Dressuurforum KNHS: Nieuw dressuurproevenboekje in 2016

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: Dressuurforum KNHS: Nieuw dressuurproevenboekje in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:48

@ponyparadijs. Maar dan hebben het dus over een jurylid.
Je sprak eerder over juryleden!
Zo komen er verkeerde verhalen in de wereld en benadeel je meerdere juryleden op het gedrag van 1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:54

Tendance schreef:
[naam] schreef:

Dat staat er toch ook bij?

Neemt niet weg dat zij betere ideeën hebben dan het dressuurplatform.

Vind het sowieso raar dat het dressuurplatform uit mensen bestaat die (sub)top rijden en beslissingen nemen voor de basis.

Betere ideeën is natuurlijk wel een mening en niet automatisch een feit....

Dat is zeker waar. Maar van oahet niet meer hoeven starten van de eerste proef wordt toch niemand blij? Paard kan geen travers, dan nemen we toch enkel de proeven zonder?
Fijn als je ooit een geklasseerd paard gaat kopen. Heb je geen idee meer of het nu volwaardig in die klasse gelopen heeft of enkel de eenvoudige proefjes heeft doorlopen?

Ook een klasse onder de B waar niet op de aanleuning wordt gelet. Volle bak tegen de hand is dan ook ok?...

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:12

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:23

janna schreef:
ook wel fijn losrijden straks.. Als je met tig man tegelijk aan het rijden bent en er komen mensen voorbij die het B-dressuur niveau nog te hoog vinden.

Oh maar die zijn er nu ook, maar rijden nu in de B.
Verwacht niet dat dit doorgaat.
De verplichte BB voor het B springen is ook niet doorgegaan.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:30

Ik heb ook last van M ruiters :o zeker als er weinig losrijterrein is op een groot (gras)concour en iedereen maar kriskras rijdt....

Moet je eens proberen om een lange lijn te appuyeren, volgas uitgestrekte galop, zigzagje
met wissels of een pirouette in te zetten, iedereen rijdt dan in de weg... :7 gggrrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:34

Dan heeft iedereen last van iedereen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:35

vonneke schreef:

dat is waar, maar iedereen geeft altijd af op B ruiters :o terwijl ze zelf ook lastig zijn :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:42

Maar ik ben benieuwd wat er gaat veranderen. Ik heb in de dingen die hier genoemd worden nog niet zo'n vertrouwen.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:50

listiglistje schreef:
Ik heb ook last van M ruiters :o zeker als er weinig losrijterrein is op een groot (gras)concour en iedereen maar kriskras rijdt....

Moet je eens proberen om een lange lijn te appuyeren, volgas uitgestrekte galop, zigzagje
met wissels of een pirouette in te zetten, iedereen rijdt dan in de weg... :7 gggrrrr

Ik moest laatst als B ruitertje losrijden tussen de Z ruiters. Die rijden me toch een partij in de weg. :') "Ik kan niet eens een lange lijn appuyeren in galop" Ja en ik kan niet eens normaal rechtuit galopperen want iedereen gaat alle kanten op. :+ Vind ik niet helemaal eerlijk beredeneerd.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:14

Met veel mensen op een klein stukje valt het soms ook niet te voorkomen. Er zitten helaas geen richtingaanwijzers op. Soms schat je gewoon verkeerd in waar iemand heen wil en dat is ook helemaal niet erg vind ik. Mensen die je wel degelijk aan zien komen, maar gewoon de regels aan hun laars lappen vind ik wel onwijs vervelend (bijvoorbeeld rechtsom op de hoefslag stappen). Dat is iets wat in alle klasse voor komt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:22

Nies_ schreef:
Met veel mensen op een klein stukje valt het soms ook niet te voorkomen. Er zitten helaas geen richtingaanwijzers op. Soms schat je gewoon verkeerd in waar iemand heen wil en dat is ook helemaal niet erg vind ik. Mensen die je wel degelijk aan zien komen, maar gewoon de regels aan hun laars lappen vind ik wel onwijs vervelend (bijvoorbeeld rechtsom op de hoefslag stappen). Dat is iets wat in alle klasse voor komt.

Volgens de regels hebben zijgangen voorrang evenals de snellere gang, maar niemand die daar rekening mee houdt :o

en dan ben je die arrogante Z ruiter die gewoon door rijdt -O-

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:28

Dat valt dus inderdaad in categorie 2. Wat daar moeilijk aan is snap ik ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:35

listiglistje schreef:
Nies_ schreef:

Volgens de regels hebben zijgangen voorrang evenals de snellere gang, maar niemand die daar rekening mee houdt :o

en dan ben je die arrogante Z ruiter die gewoon door rijdt -O-

Als dat heel duidelijk te zien is of als er weinig deelnemers zijn is dat te overzien maar vaak is het zo druk en zit iedereen zo in zijn eigen ritje dat het niet meevalt.

Gaan er maar van uit dat iedereen het beste bedoeld en doet.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:37

Nies_ schreef:
Dat valt dus inderdaad in categorie 2. Wat daar moeilijk aan is snap ik ook niet.

veel mensen kennen de regels niet of zijn op dat moment helemaal in zichzelf :+

of van die onzekere ruiters...geef je ze voorrang omdat je weet dat ze onzeker zijn of niet goed kunnen sturen,
maar dan trekken ze hun paard/pony toch nog een kleine volte voor je neus, wat eindigd in stilstaan omdat ze het niet meer weten :D kinderen hebben daar vooral een handje van.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:41

Bij kwamen de punten vooral toen ik thuis ging losrijden met mijn stresskip.
Daarna op de wedstrijd nog 10 min vwnw en dan zonder stress de proef in.
Had ik eerder moeten doen.
Ik vind een lange zijde uitgestrekte galop overigens ook best asociaal als het heel druk is :o
Je kan je paard ook met minder ruimte aan de hulp zetten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:44

listiglistje schreef:
Nies_ schreef:

veel mensen kennen de regels niet of zijn op dat moment helemaal in zichzelf :+

of van die onzekere ruiters...geef je ze voorrang omdat je weet dat ze onzeker zijn of niet goed kunnen sturen,
maar dan trekken ze hun paard/pony toch nog een kleine volte voor je neus, wat eindigd in stilstaan omdat ze het niet meer weten :D kinderen hebben daar vooral een handje van.
Ja, maar goed, zo erg is dat nou ook allemaal niet :) Ik heb ook een keer tussen de bixiekinderen los moeten rijden. Toen werd mijn stuur en rem ook uitvoerig getest, maar die kinderen deden ten minste wel hun best om niet in de weg te rijden, dat vind ik het belangrijkste. Ik weet zeker dat ik zelf ook wel eens in de weg rijdt, ook al probeer ik iedereen in de gaten te houden.

De regels niet kennen vind ik wel kwalijk. Zo ingewikkeld zijn ze niet, toch? Dat is toch wel het minste aan voorbereiding wat je kunt treffen voor dat je je eerste wedstrijd gaat rijden. Zal me niet verbazen dat dit wel nog erger gaat worden als de B proeven blijkbaar al te moeilijk zijn :Y)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:58

Ik moet zeggen ik vond vroeger de proeven (in de tijd van de 120 punten telling) heel aardig in elkaar zitten. Met voldoende niveau (alleen toen werden er meerdere stukken gecombineerd en vind het nu beter dat de punten meer uit elkaar getrokken zijn, dus de overgang apart en het figuur ipv samen). T

vroeger kwam in de M2 in iedere proef travers voor....en nu maar om de proef.........gewoon in iedere proef verplichten travers en SB.

Ook in de B was het axc binnen komen en x halthouden en groeten,dan is het ook meteen duidelijk voor de jury dat je begint. Het halsstrekken / uberstreichen ook gewoon tm het z invoeren. Ik denk dat je nog achterover valt hoe slecht men kan halsstrekken in de hogere klasses.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:00

manonutjuh schreef:
Hmmm...proeven maar twee maanden rijden, niet meer alle oefeningen in een proef, kiezen of je de eerste of de tweede proef wilt rijden.
is dit niet terug waar we vandaan komen. Dat mensen bepaalde proeven gaan overslaan omdat ze een bepaalde oefening of proef lasig vinden?
Volgens mij gingen we juist daarom naar elke kwartaal wisselen en eerste proef is de verplichte proef!

Halve punten lijkt me dan wel weer een vooruitgang. Minder overgangen ook.

Dit dacht ik ook!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:43

Tendance schreef:
@ponyparadijs. Maar dan hebben het dus over een jurylid.
Je sprak eerder over juryleden!
Zo komen er verkeerde verhalen in de wereld en benadeel je meerdere juryleden op het gedrag van 1.

Dit is een van de juryleden
Helaas heb ik het meerdere keren aan de hand gehad

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:48

Voorheen had je in de M1 al de kwart keertwending. Vond ik wel een fijne voorbereiding op de halve. Weet iemand ook waarom dat er destijds is uitgehaald?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:07

Nies_ schreef:
Ja, maar goed, zo erg is dat nou ook allemaal niet :) Ik heb ook een keer tussen de bixiekinderen los moeten rijden. Toen werd mijn stuur en rem ook uitvoerig getest, maar die kinderen deden ten minste wel hun best om niet in de weg te rijden, dat vind ik het belangrijkste. Ik weet zeker dat ik zelf ook wel eens in de weg rijdt, ook al probeer ik iedereen in de gaten te houden.

De regels niet kennen vind ik wel kwalijk. Zo ingewikkeld zijn ze niet, toch? Dat is toch wel het minste aan voorbereiding wat je kunt treffen voor dat je je eerste wedstrijd gaat rijden. Zal me niet verbazen dat dit wel nog erger gaat worden als de B proeven blijkbaar al te moeilijk zijn :Y)

Ja leuk dat ze het proberen, lief ook.. Maar daar heb je zelf natuurlijk niets aan. Je kan er niet kwaad op worden, want zij kunnen er ook weinig aan doen. Maar ik ga niet op concours om te klooien met losrijden en vervolgens niet naar mijn zin mijn paard niet voor elkaar te hebben als ik de ring in moet.

Daarom kudo's voor alle verenigingen die de pony's en paarden gescheiden laten losrijden! *\o/*

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:16

Wat ik erg typisch vind aan het verhaal van juryplatform (geplaatst door vonneke). Dat hier veel punten benoemd worden die juist in de 'nieuwe' proeven van 2011 afgeschaft zijn.

Bv. Het binnen komen over de middellijn in B & L.

Zweep vanaf M zou op zich wel handig zijn! Geen idee wie het zei maar sporen niet toestaan voor B & L lijkt me nogal stom, hoe kun je je dan fijn voorbereiden op het M.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:18

renee16 schreef:
Wat ik erg typisch vind aan het verhaal van juryplatform (geplaatst door [naam]). Dat hier veel punten benoemd worden die juist in de 'nieuwe' proeven van 2011 afgeschaft zijn.

Zweep vanaf M zou op zich wel handig zijn! Geen idee wie het zei maar sporen niet toestaan voor B & L lijkt me nogal stom, hoe kun je je dan fijn voorbereiden op het M.

Het is in het M al tijden niet meer verplicht met sporen te rijden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:18

listiglistje schreef:
vonneke schreef:

dat is waar, maar iedereen geeft altijd af op B ruiters :o terwijl ze zelf ook lastig zijn :P

Ik ervaar juist, dat hoe hoger er gereden wordt hoe meer last je doorgaans van ze hebt (niet van iedereen natuurlijk).
Er zijn zoveel Z ruiters, die denken dat de hele wereld van hun is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:27

renee16 schreef:
Wat ik erg typisch vind aan het verhaal van juryplatform (geplaatst door vonneke). Dat hier veel punten benoemd worden die juist in de 'nieuwe' proeven van 2011 afgeschaft zijn.

Dat binnenkomen is in 2006 al afgeschaft. ;)
Toen ging je ook van 156 naar 180 en 180 naar 204 voor winst.