Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ilyushin schreef:Oke, ik volg Bokt al behoorlijk lang, maar ik heb mij sinds vandaag net aangemeld om reden van de nogsteeds voortdurende paardenmishandelingen.
Men verbaasd zich erover dat bij veel paardeneigenaren geen camera's zijn.
Persoonlijk denk ik dat camera's in combinatie met bewegingsmelders een betere beveiliging kunnen zijn.
De persoon e/o personen die zich schuldig maken aan deze praktijken hebben zich in mijn optiek voorheen goed voorbereid op de omgeving waar de paarden staan. Vrij recent kwam er sávonds bij ons een auto de dam inrijden waarop mijn man naar buiten liep. Hij stelde zich voor als werknemer van de Nuon en liet zijn pasje zien ( deze kan iedereen maken) en uit zijn verhaal bleek dat hij bij de buurman moest zijn. Echter bij navraag is hij nooit bij de buurman geweest!
Jullie begrijpen dat mijn argwaan heel groot is.
Op mijn terrein zijn camera's, echter deze waarschuwen niet als iemand komt, dus binnenkort worden er bewegingsmelders geïnstalleerd die gekoppeld zijn aan geluidsignalen. Ieder vreemd persoon die zich bij mij thuis vertoont is in eerste instantie een potentiële verdachte tot het tegendeel is gebleken.
Helaas, het is niet anders.
Alleen door samen alert te zijn kunnen we de pakkans van deze Randidioten vergroten.
Lalidan schreef:ilyushin schreef:Oke, ik volg Bokt al behoorlijk lang, maar ik heb mij sinds vandaag net aangemeld om reden van de nogsteeds voortdurende paardenmishandelingen.
Men verbaasd zich erover dat bij veel paardeneigenaren geen camera's zijn.
Persoonlijk denk ik dat camera's in combinatie met bewegingsmelders een betere beveiliging kunnen zijn.
De persoon e/o personen die zich schuldig maken aan deze praktijken hebben zich in mijn optiek voorheen goed voorbereid op de omgeving waar de paarden staan. Vrij recent kwam er sávonds bij ons een auto de dam inrijden waarop mijn man naar buiten liep. Hij stelde zich voor als werknemer van de Nuon en liet zijn pasje zien ( deze kan iedereen maken) en uit zijn verhaal bleek dat hij bij de buurman moest zijn. Echter bij navraag is hij nooit bij de buurman geweest!
Jullie begrijpen dat mijn argwaan heel groot is.
Op mijn terrein zijn camera's, echter deze waarschuwen niet als iemand komt, dus binnenkort worden er bewegingsmelders geïnstalleerd die gekoppeld zijn aan geluidsignalen. Ieder vreemd persoon die zich bij mij thuis vertoont is in eerste instantie een potentiële verdachte tot het tegendeel is gebleken.
Helaas, het is niet anders.
Alleen door samen alert te zijn kunnen we de pakkans van deze Randidioten vergroten.
Heb je dit ook gemeld bij de politie? Die is over het algemeen namelijk ook heel erg blij met dit soort meldingen. Je slaat jezelf ook voor de kop als er straks wat gebeurt en je hebt dit niet gemeld.....
R12312 schreef:Interessant stuk in de paardenkrant van Jan Greve en Gert Teunissen, beiden veearts, die beweren dat dit absoluut niet door een mens is gedaan. Onmogelijk volgens hun.
Als je het stuk leest, ik kan het helaas niet uploaden, dan is dat wel zeer aannemelijk.
gohya schreef:R12312 schreef:Interessant stuk in de paardenkrant van Jan Greve en Gert Teunissen, beiden veearts, die beweren dat dit absoluut niet door een mens is gedaan. Onmogelijk volgens hun.
Als je het stuk leest, ik kan het helaas niet uploaden, dan is dat wel zeer aannemelijk.
Kan je ook geen link hier neer zetten?
Mioux schreef:Daarom geloof ook weinig van dit stukje.
Als ik de fotos zag, stond de merrie alleen? Kan me niet voorstellen dat dus een ander paard er even in springt, schopt, zij scheurt door spagaat, en weer weg springt?
Er is heel veel bewezen dat er wel degelijk een wapen gebruikt is bij merries in andere gevallen, dus vind dit beetje dom uit de hoek komen, lijkt wel of die ze naam in de media wilt hebben.