Opnieuw kritiek: Trainer berijdt 16 maanden oud paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:47

Raaf schreef:
Dit is daar normaal, op deze leeftijd lopen ze al deze wedstrijden: https://www.youtube.com/watch?v=wuqN9n4RF4Y
Die blokken onder hun voeten zijn permanent, niet alleen voor de show.

Ik wens deze mensen incl. bezoekers etc. dingen toe die niet op Bokt zijn toegestaan :)

Uitroeien deze tak van "sport" :r

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:04

Raaf schreef:
Dit is daar normaal, op deze leeftijd lopen ze al deze wedstrijden: https://www.youtube.com/watch?v=wuqN9n4RF4Y
Die blokken onder hun voeten zijn permanent, niet alleen voor de show.

Klopt! In een van de video's die hier geplaatst is, werd vermeld dat ze op een leeftijd van 16/18 maanden (net zo oud als het paard uit de beginpost) beginnen met het rijden en betuigen. Krankzinnig eigenlijk...

Lumi

Re: Opnieuw kritiek: Trainer berijdt 16 maanden oud paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:18

Jee, dit is echt bizar.. _-:(

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:59

ziet er idd niet al te snugger uit,
daar heb je vele uitingen van(dit ter zijde)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:52

;(

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:16

Heftig hoor :-(

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:43

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:33

Wendy schreef:
Electra63 schreef:

Het gaat nu om het TWH. De trainingen (mishandelingen) en het rijden op zeer jonge dieren is fout. Daar is geen excuus voor en moet stoppen. Daar is geen discussie over nodig, naar mijn mening.

Daar is ook geen discussie over. Maar sluit je ogen dan niet voor het feit dat het in andere takken van sport/fokkerij net zo goed gebeurt.

Ik vind jouw vergelijking met de dressuur/springsport (de rest kan ik niet beoordelen) bijna lachwekkend. Ik ken niemand die op een jaarling/tweejarige gaat zitten. Maar ook de mishandelingen door trainers van WTH (zoals al vaker vertoond) vind ik buitengewoon triest en niet discutabel. Daar moet iedereen afstand van nemen, zonder te wijzen naar anderen.

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:37

Te triest voor woorden...
Waar gaat het met de wereld naar toe tegenwoordig... :n

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 00:31

Ontzettend triest ;( Zou veel hierover willen en kunnen zeggen maar denk dat weinig toereikend is voor dit arme beestje.

Toevallig enige tijd geleden enkele docu's gekeken over de TWH en het is echt niet zo dat dit normaal is zoals een enkeling is dit topic vermeld. Het komt voor ja, met name voor de big lick maar er zijn net zo goed veel meer liefhebbers die er net zo van gruwelen als de meeste van ons doen en wel normaal trainen. Ik zou zeggen kijk eens verder dan de 'anti' filmpjes en zoek een (of meerdere) goede docu op :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:54

Electra63 schreef:
Wendy schreef:

Daar is ook geen discussie over. Maar sluit je ogen dan niet voor het feit dat het in andere takken van sport/fokkerij net zo goed gebeurt.

Ik vind jouw vergelijking met de dressuur/springsport (de rest kan ik niet beoordelen) bijna lachwekkend. Ik ken niemand die op een jaarling/tweejarige gaat zitten. Maar ook de mishandelingen door trainers van WTH (zoals al vaker vertoond) vind ik buitengewoon triest en niet discutabel. Daar moet iedereen afstand van nemen, zonder te wijzen naar anderen.

Ik vind het bijna lachwekkend dat het antwoord iedere keer is "maar ik ken niemand die..."
Ik ken ook niemand die zo met de tennessee walkers omgaat, maar juist een topic als dit bewijs dat dat helemaal niks zegt.Omdat jij of ik ze niet kent, betekent niet dat het er niet is.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:22

Electra63 schreef:

Ja wij (racepaarden) maken ze als late jaarling/begin 2 zadelmak. Begrijp alleen dat ze anders gebouwd zijn en het werk dat hun verrichten totaal niet te vergelijken is met andere takken. Als er meerdere mensen geïnteresseerd zijn zat ik er iig over na te denken om een topic te openen met uitleg foto's/video's. Alleen als mensen er wel open voor staan en het echt willen lezen.

Betreffende de tak van de openingspost ben ik best geshockt moet ik zeggen.

Zpya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:29

Wat moeten we tochet zulk soort mensen... _-:(
Hopelijk worden die paarden snel verlost :n

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:49

@Wendy,
Vooral blijven ontkennen en wijzen naar anderen, ondanks dat deze misstanden al jaren worden blootgelegd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:00

Electra63 schreef:
@Wendy,
Vooral blijven ontkennen en wijzen naar anderen, ondanks dat deze misstanden al jaren worden blootgelegd.

Ik kan helaas niet meer wijzigen.
Maar Google eens op Jack McConnell en abuse. Kom je vele filmpjes van paar jaar geleden tegen. Die sport is gewoon verrot.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 21:50

Waikiki schreef:
Electra63 schreef:

Ja wij (racepaarden) maken ze als late jaarling/begin 2 zadelmak. Begrijp alleen dat ze anders gebouwd zijn en het werk dat hun verrichten totaal niet te vergelijken is met andere takken. Als er meerdere mensen geïnteresseerd zijn zat ik er iig over na te denken om een topic te openen met uitleg foto's/video's. Alleen als mensen er wel open voor staan en het echt willen lezen.

Wow dat is toch veeel te jong!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 21:56

Waikiki schreef:
Electra63 schreef:

voor mij hoef je geen topic te openen met de uitleg over het hoe en waarom paarden van nog geen twee te trainen.Niemand gaat mij daar de noodzaak van uitleggen....heeft alleen met geld te maken.En wanneer geld een grote rol speelt verschuift het dierenwelzijn flink naar de achtergrond.Bij ALLE takken van paardensport.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 01:43

Beduidend niet open minded dus :+

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 07:30

Waikiki schreef:

Haha ik heb t ook welleens geprobeerd, uitleg geven over racers :j een deel van de mensen was echt geïnteresseerd en snapte ook steeds meer het hoe en waarom, maar natuurlijk bleven er ook heel veel mensen blindelings roepen dat het mishandeling was. T blijft bokt :') :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:25

Snap niet dat mensen zoiets als dit goed durven te praten.... zowel in deze.'tak' als in alle andere takken vind ik zo vroeg beginnen ronduit belachelijk, valt niet goed te praten en alles draait om eigen zaak en niet om welzijn. Een paard is een paard; het skelet blijft zwak zo vroeg.

Ook in de mensport word vaak te vroeg begonnen; maar mogen ze pas met 5 (6 fei) samengesteld lopen wat een zeer goede zaak is en 4 voor gewone wedstrijden. Als ze dat in meerdere takken doen zou het wellicht minder verleidelijk zijn voor zulke 'mensen' om ze niet met 1,5 al op te zadelen....

Maarja, de mens is egoïstisch en dat zal niet veranderen. Hoop dat de 'trainer' flink aangepakt word maar zal wel niet; geld doet alles.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:28

Waikiki schreef:

Klopt ...ik ben narrow minded...ik vind zelfs op een paard zitten grenzen aan paardenmishandeling

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:44

MelanieB schreef:
Snap niet dat mensen zoiets als dit goed durven te praten.... zowel in deze.'tak' als in alle andere takken vind ik zo vroeg beginnen ronduit belachelijk, valt niet goed te praten en alles draait om eigen zaak en niet om welzijn. Een paard is een paard; het skelet blijft zwak zo vroeg.

Ook in de mensport word vaak te vroeg begonnen; maar mogen ze pas met 5 (6 fei) samengesteld lopen wat een zeer goede zaak is en 4 voor gewone wedstrijden. Als ze dat in meerdere takken doen zou het wellicht minder verleidelijk zijn voor zulke 'mensen' om ze niet met 1,5 al op te zadelen....

Maarja, de mens is egoïstisch en dat zal niet veranderen. Hoop dat de 'trainer' flink aangepakt word maar zal wel niet; geld doet alles.

Als mensen nog 3 jaar moeten wachten kosten die paarden alleen maar geld. Reken maar uit wat jou paard in 4 jaar kost.
Ze moeten die wedstrijden lopen voor het geld.... de kost moet verdient worden precies zoals Geerke zegt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:35

Electra63 schreef:
@Wendy,

Misschien moet je eerst eens naar jezelf kijken voordat je mij ergens van beschuldigt. Ik ontken namelijk helemaal niks. Ik geef alleen maar aan dat dit op heel veel plekken voor komt, in alle takken van sport. En dat dit niet goed te praten is, nooit.
Nog één keer: dit soort topics geven m.i. mensen een excuus om naar anderen te wijzen en vooral niet naar de eigen takken van sport te hoeven kijken, terwijl het daarin net zo goed gebeurt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:06

Wendy schreef:
Electra63 schreef:
@Wendy,

Misschien moet je eerst eens naar jezelf kijken voordat je mij ergens van beschuldigt. Ik ontken namelijk helemaal niks. Ik geef alleen maar aan dat dit op heel veel plekken voor komt, in alle takken van sport. En dat dit niet goed te praten is, nooit.
Nog één keer: dit soort topics geven m.i. mensen een excuus om naar anderen te wijzen en vooral niet naar de eigen takken van sport te hoeven kijken, terwijl het daarin net zo goed gebeurt.

Omdat het in andere sporten misschien ook gebeurt, neemt het niet weg, dat het verschrikkelijk is wat er met WTH gebeurt. In mijn ogen, is de trainingsmethode die soms gebruikt wordt bij WTH, echt niet te vergelijken, dat is echt gruwelijk. En natuurlijk mogen mensen daarop reageren.

Misstanden in de dressuur- en of springsport worden ook regelmatig aan de kaak gesteld. Al zijn die, in mijn ogen, niet te vergelijken met de praktijken van bijvoorbeeld McConnell

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:27

Wendy schreef:
En hoeveel van de mensen die hier reageren werken mee aan soortgelijke praktijken door het kopen van een dressuurpaard van een bekende hengst, een springpaard, een quarter, een renpaard, een paint, een AVS, etc etc?"
Bijna iedereen in de paardensport heeft boter op zijn hoofd als het op dergelijke praktijken aankomt.
Het is zo makkelijk om te schelden op een ander, maar kijk eerst eens naar jezelf...

Wendy, ik keek naar mezelf en wist het zeker: zo achterlijk heb ik nooit met welk paard dan ook gedaan.
En dus mag ik hier wel iets van vinden volgens jou kinderlijke redenering dat''bijna iedereen in de paardensport enz enz''.
Het is zo makkelijk die dooddoener van jou, het gaat hier om TWH trainingen punt! En daar worden velen onderons niet blij van.