Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
R12312 schreef:Pipodipo schreef:
Ik vind foto's altijd zo lastig beoordelen. Daar durf ik geen uitspraak over te doen.
Naar mijn weten is het moment van optillen helemaal niet belangrijk en het moment van neerzetten des te meer. Eens?
Pipodipo schreef:R12312 schreef:Ik vind foto's altijd zo lastig beoordelen. Daar durf ik geen uitspraak over te doen.
Naar mijn weten is het moment van optillen helemaal niet belangrijk en het moment van neerzetten des te meer. Eens?
Anoniem schreef:Het moment van optillen is m.i. net zo belangrijk als neerzetten. Je wilt toch ritme en takt hebben.
Een hanetrekker is ook niet om aan te zien.
Pipodipo schreef:Anoniem schreef:Het moment van optillen is m.i. net zo belangrijk als neerzetten. Je wilt toch ritme en takt hebben.
Wie heeft het over een hanetrekker en wat is dat eigenlijk? Iedereen wil wel een paard met een 'snel achterbeen' en worden paarden voortduren aangemoedigd om het achterbeen vooral heel snel weg te zetten, of niet dan?
Tendance schreef:Pipodipo schreef:
Wie heeft het over een hanetrekker en wat is dat eigenlijk? Iedereen wil wel een paard met een 'snel achterbeen' en worden paarden voortduren aangemoedigd om het achterbeen vooral heel snel weg te zetten, of niet dan?
Maar als het voorbeen hier niet in meedoet, dan wordt het een omgekeerde Totilas.
Voor en achterbenen moeten qua ruimte en snelheid en ritme in balans zijn.
Een dier met een snel achterbeen en traag voorbeen is niks. Een dier met explosief voorbeen en achterbeen wat 'achterblijft' daar heb je ook niets aan.
Dressuur gaat om het vinden van de ontspanning, aanspanning en balans in het geheel.
Pipodipo schreef:Anoniem schreef:Het moment van optillen is m.i. net zo belangrijk als neerzetten. Je wilt toch ritme en takt hebben.
Tendance schreef:Pipodipo schreef:
Maar als het voorbeen hier niet in meedoet, dan wordt het een omgekeerde Totilas.
Voor en achterbenen moeten qua ruimte en snelheid en ritme in balans zijn.
Een dier met een snel achterbeen en traag voorbeen is niks. Een dier met explosief voorbeen en achterbeen wat 'achterblijft' daar heb je ook niets aan.
Dressuur gaat om het vinden van de ontspanning, aanspanning en balans in het geheel.
knollentuin schreef:De balans was daar gister niet zo dik in orde, daar gaat t nu juist om, ik zie charlotte steeds meer met hand rijden, de halshouding veranderd en vandaaruit het tragere achterbeen, tesamen met minder impuls klopt als een klok ( toch?)
Ze zal hier flink aan moeten trainen want de concurrentie haalt haar zo in.
R12312 schreef:Ach, volgend jaar word het een enorm spannende strijd. Totilas zal dan in de wei staan, al hoop ik van harte dat hij er gewoon bij is, maar ja..........to good to be true.
Bella Rose is er dan weer bij, daar mag heel de top denk ik best een beetje nerveus van worden. En Sprehe, Gal, van Silfhout en Minderhoud zullen nog meer gegroeid zijn in hun kunnen. Al met al een top strijd om te zien.