Politie op zoek naar nieuwe paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Politie op zoek naar nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 16:09

Correct me if i am wrong, maar op Madestein , Den Haag, was dacht ik niet eens weiland bij? Praat ik over 5/6 jaar geleden...

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 16:59

ohjajoh6 schreef:
Correct me if i am wrong, maar op Madestein , Den Haag, was dacht ik niet eens weiland bij? Praat ik over 5/6 jaar geleden...

nu wel :Y)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:29

Jennyj01 schreef:
RaafSmits schreef:
Inderdaad, ik denk dat je verkeerd leest!
De paarden worden in ieder geval dagelijks gereden, krijgen weidegang en bij gebrek aan een ruiter/ tijd worden ze naast de weidegang gelongeerd.
Paarden zien voor en na gedaan werk de nodige borstels en sponzen en worden zo nodig lekker gebadderd.

M.a.w ze krijgen beduidend meer zorg en aandacht geboden dan menig privé en of manege paard.
Je kan rustig stellen dat één paard per dag minimaal 4 uur aan beweging én persoonlijke aandacht/ verzorging krijgt.
In het weekend hebben ze rust, staan op de wei of word een paard zo nodig toch even gereden.

Ik heb er al twee maanden niet een op het land zien staan.

Zal erg van gemeente afhangen.
Onze stal ( Boxtel )had nu eenmaal de mogelijkheid tot weidegang.
Ik weet dat de beredenpolitie Eindhoven bij een manege gestald is met ook weidegang.
Het opleidingscentrum van de paarden in Bilthoven heeft ook een mooie locatie, maar je hebt het niet altijd voor het kiezen, al weet ik uit ervaring dat het belang van de paarden áltijd op de eerste plek staat.
De politie weet héél goed dat ze afhankelijk is van het welzijn van hun levende haven, daar durf ik mijn beide handen voor in het vuur te steken.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:52

Jennyj01 schreef:
Tendance schreef:
En ja, ik stoor me er regelmatig aan hoe lang het soms duurt voor sommige mensen op bokt naar een DA gaan.
Maar een aantal van deze mensen wel heel hard roept, dat je paard aan de politie verkopen bijna gelijk staat aan verkoop aan iets belachelijks waar bijna gelijk zou staan aan mishandeling

Beetje een rare aanname die je hier maakt. Alsof je de de bokkers die het niks vinden persoonlijk kent en weet hoe ze met hun paarden omgaan.

Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg alleen, dat er een paar bokkers bij zijn, die heel hard roepen, dat het allemaal zo slecht is, terwijl ik van die bokkers topic heb gelezen, waarin het 3 weken duurt voordat ze een DA bellen, terwijl ze al 10 keer het advies hebben gehad een DA te contacten.
Geen aanname dus, tenzij het serieus nemen van topics een aanname doen is.
En ik heb het over een paar. Niet over iedereen.
Namen noemen op bokt mag niet, dus doe ik ook niet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:54

Selka schreef:
Als ze inderdaad zo "veel" buiten komen in de winter en zomer dan valt me dat mee :)

Mij ging het er meer om dat het geluk van die dieren niet van een borstel of longeer-beurt afhangt. :)

Maar dat waren ook niet de enige dingen die genoemd werden. Toch?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:07

Nee rijden en een grote stal ook. Maar zoals ik al zei blijkbaar valt het wel mee.

Niet dat dit ik nu wel mijn paarden aan ze zou verkopen maar dat is persoonlijk :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:03

Sowieso moeten ze dan ook nog geschikt zijn.
Hoeveel paarden er niet toch binnen de testperiode weer teruggaan naar de eigenaar......

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:23

Mijn ex paard is door de eigenaren na mij aangeboden en twee weken daar geweest. Maar 10x was ze niet bang en een 11de keer wel dus....ongeschikt. Ze zijn best kieskeurig en dat is logisch.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:30

RaafSmits schreef:
Jennyj01 schreef:

Zal erg van gemeente afhangen.
Onze stal ( Boxtel )had nu eenmaal de mogelijkheid tot weidegang.
Ik weet dat de beredenpolitie Eindhoven bij een manege gestald is met ook weidegang.
Het opleidingscentrum van de paarden in Bilthoven heeft ook een mooie locatie, maar je hebt het niet altijd voor het kiezen, al weet ik uit ervaring dat het belang van de paarden áltijd op de eerste plek staat.
De politie weet héél goed dat ze afhankelijk is van het welzijn van hun levende haven, daar durf ik mijn beide handen voor in het vuur te steken.

Bij de Eindhovense manege hebben ze toch maar een paar weides en daar komen die politiepaarden volgens mij niet in? De andere paarden trouwens ook maar heel weinig.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:13

Ik werk op de HTC en kom dus dagelijks langs de weides van de manege.
Daar staan standaard enkele weides vol.
Geen idee wie zijn paarden daar dan heeft staan?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:59

In Amsterdam staan ze dus al weken niet buiten. Ik rij er zeer regelmatig langs op verschillende tijden. En in het weekend hebben de paarden geen rust want dan staan ze op het Rembrandtplein en bij Ajax.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:12

Jennyj01 schreef:
In Amsterdam staan ze dus al weken niet buiten. Ik rij er zeer regelmatig langs op verschillende tijden. En in het weekend hebben de paarden geen rust want dan staan ze op het Rembrandtplein en bij Ajax.

tuurlijk staan alle paarden daa en weet jij of er geen andere weides meer zijn, of da ze in een piste losstaan om een bepaalde reden...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:16

Ze staan in elk geval niet zo vaak buiten als dat hier beweerd wordt. En lekker elk weekend vrij is ook niet het geval. Kortom het wordt allemaal toch wel wat rooskleuriger voorgeschoteld als dat het is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:04

Weekenden is iets wat wij mensen bedacht hebben he. ;) Snap best dat ze juist 's weekends aan de bak moeten want dan zijn er vaak evenementen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:16

In Amsterdam lopen de paarden echt niet zo vaak op de wei als hier eerder beweerd werd hoor! Zeker niet in de winter, bijna geen enkel paard in de regio Amsterdam kan in de winter buiten staan vanwege de natte grond maar de politie zou ze dagelijks 8 uur buiten hebben? Onzin natuurlijk.

Nog afgezien van dat de paardencultuur bij de politie (net zoals bij een gemiddelde manege) helemaal niet zo 'natural' is. Kan ook niet, de paarden zijn toch in eerste instantie gebruiksdieren die moeten werken.
Dat ze er verder met liefde voor zorgen en binnen alle luxe en aandacht bieden, dat is zeker. Maar als je denkt aan kuddes en het jaar rond buiten, nou nee.

Daarnaast werken ze natuurlijk in Amsterdam in het weekend. Juist dan wordt er uitgegaan, zijn er toeristen, evenementen enzovoorts. Laten we geen onrealistisch sprookjesbeeld neerzetten.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:32

Jennyj01 schreef:
Ze staan in elk geval niet zo vaak buiten als dat hier beweerd wordt. En lekker elk weekend vrij is ook niet het geval. Kortom het wordt allemaal toch wel wat rooskleuriger voorgeschoteld als dat het is.

Joh, hoeveel voetbal wedstrijden zijn er wel niet in weekenden? En hoeveel andere evenementen zijn er dan wel niet. Logisch dat ze niet ieder weekend vrij zijn.. Vind dat je een beetje naar dingen aan het zoeken bent. Iedereen zijn mening maar je kunt ook bezig blijven.

Politiepaarden worden goed verzorgd en verdienen meer dan genoeg rust. Politiepaarden kunnen echt wel wat hebben want daar zijn ze voor geselecteerd. Ik zou me paard namelijk nog niet voor mega veel geld verkopen als die het niet net zo goed als bij mij zou krijgen. Ik weet dus echt wel waar ik hem heb heen gebracht.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:02

Maar wat maakt weekend uit? Als een paard maandag en dinsdag vrij heeft dan heeft het toch ook weekend? Alsof een paard denkt; ah nee niet op zondag..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:24

Vergeet niet dat een paard niet vooruit kan denken en leeft in het hier en nu. Voor een paardbestaat 'twee dagen vrij' helemaal niet eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:11

Ik denk dat het meer bedoeld werd over het door de weeks niet op de wei zien staan, terwijl je er van uit mag gaan dat ze juist de weekenden aan het werk zijn en ze dan daarom niet op de wei ziet....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:59

Ook tijdens voetbalwedstrijden werken ze maar even hoor. Echt niet de hele dag en ook niet iedere week.
Ze worden in groepjes ingezet, die eigenlijk altijd samen aan het werk zijn.
Zo hebben ze dus niet alleen het karakter voor dit werk, maar ook nog eens altijd paarden om zich heen, die ze vertrouwen en ruiters waar ze regelmatig/altijd mee werken.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:13

Een oud paard van mij heeft ook op proef gestaan bij de politie enkele jaren terug. Helaas was hij te brutaal en kwam hij weer terug.
Ik moet zeggen dat het contact destijds heel netjes verlopen is en mijn paard is voor zover ik weet heel netjes verzorgd.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:19

Ik moet wel lachen om de zorgen dat de paarden ook in het weekend moeten werken.
Wat boeit een paard het nou of het weekend is, als die op maandag en dinsdag een rustdag krijgen is dat ook prima.

Wel mooi om te zien dat de mensen die ook daadwerkelijk een paard (tijdelijk) bij de politie op stal hebben staan over het algemeen erg tevreden zijn. Zal dus toch wel iets goed gaan

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:23

_San87_ schreef:
Denk niet dat ik mijn paard ooit aan de politie zou verkopen. Zou het niet aan kunnen zien dat het dier tijdens voetbalrellen gebruikt wordt en misschien klappen krijgt. Vind sowieso de bereden politie meer en meer uit de tijd raken :). Dieren hebben geen plaats in het oplossen van menselijk geweld.

Ceremonieel, helemaal tof. Tijdens rellen e.d... Nee, vind dat niet kunnen :).

Helemaal mee eens! Ik vind al een tijdje dat de bereden politie gewoon weg mag.. :+

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:02

De agenten te paard stralen wel degelijk autoriteit uit en vorig jaar was nog in het nieuws, dat bij evenementen met bereden politie minder opstootjes zijn dan bij politie te voet, dus zo lang het wel degelijk zinvol blijkt te zijn zal het vast niet veranderen.
En naar mijn idee hoeft dat ook niet.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:26

Gillbo schreef:
Ik moet wel lachen om de zorgen dat de paarden ook in het weekend moeten werken.
Wat boeit een paard het nou of het weekend is, als die op maandag en dinsdag een rustdag krijgen is dat ook prima.

Wel mooi om te zien dat de mensen die ook daadwerkelijk een paard (tijdelijk) bij de politie op stal hebben staan over het algemeen erg tevreden zijn. Zal dus toch wel iets goed gaan

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Men maakt zich geen zorgen over dat de paarden in het weekend moeten werken. En zijn alleen mensen die denken te weten hoe het zit die beweren dat ze in het weekend niet werken. En dat is dus niet waar.