damian23 schreef:En hoeveel vallen er niet af op de weg naar die top? Talentvolle jonge paarden waar je nooit meer wat van hoort.
Ik vind Totilas een prachtig paard. Alleen ik vind hem verkeerd gereden waardoor hij een extreme zweefdraf heeft met een enorm voorbeengebruik maar een achterhand die niet meedoet. Dat kan ook niet als je een paard in elkaar trekt (holle rug, gebroken diagonalen, 3e nekwervel hoogste punt) Het ziet er natuurlijk spectaculair uit, maar het zijn bewegingen die je in de natuur niet ziet en wat niet gezond is. En ja, ze halen hun punten, maar dat zegt mij meer over wat juryleden tegenwoordig onder goed dressuur rijden verstaan. Takt, losgelatenheid en aanleuning
Vinden jullie alleen Ingrid Klimke goed van de wedstrijdruiters?
Diezelfde juryleden belonen ook Charlotte en Carl.
Het kan niet zijn, dat de jury het bij Charlotte en Carl goed ziet, maar het niet goed ziet bij Edward, Adelinde enz.
@Ayasha: Totilas dekte nog niet onder Edward, dat kan natuurlijk ook invloed hebben.
On topic: fijn dat Mar weer meedoet met Toot, ik wens ze alle goeds, zoals ik alle ruiters het beste toewens met hun paarden.

tuurlijk, het is knap dat je dat voor elkaar krijgt met een paard, het ziet er ook heel indrukwekkend uit, maar ik vind het belachelijk dat dit de standaard is/wordt.