Totilas komt definitief niet meer terug in de sport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:56

Martine_R schreef:
Tendance schreef:

Altijd zeggen: "Wat een onzin!", dat is zo'n dooddoener en kun je volgens mij net zo goed achterwege laten. Jij vindt het namelijk onzin. Iemand die echt in deze handel zit, die denkt daar heel anders over.
Natuurlijk mag hij het jammer vinden en zal hij het jammer vinden, maar romantiseren moet we het ook niet gaan doen.

Wat knap dat jij weet wat er in Gal omgaat...
En wat lekker generaliserend, ''iemand die in deze handel zit''....

Nee jij wel dan? :)
Als je werkelijk denkt dat Gal niet weet hoe het er aan toe gaat in de topsport dan doe je hem toch best te kort kwa intelligentie vrees ik.

Monchou

Re: Totilas komt definitief niet meer terug in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:01

Nee hoor, en ik doe ook niet alsof. Ik kan me alleen voorstellen dat er wel degelijk emotie komt kijken bij de verkoop van een paard dat je jaren getraind hebt en zoveel successen mee hebt behaald. Sterker nog, daar wijzen bepaalde dingen ook naar. Of dacht je dat de tranen die hij liet bij het behalen van een kampioenschap er waren omdat hij dacht aan de bak met geld waar hij in zou zwemmen zodra Toot verkocht was? ;)

Gal weet heus wel hoe het eraan toegaat in de topsport, maar soms kun je gevoelens niet uitschakelen he? Al lijkt het soms bij sommige bokkers alsof hun dat prima afgaat..
Ik denk dat jij hem wat te kort doet aan emotionele capaciteiten in plaats van ik aan intelligentie.

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:02

Cowgirl schreef:
Klaas15 schreef:
Pff hebben jullie gezien hoe de Duitse fanclub van Rath en Totilas Edward Gal afkraken, tjonge jonge niet normaal.
Natascha Lawrenz schrijft dit : Auch beim wiederholten Anschauen wird der Ritt nicht besser. Man sieht schon im Schritt deutliche Taktstörungen, Spannungstritte im Trab, eine deutlich hinten herausgestellte Hinterhand die zu keiner Zeit unter den Schwerpunkt fußt und im Galopp einehochgedrückte Kruppe besonders in den Wechseln. Ich verstehe die Richterentscheidungen ganz und gar nicht...

En dat gebeurde andersom niet?

Jawel zeker, maar nu zeggen ze dat Edward alle parden naar de klote heeft gereden.
Maak je maar eens lid op facebook onder fanclub Rath en Totilas het is echt niet normaal.
Een zonde bok zoeken is makkelijker dan de fout bij je zelf neer te leggen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:04

Heel jammer, maar voor het paard het beste denk ik. Ik hoop dat hij niet koste wat kost moet blijven dekken en inderdaad lekker mag gaan genieten.

Toch is het wel zonde dat zijn legende nu als een soort nachtkaars uitgaat. Niet dat het voor het paard verschil maakt, maar dit is toch niet het einde van een sportcarriere wat je zo'n paard gunt. Ik snap wel meteen beter de beslissing van Ernes om Parcival niet meer mee te nemen. Wanneer een combinatie/paard zo in de top heeft meegedraaid en zoveel heeft gewonnen, is het eigenlijk de prestaties onwaardig om zo'n combi/paard te laten meerijden voor 'slechts' een top 10 notering. Laten we hopen dat Parcival het tegendeel gaat bewijzen en gaat laten zien dat hij er nog niet klaar mee is, maar ik heb wel des te meer respect voor het besluit van Ernes nu.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:04

Nee hoor, ik kan me best voorstellen dat ie daar verdriet van gehad heeft. Maar om nu te doen alsof dat arme schaap groots onrecht is aan gedaan is weer het andere uiterste. Dat men Rath met de dood ging bedreigen om dat hij die knol ging rijden, dat Visser zo ongeveer het land uit is moeten vluchten..... Ik bedoel.... Kom op... :)

Klaas15; en Gals fanclub bedreigde Rath en co met de dood en wenste ze allerhande vreselijke dingen toe. Nu ook niet heilig gaan doen. Nederland was heus ook niet zo lief toen (en nu nog steeds niet trouwens maar goed.) Sterk staaltje: actie-reactie vrees ik.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:05

En daar gaat de hele discussie weer...

Ik ben blij dat er voor het welzijn van het dier gekozen wordt. Ik hoop wel dat men het dekken niet gaat rekken en ook daadwerkelijk het welzijn van het paard in ogen houdt.
Het tijdperk Gal en Totilas is voorbij, punt. Het zou fijn zijn als men dat nu eindelijk eens kan laten rusten.
Gal heeft voldoende mooie dieren staan en voor Rath hoop ik dat hij nu eindelijk eens rust krijgt en de kans om echt te laten zien wat hij waard is zonder dat de hele wereldpers en een shitload aan penny meisjes hem aan het kruis spijkert.
Moet je je voorstellen onder wat een enorme druk Rath gestaan moet hebben. Bij een deel van de "paardensport liefhebbers" kon hij geen goed doen want die zagen hem als de duivel omdat hij het paard van Gal gejat had en de andere kant had extreem hoge verwachtingen van hem. Als dan blijkt dat je, ondanks het feit dat je je best doet, niet de combinatie kan vormen die Gal was met het dier dan kan ik me voorstellen dat je je gewoon kut voelt. Het Gal-Totilas kamp maakt je uit voor al wat mooi en lelijk is en het Rath-Totilas kamp blijft de druk opvoeren.
Pff ik zou niet graag met hem ruilen. Dus petje af voor wat hij ondanks alles nog heeft weten te presteren. Petje af voor Gal dat hij, in tegenstelling tot de "paardensport liefhebbers" niet in het vergane tijdperk is blijven hangen en heeft weten aan te tonen dat het succes met Totilas géén geluk was want hij weet met meerdere paarden goed te presteren.

Ik ben blij dat dit hoofdstuk nu klaar is. Misschien kunnen we dan met de Spelen eens een nieuwstopic openen over andere combinaties zonder dat dat eeuwige Gal-Totilas-Rath gezeik er aan te pas moet komen.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:06

Martine_R schreef:
Nee hoor, en ik doe ook niet alsof. Ik kan me alleen voorstellen dat er wel degelijk emotie komt kijken bij de verkoop van een paard dat je jaren getraind hebt en zoveel successen mee hebt behaald. Sterker nog, daar wijzen bepaalde dingen ook naar. Of dacht je dat de tranen die hij liet bij het behalen van een kampioenschap er waren omdat hij dacht aan de bak met geld waar hij in zou zwemmen zodra Toot verkocht was? ;)

Gal weet heus wel hoe het eraan toegaat in de topsport, maar soms kun je gevoelens niet uitschakelen he? Al lijkt het soms bij sommige bokkers alsof hun dat prima afgaat..
Ik denk dat jij hem wat te kort doet aan emotionele capaciteiten in plaats van ik aan intelligentie.

Mooie reactie!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:07

Ayasha schreef:
Nee hoor, ik kan me best voorstellen dat ie daar verdriet van gehad heeft. Maar om nu te doen alsof dat arme schaap groots onrecht is aan gedaan is weer het andere uiterste. Dat men Rath met de dood ging bedreigen om dat hij die knol ging rijden, dat Visser zo ongeveer het land uit is moeten vluchten..... Ik bedoel.... Kom op... :)

Klaas15; en Gals fanclub bedreigde Rath en co met de dood en wenste ze allerhande vreselijke dingen toe. Nu ook niet heilig gaan doen. Nederland was heus ook niet zo lief toen (en nu nog steeds niet trouwens maar goed.) Sterk staaltje: actie-reactie vrees ik.

Euuhh.. waar zie je mij zeggen dat Gal een arm schaap is dat groots onrecht is aangedaan? Die impressie wek ik helemaal niet en ik kan me zo geen reactie in dit topic heugen waarin dat wel gezegd wordt..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:08

Lees die van Klaas15 dan maar even terug. :D
En de topics toen die zwarte net verhuisde....

Gal is gewoon een zakenman, die zal vast verdriet gehad hebben, daar twijfel ik niet aan, maar hij zal ook het verstand gehad hebben dat hij verder moest en IMO heeft een (groot?) deel van paardminnend Nederland schandalig gereageerd op de verkoop.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:09

Klaas15 schreef:
Pff hebben jullie gezien hoe de Duitse fanclub van Rath en Totilas Edward Gal afkraken, tjonge jonge niet normaal.
Natascha Lawrenz schrijft dit : Auch beim wiederholten Anschauen wird der Ritt nicht besser. Man sieht schon im Schritt deutliche Taktstörungen, Spannungstritte im Trab, eine deutlich hinten herausgestellte Hinterhand die zu keiner Zeit unter den Schwerpunkt fußt und im Galopp einehochgedrückte Kruppe besonders in den Wechseln. Ich verstehe die Richterentscheidungen ganz und gar nicht...

en hoe kraakten de nederlanders Rath af???

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:14

Ayasha schreef:
Lees die van Klaas15 dan maar even terug. :D
En de topics toen die zwarte net verhuisde....

Gal is gewoon een zakenman, die zal vast verdriet gehad hebben, daar twijfel ik niet aan, maar hij zal ook het verstand gehad hebben dat hij verder moest en IMO heeft een (groot?) deel van paardminnend Nederland schandalig gereageerd op de verkoop.

Okee.. maar.. dat gaat niet zozeer over de verkoop en ik ging ervan uit dat we het daar nog steeds over hadden. Zal mijn fout wel zijn.

Of Gal een zakenman is of niet daar laat ik me niet over uit. Hij is een goede ruiter, en om hogerop te komen en goede paarden te rijden rijdt hij paarden van anderen. Dat hij daar financieel beter van wordt lijkt me vanzelfsprekend. Ben je dan direct een zakenman?

Wat betreft het afkraken van zowel Gal als Rath door zowel Duitsers als Nederlanders. Tja.. sport = emotie. Maar laat mensen niet gaan klagen als ze een bericht over Gal lezen want de Nederlanders hebben ook niet alleen lieve woordjes over Rath gezegd.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:24

Wilawander...heb even gekeken naar die fanclub, maar ze hebben het meer over Edward Gal dan over Rath en Totilas :D Ach ja, was sich liebt das neckt sich zullen we maar zeggen...hahaha......

Maar eerlijk=eerlijk wij kraakten Rath ook behoorlijk af :o

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:27

manubres schreef:
Wilawander...heb even gekeken naar die fanclub, maar ze hebben het meer over Edward Gal dan over Rath en Totilas :D Ach ja, was sich liebt das neckt sich zullen we maar zeggen...hahaha......

Dat bedoel ik. Daar heb ik ook genoeg gelezen dat ik dacht.. okeeeee lekker sportief. En eerlijk is eerlijk de foto's die van gal opduiken van Aken zijn nou niet om blij van te worden. Als ik zie hoe bokkers hier afgebrand worden op sommige foto's dan denk ik dat is niks vergeleken met dat van Gal. -O- Kan me niet voorstellen dat een liefhebber daar vrolijk van word.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:30

Wat een gedoe allemaal, jammer dat het zo is gelopen, maar wel de beste keuze voor het paard.
Ben vandaag al zeker 5 berichten op Facebook tegengekomen dat Gal Totilas naar de klote gereden zou hebben, het komt me nu al de keel uit.

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:32

heel jammer maar wel het beste voor het paard. ben nu eigenlijk wel benieuwd naar z'n nakomelingen, zijn eerste jaargang is dit jaar op leeftijd om ingereden te zijn toch? ik ben benieuw naar hun komende prestatie in de sport.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:45

elle108030 schreef:
heel jammer maar wel het beste voor het paard. ben nu eigenlijk wel benieuwd naar z'n nakomelingen, zijn eerste jaargang is dit jaar op leeftijd om ingereden te zijn toch? ik ben benieuw naar hun komende prestatie in de sport.

Nee joh is allang zover :) Toto Jr. is 5

Ik vind het heel erg jammer, maar het is het beste. Ik zal de discussie topics niet missen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:11

Snollygoster schreef:
Wat een gedoe allemaal, jammer dat het zo is gelopen, maar wel de beste keuze voor het paard.
Ben vandaag al zeker 5 berichten op Facebook tegengekomen dat Gal Totilas naar de klote gereden zou hebben, het komt me nu al de keel uit.

Vind ik zo hypocrite. We fokken steeds maar vverder en verder, en dan komt er zo'n 'perfect' paard voor de dag, is t weer niet goed. Dat is toch wat de massa wil zien? Dat het ongezond is, de manier waarop ie zichzelf bijna een bloedneus sloeg met zn voorbeen, daar denkt niemand over na.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:27

Waarom mag Rath wel compleet afgezeken worden maar Gal is heilig. Wat een grap.

prouesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:45

Ongelofelijk jammer, maar waarschijnlijk het beste voor hem.
Totilas, bedankt voor al die mooie kippenvel momenten <3

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:55

Caatje87 schreef:
elle108030 schreef:

Nee joh is allang zover :) Toto Jr. is 5

En zelfs goedgekeurd als dekhengst en daar zijn de eerste veulentjes dit jaar ook van geboren.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:14

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:15

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:21

Oh, ja heb ik weer niet opgelet, iemand postte het net op FB _O-

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:37

Wilawander schreef:
manubres schreef:

Dat bedoel ik. Daar heb ik ook genoeg gelezen dat ik dacht.. okeeeee lekker sportief. En eerlijk is eerlijk de foto's die van gal opduiken van Aken zijn nou niet om blij van te worden. Als ik zie hoe bokkers hier afgebrand worden op sommige foto's dan denk ik dat is niks vergeleken met dat van Gal. -O- Kan me niet voorstellen dat een liefhebber daar vrolijk van word.

Heb de foto's ook gezien...het zijn en blijven momentopnames en uit het filmpje zie je wel dat Undercover niet continu met de neus op de borst wordt gedrukt, maar van mij hoeft het ook niet....word er ook niet blij van als ik dit zie.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:05

ingedebruijn schreef:
Waarom mag Rath wel compleet afgezeken worden maar Gal is heilig. Wat een grap.

Amen _O- vond daarnet ook nog dit terug op Facebook. Exacte weergave van mijn gevoel bij de hele situatie :j

Afbeelding

Totilas is en blijft een fenomenaal paard, en het is doodzonde dat we hem niet meer in de ring zullen zien. Maar het is zeker dat hij bij de fam. Rath een waardig en geweldig pensioen zal krijgen :-)