Doodgeboren veulen door vuurwerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:26

ariatje schreef:
Maagzweren, luchtzuigen en weven zijn tekenen van STRESS en komen ook met voldoende ruwvoeder verstrekking voor. Ook weer een misverstand. En ja, indien er te weinig ruwvoer wordt gegeven kun je er prat op gaan dat een van deze 3 de kop opsteken.

Dat is een andere discussie die ik graag met je aanga in een topic die ook over dat onderwerp gaat.

De merrie was 5 maanden drachtig en tot 7 maanden zijn er zo 20 andere ( wetenschappelijk onderbouwen) redenen waarom een merrie aborteert.

Mioux

Re: Doodgeboren veulen door vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:03

Daarom vraag ik het me ook af. Word het onderzocht waarom t veulen te vroeg was/merrie te vroeg? Of word het alleen gegooid op vuurwerk stress en niet gekeken hoe of wat? Misschien was er ook wel wat met het veulen mis zelf of met de merrie.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:07

Uiteraard ontzettend sneu en verdrietig dat de merrie het veulen heeft verworpen...maar een causaal verband in deze casus is totaal niet aan te tonen.

Dus de post is nogal suggestief.....

(en als je weet dat je paarden echt over de zeik gaan met deze dagen dan zou ik ze gewoon op een andere plek neer zetten tijdelijk)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:25

Noem eens een plek waar geen vuurwerk wordt afgeschoten of waar het niet hoorbaar is :?

Wij wonen in de polder, maar zelfs die luide knallen van het in het dorp en omliggende buurtschappen ontploffende zooi, deden hier de ramen soms trillen!

Onze dieren geven er gelukkig niks om, maar een gevoeliger paard zou zelfs hier dus niet veilig staan -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:29

Mioux schreef:
Daarom vraag ik het me ook af. Word het onderzocht waarom t veulen te vroeg was/merrie te vroeg? Of word het alleen gegooid op vuurwerk stress en niet gekeken hoe of wat? Misschien was er ook wel wat met het veulen mis zelf of met de merrie.

Als dat gebeurt en er blijkt wat anders aan de hand te zijn zullen ze dat vermoedelijk niet uitgebreidt in het nieuws brengen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:48

Daarom :) Dat geloof ik ook niet. Want dan hebben ze zelf een fout gemaakt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:52

Niet perse zelf een fout gemaakt maar dat wekt niet zoveel medelijden en giften als vuurwerk.

Yubine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:29

Oh, vreselijk zeg. Ik hoop dat ze de merrie nog een keer drachtig kunnen krijgen.