EK Aken: Dujardin wint goud in Freestyle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: EK Aken: Dujardin wint goud in Freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:51

Hahahah ik kijk morgen even goed!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:52

Ik vind foto's altijd zo lastig beoordelen. Daar durf ik geen uitspraak over te doen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:53

Voor zover ik nu kan zien is inderdaad bijna los van de grond??? Sorry echt heel scheel!

Maar ja, wie ziet dan zo'n minimaal verschil in een beweging van minder dan een tel?
Denk dat het te weinig is om het echt in bewegend beeld te kunnen meepakken.
Maar er waren sowieso tactfouten in de proef, dat heb ik wel gezien.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:54

R12312 schreef:
Ik vind foto's altijd zo lastig beoordelen. Daar durf ik geen uitspraak over te doen.

Naar mijn weten is het moment van optillen helemaal niet belangrijk en het moment van neerzetten des te meer. Eens?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:56

R12312 schreef:
Overigens, Charlotte is uiteraard een ruiter van topformaat.

Maar zet Edward eens op Valegro..............je weet niet wat je ziet denk ik ( En valegro wist niet dat echt hard werken iets anders is :D :D )

Dat is niet te hopen

Edward op Valegro bedoel ik :+

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:58

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie verzoeken om de discussie op de spreekwoordelijke bal te houden en niet persoonlijk te worden. Daarnaast willen we jullie vragen om over het onderwerp te praten/discussiëren en willen jullie het graag over een ander onderwerp hebben zijn jullie vrij om daar een apart topic over te openen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:58

Pipodipo schreef:
R12312 schreef:

Naar mijn weten is het moment van optillen helemaal niet belangrijk en het moment van neerzetten des te meer. Eens?

Eens :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:00

Het moment van optillen is m.i. net zo belangrijk als neerzetten. Je wilt toch ritme en takt hebben.
Een hanetrekker is ook niet om aan te zien.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:02

R12312 schreef:
Pipodipo schreef:

Eens :D[/quote]
Leg eens uit?
Een paard dat beide achterbenen van de grond heeft in de draf maakt toch tactfouten? Voor en achter hoort gelijktijdig opgetild te worden en neergezet

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:02

Hele reactie weg,
Nog een keer maar:
Vind Charlotte een sympathieke ruiter, maar vond haar vandaag niet op haar best, heeft ze zelf natuurlijk ook gemerkt. Dat fluitconcert vind ik dan toch echt rot, ookal is t voor de jury en niet voor haar bedoeld.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:03

R12312 schreef:

Eens

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:03

knollentuin schreef:
Leg eens uit?
Een paard dat beide achterbenen van de grond heeft in de draf maakt toch tactfouten? Voor en achter hoort gelijktijdig opgetild te worden en neergezet

achterbenen mogen niet tegelijk neergezet worden.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:04

R12312 schreef:
knollentuin schreef:
Leg eens uit?

achterbenen mogen niet tegelijk neergezet worden.

Nee, duhhhhh ik bedoel de diagonaalsparen slimmerd

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:04

Pipodipo schreef:
R12312 schreef:

In theorie zou het gelijk moeten gaan, maar een minimaal verschilletje kun je absoluut met het blote oog niet zien en kun je dus ook geen tactfout noemen.
Optillen en neerzetten zijn op elkaar afgestemd en dragen dus evenveel bij aan tactfouten.
Hierover heeft een heel stuk in de Bit magazine gestaan, maar ook dat wil mijn telefoon niet voor me opzoeken.

Ik voel een echtscheiding aankomen!
Laatst bijgewerkt door Tendance op 16-08-15 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:05

knollentuin schreef:
Ik vond kristina ook beter, sorry voor dujardin,maar deze x was ze in mijn ogen absoluut niet de nr 1....

vond ik ook.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:06

Anoniem schreef:
Het moment van optillen is m.i. net zo belangrijk als neerzetten. Je wilt toch ritme en takt hebben.

Wie heeft het over een hanetrekker en wat is dat eigenlijk? Iedereen wil wel een paard met een 'snel achterbeen' en worden paarden voortduren aangemoedigd om het achterbeen vooral heel snel weg te zetten, of niet dan?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:06

joyce B schreef:
knollentuin schreef:
Ik vond kristina ook beter, sorry voor dujardin,maar deze x was ze in mijn ogen absoluut niet de nr 1....

vond ik ook.

*\o/*

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:08

Pipodipo schreef:
Anoniem schreef:

Wie heeft het over een hanetrekker en wat is dat eigenlijk? Iedereen wil wel een paard met een 'snel achterbeen' en worden paarden voortduren aangemoedigd om het achterbeen vooral heel snel weg te zetten, of niet dan?

Maar als het voorbeen hier niet in meedoet, dan wordt het een omgekeerde Totilas.
Voor en achterbenen moeten qua ruimte en snelheid en ritme in balans zijn.
Een dier met een snel achterbeen en traag voorbeen is niks. Een dier met explosief voorbeen en achterbeen wat 'achterblijft' daar heb je ook niets aan.

Dressuur gaat om het vinden van de ontspanning, aanspanning en balans in het geheel.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:12

Ach, volgend jaar word het een enorm spannende strijd. Totilas zal dan in de wei staan, al hoop ik van harte dat hij er gewoon bij is, maar ja..........to good to be true.

Bella Rose is er dan weer bij, daar mag heel de top denk ik best een beetje nerveus van worden. En Sprehe, Gal, van Silfhout en Minderhoud zullen nog meer gegroeid zijn in hun kunnen. Al met al een top strijd om te zien.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:14

Tendance schreef:
Pipodipo schreef:

Maar als het voorbeen hier niet in meedoet, dan wordt het een omgekeerde Totilas.
Een dier met een snel achterbeen en traag voorbeen is niks. Een dier met explosief voorbeen en achterbeen wat 'achterblijft' daar heb je ook niets aan.

Dressuur gaat om het vinden van de ontspanning, aanspanning en balans in het geheel.

We hebben het toch over Valegro? Volgens mij zijn ontspanning, aanspanning en balans daar dik in orde. Dus ik begrijp niet zo goed waarom er gediscussieerd wordt over een achter been wat een 1/10 van een seconde eerder weg gaat, beestje zal er wel een goede reden voor gehad hebben.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:17

Pipodipo schreef:
Anoniem schreef:

Dressuur gaat om het vinden van de ontspanning, aanspanning en balans in het geheel.[/quote]
Eens ! En ook eens met R123 nogwattes

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:18

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het met de meerderheid eens ben helaas, ze is normaal wel een van mijn favoriete ruiters.

Volgens mij is dit de proef? Die handen tijdens de verzamelde stap :n
https://www.youtube.com/watch?v=iZwUc7M9CMA

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:20

Tendance schreef:
Pipodipo schreef:

We hebben het toch over Valegro? Volgens mij zijn ontspanning, aanspanning en balans daar dik in orde. Dus ik begrijp niet zo goed waarom er gediscussieerd wordt over een achter been wat een 1/10 van een seconde eerder weg gaat, beestje zal er wel een goede reden voor gehad hebben.[/quote]

De balans was daar gister niet zo dik in orde, daar gaat t nu juist om, ik zie charlotte steeds meer met hand rijden, de halshouding veranderd en vandaaruit het tragere achterbeen, tesamen met minder impuls klopt als een klok ( toch?)
Ze zal hier flink aan moeten trainen want de concurrentie haalt haar zo in.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:22

knollentuin schreef:
De balans was daar gister niet zo dik in orde, daar gaat t nu juist om, ik zie charlotte steeds meer met hand rijden, de halshouding veranderd en vandaaruit het tragere achterbeen, tesamen met minder impuls klopt als een klok ( toch?)
Ze zal hier flink aan moeten trainen want de concurrentie haalt haar zo in.

Eens, hij wordt trager en trager en ze moet er hard aan werken om hem aan de gang te krijgen/houden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:23

R12312 schreef:
Ach, volgend jaar word het een enorm spannende strijd. Totilas zal dan in de wei staan, al hoop ik van harte dat hij er gewoon bij is, maar ja..........to good to be true.

Bella Rose is er dan weer bij, daar mag heel de top denk ik best een beetje nerveus van worden. En Sprehe, Gal, van Silfhout en Minderhoud zullen nog meer gegroeid zijn in hun kunnen. Al met al een top strijd om te zien.

Olympische Spelen gaat hij niet halen.
Als het net als bij die van mij gaat en hij kan wel weer in de sport lopen (al vraag ik me af of hij ooit weer op dat niveau komt), dan ben je 5 maanden onderweg alleen op rust en dan een revalidatie van 3 maanden en dan langzaam opbouwen tot het gewenste niveau.
Al met al denk ik, dat je er 1,5 jaar voor uit mag trekken, als het al helemaal tot dit niveau goedkomt. En dan is hij al 17 he......

Maar goed, zij hebben natuurlijk wel de beschikking over meer geld en de mogelijkheid voor betere artsen, dus het is maar een gooi van mij, die enkel op eigen ervaring berust is en wat kun je daar in vredesnaam mee.
Ja, je kunt het vergelijken met een amateur......