. helemaal niet erg, dan doe je een stapje terug zodat de basis eerst bevestigd is.

Nu ja dat is dus een onderdeel van mijn punt. :D Voor hetzelfde gaat dat thuis allemaal prima en blijkt nu dat dit er op vreemd terrein niet helemaal uit de verf komt of is gekomen.

Je kan de basis thuis nog wel voor 110% voor elkaar hebben, een paard dat dichtklapt of stress heeft of noem maar op zal op vreemd terrein ander (gewenst) gedrag vertonen. Je zal toch ooit een keer moeten proberen? Zo zijn er honderden zoniet duizenden paarden die in B-Z evenzo reageren. Daar kun je niet anders mee doen dan oefenen oefenen oefenen.

Adelinde is zelf wel tevreden en zal zelf ook wel snappen dat er verbeterpunten zijn. Doortrainen dus :)

Sommige reacties snap ik hier prima, andere reacties totaal niet.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:16

Belachelijke opmerking, "dat je eigenlijk geen commentaar moet geven als je zelf geen GP rijdt". Alsof we alleen maar oe's en aah's mogen roepen als zo iemand een proef rijdt? Mensen stellen zich, terecht, kritische vragen. De FEI mag zich eens serieus achter de oren gaan krabben als zowel jury's als de ruiter zelf deze proef ophemelen. Je bent gewoon dom als je dit als goed bestempeld, basta.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:17

Jp, sluit ik mij bij aan.
Waarom wil je zo over een ander praten? Waarom is het je recht om zo naar te doen over anderen?
Ik vind er misschien ook iets van maar heb er geen behoefte aan om dat zwart op wit, voor een ieder na te lezen, tot in de eeuwigheid op het internet te slingeren.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:21

miezelke schreef:
Belachelijke opmerking, "dat je eigenlijk geen commentaar moet geven als je zelf geen GP rijdt". Alsof we alleen maar oe's en aah's mogen roepen als zo iemand een proef rijdt? Mensen stellen zich, terecht, kritische vragen. De FEI mag zich eens serieus achter de oren gaan krabben als zowel jury's als de ruiter zelf deze proef ophemelen. Je bent gewoon dom als je dit als goed bestempeld, basta.

Wat voegt het toe dan om het helemaal af te zeiken dan. Al helemaal als je er zelf niks van bakt op dat niveau. In de achtertuin rijdt iedereen grand prix. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:21

het gaat er niet om dat er iemand afgebrnad word tof in de grond gestapt. het gaat erom dat er een beeld wordt neergezet dat door vele gezien wordt als mooi en correct. terwijl dat volgens de FEI (skale der ausbilding) iets heel anders omschreven wordt. we kunnen hier samen van leren door de gemaakte "fouten" te benoemen en te discussieren over hoe het anders/wel zou kunnen/moeten. anders worden er kampen verdeeld waarin het hele wij gedeelte terug komt. het ene kamp tegen het ander.

@Sammie, daar ben ik het mee eens. ik vind het dan zoned hoe ze zelf in de media reageert en hoe iedereen haar dan ziet.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:27

Ze is tevreden en dat is wat anders dan "mooi en correct". Als je een b proef start en je paard blijft in de ring en je valt er niet af en hij loopt verder als een giraf mag je toch tevreden zijn?
Laatst bijgewerkt door piezze op 06-04-16 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:27

Jannepauli schreef:
Nu laat ik me toch verleiden om een OT bericht te plaatsen: naast pennymeisjes kunnen we aan de hand van dit topic een nieuw word instellen: paardentokkies. Schandalig gewoon die insinuerende opmerkingen over geld, kruiwagens etc. Wat een naar mens ben je als je dat uit je toetsenbordje weet te persen.

En wat betreft de klacht dat je eigenlijk geen commentaar moet geven als je zelf geen GP rijdt: ik vind zo'n opmerking terecht. Als je denkt dat je een Formule 1 wagen met 300 km p/u door de bocht kunt sturen omdat je toevallig een boekje "hoe rijd ik een auto" gelezen hebt en je B-rijbewijs hebt gehaald, en dagelijks naar de supermarkt kan rijden, wil nog niet zeggen dat je weet hoe het is en voelt om op zo'n paard te trainen, te leren en te rijden.

Goede opbouwende en terzake kundige kritiek, die je ook recht in het gezicht van de ruiter of amazone durft te zeggen: prima. Maar het merendeel van de recensies hier ...........

_/-\o_

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:37

piezze schreef:
Paardentokkie geweldig _/-\o_

:')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:03

piezze schreef:
Ze is tevreden en dat is wat anders dan "mooi en correct". Als je een b proef start en je paard blijft in de ring en je valt er niet af en hij loopt verder als een giraf mag je toch tevreden zijn?

Lees de OP nog eens :o?

Tuurlijk mag je blij zijn, maar dat de piaffe zoals getoond 8-en krijgt? Mwah.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:05

Heerlijk bokt topic weer :+
Beetje gek dat je geen commentaar mag leveren als je zelf geen GP rijdt. Een ieder mag hier z'n mening toch uiten. Wel vind ik dat het een beetje netjes moet worden gehouden. Daar gaat het vaak mis, ook en vooral op FB en twitter trouwens. Dat de Hoefslag zelf het filmpje weg heeft gehaald begrijp ik wel. Sommige mensen zijn van mening dat alles maar gezegd mag en moet worden. Kan heel erg kwetsend zijn zonder dat iemand er ook maar iets aan heeft.

Heel eerlijk vind ik het er ook absoluut nog niet fijn uit zien. Ben benieuwd of er verbetering in komt, maar dit is nog niet harmonieus. En de pi en de pa vallen mij ook absoluut niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:16

ElCid schreef:
Adelinde heeft het in ieder geval niet zo ver geschopt omdat ze een zo'n talent is! Er zijn hordes ruiters die beter en op een veel hoger niveau rijden. Jammer genoeg zijn er nog steeds mensen die denken dat je talent moet hebben/ goed moet kunnen rijden om op dit "niveau" te mogen starten; niks is minder waar. Daar zijn bakken met geld, goede contacten en "kruiwagens" voor nodig, en er zijn nou eenmaal mensen die al die dingen niet hebben..............maar wel talent..........
Daarbij zijn er zat mensen die op hoog niveau wedstrijden zouden willen/ kunnen rijden maar het niet ( meer) doen, omdat wat hier getoond wordt niks met rijkunst te maken heeft, maar met een afgerichte "beer" die onder dwang kunstjes doet. Rijkunst zien we tegenwoordig niet meer in de wedstrijdring en de mensen die deze rijkunst beoefenen blijven daar dan ook verre van ...........

Ik heb Adelinde ruim 2 jaar terug ook met dit paard gezien, op een evenement in Vorden, jammer genoeg is er niks veranderd en zijn de piaffe/ passage etc. en de "samenwerking" er nog steeds niet. Paard is compleet uit balans, wat voor een piaffe/ passage zou moeten doorgaan is dat niet! Ze tonen alleen maar rare huppelpasjes die in de verte misschien een slap aftreksel van piaffe/ passage zijn.
Arm paard, die zal binnenkort wel met "pensioen" moeten...........
De nek is inderdaad gevolg van een ( luchtzuig) operatie. Hoe zou het toch komen dat een dergelijk paard gaat luchtzuigen????

Een passend filmpje, "Horses in Handstand" https://www.youtube.com/watch?v=q6FgfToxMd4

Huh? Adelinde geen talent? Iedereen zei dat ze Parcival maar naar de slager moest brengen omdat hij een ontzettend moeilijk karakter heeft. Ze was gewoon lerares op een school en heeft paarden altijd naast haar baan gehad (tot dat ze dat niet meer redde). Ik snap niet hoe je erbij komt dat ze geen talent heeft. Zij heeft zich JUIST zonder alle poespas, tonnen geld op de bank, dikke wagens ect naar de top gereden!

Urielle

Re: Cornelissen maakt Grand Prix-debuut met KWPN-hengst Aqiedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:31

Moderatoropmerking:
Ik heropen het topic weer na het verwijderen van een te persoonlijk gerichte discussie. Daarnaast wil ik iedereen graag terug ontopic zien posten:
- Je mag uiteraard je mening geven over de proef van Adelinde
- Het al dan niet verwijderen van reacties op Facebook of bij De Hoefslag en de omstandigheden daaromtrent is NIET ontopic en dus niet toegestaan.
- Of Bokkers al dan niet commentaar mogen geven op GP-ruiters en Adelinde in het bijzonder is NIET ontopic en dus niet toegestaan.

Ik hoop dat met deze regels het topic verder ontopic en prettig verloopt en open kan blijven.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:50

Sammie schreef:
Adelinde startte bovendien HC, HC starten heeft een functie, geen selectiewedstrijd voor de OS. Het was dus niet voor het echie. Ik vind het dan ook ergens zwaar onterecht dat iemand roept dat zo'n persoon hier niks te zoeken heeft want hij stond niet stil, hij kan niet piafferen of noem maar op. Het kan best zijn dat dit paard thuis voor 10'en loopt maar op vreemd terrein compleet dichtklapt.

Maar, even heel lullig, kan ze dan niet beter op de lokale ponyclub een B-wedstrijd starten?

Edit:
DarkoFoitzik schreef:
naja als je schijnbaar dit paard niet aan elkaar kunt rijden en er dus ook geen gedegen piaffe passage uit krijgt moet je niet starten in de GP. dan is hij er niet klaar voor. helemaal niet erg, dan doe je een stapje terug zodat de basis eerst bevestigd is.

Dat dus.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:59

Die komt er wel! :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:29

Hilary schreef:
Sammie schreef:
Adelinde startte bovendien HC, HC starten heeft een functie, geen selectiewedstrijd voor de OS. Het was dus niet voor het echie. Ik vind het dan ook ergens zwaar onterecht dat iemand roept dat zo'n persoon hier niks te zoeken heeft want hij stond niet stil, hij kan niet piafferen of noem maar op. Het kan best zijn dat dit paard thuis voor 10'en loopt maar op vreemd terrein compleet dichtklapt.

Maar, even heel banketstaaf, kan ze dan niet beter op de lokale ponyclub een B-wedstrijd starten?

Edit:
DarkoFoitzik schreef:

Dat dus.

Op die laatste post had ik al gereageerd. :D

Wat betreft die eerste.. Er zullen redenen zijn waarom dat niet is gebeurd. Sowieso mag ze niet eens meer B starten. Bovendien gaat het hier ook niet om het niveau van de B klasse te testen in een gemiddelde buitenbak, maar om een GP-waardige proef in een 'GP' omgeving.

Zulke ruiters volgen vaak een bepaald stramien, paarden gaan om te wennen mee naar clinic's en als extra rijpaard meet op concoursen zonder dat ze in de ring uitgebracht worden en dan breekt op een gegeven moment het moment aan dat ze in die ring wel eens een proef rijden. De een doet dat op subtop of Z-niveau en een ander start HC op een bepaald niveau. Ik heb trouwens geen idee hoe de precies training bij Aqiedo is verlopen, maar bovenstaand is er eentje :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:30

Jannepauli schreef:
En wat betreft de klacht dat je eigenlijk geen commentaar moet geven als je zelf geen GP rijdt: ik vind zo'n opmerking terecht.

Volgens mij hoort ieder paardeneigenaar en ruiter te kunnen zien of een paard tactmatig en ontspannen loopt. Is het dan vreemd dat juist deze twee punten vaak als punt van kritiek naar voren konen bij deze combinatie? Kan best zijn dat ze hier thuis niet of minder tegenaan loopt, maar kan mij het filmpje van de hengstenkeuring nog herinneren. Daar zag je ook dat het rechterbeen bij spanning wel eens anders gebruikt werd dan wenselijk graag wordt gezien. Wie weet wordt dat beter in de loop der tijd.

Marjo

Re: Cornelissen maakt Grand Prix-debuut met KWPN-hengst Aqiedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:44

Ik word totaal níet vrolijk bij het zien van die proef. Ik vind het ook echt bizar om te zien dat de jury dit een harmonieuze proef vond. De harmonie is ver te zoeken naar mijn mening. Paard loopt totaal niet in tact zit vol met spanning en verzet zich continue tegen de ruiter. Waar is de harmonie dan??

En alle moraalridders die vinden dat je er niets over mag zeggen als je zelf niet op niveau rijd: Wát een bullshit. Dan kun je nergens een mening over hebben :') Gelukkig is dit een vrij land met vrijheid van meningsuiting en mogen we overal een mening over hebben.
Overigens, denk ik dat de bond de meningen van het publiek serieus zou moeten nemen. Als de dressuur werkelijk deze kant op gaat en een heleboel mensen vinden dat niet mooi om naar te kijken zal er nog maar weinig publiek op de wedstrijden afkomen schat ik zo...

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:05

Toen ik de proef zag moest ik heel erg aan deze video van Tristan Tucker denken...veel te veel beweging met de hand en bovenlichaam, Tristan legt de vinger op de gevoelige, maar o,zo ware plek _/-\o_

https://youtu.be/GF39NNa6ocY

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:12

manubres schreef:
Toen ik de proef zag moest ik heel erg aan deze video van Tristan Tucker denken...veel te veel beweging met de hand en bovenlichaam, Tristan legt de vinger op de gevoelige, maar o,zo ware plek _/-\o_

https://youtu.be/GF39NNa6ocY

_/-\o_ hahaha! Ik ken t filmpje, is ontzettend grappig en een mooie spiegel voor veel van ons, ik denk dat iedereen die start of gestart heeft hier herkenning heeft!!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:17

Ik volg het dressuurgebeuren al tijden alleen nog maar vanaf de zijlijn maar zelfs toen ik nog niet wist wie Adelinde Cornelissen en Parcival waren en ik de combinatie voor de eerste keer zag was het eerste wat ik dacht: jemig wat wordt dat paard met stugge starre zwaar inwerkende hand gereden zeg. Ik heb begrepen dat zijzelf ook wat "lichter inwerkend"is gaan rijden maar ik heb hele etappes gezien waarin het leek (of echt zo was) dat ze met handen en hele bovenlichaam leek te sjorren aan de teugels en Parcival de mond ook vaak open had, het ziet er bij haar gewoon nooit lekker los, ontspannen en soepel uit.
Let wel, ik doe het haar niet na en Parcival zal de makkelijkste niet zijn maar ik zie genoeg GP ruiters die heel anders rijden en inwerken op hun dieren.
Nu met dit nieuwe dier zie ik weer hetzelfde, stug en star zonder het dier wat meer ruimte en lengte te geven. Ik geloof best dat hij heel getalenteerd is maar in deze video komt het er zeker niet uit.

Ticoteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 06:22

Ik begrijp deze censuur niet helemaal????

Ik heropen het topic weer na het verwijderen van een te persoonlijk gerichte discussie. Daarnaast wil ik iedereen graag terug ontopic zien posten:
- Het al dan niet verwijderen van reacties op Facebook of bij De Hoefslag en de omstandigheden daaromtrent is NIET ontopic en dus niet toegestaan.
- Of Bokkers al dan niet commentaar mogen geven op GP-ruiters en Adelinde in het bijzonder is NIET ontopic en dus niet toegestaan.

Ik hoop dat met deze regels het topic verder ontopic en prettig verloopt en open kan blijven.[/mod]
[/quote]

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 07:24

Ticoteam schreef:

Ik hoop dat met deze regels het topic verder ontopic en prettig verloopt en open kan blijven.[/mod]
[/quote]

Het topic gaat over Adelinde en daar mag over gesproken worden. Praten over de Hoefslag heeft in mijn ogen geen zin omdat dit niet het onderwerp is.
Je kan dus er een nieuw topic over maken dat alleen over de Hoefslag gaat en het verwijderen van een filmpje op facebook die wel nog op hun website blijkt te staan, maar vraag me af hoeveel meerwaarde dit voor je heeft.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:40

Ticoteam schreef:

[/quote]

Je kunt ook blijven zeuren :roll: en 1 leesteken volstaat over het algemeen. Als je toch je ei kwijt moet, dan zou ik een nieuw topic starten over de censuur in de paardenwereld, maar dat is in dit specifieke topic niet op z'n plek.