Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
spatter schreef:Hoe kun je het nu normaal vinden dat een paard op zijn knieen stort als hij met een lang teugeltje gereden wordt?
Denkt nu echt iemand dat dat paard voor zijn lol op zijn knieen gaat liggen?![]()
Dit paard mankeert iets, heel simpel!
Ieder paard wat op een beetje niveau loopt moet op eigen benen kunnen lopen zonder ter aarde te storten.
En als de reactie van de ruiter zo is omdat hij dat wel vaker doet dan is dat helemaal triest want dan weet ze dat er iets niet in orde is!
Haar reactie en handelen heeft totaal geen technisch nut, ze doet het paard alleen maar pijn in de mond, laat het de rug uitdrukken en zeker niet beter verzamelen.
Dit heeft totaal niks met op de achterhand zetten te maken, dit heet bewust je paard kwellen.
Lijkt mij ook, als een paard struikelt gaat hij bdaarna niet op zijn knieen verder kruipen, hier klopt iets niet. en zij straft hem omdat hij valt!
Blijkbaar heeft ze voor veel mensen jaren de schijn hoog kunnen houden dat ze zo'n fijne ruiter is, nu is ze van haar status gevallen !
Cer schreef:ruitje schreef:Ik heb zelf ook wel eens met verhoogde adrenaline een paard onterecht gestraft en daar later spijt van gehad.
Maar ik zie dat ik de enige ben die dat wel eens gedaan heeft
Waarbij ik niet wil zeggen dat ik deze actie normaal vind overigens
Ik vraag me af of je het filmpje helemaal hebt gezien... want ik denk niet dat jij zo'n actie als deze wel eens gedaan hebt.
Op het moment dat ie struikelt, kun je in je adrenaline iets doen wat niet handig is. Maar deze amazone doet het daarna nog 2x terwijl het paard gewoon rond loopt... en dat is niet okee, en heeft niets met adrenaline te maken.
Dat er op eigen terreinen vervelender dingen gebeuren zal zeker waar zijn (inhakend op een paar FB reacties over dit filmpje, waar het mij verbaasde dat toch nog veel mensen dit gedrag volkomen normaal vinden) maar deze mevrouw rijdt op hoog niveau op openbaar terrein.. dan moet je echt beter weten dan dit...
Ayasha schreef:Waarom kan je in die eerste correctie komen? Als jij struikelt vind je het ook oké als ze je een klap geven?Tis een dier geen robot. Foutje kan gebeuren. Er had helemaal geen correctie moeten zijn. En zéker geen drie (want later in het filmpje rukt ze hem nog eens stil.
Pantykous schreef:Ayasha schreef:Waarom kan je in die eerste correctie komen? Als jij struikelt vind je het ook oké als ze je een klap geven?Tis een dier geen robot. Foutje kan gebeuren. Er had helemaal geen correctie moeten zijn. En zéker geen drie (want later in het filmpje rukt ze hem nog eens stil.
Dat zeg ik. Die andere correcties slaan helemaal nergens op. Kan me bij die eerste correctie nog voorstellen dat het in een schrik moment gebeurt, dat bedoelde ik meer. Daarmee keur ik het niet goed, maar dat blijkt wel uit m'n bericht denk ik.