Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tango1979 schreef:dnieSz schreef:Volgens mij is er geen 'correcte wijze' van rollkurhet blijft rollkur.
Ik begrijp (correct me if I'm wrong) dat het verschil tussen LDR en Rollkur zou zijn dat Rollkur met geweld afdwingen te maken zou hebben en LDR op uitnodiging (dus zonder geweld) van de ruiter. Dus imo is er geen correcte rollkur mogelijk, maar alleen correct LDR
Seventeen schreef:ingedebruijn schreef:Ik denk dat PETA bij Gal weinig kan doen ivm bewijs dat er eigenlijk niet is. Bij Toot denk ik echter dat ze best een kans maken omdat hij ook al niet vlekkeloos door de voorkeuring kwam. Wat er ook uit komt, ik hoop dat alle ruiters zich de volgende keer sneller afvragen of het wel juist is wat ze doen.
Dan moeten ze ook de keuringsdierenarts voor de rechter dagen.
Tillie20@ Ik denk dat het verstandiger is als je je eerst een inleest wat topsport op dit niveau nou eigenlijk is, hoeveel management en er nagedacht word voor en over het dier, hoe te trainen etc. voor je zulke gevaarlijke uitspraken gaat doen. Ik las het laatst op facebook door de groom van Gal, die nodigde iedereen uit om eens te komen kijken en mee te komen lopen hoe het er nou aan toe ging in plaats van van alles rond te bazuinen.
Sees schreef:Half Bokt zal het wel niet met me eens zijn maar in beide gevallen vind ik het niet slecht dat er actie ondernomen wordt. Met een kreupel paard moet je niet aan de start verschijnen en bloed uit de mond? Kom op zeg, sinds wanneer is dat geaccepteerd? Als een reguliere Bokker daar foto's van zou plaatsen zou er een ware hetze ontstaan maar nu het Edward betreft is de situatie ineens anders? Ik vind dit onacceptabele 'bijkomstigheden' van de dressuursport. En in iedere tak van paardensport gebeuren ongetwijfeld dingen die (iig imo) niet door de beugel kunnen.
Sees schreef:Half Bokt zal het wel niet met me eens zijn maar in beide gevallen vind ik het niet slecht dat er actie ondernomen wordt. Met een kreupel paard moet je niet aan de start verschijnen en bloed uit de mond? Kom op zeg, sinds wanneer is dat geaccepteerd? Als een reguliere Bokker daar foto's van zou plaatsen zou er een ware hetze ontstaan maar nu het Edward betreft is de situatie ineens anders? Ik vind dit onacceptabele 'bijkomstigheden' van de dressuursport. En in iedere tak van paardensport gebeuren ongetwijfeld dingen die (iig imo) niet door de beugel kunnen.

geerke schreef:damian23 schreef:Als je maar lang genoeg rollkur rijdt wordt het vanzelf LDR. Paard zal leren de druk te ontwijken. Maar beiden fout.
onmogelijk....rollkur kan nooit LDR worden.Twee hele verschillende houdingen.
Tango1979 schreef:Bloed in de mond kan verschillende oorzaken hebben. Bijten op de lip/ tong kan je niet op voorhand van zeggen dat het een ruiterfout is (Let op: ik zeg niet dat het niet door een ruiterfout kan komen ). Kapot getrokken mondhoeken die bloeden bijvoorbeeld, is een heel ander verhaal.
Starten met een kreupel paard is imo ook not done, maar wat is kreupel en wat is onregelmatig/tactfout?
?
.
. damian23 schreef:Als je maar lang genoeg rollkur rijdt wordt het vanzelf LDR. Paard zal leren de druk te ontwijken. Maar beiden fout.
Sees schreef:EDIT, ik vind het überhaupt onacceptabel dat de stress voor een dier tijdens de wedstrijd zó hoog kan worden dat het blijkbaar uit 'frustratie' op lip of tong gaat bijten maar dat kan aan mij liggen.
geerke schreef:damian23 schreef:Als je maar lang genoeg rollkur rijdt wordt het vanzelf LDR. Paard zal leren de druk te ontwijken. Maar beiden fout.
onmogelijk....rollkur kan nooit LDR worden.Twee hele verschillende houdingen.
damian23 schreef:Tillie20 schreef:http://www.sporthorse-data.com/horse/71 ... -_2big.jpg
http://www.horsemagazine.com/thm/wp-con ... Klimke.jpg
http://www.dressage-international.com/w ... ke_638.jpg
Dat vind ik er allemaal veel natuurlijker uitzien dan zo'n plaatje:
http://www.dehoefslag.nl/wp-content/upl ... 132105.jpg
De eerste drie plaatjes zijn conform de regels van de FEI. De laatste niet. Ergens is er dus iets fout gegaan en daar mag best wel eens iets aan gedaan worden. Deze keer is het PETA en ik hoop de volgende keer iemand anders. Maar de FEI reageert niet eens op brieven die gestuurd zijn.
StalNollie schreef:precies wat k in het vorige topic ook al zei van edward word nu alles ineens goedgepraat.
ook hij had af kunnen stappen en kunnen kijken of er iets dwars zat? dit heeft ook hij niet gedaan dus net zo fout als ieder anders.
Ik moet eens een foto plaatsen en erbij zetten kwam omdat hij op de lip heeft gebeten. nou dan krijg ik half bokt over me heen dat ik dan maar beter even een dag niet kan rijden etc. !!??
StalNollie schreef:jawel hoor, lees alles nog maar eens rustig door, en ook in vorige topic precies zo. er een andere oorzaak voor zoeken dan de ruiterhand. het zou kunnen maar alles kan?

StalNollie schreef:precies wat k in het vorige topic ook al zei van edward word nu alles ineens goedgepraat.
ook hij had af kunnen stappen en kunnen kijken of er iets dwars zat? dit heeft ook hij niet gedaan dus net zo fout als ieder anders.
Ik moet eens een foto plaatsen en erbij zetten kwam omdat hij op de lip heeft gebeten. nou dan krijg ik half bokt over me heen dat ik dan maar beter even een dag niet kan rijden etc. !!??
StalNollie schreef:jawel hoor, lees alles nog maar eens rustig door, en ook in vorige topic precies zo. er een andere oorzaak voor zoeken dan de ruiterhand. het zou kunnen maar alles kan?