Shadow0 schreef:Riddershow schreef:Over politie en mishandeling: Ik heb ook wel eens het idee dat mensen al snel roepen dat ze mishandeld zijn.
Bij een deel is de schade gewoon bewezen.Citaat:Tja als jij een politieagent duwt, kun je iets terugverwachten, deze heeft toch ervoor te zorgen dat hij/zijn overwicht behoudt
Dat werkt niet zo, ook niet in aanzien. Een politie die zich zo makkelijk laat provoceren daalt in elk geval stukken in mijn achting, maar ook in de achting van de mensen die ze aanspreken. (Want dat is uiteindelijk de reden dat ze het doen.)
Daarnaast, nogmaals: er zijn meerdere manieren om gezag te krijgen en te houden. Het is erg jammer dat we sociaal/emotioneel zo armoedig zijn dat we denken dat dat alleen kan met geweld. Dat is namelijk absoluut niet zo. De politie zou meer moeten trainen in die andere manieren, dat is en veiliger voor iedereen (zowel de burgers als de politie, omdat zaken minder escaleren) maar komt bovendien het gezag alleen maar ten goede.
Ik zeg niet dat het persé met geweld moet. Ik zeg dat als jij A zegt er B verwacht kan worden. Als je A niet zegt hoeft er ook geen B verwacht te worden...