Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
femo schreef:Zie dit net op de officiele fb van toti staan : At this time, we ask, from the bottom of our hearts that everybody respect this horse, the owners, the rider, his groom, and the decisions that have to be made. If you cannot say something nice or say a prayer for our beloved Totilas, then go away. Just go away.
Een brok emotie als je het mij vraagt.proffesioneel is anders, maar ze zullen er kapot van zijn.
eefj33 schreef:Het valt met wel op dat Totilas blessure na blessure krijgt nadat hij verhuist is naar Duitsland. Zou dit niet al in een beginnende fase zijn geweest toen hij verkocht werd? Dat de vorige eigenaren dit zagen aankomen en hem liever voor een flinke prijs wilden verkopen dan om zelf het risico te lopen Totilas op korte termijn uit de sport te moeten halen? Het is maar speculatie, maar ik vroeg me af of dit meer mensen opgevallen was.
manic schreef:eefj33 schreef:Het valt met wel op dat Totilas blessure na blessure krijgt nadat hij verhuist is naar Duitsland. Zou dit niet al in een beginnende fase zijn geweest toen hij verkocht werd? Dat de vorige eigenaren dit zagen aankomen en hem liever voor een flinke prijs wilden verkopen dan om zelf het risico te lopen Totilas op korte termijn uit de sport te moeten halen? Het is maar speculatie, maar ik vroeg me af of dit meer mensen opgevallen was.
Joh...
geerke schreef:RaafSmits schreef:Leuk joh!!!
Een carriére als "sportpaard "
Wéér een levenslang naar de knoppen geholpen.
( en dan is het nog maar de vraag hoe lang "levenslang "mág zijn )
dacht gemiddeld 8 jaar...en dat voor een dier wat met normaal gebruik,goede verzorging en wat geluk makkelijk 30 jaar kan halen.
Bonfire ook trouwens.

madelein schreef:femo schreef:Zie dit net op de officiele fb van toti staan : At this time, we ask, from the bottom of our hearts that everybody respect this horse, the owners, the rider, his groom, and the decisions that have to be made. If you cannot say something nice or say a prayer for our beloved Totilas, then go away. Just go away.
Een brok emotie als je het mij vraagt.proffesioneel is anders, maar ze zullen er kapot van zijn.
Eerst gister gaan protesteren over de puntentelling en nu dit bericht? Komt op mij allemaal een beetje droevig over eerlijk gezegd... Bord voor je kop verhaal.
eefj33 schreef:Het valt met wel op dat Totilas blessure na blessure krijgt nadat hij verhuist is naar Duitsland. Zou dit niet al in een beginnende fase zijn geweest toen hij verkocht werd? Dat de vorige eigenaren dit zagen aankomen en hem liever voor een flinke prijs wilden verkopen dan om zelf het risico te lopen Totilas op korte termijn uit de sport te moeten halen? Het is maar speculatie, maar ik vroeg me af of dit meer mensen opgevallen was.
Die is gewoon helemaal binnenste buiten gekeerd. geerke schreef:de gemiddelde leeftijd van een sportpaard is 8 jaar...gemiddeld wil zeggen alle takken van paardensport.Dravers en racepaarden beginnen met twee jaar,vandaar dat lage getal vermoed ik.
femo schreef:Zie dit net op de officiele fb van toti staan : At this time, we ask, from the bottom of our hearts that everybody respect this horse, the owners, the rider, his groom, and the decisions that have to be made. If you cannot say something nice or say a prayer for our beloved Totilas, then go away. Just go away.
Antonius schreef:na het rijden van de proef, beslist de eigenaar om naar de kliniek te gaan met totilas omdat hij niet rad was in de proef, terwijl het paard al niet helemaal goed was in de keuring en hij dus ongetwijfeld ook niet rad liep tijdens het losrijden. Maar aangezien ze verwachtten dat totilas hele hoge punten zou rijden om hen aan teamgoud te helpen, moest hij toch maar zijn proef lopen.
Nu duidelijk geworden is dat die hoge punten er niet inzitten, en er individueel niets meer te verdienen valt, trekken ze hem terug en mag hij onderzocht worden...
Dit heeft inderdaad niets met geld te maken, alleen zucht naar roem en goud. Triest.

Vala schreef:femo schreef:Zie dit net op de officiele fb van toti staan : At this time, we ask, from the bottom of our hearts that everybody respect this horse, the owners, the rider, his groom, and the decisions that have to be made. If you cannot say something nice or say a prayer for our beloved Totilas, then go away. Just go away.
Dat is de officiële Facebook pagina niet.