Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:31

Hij liep ook gewoon echt niet goed gister. Verbaasde mij eerlijk gezegd dat hij door mocht rijden..

HorseTimeXL

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:31

Toch gun ik totilas echt nog een olympische medaille iets wat die nog nooit gewonnen heeft. Blijft sneu..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:32

Ik word er echt heel erg verdrietig van! Verhaal kent alleen maar verliezers met 1 hele grote, namelijk het paard zelf.

Ergens hoop ik dat hij inderdaad teruggetrokken wordt uit de sport en zijn leven (uiteraard pijnloos) gaat slijten als dekhengst. Dat hij de wei in kan en weer wat meer paard kan zijn, niet meer volledig ingepakt op stal hoeft te staan e.d. En dan hoop ik dat MAR rust krijgt, druk van de ketel en gewoon weer kan doen waar hij goed is in zonder dat alle ogen op hem gericht zijn. Het zal wel even pijn doen, maar uiteindelijk denk ik echt dat dit het beste is. Er is zoveel druk en zoveel smet ontstaan hieromtrent, dat het misschien voor alle partijen gewoon goed is dat dit weg is.

Ik had het ze heel erg gegund en ik heb nooit meegedaan aan de hetze rondom het paard en dat het terug zou moeten naar Edward. MAR is een goede ruiter die een goed paard verdient.

Echt triest dat het zo moet verlopen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:33

Zie dit net op de officiele fb van toti staan : At this time, we ask, from the bottom of our hearts that everybody respect this horse, the owners, the rider, his groom, and the decisions that have to be made. If you cannot say something nice or say a prayer for our beloved Totilas, then go away. Just go away.

Een brok emotie als je het mij vraagt.proffesioneel is anders, maar ze zullen er kapot van zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:34

Het valt met wel op dat Totilas blessure na blessure krijgt nadat hij verhuist is naar Duitsland. Zou dit niet al in een beginnende fase zijn geweest toen hij verkocht werd? Dat de vorige eigenaren dit zagen aankomen en hem liever voor een flinke prijs wilden verkopen dan om zelf het risico te lopen Totilas op korte termijn uit de sport te moeten halen? Het is maar speculatie, maar ik vroeg me af of dit meer mensen opgevallen was.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:36

femo schreef:
Zie dit net op de officiele fb van toti staan : At this time, we ask, from the bottom of our hearts that everybody respect this horse, the owners, the rider, his groom, and the decisions that have to be made. If you cannot say something nice or say a prayer for our beloved Totilas, then go away. Just go away.

Een brok emotie als je het mij vraagt.proffesioneel is anders, maar ze zullen er kapot van zijn.

Eerst gister gaan protesteren over de puntentelling en nu dit bericht? Komt op mij allemaal een beetje droevig over eerlijk gezegd... Bord voor je kop verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:37

HorseTimeXL schreef:
Toch gun ik totilas echt nog een olympische medaille iets wat die nog nooit gewonnen heeft. Blijft sneu..

Alsof een paard besef heeft van wat een olympische medaille is :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:38

madelein schreef:
Hij liep ook gewoon echt niet goed gister. Verbaasde mij eerlijk gezegd dat hij door mocht rijden..

Dit inderdaad...en dan bij de vet check voor de GP ook al niet ok, maar de voorzitter van de jury vond het goed genoeg blijkbaar... >;)

Tazzey

HorseTimeXL schreef:

Ik heb niet het idee dat Totilas begrijpt wat een medaille is. :D

manic

eefj33 schreef:
Het valt met wel op dat Totilas blessure na blessure krijgt nadat hij verhuist is naar Duitsland. Zou dit niet al in een beginnende fase zijn geweest toen hij verkocht werd? Dat de vorige eigenaren dit zagen aankomen en hem liever voor een flinke prijs wilden verkopen dan om zelf het risico te lopen Totilas op korte termijn uit de sport te moeten halen? Het is maar speculatie, maar ik vroeg me af of dit meer mensen opgevallen was.

Joh...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:39

manic schreef:
eefj33 schreef:

Joh...

toot zal van binnen en buiten op de foto gezet zijn hoor...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:40

geerke schreef:
RaafSmits schreef:
Leuk joh!!!
Een carriére als "sportpaard "

Wéér een levenslang naar de knoppen geholpen.
( en dan is het nog maar de vraag hoe lang "levenslang "mág zijn )

dacht gemiddeld 8 jaar...en dat voor een dier wat met normaal gebruik,goede verzorging en wat geluk makkelijk 30 jaar kan halen.
Bonfire ook trouwens.

Een paard van 8 is nog helemaal niet toe aan dit niveau.
Er liep er gisteren geen 1 van 8 bij.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:41

Eeuwige zonde van een paard dat in de ring thuis hoort, maar gister was hij al niet rad in de proef dat t al leek dat zijn achterbeen pijn had..

Ik hoop dat het paard nog kan genieten van zijn pensioen

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:42

madelein schreef:
femo schreef:

Eerst gister gaan protesteren over de puntentelling en nu dit bericht? Komt op mij allemaal een beetje droevig over eerlijk gezegd... Bord voor je kop verhaal.

Nou idd. Die brok emotie hadden ze gisteren moeten hebben en het paard op nummer 1 zetten ipv eigenbelang.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:42

de gemiddelde leeftijd van een sportpaard is 8 jaar...gemiddeld wil zeggen alle takken van paardensport.Dravers en racepaarden beginnen met twee jaar,vandaar dat lage getal vermoed ik.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:43

HorseTimeXL schreef:

Denk dat een medaille het paard absoluut niet interesseert.

SAKKIA

eefj33 schreef:

Weer zo'n speculatie waar je gewoon niks aan hebt. Vraag me echt af wanneer mensen daar eens mee gaan stoppen :o

Het paard heeft wel miljoenen gekost, die zal vast niet enkel klinisch gekeurd zijn ;) Die is gewoon helemaal binnenste buiten gekeerd.
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 14-08-15 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

NathalietjeB schreef:
Eeuwige zonde van een paard dat in de ring thuis hoort, maar gister was hij al niet rad in de proef dat t al leek dat zijn achterbeen pijn had..

Ik hoop dat het paard nog kan genieten van zijn pensioen

misvatting....een paard hoort niet in de ring,maar in de wei :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:44

Wel een beetje komisch in het hele verhaal is dat de voorzitter van de jury bij de vet check, Katrina Wüst, hem doorliet zonder meer ( fit to compete ) om hem dan vervolgens zelf op plek 11 te zetten in de uitslag :+ Iets met een verkeerde bril misschien ... :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:44

geerke schreef:
de gemiddelde leeftijd van een sportpaard is 8 jaar...gemiddeld wil zeggen alle takken van paardensport.Dravers en racepaarden beginnen met twee jaar,vandaar dat lage getal vermoed ik.

Maar hier hebben we het over de dressuursport en dus niet over een gemiddeld sportpaard in de amateursport, maar in de topsport. Dressuursport wel te verstaan.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:48

na het rijden van de proef, beslist de eigenaar om naar de kliniek te gaan met totilas omdat hij niet rad was in de proef, terwijl het paard al niet helemaal goed was in de keuring en hij dus ongetwijfeld ook niet rad liep tijdens het losrijden. Maar aangezien ze verwachtten dat totilas hele hoge punten zou rijden om hen aan teamgoud te helpen, moest hij toch maar zijn proef lopen.
Nu duidelijk geworden is dat die hoge punten er niet inzitten, en er individueel niets meer te verdienen valt, trekken ze hem terug en mag hij onderzocht worden...
Dit heeft inderdaad niets met geld te maken, alleen zucht naar roem en goud. Triest.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:49

femo schreef:

Dat is de officiële Facebook pagina niet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:49

Antonius schreef:
na het rijden van de proef, beslist de eigenaar om naar de kliniek te gaan met totilas omdat hij niet rad was in de proef, terwijl het paard al niet helemaal goed was in de keuring en hij dus ongetwijfeld ook niet rad liep tijdens het losrijden. Maar aangezien ze verwachtten dat totilas hele hoge punten zou rijden om hen aan teamgoud te helpen, moest hij toch maar zijn proef lopen.
Nu duidelijk geworden is dat die hoge punten er niet inzitten, en er individueel niets meer te verdienen valt, trekken ze hem terug en mag hij onderzocht worden...
Dit heeft inderdaad niets met geld te maken, alleen zucht naar roem en goud. Triest.

Dit is speculeren van de bovenste plank!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:50

Totaal niet verbaasd hier... proef gezien: duidelijk een zwakte in linksachter, op 1 moment zakt hij er zelfs mee weg, aan het einde bij het afgroeten staat-ie niet eens op dat been, maar met La op de punt van z'n hoef. Dús op 3 benen.
Goed - maar ook onvermijdelijk - dat ze hem niet meer hebben laten starten in de Special. Er is duidelijk iets mis, hij staat niet voor niks op de kliniek nu.
Erger vind ik dat het LA been al vóór de EK-proef als twijfelachtig werd beoordeeld door de veterinairen. maar dan tóch starten. Voelt zo'n MAR op dat niveau dat dan niet? Ziet zo'n Sjef janssen dat niet?
Zagen de juryleden dat "onderweg"" in de proef niet?

Zo veel commerciele belangen. Die kennelijk állemaal zwaarder wegen dan het welzijn van dat paard.Totilas is nu 15, met een ware sportloopbaan achter de kiezen... hou er toch mee op, want hij IS gewoon op voor dit niveau, zet hem op pensioen, ipv hem met veel gedokter opnieuw die baan in te drukken. Dat heeft zo'n geweldig paard nou toch wel eens verdiend?

Het is gewoon voorbij, voorbij met "het schitteren" van "das Wunderpferd". Gun hem z'n goede oude dag met nog wat recreatief thuisrijden, en het innen van rietjes.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:51

Vala schreef:
femo schreef:

Dat is de officiële Facebook pagina niet.

Zat te zoeken maar kan het nergens vinden