Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DarkoFoitzik schreef:naja als je schijnbaar dit paard niet aan elkaar kunt rijden en er dus ook geen gedegen piaffe passage uit krijgt moet je niet starten in de GP. dan is hij er niet klaar voor. helemaal niet erg, dan doe je een stapje terug zodat de basis eerst bevestigd is.
miezelke schreef:Belachelijke opmerking, "dat je eigenlijk geen commentaar moet geven als je zelf geen GP rijdt". Alsof we alleen maar oe's en aah's mogen roepen als zo iemand een proef rijdt? Mensen stellen zich, terecht, kritische vragen. De FEI mag zich eens serieus achter de oren gaan krabben als zowel jury's als de ruiter zelf deze proef ophemelen. Je bent gewoon dom als je dit als goed bestempeld, basta.
Jannepauli schreef:Nu laat ik me toch verleiden om een OT bericht te plaatsen: naast pennymeisjes kunnen we aan de hand van dit topic een nieuw word instellen: paardentokkies. Schandalig gewoon die insinuerende opmerkingen over geld, kruiwagens etc. Wat een naar mens ben je als je dat uit je toetsenbordje weet te persen.
En wat betreft de klacht dat je eigenlijk geen commentaar moet geven als je zelf geen GP rijdt: ik vind zo'n opmerking terecht. Als je denkt dat je een Formule 1 wagen met 300 km p/u door de bocht kunt sturen omdat je toevallig een boekje "hoe rijd ik een auto" gelezen hebt en je B-rijbewijs hebt gehaald, en dagelijks naar de supermarkt kan rijden, wil nog niet zeggen dat je weet hoe het is en voelt om op zo'n paard te trainen, te leren en te rijden.
Goede opbouwende en terzake kundige kritiek, die je ook recht in het gezicht van de ruiter of amazone durft te zeggen: prima. Maar het merendeel van de recensies hier ...........
piezze schreef:Ze is tevreden en dat is wat anders dan "mooi en correct". Als je een b proef start en je paard blijft in de ring en je valt er niet af en hij loopt verder als een giraf mag je toch tevreden zijn?
ElCid schreef:Adelinde heeft het in ieder geval niet zo ver geschopt omdat ze een zo'n talent is! Er zijn hordes ruiters die beter en op een veel hoger niveau rijden. Jammer genoeg zijn er nog steeds mensen die denken dat je talent moet hebben/ goed moet kunnen rijden om op dit "niveau" te mogen starten; niks is minder waar. Daar zijn bakken met geld, goede contacten en "kruiwagens" voor nodig, en er zijn nou eenmaal mensen die al die dingen niet hebben..............maar wel talent..........
Daarbij zijn er zat mensen die op hoog niveau wedstrijden zouden willen/ kunnen rijden maar het niet ( meer) doen, omdat wat hier getoond wordt niks met rijkunst te maken heeft, maar met een afgerichte "beer" die onder dwang kunstjes doet. Rijkunst zien we tegenwoordig niet meer in de wedstrijdring en de mensen die deze rijkunst beoefenen blijven daar dan ook verre van ...........
Ik heb Adelinde ruim 2 jaar terug ook met dit paard gezien, op een evenement in Vorden, jammer genoeg is er niks veranderd en zijn de piaffe/ passage etc. en de "samenwerking" er nog steeds niet. Paard is compleet uit balans, wat voor een piaffe/ passage zou moeten doorgaan is dat niet! Ze tonen alleen maar rare huppelpasjes die in de verte misschien een slap aftreksel van piaffe/ passage zijn.
Arm paard, die zal binnenkort wel met "pensioen" moeten...........
De nek is inderdaad gevolg van een ( luchtzuig) operatie. Hoe zou het toch komen dat een dergelijk paard gaat luchtzuigen????
Een passend filmpje, "Horses in Handstand" https://www.youtube.com/watch?v=q6FgfToxMd4
Sammie schreef:Adelinde startte bovendien HC, HC starten heeft een functie, geen selectiewedstrijd voor de OS. Het was dus niet voor het echie. Ik vind het dan ook ergens zwaar onterecht dat iemand roept dat zo'n persoon hier niks te zoeken heeft want hij stond niet stil, hij kan niet piafferen of noem maar op. Het kan best zijn dat dit paard thuis voor 10'en loopt maar op vreemd terrein compleet dichtklapt.
DarkoFoitzik schreef:naja als je schijnbaar dit paard niet aan elkaar kunt rijden en er dus ook geen gedegen piaffe passage uit krijgt moet je niet starten in de GP. dan is hij er niet klaar voor. helemaal niet erg, dan doe je een stapje terug zodat de basis eerst bevestigd is.
Hilary schreef:Sammie schreef:Adelinde startte bovendien HC, HC starten heeft een functie, geen selectiewedstrijd voor de OS. Het was dus niet voor het echie. Ik vind het dan ook ergens zwaar onterecht dat iemand roept dat zo'n persoon hier niks te zoeken heeft want hij stond niet stil, hij kan niet piafferen of noem maar op. Het kan best zijn dat dit paard thuis voor 10'en loopt maar op vreemd terrein compleet dichtklapt.
Maar, even heel banketstaaf, kan ze dan niet beter op de lokale ponyclub een B-wedstrijd starten?
Edit:DarkoFoitzik schreef:naja als je schijnbaar dit paard niet aan elkaar kunt rijden en er dus ook geen gedegen piaffe passage uit krijgt moet je niet starten in de GP. dan is hij er niet klaar voor. helemaal niet erg, dan doe je een stapje terug zodat de basis eerst bevestigd is.
Dat dus.
Jannepauli schreef:En wat betreft de klacht dat je eigenlijk geen commentaar moet geven als je zelf geen GP rijdt: ik vind zo'n opmerking terecht.
manubres schreef:Toen ik de proef zag moest ik heel erg aan deze video van Tristan Tucker denken...veel te veel beweging met de hand en bovenlichaam, Tristan legt de vinger op de gevoelige, maar o,zo ware plek![]()
https://youtu.be/GF39NNa6ocY
Ticoteam schreef:[/quote]Ik begrijp deze censuur niet helemaal????
Ik heropen het topic weer na het verwijderen van een te persoonlijk gerichte discussie. Daarnaast wil ik iedereen graag terug ontopic zien posten:
- Je mag uiteraard je mening geven over de proef van Adelinde
- Het al dan niet verwijderen van reacties op Facebook of bij De Hoefslag en de omstandigheden daaromtrent is NIET ontopic en dus niet toegestaan.
- Of Bokkers al dan niet commentaar mogen geven op GP-ruiters en Adelinde in het bijzonder is NIET ontopic en dus niet toegestaan.
Ik hoop dat met deze regels het topic verder ontopic en prettig verloopt en open kan blijven.[/mod]
Ticoteam schreef:[/quote]Ik begrijp deze censuur niet helemaal????
Ik heropen het topic weer na het verwijderen van een te persoonlijk gerichte discussie. Daarnaast wil ik iedereen graag terug ontopic zien posten:
- Je mag uiteraard je mening geven over de proef van Adelinde
- Het al dan niet verwijderen van reacties op Facebook of bij De Hoefslag en de omstandigheden daaromtrent is NIET ontopic en dus niet toegestaan.
- Of Bokkers al dan niet commentaar mogen geven op GP-ruiters en Adelinde in het bijzonder is NIET ontopic en dus niet toegestaan.
Ik hoop dat met deze regels het topic verder ontopic en prettig verloopt en open kan blijven.[/mod]