Ik heb zelf een aantal keer met koniks gewerkt en het waren stuk voor stuk dieren met een pittige gebruiksaanwijziging. Dit zijn geen dieren die je zomaar even naar je hand kunt zetten.
Niets mis met slachten.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jennyj01 schreef:Het is nog vroeg maar goed lezen wat er staat. Ik zeg niet dat die naar een kinderboerderij kunnen. Maar sommige natuur organisaties vinden het dan weer belangrijk dat de bezoekers leuke plaatjes (lees: veulentjes) te zien krijgen. Dat is het kinderboerderij/zoo gevoel wat men er ook nog graag bij wil.
Jennyj01 schreef:Dan zouden hele opfok stallen met bevangen dieren zitten. Denk je nou echt dat hengstengroepen alleen maar eten? Gezonde paarden die lekker in hun vel zitten spelen heel wat af hoor. Alsof die hengst de hele dag hitsig rond loopt.
dees_daan schreef:anjali schreef:Dit is toch een forum van paardenliefhebbers. Daarom vind ik het shockerend dat er zo harteloos wordt gesproken over het doden van paarden.Dat omstanders die zelf waarschijnlijk niet in de paardenwereld zitten er nog meer medegevoel mee hebben.
Mij stoort het dat over het algemeen de mensen die zelf vlees uit de bio-industrie eten het hardst roepen dat dit zielig is, en zich niet verdiepen in de redenen om de paarden te laten slachten.
Merries niet drachtig laten worden kan bijvoorbeeld niet, alles houden ook niet, ze verkopen als rijpony gaat ook niet met alle dieren lukken dus wat moet je dan?
Nu wordt het vlees verkocht, wat is daar mis mee? Zie je dan liever dat ze een hongerdood sterven omdat er teveel zijn?
Fennadev schreef:Ik zou gewoon wolven vrijlaten eigenlijk. Al pakken die eerst de reeën in plaats van de paarden. Wat is eigenlijk de natuurlijke predator van de paarden?
Nu treedt de mens op als natuurlijke predator. Ook ik zou eerst voor de zwakkere dieren gaan en dan pas de gezonde, maar kennelijk is de begrazingsdruk in dit gebied te laag zodat zwakkere dieren niet ontstaan. Dus dan moet je wel gezonde dieren afschieten. Ik vind het dan ook heel logisch dat ze twee met een afwijkende kleur doen, want die kleuren zouden ook als eerste worden gepakt door een predator.
(Sorry maar ik word gewoon boos als mensen ten onrechte dingen roepen over de oostvaardersplassen, ik heb met de beheerder mogen praten en het gaat daar nu heel erg anders dan jaren geleden en ja die dieren leven s winters op hun vetreserves, maar dat gebeurt ook in gebieden in het buitenland(alleen daar worden zwakkere dieren gewoon gepakt door een predator ). En nu reageer ik weer on topic)
SandraVerl schreef:Wel grappig dat op een forum met paarden bezitters, men het risico op hoefbevangenheid linkt aan het krijgen van veulens of niet.
Ik was echt van het idee dat alle mensen met paarden wel weten dat dieren hoefbevangen worden door te rijk gras. Tuurlijk verwerken zwangere en zogende dieren meer energie, waardoor ze minder "last" hebben van dat rijk gras. Maar haal die gevoelige dieren eraf, zet ze op een sober dieet en ze worden niet hoefbevangen ook al hebben ze geen veulens.
anjali schreef:@Deesdaan: Nou ik ben al 48 jaar lang vegetarier hoor.Maar al was ik dat niet dan zou ik nooit het vlees van mijn lievelingsdieren de paarden eten. Want mijn vrienden eet ik zowiezo niet op.
Jennyj01 schreef:Tja het blijft lastig als je iets wil wat er niet is. Kunst natuur is en blijft nep. Zolang er een hek om staat zal die nooit op een natuurlijke manier in balans komen.
Desiree schreef:Jennyj01 schreef:Tja het blijft lastig als je iets wil wat er niet is. Kunst natuur is en blijft nep. Zolang er een hek om staat zal die nooit op een natuurlijke manier in balans komen.
Precies en het is dan ook misdadig om dieren daar niet af te schieten maar op te sluiten om ze vervolgens te laten verhongeren. Ik snap niet de MACHT van de natuurorganisatie dat zij daar mee weg komen. Zijn ze maffia of zo?