Fokmerrie van Dressuurstal van Baalen zwaar mishandeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Re: Fokmerrie van Dressuurstal van Baalen zwaar mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:07

Camera met bewegingssensor is niet gemakkelijk denk ik. Een paardenhoofd die buiten komt kijken, de stalkat die voorbij loopt, ...
En om beeldmateriaal te hebben die goed genoeg is voor identificatie van de dader, heb je veel geld nodig. En dat heeft niet iedereen die een paard heeft.
Je spaart je eigen het lazarus voor een paard, je hebt wat geld aan de kant voor de DA, dan zou je nog geld moeten hebben voor camera's? Dan is de camera op den duur duurder dan het paard.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 00:15

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 00:42

En hoe zou je je weide kunnen beveiligen met een camera? Je krijgt natuurlijk nooit je hele land erop.
En zonder stroomvoorziening...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:05

Er zijn ook [wild] camera's die op accu of zonne energie gaan,je hebt niet persé stroom nodig.
Maar ook camera's helpen niet,die worden ontwijkt.Je kan eigenlijk helemaal niks doen om je paarden voor 100% te beveiligen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:20

ilyushin schreef:
Oke, ik volg Bokt al behoorlijk lang, maar ik heb mij sinds vandaag net aangemeld om reden van de nogsteeds voortdurende paardenmishandelingen.

Men verbaasd zich erover dat bij veel paardeneigenaren geen camera's zijn.
Persoonlijk denk ik dat camera's in combinatie met bewegingsmelders een betere beveiliging kunnen zijn.
De persoon e/o personen die zich schuldig maken aan deze praktijken hebben zich in mijn optiek voorheen goed voorbereid op de omgeving waar de paarden staan. Vrij recent kwam er sávonds bij ons een auto de dam inrijden waarop mijn man naar buiten liep. Hij stelde zich voor als werknemer van de Nuon en liet zijn pasje zien ( deze kan iedereen maken) en uit zijn verhaal bleek dat hij bij de buurman moest zijn. Echter bij navraag is hij nooit bij de buurman geweest!
Jullie begrijpen dat mijn argwaan heel groot is.
Op mijn terrein zijn camera's, echter deze waarschuwen niet als iemand komt, dus binnenkort worden er bewegingsmelders geïnstalleerd die gekoppeld zijn aan geluidsignalen. Ieder vreemd persoon die zich bij mij thuis vertoont is in eerste instantie een potentiële verdachte tot het tegendeel is gebleken.
Helaas, het is niet anders.
Alleen door samen alert te zijn kunnen we de pakkans van deze Randidioten vergroten.

Heb je dit ook gemeld bij de politie? Die is over het algemeen namelijk ook heel erg blij met dit soort meldingen. Je slaat jezelf ook voor de kop als er straks wat gebeurt en je hebt dit niet gemeld.....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:35

Lalidan schreef:
ilyushin schreef:
Oke, ik volg Bokt al behoorlijk lang, maar ik heb mij sinds vandaag net aangemeld om reden van de nogsteeds voortdurende paardenmishandelingen.

Men verbaasd zich erover dat bij veel paardeneigenaren geen camera's zijn.
Persoonlijk denk ik dat camera's in combinatie met bewegingsmelders een betere beveiliging kunnen zijn.
De persoon e/o personen die zich schuldig maken aan deze praktijken hebben zich in mijn optiek voorheen goed voorbereid op de omgeving waar de paarden staan. Vrij recent kwam er sávonds bij ons een auto de dam inrijden waarop mijn man naar buiten liep. Hij stelde zich voor als werknemer van de Nuon en liet zijn pasje zien ( deze kan iedereen maken) en uit zijn verhaal bleek dat hij bij de buurman moest zijn. Echter bij navraag is hij nooit bij de buurman geweest!
Jullie begrijpen dat mijn argwaan heel groot is.
Op mijn terrein zijn camera's, echter deze waarschuwen niet als iemand komt, dus binnenkort worden er bewegingsmelders geïnstalleerd die gekoppeld zijn aan geluidsignalen. Ieder vreemd persoon die zich bij mij thuis vertoont is in eerste instantie een potentiële verdachte tot het tegendeel is gebleken.
Helaas, het is niet anders.
Alleen door samen alert te zijn kunnen we de pakkans van deze Randidioten vergroten.

Heb je dit ook gemeld bij de politie? Die is over het algemeen namelijk ook heel erg blij met dit soort meldingen. Je slaat jezelf ook voor de kop als er straks wat gebeurt en je hebt dit niet gemeld.....

Daarbij een werknemer van de Nuon komt niet on aangekondigd bij iemand thuis.Je krijgt altijd van tevoren een bericht,én ze komen niet s'avonds. Dus deze man was echt niet v.d. Nuon.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:52

Bah wat een naar verhaal, ga je weer denken aan jaloesie in de paardenwereld...iemand met een nuonpakje aan om daarna zijn slag te slaan, is toch in mijn ogen geen sexdingetje..

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:47

Interessant stuk in de paardenkrant van Jan Greve en Gert Teunissen, beiden veearts, die beweren dat dit absoluut niet door een mens is gedaan. Onmogelijk volgens hun.

Als je het stuk leest, ik kan het helaas niet uploaden, dan is dat wel zeer aannemelijk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:46

R12312 schreef:
Interessant stuk in de paardenkrant van Jan Greve en Gert Teunissen, beiden veearts, die beweren dat dit absoluut niet door een mens is gedaan. Onmogelijk volgens hun.

Als je het stuk leest, ik kan het helaas niet uploaden, dan is dat wel zeer aannemelijk.

Kan je ook geen link hier neer zetten?

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:51

gohya schreef:
R12312 schreef:

Kan je ook geen link hier neer zetten?

Het staat op de facebookpagina van de watermolen!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:53

Welke watermolen? Linkje please!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:56

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:59

Afbeelding

even opgezocht wat hierboven genoemd werd...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:01

Ja had het al gevonden.Maar dat die beul niet zou bestaan is onzin,er zijn wel degelijk merrie's gesneden met een mes.Dat een merrie zich niet zomaar laat snijden is waar.Mijn merrie is ook gesneden bij de vulva,maar had weinig letsel,simpelweg omdat ze het niet toe liet en weg rende.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:06

Daarom geloof ook weinig van dit stukje.

Als ik de fotos zag, stond de merrie alleen? Kan me niet voorstellen dat dus een ander paard er even in springt, schopt, zij scheurt door spagaat, en weer weg springt?

Er is heel veel bewezen dat er wel degelijk een wapen gebruikt is bij merries in andere gevallen, dus vind dit beetje dom uit de hoek komen, lijkt wel of die ze naam in de media wilt hebben.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:07

Mioux schreef:
Daarom geloof ook weinig van dit stukje.

Als ik de fotos zag, stond de merrie alleen? Kan me niet voorstellen dat dus een ander paard er even in springt, schopt, zij scheurt door spagaat, en weer weg springt?

Er is heel veel bewezen dat er wel degelijk een wapen gebruikt is bij merries in andere gevallen, dus vind dit beetje dom uit de hoek komen, lijkt wel of die ze naam in de media wilt hebben.

Dat heeft Jan Greve niet nodig hoor, zijn naam in de media.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:08

Nu nog meer ;) alleen denk ik met veel negativiteit.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:17

Als de stelling van Greve juist is, moet hij me eens uitleggen waarom het dan alleen merries zijn die dit overkomt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:18

Ook dat inderdaad, maar er zijn bij sommige ook voorwerpen gevonden begreep ik, wie heeft dat dan gedaan? Een veulen die bij de moeder stond? een ruin? een hengst? Die kunnen dat ook echt....

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:29

Ik denk dat Greve deels gelijk heeft. Doordat iedereen op spanning staat betreffende de beul zal een verwonding gauw bestempeld worden al zijnde zijn werk.

Ongetwijfeld zijn er ook zeker gevallen door (on)menselijk handelen. Een van die gevallen heb ik zelf gezien bij Greve in de kliniek, waar wij toen met de merrie waren voor inseminatie.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:31

En waarom zijn er merrie's sinds enkele jaren gewond aan hun vulva? Toeval?
Ook zijn er merrie's gesneden die alleen op stal stonden,waar geen enkel ander paard bij stond.
Ik geloof heus wel dat er gevallen bij zitten die door zelf verwonding zijn gekomen,maar de beul bestaat zeker wel.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:39

Natuurlijk kan het zijn dat een aantal gevallen door andere oorzaken ontstaan zijn en op basis van de huidige onrust verkeerd geïnterpreteerd zijn. Maar niet allemaal. En een argument dat de 'huid zo dun is' dat een merrie zoals bij Van Baalen bijna compleet uitelkaar spat.. nee. Als het een bijna-normale zaak zou zijn dat merries zo specifiek verwond kunnen geraken, dan hadden we dat in de opleiding ooit wel eens tegengekomen c.a. geleerd.
Het is duidelijk dat Greve niet veel kennis heeft van het criminele circuit en niet thuis is in forensisch onderzoek. Fijn voor hem natuurlijk maar dan heeft een 'mening ook weinig waarde.
Met zo'n uitspraak had hij de advocaat van de 'Beul van Twente' kunnen worden - die is gepakt, berecht en veroordeeld - ondanks dat Greve vindt dat 'het niet kan'..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:45

Ik vind het lastig. Ik denk inderdaad dat hij gelijk heeft dat je een dergelijke snede niet voor elkaar krijgt zonder verdoving...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:47

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe DVB en hun dierenartsen reageren op dit bericht van Greve/Teunissen.