Jongen van 17 betrapt op verkrachten pony in Bergschenhoek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:58

Geryon schreef:
Kinke schreef:
waarom hij dat doet? Om dat dat zijn sexuele voorkeur is, lijkt me nogal logisch. Dat iedereen die niet die voorkeur heeft het afschuwelijk vindt, maakt nog niet dat hij daar zo maar mee kan stoppen. Die jongen moet daar hulp bij krijgen.

Natuurlijk wel. Er zit een heel verschil tussen willen en ook doen hoor! Wij verkrachten toch ook geen mensen omdat dat onze seksuele voorkeur. Kom op zeg!

groot gelijk, het is gewoon ziek... %) -:(-

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:59

Geryon schreef:
Kinke schreef:
waarom hij dat doet? Om dat dat zijn sexuele voorkeur is, lijkt me nogal logisch. Dat iedereen die niet die voorkeur heeft het afschuwelijk vindt, maakt nog niet dat hij daar zo maar mee kan stoppen. Die jongen moet daar hulp bij krijgen.

Natuurlijk wel. Er zit een heel verschil tussen willen en ook doen hoor! Wij verkrachten toch ook geen mensen omdat dat onze seksuele voorkeur. Kom op zeg!

inderdaad... dat is dezelfde discussie als pedofilie/pedoseksueel.. het willen & doen is toch echt een verschil. -O-

Ik ga toch ook niet alle mannen aanranden omdat dat mijn seksuele voorkeur is.

sardientje

Re: Jongen van 17 betrapt op verkrachten pony in Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:02

ik vind het toch vreselijk... %)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:06

Tjonge…ik was ff vergeten dat dit Bokt is…ik zal het ff proberen beter uit te leggen. Natuurlijk mag je niet 'alle mannen aanranden' omdat dit je sexuele voorkeur is. Maar als alles een kwestie is van, je wilt het niet dus je doet het niet, dan zou de hele wereld er anders uit zien. Als het zo eenvoudig was, dan hadden we geen therapeuten, gevangenissen etc.etc. meer nodig. Dan waren er veel minder pedo's, moordenaars, verslaafden enz. enz. enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:11

Denk als er aan minimumleeftijd mbt vervolgen wegens ook de leeftijden voor vervolgen seksuele misdrijven aangepast gaan worden.
Neemt niet weg dat ik een voorstander ben van vrijgeven prostitutie vanaf 18.
Waarom? heel simpel kan ik tenminste op dat punt rustig de straat over zonder lastig gevallen te worden door een of andere geile bok die thuis niet aan zijn trekken komt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:22

Kinke schreef:
nee, dat komt omdat wij die behoefte niet hebben Geryon. Als het zo simpel zou zijn, dan was de wereld een stuk vreedzamer.

Die behoeften hebben wij zeker wel(alleen dan niet met een dier)Alleen weten wij die driften te bedwingen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:27

Wat een onzin. Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat er juist ontzettend veel mensen zijn die hun driften niet kunnen bedwingen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:27

Kinke schreef:
Wat een onzin. Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat er juist ontzettend veel mensen zijn die hun driften niet kunnen bedwingen.

over het algemeen zijn er meer mensen die ze wel kunnen bedwingen dan niet

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:31

ja en? dus dan kan iedereen het? blijkbaar niet, daar horen we dagelijks genoeg van in het nieuws etc.
Ik ken die jongen niet, maar kan me voorstellen dat hij ook echt niet blij is met zijn voorkeur. Maakt dat dan dat hij zomaar kan stoppen? Niet dus, anders had hij het vast niet gedaan.

ladymypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:32

ben blij dat hij is opgepakt hopt dat er snel hulp voor hem komt

Yuzhena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:41

Kinke schreef:
ja en? dus dan kan iedereen het? blijkbaar niet, daar horen we dagelijks genoeg van in het nieuws etc.
Ik ken die jongen niet, maar kan me voorstellen dat hij ook echt niet blij is met zijn voorkeur. Maakt dat dan dat hij zomaar kan stoppen? Niet dus, anders had hij het vast niet gedaan.

Het is voor ons "gewone" mensen lastig te begrijpen dat mensen zo'n voorkeur hebben. Dat zo iemand het dan niet kan bedwingen maakt het nog veel erger. Vervelende inderdaad is dat hij zelf, denk ik, vrij weinig kan doen aan zijn voorkeur.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:07

Kinke schreef:

Maar waarom zoekt hij dan zelf geen hulp? hij weet zelf toch wel dat het niet normaal is?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:10

gohya schreef:
Kinke schreef:

Maar waarom zoekt hij dan zelf geen hulp? hij weet zelf toch wel dat het niet normaal is?

Heb je de reacties gezien in dit topic? Zit nogal een taboe op...

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:19

gohya schreef:
Kinke schreef:

Wat zou de wereld er een stuk beter uit zien, als iedereen met een soortgelijk probleem ZELF hulp zou zoeken.. Meestal moet het eerst misgaan..

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:44

Nouja, die jongen kan moeilijk aan een psycholoog vertellen dat hij een sexuele voorkeur heeft voor paarden. Zw hebben dan een zwijgplicht, maar onder anderen bij een vriendin van mij is die zwijgplicht niet bewaard gebleven.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:57

gohya schreef:

Denk dat hij dat ook vast wel weet. Waarom hij dat nog niet heeft gedaan, hulp zoeken? Geen idee natuurlijk. Maar misschien is hij nog niet zo ver, of is hij wel zo ver maar durft hij nog niet.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:39

Kinke schreef:
tjonge…dat is wel heel creatief gedacht Zoolgangster.
Ik zou ook woest zijn als iemand zoiets zou flikken met 1 van onze dieren, echter…ik ben het met een aantal anderen hier helemaal eens, deze jongen moet geholpen worden. Ik denk ook niet dat hij blij is met het feit dat hij sex met dieren wil.

Creatief gedacht? Gewoon 1+1=2... -O- Kun je toch wel nagaan? Het zal de pony van je kind maar wezen.

Dat die jongen daar niet blij mee is, misschien... als hij verslaafd is doet hij het uit aandrang ja... en als er nog wat hersenfunctie in zijn hoofd zit, kan hij zich op een gegeven moment gaan realiseren dat het toch wel lastig is. Als hij verstandelijk beperkt is, mag hij daarom dan maar gewoon zijn gang gaan?

Met "foei" zeggen op het politiebureau kom je er ook niet. Aan de schandpaal hoeft van mij ook niet, dat kan een volksgericht geven, met alle risico's van dien... plus je zal maar de verkeerde foto plaatsen, of iemand lijkt op die persoon...
Ik mag toch hopen dat die knul psychisch doorgelicht gaat worden... wie weet wat er nog meer speelt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:49

Yasmijntje schreef:
Nouja, die jongen kan moeilijk aan een psycholoog vertellen dat hij een sexuele voorkeur heeft voor paarden. Zw hebben dan een zwijgplicht, maar onder anderen bij een vriendin van mij is die zwijgplicht niet bewaard gebleven.

En dus lappen àlle psychologen de zwijgplicht aan hun laars?

Ik weet natuurlijk niet van de hoed en de rand, hoe dat met die vriendin van je mis kon gaan... maar normaal gesproken werkt de zwijgplicht goed.

Wat de 17 jarige jongen betreft: hij is sowieso al bekend bij bepaalde instanties (politie), dan kan bekendheid bij een psycholoog/psychiater er ook nog wel bij... Juist een jongere kan nog wel bijgestuurd worden/inzicht leren krijgen in zijn gedrag. Tenzij hij zwaar gestoord is, dan wordt het lastiger.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:35

Getverrrrrrrrderrie!

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:29

Kinke schreef:
Tjonge…ik was ff vergeten dat dit Bokt is…ik zal het ff proberen beter uit te leggen. Natuurlijk mag je niet 'alle mannen aanranden' omdat dit je sexuele voorkeur is. Maar als alles een kwestie is van, je wilt het niet dus je doet het niet, dan zou de hele wereld er anders uit zien. Als het zo eenvoudig was, dan hadden we geen therapeuten, gevangenissen etc.etc. meer nodig. Dan waren er veel minder pedo's, moordenaars, verslaafden enz. enz. enz.

ja, maar zo zit de wereld niet in elkaar, en je kunt er niks aan doen, er blijven ALTIJD gekken op de wereld 8)7 %) -:(-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:08

Kinke schreef:

Het gaat erom dat jij zei dat hij dit doet omdat het zijn seksuele voorkeur is en hij daarom niet zomaar kan stoppen. Maar dat is niet waar. Weet je hoeveel mensen stiekem pedofiel zijn, op dieren vallen, of andere rare seksuele voorkeuren hebben? Maar die doen er niets mee omdat ze weten dat ze anderen ermee schaden. Je kunt de seksuele voorkeur niet verwijten, die heeft er weinig mee te maken. De reden is het tekort aan respect, en het teveel aan egoïsme.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:12

De seksuele voorkeur heeft er weinig mee te maken? :') Tuurlijk wel, dat heeft er júist mee te maken. Als hij die voorkeur niet had had hij waarschijnlijk nooit dat paard verkracht of er maar ünerhaupt overna gedacht. Ik denk dat het eerder een gevalletje is niet weten wat de gevolgen van deze actie zijn, en het niet in kunnen houden van zijn driften.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:25

Zucht….dus iedereen kan zijn driften beheersen? De reden is niet een tekort aan respect maar een voorkeur voor seks met paarden blijkbaar.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:28

Kinke schreef:
Zucht….dus iedereen kan zijn driften beheersen? De reden is niet een tekort aan respect maar een voorkeur voor seks met paarden blijkbaar.

wel een gebrek aan empathie/inlevingsvermogen...of het paard het wel lekker zou vinden.

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:34

geerke schreef:
Kinke schreef:

wel een gebrek aan empathie/inlevingsvermogen...of het paard het wel lekker zou vinden.

En dat is nu net de reden dat deze jongen meer heeft aan hulp dan aan de schandpaal zoals een eerder in dit topic genoemd.
Laatst bijgewerkt door Saarin op 23-07-15 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt