Paarden in de blubber in Rijswijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:06

gohya schreef:
Idd. een gemeente kan toch eisen stellen aan een stal die er wel mag komen.
Ook een bepaalde maat v.d. stal,welk materiaal is toegestaan.Dat kost wel wat geld,maar ik zou dat er wel voor over hebben.
Of wat Shirley zegt,laat de gemeente een verplaatsbare stal verhuren.Zo mag er ook geen afval zijn op het land,gewoon strenge regels stellen.

Ik heb dit aan mijn man gevraagd en die antwoordde dat het totaal onhaalbaar is. Mensen houden zich namelijk vaak niet aan afspraken en ze kunnen soms eindeloos procederen om hun zin te krijgen. Dus daar zou je een handhaver en een jurist op moeten zetten. Dat is niet te betalen.
Regels stellen of versoepelen, moet je altijd kijken naar welke consequenties kijken, en dit kan leiden tot hoge lasten zodat je dan maar als gemeente gaat stellen: `helemaal niet`.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:07

Shirley.
Dat is dus wat ik al eerder aangaf.
Waar is de grens van de bebouwing dan?

Precies desiree.
dat dus :)
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 29-11-15 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:08

maar mijn man is als akkerbouwer zijnde erg geinteresseerd in die Erik Goemans, over hoe je namelijk blubber kunt laten zakken. Dat is namelijk iets waar veel akkerbouwers hun hoofd al over gebroken hebben in hun zoektocht naar een dergelijke mogelijkheid......

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:08

Dat kan de gemeente ook aangeven.
Maximaal een bepaald percentage van het totale oppervlak?

gohya

Re: Paarden in de blubber in Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:12

Gemeente mogen als eigenaar van een land ook zeker eisen stellen.Is men het er niet mee eens,dan vertrekken ze van het land.Je mag van de gemeente ook geen schuttingen plaatsen hoger dan 1.80m of zomaar een aanbouw neer zetten in je tuin.Daar zijn gemeenteregels voor.Waarom zou de gemeente ook geen weide regels mogen hebben? tegen wettelijke regels kan je niet in beroep gaan,je hebt je er gewoon aan te houden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:13

Desiree schreef:
maar mijn man is als akkerbouwer zijnde erg geinteresseerd in die Erik Goemans, over hoe je namelijk blubber kunt laten zakken. Dat is namelijk iets waar veel akkerbouwers hun hoofd al over gebroken hebben in hun zoektocht naar een dergelijke mogelijkheid......

Daar ben ik ook wel geintresseerd in. ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:13

Dat lijkt mij ook, heb je daar geen zin in, dan kun je ook niet huren.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:14

Je zou je eigen land nog kunnen laten draineren, maar zo´n drainage er in leggen kost ook aardig een paar duiten en áls je dat al doet, doe je dat alleen met eigen land, en niet met gehuurd land.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:16

Goyha Omdat het bestemmingsplan geen bebouwing toelaat.

Schuilhok staat er.
Maar hey die paarden verminker.
De caravan mag er dan ook wel staan voor toezicht, toch?

Geef mensen een vinger...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:20

Simpel, nee, dat mag niet!
En ook die oude auto niet.

Alleen een stal.
En de paarden :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:21

bruintje123 schreef:
Goyha Omdat het bestemmingsplan geen bebouwing toelaat.

Schuilhok staat er.
Maar hey die paarden verminker.
De caravan mag er dan ook wel staan voor toezicht, toch?

Geef mensen een vinger...

Klopt en bestemmingsplan wijzigen hebben de meeste geen zin in.Geen bouwgrond,geen bebouwing op het weiland.
Maar ook een caravan,trailer of zelfs partytent [allemaal verplaatsbaar] mag hier in Ermelo niet op een weiland staan.Hier zijn ze heel streng.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:22

En logisch dat hoort er ook niet te staan.
Verrommeling van het buitengebied.
En eerlijk. Ik ben blij toe.
Laat Nederland nog een beetje mooi.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:40

sinds dat ik in zweden woon, kan ik nederland niet meer mooi vinden :D elk stukje land wordt benut en verfromfraait.

Echter ben ik het er wel mee eens dat je een paard altijd een droge plek moet kunnen geven, kan je dat niet? neem geen paard.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:50

kirri schreef:
sinds dat ik in zweden woon, kan ik nederland niet meer mooi vinden :D elk stukje land wordt benut en verfromfraait.

Echter ben ik het er wel mee eens dat je een paard altijd een droge plek moet kunnen geven, kan je dat niet? neem geen paard.

Nederland is gewoon te vol. Er wonen hier veel en veel te veel mensen. En hoe meer mensen er ergens wonen, hoe lelijker het wordt. Het Eindhoven waar mijn moeder in opgroeide was veel mooier dan het Eindhoven waar ik opgroeide, en nu is het nog lelijker dan dat het was. Op plaatsen waar vroeger groen en natuur was, daar is nu bebouwing.

Maar wat dat laatste betreft, er zijn dus ook te veel paarden in Nederland. Vele mensen moeten hun paard maar dus weg doen. Want het valt mij op dat vooral paardenstallen, pensionstallen en maneges veel paarden hebben maar veruit onvoldoende grond om de dieren elke dag voldoende naar buiten te kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:52

bruintje123 schreef:

Ben ik het mee eens hoor! Hoe mooi je een schuilstal ook maakt, het verrommelt het landschap.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:56

safina schreef:
bruintje123 schreef:

Ben ik het mee eens hoor! Hoe mooi je een schuilstal ook maakt, het verrommelt het landschap.

Maar wat moet je dan met het landschap doen? Leeg laten staan? Niet gebruiken? Hebben we wel genoeg weilanden om niet te hoeven gebruiken?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:56

Ja dat vind ik dus zonde uitzondering daar gelaten. Want er zijn pension stallen die investeren in degelijke weides, paddocks en voerbeleid.

Het is gewoon jammer hoe het loopt in nederland & nu ik pas echt goed de verschillen kan zien komt het besef pas echt ja nederland is gewoon te vol. Vroeger dacht ik ow dat gaat nog wel, ja dat kan makkelijk terwijl dat dus eigenlijk helemaal niet ging :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:59

Ja leeg laten staan.
Wat is daar erg aan?
Moet alles zomer en winter dan maar vol staan?

Ja Nederland is te vol.
Wat graag zou ik noordelijker wonen. Maar manlief wil niet. :)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:09

bruintje123 schreef:
Ja leeg laten staan.
Wat is daar erg aan?
Moet alles zomer en winter dan maar vol staan?

Ja Nederland is te vol.
Wat graag zou ik noordelijker wonen. Maar manlief wil niet. :)

Ik neig toch meer tot wat Kirri zegt. Het is zonde. Waarom? Omdat er zoveel behoefte is aan stukje land voor hobbyhouders zoals mensen met kleinvee en mensen met paarden.

En wat Kirri ook zegt, het gaat niet meer, ook al denken we van wel. Mensen komen met hun belangen elkaar in het gedrang. Kijk maar eens naar de recreatiegebieden, de bossen, waar mensen met elkaar in de clinch liggen. Mensen die hun hond eens lekker los willen laten rennen, mensen die er willen paardrijden, de mountainbikers en de wandelaars. Er ligt te veel druk op de beperkte recreatiegebieden die we hebben.

En dit is ook zoiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:10

Desiree schreef:
safina schreef:

Maar wat moet je dan met het landschap doen? Leeg laten staan? Niet gebruiken? Hebben we wel genoeg weilanden om niet te hoeven gebruiken?

Ik vind het geen ramp als land niet gebruikt wordt. Maar er zijn nog zoveel andere manieren om land te gebruiken dan er 7x24 uur paarden op te zetten, zomer en winter door.

Of we wel genoeg weilanden hebben? Als het inderdaad niet genoeg is, dan hebben we misschien teveel paarden in Nederland om ze te kunnen huisvesten zonder het landschap te verprutsen.

Ik ben blij dat ik in een prachtige streek woon, waar niet op iedere wei in dit mooie coulissenlandschap een bouwsel staat.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:13

safina schreef:
Of we wel genoeg weilanden hebben? Als het inderdaad niet genoeg is, dan hebben we misschien teveel paarden in Nederland om ze te kunnen huisvesten zonder het landschap te verprutsen.

In dat geval zouden veel mensen dus hun paard maar weg moeten doen. En wie moet dat dan worden? Wie mag diens hobby niet meer uitoefenen?

De gunfactor ontbreekt ook in dit land.

Maar jij woont in Twente of Drenthe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:27

Desiree schreef:
safina schreef:

In dat geval zouden veel mensen dus hun paard maar weg moeten doen. En wie moet dat dan worden? Wie mag diens hobby niet meer uitoefenen?

De gunfactor ontbreekt ook in dit land.

Maar jij woont in Twente of Drenthe?

Heeft niks met misgunnen te maken. Ik denk dat heel veel mensen het aan het hart gaat als het landschap zo verrommelt en wordt volgebouwd. Het wordt er niet fraaier van als er overal modderweitjes zijn met een hok erop. Terecht dat men daar paal en perk aan stelt.

Wie z'n paard weg moet doen? Als je je paard niet fatsoenlijk kunt huisvesten, had je er niet aan moeten beginnen. Dus wie z'n paard weg moet doen omdat hij geen schuilstal mag bouwen, is sowieso erg dom geweest. Had je kunnen voorzien.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:30

Dat vind ik dus ook saffina.

Ik vind olifanten ook leuk of tijgers.
Oh wacht een giraffe ook wel.
Maar de stal mag niet hoger. Schuld van de gemeente:D

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:34

safina schreef:
Heeft niks met misgunnen te maken. Ik denk dat heel veel mensen het aan het hart gaat als het landschap zo verrommelt en wordt volgebouwd. Het wordt er niet fraaier van als er overal modderweitjes zijn met een hok erop. Terecht dat men daar paal en perk aan stelt.

Wie z'n paard weg moet doen? Als je je paard niet fatsoenlijk kunt huisvesten, had je er niet aan moeten beginnen. Dus wie z'n paard weg moet doen omdat hij geen schuilstal mag bouwen, is sowieso erg dom geweest. Had je kunnen voorzien.

Ja maar dat is gewoon het gevolg van al dat fokken wat mensen door de eeuwen heen gedaan hebben. Gezinnen van 10 kinderen.... en nu `plukken we daar de vruchten` van.

Ik denk gewoon dat het asociaal is om weides leeg te laten staan als er zoveel vraag en behoefte naar is. Ik denk dat dat belangrijker is. Landschapsverrommeling? Zullen we het hebben over al die volgebouwde weides en groen? Dat is nog veel erger. Maar ja, mensen moeten ook wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:43

bruintje123 schreef:
Dat vind ik dus ook saffina.

Ik vind olifanten ook leuk of tijgers.
Oh wacht een giraffe ook wel.
Maar de stal mag niet hoger. Schuld van de gemeente:D

_O-

Gewoon asociaal dat de gemeente jou dat niet gunt, bruintje123! :')