Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
269_life schreef:269_life schreef:Ik kan je in zoverre volgen dat er in dit specifieke filmpje dat misstand niet wordt vastgelegd (de agressie op zich is natuurlijk ook een misstand, al praat half Bok dat hier goed). Zij worden echter lastiggevallen tijdens het uitvoeren van hun journalistieke (mag zonder aanhalingstekens hoor) taak.
Waarom zouden zij in godsnaam een filmpje gaan maken om aangevallen te worden? Ze zijn daar voor het dierenwelzijn, niet om te provoceren.
xxCYNNxx schreef:Inoterry schreef:Ben ik nu de werkelijk de enige die wel degelijk iets heel erg fouts ziet in dit filmpje? Ja, de cameravrouw staat te filmen en ja, dat mag op de openbare weg. De houding van de handelaar is van het begin af aan alles behalve vriendelijk en vervolgens word de vrouw door meerdere personen tegelijk belaagd. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dat een behoorlijk nare ervaring is en dan gingen de heren bij mij niet eens zo ver als bij deze cameravrouw. Vind het ook getuigen van vies agressief en laf gedrag wat de handelaren in kwestie doen
nee hoor, hier nog 1 die er precies hetzelfde over denkt.
Inoterry schreef:Dus dat agressieve gedrag is dan maar ineens goed? Bovendien, even googlen en je komt er achter dat Piep een dierennieuws site is, dus ze liegt niet en ze doet niks illegaals.
269_life schreef:Ayasha schreef:Ja, als ze die taak nu eens ter harte namen en niet dit soort dingen zouden uitvreten dan zou iemand ze misschien ook nog serieus nemen.
Als je aangevallen wordt terwijl je die taak aan het uitvoeren bent wordt dat ter harte nemen lastig.
Inoterry schreef:Jeetje, ik blijf het knap vinden dat mensen geweld goed praten......
Dit zegt echt genoeg over de verharding van de maatschappij in mijn ogen.
elenaMM77 schreef:Dus als ik twijfel over het functioneren van hmmm laten we zeggen Z dressuurruiters..
en ik ga op een wedstrijd bij de voorbereiding, al die mensen een camara onder hun neus proppen en voor de voeten lopen terwijl ze hun paarden proberen los te rijden.. JA, owwww want die rijd met een zweepje op het opwarmterrein en wowwwwwww die heeft sporen.. en zo'n stang + trens, dat past toch nooit, daar duw ik mijn camara ook even bijna in de mond erbij om het goed te kunnen filmen..
Dan ben ik ook een 'taak' aan het uitvoeren..
tis makkelijk om jezelf een 'taak' toe te bedichten en ook nog eens om het nieuws te noemen..
dan richt ik een nieuwsite op en dat wordt dan mijn eerste item..
Wedden dat ik onder de striemen en blauwe plekken thuiskom met een kapotte camara? puur omdat niemand het zal pikken.. uithalen met een zweepje, of een oopsie met een spoortje.. een paard dat toevallig net over je heen walst, 'oopsie, kon m even niet houden'.. maar eruit gewerkt wordt je en niet zo 'zachtzinnig'..
Jezelf taken toebedelen is mooi, maar het werk van de handelaren is hun taak.. daar werden zo ook flink in tegengewerkt. waarbij het ook nog eens duidelijk was, dat ze niet alleen werden tegengewerkt, maar dat die camara er was om ze in een negatief daglicht te stellen.. En inderdaad dat is gebeurd, want camarabeelden die niets zeggend zijn, zijn gebruikt om dingen te 'ondersteunen' die totaal afwezig zijn in het beeld.
Ayasha schreef:En waarom zou den die handelaren de beelden van zichzelf NIET mogen zien?
De beelden zijn nu openbaar he.![]()
Ik vind het niet gek na al die ophef over markten en handelaren dat de handelaren niet meteen zeggen "welkom mevrouw, filmt u maar."
Net zoals de gemiddelde dressuurruiter vast ook niet happy zal zijn als een NH'er even met een dikke camera komt filmen.
Hell, veel bokkers zou ik niet eens op mijn erf willen laat staan dat ze mogen filmen en nee, hier gebeurt echt niets mis.
269_life schreef:De dressuurwereld is walgelijk en heeft niets met sport te maken, dus maak er alsjeblieft een item over, prachtig idee.
Ik ben persoonlijk van mening dat de handel in dieren sowieso aan de kaak gesteld mag worden. Het zijn dieren, geen handelswaar. Dat die handelaren buitengewoon agressief reageren is volgens mij al aanwijzing genoeg dat ze iets te verbergen hebben.
269_life schreef:De dressuurwereld is walgelijk en heeft niets met sport te maken, dus maak er alsjeblieft een item over, prachtig idee.
Ik ben persoonlijk van mening dat de handel in dieren sowieso aan de kaak gesteld mag worden. Het zijn dieren, geen handelswaar. Dat die handelaren buitengewoon agressief reageren is volgens mij al aanwijzing genoeg dat ze iets te verbergen hebben.
Ayasha schreef:269_life schreef:De dressuurwereld is walgelijk en heeft niets met sport te maken, dus maak er alsjeblieft een item over, prachtig idee.
Kijk, en dit soort reacties zijn de reden waarom veel ruiters en handelaren al preventief verdedigend reageren. Ze komen nl niet filmen om een neutraal beeld te schetsen maar om je zwart te maken. Dat weet je. Ben eens benieuwd hoeveel van jullie dat werkelijk zouden pikken als ze met een dikke camera kwamen filmen met als enige doel je zwart te maken.
Inoterry schreef:En als iemand mij filmt als ik aan het rijden ben, gaat die maar lekker zijn goddelijke gang. Ik heb tenslotte een mooi paard en daar kan ik me niet druk om maken. In mijn functie ben ik dus wel meerdere malen gefilmd zonder toestemming, wat dus ook illegaal is in de trein. Kan ik mezelf druk om maken maar dat maakt de situatie voor mij er niet makkelijker of beter op. Wat ik al eerder heb gezegd is dat ik dan gewoon zorg dat ik mijn werk correct doe en dat ze me dus niks kunnen maken met dat filmpje.
En diegene die zeggen dat ze hetzelfde kunnen doen als de handelaren, of het gedrag begrijpen, praten het goed. Daar heb ik verder geen quotes voor nodig.
Inoterry schreef:Hier heb ik mijn antwoord, al minstens 2 keer, op gegeven.
En in mijn ogen zijn diegene die deze actie goedpraten diegene die zwartwit denken. Ik heb inmiddels al dik het vermoeden dat we het niet met elkaar eens gaan worden