Fennadev schreef:Ik zou gewoon wolven vrijlaten eigenlijk. Al pakken die eerst de reeën in plaats van de paarden. Wat is eigenlijk de natuurlijke predator van de paarden?
Nu treedt de mens op als natuurlijke predator. Ook ik zou eerst voor de zwakkere dieren gaan en dan pas de gezonde, maar kennelijk is de begrazingsdruk in dit gebied te laag zodat zwakkere dieren niet ontstaan. Dus dan moet je wel gezonde dieren afschieten. Ik vind het dan ook heel logisch dat ze twee met een afwijkende kleur doen, want die kleuren zouden ook als eerste worden gepakt door een predator.
(Sorry maar ik word gewoon boos als mensen ten onrechte dingen roepen over de oostvaardersplassen, ik heb met de beheerder mogen praten en het gaat daar nu heel erg anders dan jaren geleden en ja die dieren leven s winters op hun vetreserves, maar dat gebeurt ook in gebieden in het buitenland(alleen daar worden zwakkere dieren gewoon gepakt door een predator ). En nu reageer ik weer on topic)
Je eerste alinea, helemaal mee eens maar de tweede???
En jij gelooft die beheerder op zijn woord!!! Kom nou, wacht maar tot er een strenge winter komt en bekijk even de tegenhanger van de nieuwe wildernis, de wildernix. Ik hoop dat het dan duidelijk is.