Adelinde Cornelissen en Parzival staan buitenspel [video]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:17

Tendance schreef:
In zo'n geval moet je enkel met feiten komen. Dat laatste weet je namelijk niet. Niemand heeft enig idee wat er achter de schermen gebeurt.

Dat hij in de sport al meer bereikt heeft, dat is een feit wat genoemd kan en mag worden.

Wie zegt dat ik dat niet weet?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:21

Ben jij er ieder moment bij, dat hij rijdt?
Nee, dus dat kun je niet weten.

Het is een aanname die je doet aan de hand van zijn manier van rijden, maar zo zijn er wel meer ruiters waarin mensen zich vergissen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:23

Tendance schreef:
Ben jij er ieder moment bij, dat hij rijdt?
Nee, dus dat kun je niet weten.

Never mind, deze discussie gaat nergens meer over.
Laatst bijgewerkt door Ailill op 26-07-15 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:33

Ik plaats helemaal geen negatieve suggesties.
Ik zeg enkel, dat je dit laatste nooit zeker kunt weten.
Je ziet mij nergens zeggen dat hij dit wel doet. Ook ik ben er niet bij als hij rijdt, maar jij ook niet. Je hebt niet iedere dag alle uren dat hij reed naast de bakrand gestaan.

Er wordt jou alleen gevraagd, door iemand, om je uitspraak te onderbouwen en dat doe je, maar niet alleen met feiten, ook met meningen. En daarop reageer ik, dat je wel kunt zeggen dat hij meer bereikt heeft tot nu toe, want dat is een feit, maar dat het laatste stuk van jouw onderbouwing een mening/aanname is, die niet zorgt voor een feitelijke onderbouwing.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 26-07-15 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:34

Tendance schreef:
Je ziet mij nergens zeggen dat hij dit wel doet. Ook ik ben er niet bij als hij rijdt.

Er wordt jou alleen gevraagd, door iemand, om je uitspraak te onderbouwen en dat doe je, maar niet alleen met feiten, ook met meningen. En daarop reageer ik, dat je wel kunt zeggen dat hij meer bereikt heeft tot nu toe, want dat is een feit, maar dat het laatste stuk van jouw onderbouwing een mening/aanname is, die niet zorgt voor een feitelijke onderbouwing.

Dus jarenlang met eigen ogen zien en iemand bijzonder goed kennen is een aanname?

Right ;)

Ailill

Re: Adelinde Cornelissen en Parzival staan buitenspel [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:35

Overigens is het bij Adelinde zelfs zichtbaar tijdens haar proeven, dat kun je van Carl niet zeggen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:37

Ailill schreef:
Tendance schreef:
Je ziet mij nergens zeggen dat hij dit wel doet. Ook ik ben er niet bij als hij rijdt.

Dus jarenlang met eigen ogen zien en iemand bijzonder goed kennen is een aanname?

Right ;)

Je moet lezen wat ik schrijf.

Jij verdraait het naar dat ik gezegd zou hebben dat hij wel zulke dingen zou doen. Ook ik weet dat niet.

Ik heb enkel commentaar op je onderbouwing. Een onderbouwing doe je met een feit. Dan sta je sterk.
Als je zegt dat iemand van beter kaliber is, dan moet je met feiten komen.
Wat jij vriendelijk vindt hoeft een ander niet vriendelijk te vinden, dus een mening.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:38

Ailill schreef:
Overigens is het bij Adelinde zelfs zichtbaar tijdens haar proeven, dat kun je van Carl niet zeggen.

Ik zeg over geen van beiden iets qua rijden. Daar houd ik me verre van buiten.
Nogmaals wat wij vinden over het rijden van topruiters is een mening.
Wat ze bereikt hebben is een feit.

En jij zult hem vast heeeeel goed kennen. Nou ik ken mijn partner ook heel goed, maar ook daarvan weet ik niet op de minuut wat hij doet.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:42

Tendance schreef:
Ailill schreef:

Right ;)

Je moet lezen wat ik schrijf.

Jij verdraait het naar dat ik gezegd zou hebben dat hij wel zulke dingen zou doen. Ook ik weet dat niet.

Ik heb enkel commentaar op je onderbouwing. Een onderbouwing doe je met een feit. Dan sta je sterk.
Als je zegt dat iemand van beter kaliber is, dan moet je met feiten komen.
Wat jij vriendelijk vindt hoeft een ander niet vriendelijk te vinden, dus een mening.

Ik kan goed lezen, geen enkele moeite mee.

Feit is dat Carl toen de jongste ruiter ooit was die deel nam aan de OS, en daarna nog eens 3 keer. Feit is ook dat Carl veel meer paarden naar de GP heeft gereden dan Adelinde. Ook is het een feit dat Carl verantwoordelijk is voor het succes van de beste combinatie vandaag de dag en daarnaast is hij een bijzonder vriendelijke ruiter, dit in tegenstelling tot Adelinde. . . zij staat al jaren bekend als een erg harde en niet bepaald vriendelijke amazone (veel mensen delen deze mening, alsmede verschillende media kanalen).

Daarnaast speelt persoonlijke kennis en een oog voor rijden ook mee, ik denk dat er vrijwel niemand mij tegen zal spreken indien ik hier verkondig dat Carl een veel vriendelijkere ruiter is dan Adelinde. Los van het feit dat het inderdaad een mening is, is dit ook de afgelopen jaren daadwerkelijke bewezen/gebleken.

Ik ga na bericht het topic verlaten. Volgens mij baseer je jouw mening op een persoonlijk gesprek met Adelinde en ben je niet in staat objectief naar haar verdiensten te kijken, laat staan het op waarde te schatten.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:47

Waarom beperk je je niet gewoon tot feiten?
Er zijn er genoeg om aan te tonen dat hij van meer kaliber is.
Maar wat je vriendelijk vind of niet is gewoon een mening.
Ik zeg niet dat 1 van de 2 vriendelijker rijdt. Sterker nog, ik zeg helemaal niet wie ik liever zie rijden.
Ik vraag je enkel om feiten te noemen als je iets onderbouwt als zijnde het van meer kaliber zijn van een ruiter.

Volgens mij heb ik je al 3 keer gelijk gegeven dat hij van meer kaliber is, maar het enige wat je wilt lezen is dat ik hem niet vriendelijk vind rijden. Nou dat heb ik niet gezegd, zal ik nooit gaan zeggen en vind ik ook helemaal niet.
Jij voelt je aangevallen omdat je een bericht verkeerd leest. That's it.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:50

Ailill schreef:
Feit is dat Carl toen de jongste ruiter ooit was die deel nam aan de OS, en daarna nog eens 3 keer. Feit is ook dat Carl veel meer paarden naar de GP heeft gereden dan Adelinde. Ook is het een feit dat Carl verantwoordelijk is voor het succes van de beste combinatie vandaag de dag en.

Dit verwoord helemaal waarom hij van meer kaliber is. Waarom dan een steek geven naar een andere ruiter?
Dat is toch nergens voor nodig?
Plus dat het jouw mening is en iemand anders die misschien helemaal niet deelt.
En nogmaals.... je hoort er mij geen mening over geven

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:04

Eerlijk gezegd, snap ik helemaal niet wat de prestaties van Carl te maken heeft met het buitenspel zetten van Adelinde :?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:05

Als Carl op Parzival had gezeten had hij ook anders gereden. Ik vind het nogal wat om een ruiter als Adelinde af te zeiken, even heel eerlijk, Carl heeft jaren bij Anne van Olst getraind, en dat is op zijn zachts gezegd ook niet zo'n brave broeder op een paard.

Tuurlijk heeft Carl meer paarden opgeleid, hij is ook heel wat jaartjes ouder. Daarnaast is Adelinde nog maar enkele jaren fulltime werkzaam in de paarden, daarvoor was alles gewoon hobby.

Waarom deze discussie uberhaupt?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:13

Tendance schreef:
Ailill schreef:
Feit is dat Carl toen de jongste ruiter ooit was die deel nam aan de OS, en daarna nog eens 3 keer. Feit is ook dat Carl veel meer paarden naar de GP heeft gereden dan Adelinde. Ook is het een feit dat Carl verantwoordelijk is voor het succes van de beste combinatie vandaag de dag en.

Dit verwoord helemaal waarom hij van meer kaliber is. Waarom dan een steek geven naar een andere ruiter?
Dat is toch nergens voor nodig?
Plus dat het jouw mening is en iemand anders die misschien helemaal niet deelt.
En nogmaals.... je hoort er mij geen mening over geven

Dan hebben we elkaar inderdaad verkeerd begrepen, mijn excuses :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:17

Geen probleem!
Heb ik ook wel eens. Zo lang we er maar uitkomen.

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:22

Natuurlijk weet ze zelf ook wel dat de mooiste tijd met Parzival erop zit maar toch wel een beetje bot van de bondscoach om nu al deze beslissing te nemen.
Er zit maar 1 ding op voor Adelinde: De sterren van de hemel gaan rijden op de eerstvolgende wedstrijd!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:41

covergirl schreef:
Natuurlijk weet ze zelf ook wel dat de mooiste tijd met Parzival erop zit maar toch wel een beetje bot van de bondscoach om nu al deze beslissing te nemen.
Er zit maar 1 ding op voor Adelinde: De sterren van de hemel gaan rijden op de eerstvolgende wedstrijd!

mee eens,

ik 'vergeef' het Adelinde als ze onder andere vlag(vb. Brazilië :D ) naar Rio 2016 gaat met Parzival(indien mogelijk).
Ik zou het toejuichen als ze dit hoofdstuk snel te boven komt en voor zichzelf kiest

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:53

Denk dat zij niet in zak en as zit hoor. Ze zal flink gebaald hebben, maar die kijkt al lang weer verder.

Onder een andere vlag verwacht ik absoluut niet.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:13

Hoop dat ze iedereen aan gort rijd het aankomende kampioenschap.
Zet hem op Adelinde! *\o/*

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:38

Uhm welk kampioenschap heb jij het over :D

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:14

Ailill schreef:
Carl rijdt al heel wat jaren mee, was in 92 de jongste ruiter die ooit deelnam aan de Olympische spelen, heeft enorm veel paarden naar de GP gereden en is de kracht achter Charlotte (een goede trainer zorgt ervoor dat zijn pupillen beter worden dan zichzelf). Daarnaast is Carl een enorm vriendelijke ruiter, je zal hem nooit zien trekken, plukken of schoppen.

Dan ben jij in 2014 niet op de HK in Den Bosch geweest want wat hij daar liet zien was af en toe om te schrikken.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:37

Was dat toevallig op een paard dat hij niet goed kende en lastig was?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:45

Maar goed als we heel eerlijk zijn is er hier dan iemand, die nog nooit iets harder tegen zijn paard is opgetreden dan achteraf nodig was?
Ik wel hoor. Ook wel meer dan eens in de afgelopen 25 jaar.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:52

Mis ik iets?
WTF doet Carl in een topic over Adelinde en Parzival :+ hoezo wayyyyyyyyyyyyy offtopic.....

Ontopic: Als ze er zelf nog in geloofd prima, lekker starten dan en laten zien dat hij het nog wel kan :)

Persoonlijk snap ik de keuze van Ernes goed, alleen vond ik het niet chique in de media...
Iemand in zijn positie zou moeten weten hoe de media werkt en hoe je er mee om moet gaan! Mediacursusje is geen overbodige luxe :7
Hij had het anders moeten verwoorden, zeg dan bv dat ze geen vormbehoud hebben getoond tijdens de observatiewedstrijden
of dat je hen thuis laat wegens gebrek aan wedstrijdritme....klinkt toch net wat anders :o (geldt overigens ook voor Daan & Siro)

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:15

Vond het eindelijk transparant.... is natuurlijk gevaarlijk.