Roodvos schreef:Sannnn schreef:Ik vind ook niet dat deelnemers negatief moeten zijn op facebook of bokt of internet in het algemeen.
Maar je hebt als je wedstrijden wilt rijden geen keuze, dat kan alleen bij de KNHS.
Jureren is meer een keuze en daarmee ga je ook cursussen volgen bij de KNHS om het te leren. Je bent vrijwillig in dienst (in)direct voor de KNHS. Als ruiter zijnde liggen die relaties wel anders.
Nee Sannnn (en MCE), ik ben niet in dienst van de KNHS. Ik ben in dienst bij mijn werkgever. En zonder werkgever geen hobby(en dus ook geen KNHS).
En zoals Fitzroy eerder al aangaf, veel officials zijn ook nog ruiter (ik ook). Een ruiter die geen jurylid is mag zich dus wel negatief uitlaten op het internet. Maar een ruiter die ook jurylid is mag zich in zijn/haar hoedanigheid als ruiter dus niet op dezelfde wijze uitlaten op het internet. Dat is op zijn zachtst gezegd vreemd.
Kijk, dat je qua kritiek/opmerkingen niet op de man mag/moet spelen, is voor mij duidelijk. Daar zal je mij ook niet over horen. Maar zoals het er nu staat mag je ook niet op de zaak spelen, en dan wordt het wel heel lastig. Want soms is iets gewoon niet in orde. En dat mag je dan toch gewoon (op nette wijze) aan de orde stellen? Want waar eindig je als dat niet meer mag?
Als je goed gelezen had zag je ook dat ik ook vind dat ruiters of instructeurs zich niet negatief moeten uitlaten over allerlei zaken op internet. Maar als ruiter zijnde is je relatie met de KNHS wel anders dan als jury of instructeur zijnde. Ik heb als ruiter zijnde geen keuze als ik wedstrijden wil rijden. Als persoon zijnde kies je er zelf voor om instructeur of jury te worden en dan volg je een opleiding bij de KNHS. Dat de KNHS dan zo'n gedragscode opstelt is niet heel gek gezien de opkomst van social media en internet.
Is op internet je ongenoegen uitspreken dan een nette wijze om orde te stellen?
Het is allemaal zo makkelijk om zoals nu hier op bokt een topic te hebben over deze gedragscode. Maar hoeveel van jullie zijn daadwerkelijk ook zover gegaan dat ze contact hebben gezocht met de KNHS om vragen te stellen over deze zaken?
Afgelopen tijd is er vaak genoeg het 1 en ander op social media verschenen en ik gok dat daar deze gedragscode uit voortgekomen is. Dan kan je de KNHS wel 1 of andere dictator vinden, maar dat zoiets nodig is komt door juryleden zelf die uit de slof schieten.
Dat de KNHS door een gedragscode dit soort juryleden kan aanspreken op dergelijk gedrag is geen gek uitgangspunt toch?