Tendance schreef:Maar jullie mogen van mij best als je de baan aan het verkennen bent even knikken of goedemiddag zeggen hoor.
Bijna hetzelfde als groeten en nog persoonlijker ook.
Dan laat je zien, dat je het waardeert dat "ik" er zit ipv dat verplichte knikje.
Over het algemeen stel ik mezelf altijd gewoon netjes voor indien mogelijk
Kijk als de jury bij een binnenmanege in een juryhok zit die boven de baan zit tja... dat praat wat lastig maar in andere gevallen stop ik altijd bij de jury, wacht tot de jury mij aankijkt en stel mij + paard dan voor. Vind ik ook wel zo netjes en dan is gelijk duidelijk wie er in de ring is.Ik heb vaak genoeg als schrijver ernaast gezeten dat we moesten gokken wie er nou in de ring zat
ik ga niet eerder M starten voordat dat lukt hoor, moet je toch wel onder de knie hebben als je M start 

ik zeg altijd goede morgen/middag/avond en m'n naam + meestal naam paard 

De oefening op zich wel, maar niet elke ruiter gaat ze van daaruit vloeiend terug op het achterbeen kunnen zetten. De jury gaat gelijk kunnen zien wie zijn paard gewoon lift aan de voorkant en wie hem terug op zijn kont zet. Hele interessante oefening
Ik had juist bijv sb en travers graag terug samen in de proef gezien. Ook lastiger voor de organisatie denk ik, veel sneller inlopen bij afmeldingen of dat het niet meer de moeite is een L jury te laten komen, omdat het onzin is om de MZ jury voor een half uurtje te laten komen etc.
makkelijker te onthouden ook want wat je rechtsom ging doen kwam een oefening tussendoor en ging je daarna links ook doen. Reed zo graag mn proeven uit mn hoofd! Tegenwoordig niet.. Proeven zijn wel "simpel" maar niet makkelijk te onthouden. Structuur ontging me al.
genoeg mensen die door de mand vallen.