EK Aken: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:07

Emmaa_ schreef:
Ik zie niemand hier zeggen dat hij hem met een los teugeltje rondstuurde? :? Het merendeel geeft volgens mij gewoon toe dat hij hem inderdaad vrij strak hield, maar zegt daarbij dat het te begrijpen is in zo'n situatie.

Idd k vond m ook te strak ( we leren juist los te laten echter kan dat niet opdat niveau en t werd al beter helaas had ie toen al gebeten )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:08

Cinnepin schreef:
Toch snap ik niet dat mensen zo vol lof over de sport kunnen praten ( hoge sport ). En daar bedoel ik niet alleen Gal mee.
Ik rijd geen wedstrijden en ben dat ook niet van plan. Maar als je paard zo gespannen is, waarom nog starten? Waarom zo'n dier ( imo ) kwellen en hem toch te laten doen wat je wilt? En dus strak houden ( omdat je geen andere keus hebt ). Ik vind dat dus niet diervriendelijk :n
Het wordt eens tijd dat de mensen beter naar hun dieren luisteren!

Een paard heeft ook gevoel!

Ik ben het grotendeels met je eens, maar dit paard raakte over de zeik toen hij de ring in kwam. Dan kan je er als ruiter inderdaad voor kiezen om weer weg te rijden, maar zoals je zag gaf het wegrijden ook weer de nodige stress van dien. Mensen die gaan opstaan, paard dat alleen maar wilt rennen e.d. Ik denk dat hij in dit geval niet echt een andere keuze had dan toch een proef rijden en hopen dat die spanning wat weg wilt vloeien als het paard bezig gehouden wordt. Dat lukte hem ook, totdat er dus iets mis ging in de mond.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:09

Laurie schreef:
Foaly schreef:
En dan stap je af en dan staat je paard aan de andere kant van het veld... volgens mij had Ed iets meer controle toen hij er op zat dan wanneer hij was afgestapt

_/-\o_

Dat heb ik niet gezien liet ziggo kanaal niet zien

Felicxa

Wel ontzettend respect voor Edward hoe hij Undercover toch nog met al die spanning in de hand kon houden en zelfs gedeeltelijk de proef kon laten lopen. Dat laat toch wel zien dat hij niet de eerste de beste ruiter is.

Ik zeg het nooit want het niveau dat je rijdt zegt niet alles over je kennis van dressuur. Maar de beste stuurlui staat in dit geval toch echt aan wal. Menig bokker, waaronder ik, had hier nooit toch nog zoiets neer kunnen zetten met zo'n sensibel paard over de zeik. Waarschijnlijk had ik gewoon zand gehapt, als ik Undercover had moeten rijden terwijl hij zo gestressd was.
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 15-08-15 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurie

Emmaa_ schreef:
Ik zie niemand hier zeggen dat hij hem met een los teugeltje rondstuurde? :? Het merendeel geeft volgens mij gewoon toe dat hij hem inderdaad vrij strak hield, maar zegt daarbij dat het te begrijpen is in zo'n situatie.

:j

Coloured: ik vond het gewoon niet nodig om gelijk zo'n sneer richting Edward te maken. Wat mij betreft was het vooral een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:11

Cinnepin schreef:
Toch snap ik niet dat mensen zo vol lof over de sport kunnen praten ( hoge sport ). En daar bedoel ik niet alleen Gal mee.
Ik rijd geen wedstrijden en ben dat ook niet van plan. Maar als je paard zo gespannen is, waarom nog starten? Waarom zo'n dier ( imo ) kwellen en hem toch te laten doen wat je wilt? En dus strak houden ( omdat je geen andere keus hebt ). Ik vind dat dus niet diervriendelijk :n

ga dan kantklossen ofzo.
Pfffff.
beest was nog prima te rijden tot ie zich omdraaide.
Schrok van een bloembakkie weg ontspanning.
En dan is t rijden.... de dood of de gladiolen.
Dat heb je met levende wezens.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:12

Ik heb de proef gezien en ik heb met tranen in mijn ogen gezeten. Echt heel erg sneu voor Edward en Fritsie. Het was hem zo gegund! Jeetje wat kan die man toch rijden. Ik heb diep respect voor hem! Begrijp niet dat er nu een stel het tegendeel proberen te bewijzen. Triest! Hij reed gewoon door en hield alles goed onder controle en dan nog zo'n score rijden. Wat een meester die Gal! <3
Laatst bijgewerkt door xMercury op 15-08-15 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:13

Ik heb het filmpje gezien, paard zag er erg gespannen uit :wow: Toch vond ik een aantal onderdelen erg mooi gereden! Respect voor die twee

damian23

CharleyT schreef:
damian23 schreef:

Hartverscheurend!!! Wat een achterlijke regel. Ik vond het vreselijk om te zien. Dat paard was echt helemaal van de kaart en niemand die er heen mocht om hem kon vastpakken en hem geruststellen.

Helemaal geen achterlijke regel. Bloed is wegwezen, duidelijk en fair naar de paarden.

bloed is bloed en inderdaad dan moet je de ring verlaten. Maar ik denk dat je mijn reactie niet helemaal begrijpt. Ik vind de regel dat als je de ring uit bent en je dat stuk over het gras moet lopen er niemand naar toe mag.

StalNollie

karuna schreef:
Was er iets vreemds gebeurt of zo dat hij zo gespannen was?

kan ook een rijstijl zijn? bij totilas lag alles aan de ruiter en hier gaan we zoeken naar andere dingen als de ruiter?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:14

Paard was bij binnenkomst in de arena (nog niet in de baan) een gestresste kip. Hij heeft geprobeerd hem te kalmeren, maar had niet meer tijd, hij moest starten. Binnenkomen, halthouden. Dat ging helemaal nergens over. Je kon al voorspellen dat het hele stap gedeelte kansloos was. Hoezeer hij ook moest werken om hem een beetje in bedwang te houden, dit is echt meer realistisch gebeten op tong dan hand/stang inwerking.
Verder kreeg Charlotte belachelijk teveel punten, vond ik Christina geweldig en heeft Diederik ontzettend veel te weinig punten. Wat overigens ook terecht een boe geroep opleverde.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:15

StalNollie schreef:
karuna schreef:

kan ook een rijstijl zijn? bij totilas lag alles aan de ruiter en hier gaan we zoeken naar andere dingen als de ruiter?

Ja misschien had ed wel in zijn broek gescheten wha ha ha.
Buik griepje

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:16

Cinnepin

roosa schreef:
Cinnepin schreef:

ga dan kantklossen ofzo.
Pfffff.
beest was nog prima te rijden tot ie zich omdraaide.
Schrok van een bloembakkie weg ontspanning.
En dan is t rijden.... de dood of de gladiolen.
Dat heb je met levende wezens.

Daarom zeg ik ook, luisteren naar je paard!
Paardrijden hoort een team sport te zijn die je SAMEN met je paard uitvoert....helaas is het tegenwoordig een sport dat de mens het paard dwingt door dingen te doen....gen harmonie meer

purkie

Ik vraag me wel af of hier een leemte in de training zichtbaar wordt,
het legt wel een probleempje bloot. Doe hier iets mee.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:17

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:17

StalNollie schreef:
karuna schreef:

Ja, want Edward rijdt zo beroerd, nog nooit een paard ontspannen zien lopen.
Man, man, man, wat een ellende is 't toch ook altijd op bokt.

Edward staat juist bekend om hoe fijn hij rijd, hoe rustig hij blijft en hoe stil hij zit,
nu ligt het aan zijn rijstijl? Serieus, ga goudvissen fokken ofzo.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:18

Finliox schreef:
Wel ontzettend respect voor Edward hoe hij Undercover toch nog met al die spanning in de hand kon houden en zelfs gedeeltelijk de proef kon laten lopen. Dat laat toch wel zien dat hij niet de eerste de beste ruiter is.

Ik zeg het nooit want het niveau dat je rijdt zegt niet alles over je kennis van dressuur. Maar de beste stuurlui staat in dit geval toch echt aan wal. Menig bokker, waaronder ik, had hier nooit toch nog zoiets neer kunnen zetten met zo'n sensibel paard over de zeik. Waarschijnlijk had ik gewoon zand gehapt, als ik Undercover had moeten rijden terwijl hij zo gestressd was.

Ik ook. Hoor ik had heel. Arena door gevlogen denk ik

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:18

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:19

Joscaa schreef:
Edward staat juist bekend om hoe fijn hij rijd, hoe rustig hij blijft en hoe stil hij zit,
[/quote]

Daarom had er ook een paard een aantal jaar geleden een blauw af geknelde tong..omdat hij zo fijn rijdt :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:19

Supervixen schreef:
Azmay schreef:

Oorzaak van wat? Slaat nergens op deze reactie.

Hoezo niet? zou jij ook niet op je tong bijten zo? Is geen moment opname, is een foto uit velen met om en nabij hetzelfde plaatje uit 1 ritje.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:20

josca zeker het topic van totilas niet gevolgd? daar kan de ruiter niks goed doen. daarom kom je ook in deze hoge klasse omdat je niet kan rijden?

en nu is het edward die uitgebeld word hierdoor en ligt het ineens aan iets anders dan zijn rijstijl?

Joscaa

Cinnepin schreef:
Joscaa schreef:

Daarom had er ook een paard een aantal jaar geleden een blauw af geknelde tong..omdat hij zo fijn rijdt :j

Gelukkig noem je het zelf al "een aantal jaar geleden". Blijven hangen in verleden werkt verfrissend, klopt +:)+
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 15-08-15 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

wat bijzonder jammer, het ging goed totdat hij om moest draaien om de ring in te gaan, toen was het hek van de dam.
Heel bitter, zo krijg de medaille van HP ook een nasmaak, heel erg jammer.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:21

Gewoon domme pech dit, niks meer en niks minder. Net als bij Patrick Kittel, wiens paard de tong over het bit had gegooid. Gewoon heel erg zonde als zoiets gebeurt.