Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tendance schreef:[naam] schreef:
Dat staat er toch ook bij?
Neemt niet weg dat zij betere ideeën hebben dan het dressuurplatform.
Vind het sowieso raar dat het dressuurplatform uit mensen bestaat die (sub)top rijden en beslissingen nemen voor de basis.
Betere ideeën is natuurlijk wel een mening en niet automatisch een feit....
janna schreef:ook wel fijn losrijden straks.. Als je met tig man tegelijk aan het rijden bent en er komen mensen voorbij die het B-dressuur niveau nog te hoog vinden.
zeker als er weinig losrijterrein is op een groot (gras)concour en iedereen maar kriskras rijdt....
gggrrrr listiglistje schreef:Ik heb ook last van M ruiterszeker als er weinig losrijterrein is op een groot (gras)concour en iedereen maar kriskras rijdt....
Moet je eens proberen om een lange lijn te appuyeren, volgas uitgestrekte galop, zigzagje
met wissels of een pirouette in te zetten, iedereen rijdt dan in de weg...gggrrrr
"Ik kan niet eens een lange lijn appuyeren in galop" Ja en ik kan niet eens normaal rechtuit galopperen want iedereen gaat alle kanten op.
Vind ik niet helemaal eerlijk beredeneerd. Nies_ schreef:Met veel mensen op een klein stukje valt het soms ook niet te voorkomen. Er zitten helaas geen richtingaanwijzers op. Soms schat je gewoon verkeerd in waar iemand heen wil en dat is ook helemaal niet erg vind ik. Mensen die je wel degelijk aan zien komen, maar gewoon de regels aan hun laars lappen vind ik wel onwijs vervelend (bijvoorbeeld rechtsom op de hoefslag stappen). Dat is iets wat in alle klasse voor komt.
listiglistje schreef:Nies_ schreef:Met veel mensen op een klein stukje valt het soms ook niet te voorkomen. Er zitten helaas geen richtingaanwijzers op. Soms schat je gewoon verkeerd in waar iemand heen wil en dat is ook helemaal niet erg vind ik. Mensen die je wel degelijk aan zien komen, maar gewoon de regels aan hun laars lappen vind ik wel onwijs vervelend (bijvoorbeeld rechtsom op de hoefslag stappen). Dat is iets wat in alle klasse voor komt.
Volgens de regels hebben zijgangen voorrang evenals de snellere gang, maar niemand die daar rekening mee houdt![]()
en dan ben je die arrogante Z ruiter die gewoon door rijdt
Nies_ schreef:Dat valt dus inderdaad in categorie 2. Wat daar moeilijk aan is snap ik ook niet.
kinderen hebben daar vooral een handje van.
listiglistje schreef:Ja, maar goed, zo erg is dat nou ook allemaal nietNies_ schreef:Dat valt dus inderdaad in categorie 2. Wat daar moeilijk aan is snap ik ook niet.
veel mensen kennen de regels niet of zijn op dat moment helemaal in zichzelf![]()
of van die onzekere ruiters...geef je ze voorrang omdat je weet dat ze onzeker zijn of niet goed kunnen sturen,
maar dan trekken ze hun paard/pony toch nog een kleine volte voor je neus, wat eindigd in stilstaan omdat ze het niet meer wetenkinderen hebben daar vooral een handje van.
Ik heb ook een keer tussen de bixiekinderen los moeten rijden. Toen werd mijn stuur en rem ook uitvoerig getest, maar die kinderen deden ten minste wel hun best om niet in de weg te rijden, dat vind ik het belangrijkste. Ik weet zeker dat ik zelf ook wel eens in de weg rijdt, ook al probeer ik iedereen in de gaten te houden.
manonutjuh schreef:Hmmm...proeven maar twee maanden rijden, niet meer alle oefeningen in een proef, kiezen of je de eerste of de tweede proef wilt rijden.
is dit niet terug waar we vandaan komen. Dat mensen bepaalde proeven gaan overslaan omdat ze een bepaalde oefening of proef lasig vinden?
Volgens mij gingen we juist daarom naar elke kwartaal wisselen en eerste proef is de verplichte proef!
Halve punten lijkt me dan wel weer een vooruitgang. Minder overgangen ook.
Nies_ schreef:Ja, maar goed, zo erg is dat nou ook allemaal nietIk heb ook een keer tussen de bixiekinderen los moeten rijden. Toen werd mijn stuur en rem ook uitvoerig getest, maar die kinderen deden ten minste wel hun best om niet in de weg te rijden, dat vind ik het belangrijkste. Ik weet zeker dat ik zelf ook wel eens in de weg rijdt, ook al probeer ik iedereen in de gaten te houden.
De regels niet kennen vind ik wel kwalijk. Zo ingewikkeld zijn ze niet, toch? Dat is toch wel het minste aan voorbereiding wat je kunt treffen voor dat je je eerste wedstrijd gaat rijden. Zal me niet verbazen dat dit wel nog erger gaat worden als de B proeven blijkbaar al te moeilijk zijn
renee16 schreef:Wat ik erg typisch vind aan het verhaal van juryplatform (geplaatst door [naam]). Dat hier veel punten benoemd worden die juist in de 'nieuwe' proeven van 2011 afgeschaft zijn.
Bv. Het binnen komen over de middellijn in B & L.
Zweep vanaf M zou op zich wel handig zijn! Geen idee wie het zei maar sporen niet toestaan voor B & L lijkt me nogal stom, hoe kun je je dan fijn voorbereiden op het M.
listiglistje schreef:vonneke schreef:Dan heeft iedereen last van iedereen.
dat is waar, maar iedereen geeft altijd af op B ruitersterwijl ze zelf ook lastig zijn
renee16 schreef:Wat ik erg typisch vind aan het verhaal van juryplatform (geplaatst door vonneke). Dat hier veel punten benoemd worden die juist in de 'nieuwe' proeven van 2011 afgeschaft zijn.
Bv. Het binnen komen over de middellijn in B & L.
Zweep vanaf M zou op zich wel handig zijn! Geen idee wie het zei maar sporen niet toestaan voor B & L lijkt me nogal stom, hoe kun je je dan fijn voorbereiden op het M.