daffie1986 schreef:sympie schreef:Stelling: hebben we dat in de loop der jaren niet zelf in de hand gekweekt? Ik bedoel maar, welke fokker wil dekken met een paard die gewoontjes door de bak loopt.. niet veel..
Fokkers zien nou eenmaal graag een paard met veel show rondlopen
Ho!! De ruiters en amazones van tegenwoordig willen dit sinds dit door juryleden in de ring beloond wordt. Als gevolg daarvan heeft Adelinde samen met goede fokkers al eens een artikel hierover gemaakt in 2013 dacht ik. De conclusie was dat door de actie van de juryleden er steeds meer vraag was gekomen naar een spectaculair voorbeen. Echter kunnen zulke paarden bouwtechnisch nooit een sterk achter been hebben. Doordat de spectaculaire voorbeen paarden verkocht raken en de andere niet kwamen de 5 ook tot de conclusie dat er steeds minder paarden met grand prix kwaliteiten beschikbaar zijn omdat fokkers niet lang met hun producten willen blijven zitten. Fokkerij is dus ook steeds meer mee gaan doen aan de "mode" wensen
klopt!! Er kwamen "voorbeenzwaaiers", die werden door juryleden gepromoot en als gevolg kwamen de fokkers achter.. bijgevolg dat er niemand meer een "gewonere" wil, omdat die niet goed genoeg zijn, en niet meer inderdaad in de "mode" zijn ( terwijl 90% van de ruiters soms beter zijn met een gewone, maar dit ter zijde )
Maar zijn die gewonere dan mindere paarden, of zijn het gewoon paarden die met minder druk worden gereden maar net zozeer lichte tour en hoger halen... ik bedoel maar..
Gisteren hengstencompetitie in Roosendaal.. één hengst in het Z.. één... die dan nog veel te groen was voor zijn niveau...is dat een slecht paard, nee hoor...
Alleen jammer dat er voor alles wat er is gekeurd, maar eentje meedoet in het Z..
Hoe komt dat dan?