Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jennyj01 schreef:RaafSmits schreef:Inderdaad, ik denk dat je verkeerd leest!
De paarden worden in ieder geval dagelijks gereden, krijgen weidegang en bij gebrek aan een ruiter/ tijd worden ze naast de weidegang gelongeerd.
Paarden zien voor en na gedaan werk de nodige borstels en sponzen en worden zo nodig lekker gebadderd.
M.a.w ze krijgen beduidend meer zorg en aandacht geboden dan menig privé en of manege paard.
Je kan rustig stellen dat één paard per dag minimaal 4 uur aan beweging én persoonlijke aandacht/ verzorging krijgt.
In het weekend hebben ze rust, staan op de wei of word een paard zo nodig toch even gereden.
Ik heb er al twee maanden niet een op het land zien staan.
Jennyj01 schreef:Tendance schreef:En ja, ik stoor me er regelmatig aan hoe lang het soms duurt voor sommige mensen op bokt naar een DA gaan.
Maar een aantal van deze mensen wel heel hard roept, dat je paard aan de politie verkopen bijna gelijk staat aan verkoop aan iets belachelijks waar bijna gelijk zou staan aan mishandeling
Beetje een rare aanname die je hier maakt. Alsof je de de bokkers die het niks vinden persoonlijk kent en weet hoe ze met hun paarden omgaan.
RaafSmits schreef:Jennyj01 schreef:
Zal erg van gemeente afhangen.
Onze stal ( Boxtel )had nu eenmaal de mogelijkheid tot weidegang.
Ik weet dat de beredenpolitie Eindhoven bij een manege gestald is met ook weidegang.
Het opleidingscentrum van de paarden in Bilthoven heeft ook een mooie locatie, maar je hebt het niet altijd voor het kiezen, al weet ik uit ervaring dat het belang van de paarden áltijd op de eerste plek staat.
De politie weet héél goed dat ze afhankelijk is van het welzijn van hun levende haven, daar durf ik mijn beide handen voor in het vuur te steken.
Jennyj01 schreef:In Amsterdam staan ze dus al weken niet buiten. Ik rij er zeer regelmatig langs op verschillende tijden. En in het weekend hebben de paarden geen rust want dan staan ze op het Rembrandtplein en bij Ajax.
Jennyj01 schreef:Ze staan in elk geval niet zo vaak buiten als dat hier beweerd wordt. En lekker elk weekend vrij is ook niet het geval. Kortom het wordt allemaal toch wel wat rooskleuriger voorgeschoteld als dat het is.
_San87_ schreef:Denk niet dat ik mijn paard ooit aan de politie zou verkopen. Zou het niet aan kunnen zien dat het dier tijdens voetbalrellen gebruikt wordt en misschien klappen krijgt. Vind sowieso de bereden politie meer en meer uit de tijd raken. Dieren hebben geen plaats in het oplossen van menselijk geweld.
Ceremonieel, helemaal tof. Tijdens rellen e.d... Nee, vind dat niet kunnen.
Gillbo schreef:Ik moet wel lachen om de zorgen dat de paarden ook in het weekend moeten werken.
Wat boeit een paard het nou of het weekend is, als die op maandag en dinsdag een rustdag krijgen is dat ook prima.
Wel mooi om te zien dat de mensen die ook daadwerkelijk een paard (tijdelijk) bij de politie op stal hebben staan over het algemeen erg tevreden zijn. Zal dus toch wel iets goed gaan