Paard&Recht onderneemt actie voor kuddegenoten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:48

Marjoow schreef:
Dat paarden niet met anderen kunnen heeft naar mijn mening te maken met een verkeerde opvoeding. Wanneer zij van jongs af aan al paard mogen zijn en in groepsverband staan zal dat geen problemen geven.

De dingen zijn niet altijd zo zwart wit als dat jij het nu brengt.
imo heb je met levende dieren te maken en dus ook met variërende behoeftes.

Verder ben je ook bekend met mijn paard, zoals je weet is hij geboren en opgegroeid in de kudde in Ierland voor hij naar Nederland kwam.

Mijn paard is onwijs sociaal... Zolang alle andere paarden en eigenaren maar exact doen wat hij wenst :+
En op dit moment is hij ook een heel stuk socialer als voorheen, wat dat verschil heeft veroorzaakt? Misschien het feit dat hij nou ouder is als vroeger, hij heeft nog steeds zijn streken en is nog steeds dominant, maar gewoon veel minder als voorheen.
Maar hij heeft wel jaren lang alleen gestaan omdat dit gewoon beter was voor alle paarden en eigenaren om hem heen.

Om dan te stellen dat zijn gedrag door de opvoeding komt omdat hij nooit paard heeft mogen zijn is natuurlijk erg zwart wit en gaat in dit geval niet op voor dit paard.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:05

Moderatoropmerking:
Even ter informatie: (dit staat ook in de openingpost) de Nieuwsredactie van Bokt is op de hoogte gesteld van het feit dat er per abuis een artikel in de bron is geplaatst over de actie van
Paard&Recht. Deze actie is echter al afgelopen in 2012.

Aangezien de discussie tot dusver goed verloopt, dit onderwerp altijd wel actueel is en we jullie die ruimte ook willen bieden, laten we het topic gewoon open.
Houdt er dus wel rekening mee dat deze actie al lang ten einde is. Bedankt!