Matthias Alexander Rath met Totilas gestart in Hulten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amen

Re: Matthias Alexander Rath met Totilas gestart in Hulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:27

ik ben zowiezo anti edward gal..

Ik vind t kwa ruiter, in zn houding en rijstijl een complete aanfluiting!

En snap wel dat rath moeite met toot heeft....die is jarenlang als gepolderdresseerd.

Imo is dat een paard verkloten!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:29

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:30

Gepolder-watte?
(Sorry heb er echt nog nooit van gehoord :o)

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:37

Misschien kunnen Rath en Gal samen gaan oefenen op de galopwissels want die gaan bij Gal ook niet altijd goed. ;) ;)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:35

astridastrid schreef:
manubres schreef:
Rath heeft in Hulten blijkbaar ook kennis kunnen maken met onze aankomende topcombinatie Apache en Emmelie....
http://www.wittescholtens.nl/index.php? ... s&Itemid=2

Dat is pas (ook) Voorpaginanieuws! Top joh!

Kijk en dat staat dan weer niet in het Bokt nieuws...best jammer.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:43

Ik ben gisterenavond eens even goed gaan zitten voor het filmpje. Voor de gelegenheid ook maar even de vroege Duitse kersen erbij gepakt en draaien maar. :D Maar ik moet eerlijk bekennen, ik vond het er prettig uitzien. Hij rijdt Toot nu duidelijk met meer lengte in z'n lijf (hoewel hij in de galop toch wel weer erg opkropte) en het was een fijne ontspannen proef om naar te kijken. Wel mis ik nog steeds de finetuning, maar laat ik hem het voordeel van de twijfel geven en dat gooien op de blessure.

Wat ik vooral fijn vond om te zien is dat het erop lijkt dat ze eindelijk hebben losgelaten dat het net zo moet gaan als bij Edward. Edward Gal is gewoon een ruiter die heel goed een paard op druk weet te rijden en hiermee als geen ander weet om te gaan. Hoe hij Undercover rond weet te sturen is daar een mooi voorbeeld van. Rath is - zonder hem af te kraken - nu eenmaal niet zo begaafd om het paard op die manier te rijden, dus ik ben blij dat hij nu eindelijk lijkt te rijden op de manier die voor hem met Toot werkt. Ik betrapte mezelf erop dat ik op een moment in de proef bij mezelf dacht, "wat is het toch een fenomenaal paard eigenlijk". Dat heb ik eerder nog niet gehad toen Rath erop zat.

Denk ik dat ze zich zo met een Charlotte of andere topper kunnen meten of een serieuze medaillekandidaat zijn? Nee, dat nog niet. Daarvoor kloppen er nog net teveel dingen niet. Ik durf ook niet te zeggen of dat in orde gaat komen of niet. Maar als hij hem op deze manier gereden op grote wedstrijden weet uit te brengen, kan ik er in ieder geval wél met plezier naar kijken.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:00

manubres schreef:
Rath heeft in Hulten blijkbaar ook kennis kunnen maken met onze aankomende topcombinatie Apache en Emmelie....
http://www.wittescholtens.nl/index.php? ... s&Itemid=2

Helemaal mee eens! 'Dit is een hele grote belofte voor de Nederlandse dressuur, mag niet vergeten worden! _/-\o_

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:08

Fijn dat hij in ieder geval weer heeft kunnen starten. Ik werd alleen niet warm of koud van deze proef. Totilas is absoluut niet meer van het top niveau wat hij bij Gal wel was. Ik vond er ook veel onrust in zitten.

sigrid1182 schreef:

En snap wel dat rath moeite met toot heeft....die is jarenlang als gepolderdresseerd.

_O- _O-
Of bedoelde je dit serieus? :D

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:19

Ach, ik ben blij dat de rest hier wel zo perfect kan rijden +:)+

Ben blij dat ze na al die bombarie eindelijk verschenen zijn en gun het ze van harte. Nou hopen dat ze het zo volhouden en zo niet, dat ze niet steeds weer van die nutteloze aankondigingen doen. Hoe je het ook went of keert, het blijft een prachtig beest om te zien! Ben jaloers op degenen die hem hebben mogen aaien.. toch ff 16 miljoen wat je daar aan raakt.. gebeurd mij iig niet dagelijks :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:10

KoudbloedKim schreef:
[uote="Anoeska"]
KoudbloedKim schreef:
De vraag is of je überhaupt met een paard dat zoveel blessures heeft gehad nog ver de sport in moet gaan.
Ik vind het nu echt een 'gewoon' paard, maar goed... misschien heb je gelijk.

Ja hoor, zo eentje hebben we allemaal in de achtertuin staan :roll:
Ja, laten we op alle slakken zout gaan leggen. :roll:

Ik zeg nergens dat het geen nette proef is, alleen dat ik van 'DE Totilas' meer had verwacht, nou boehoe, wat vreselijk dat ik die mening heb.[/quote]

tjha inderdaad, blijkbaar mag je, als het om toot gaan, geen negatieve mening meer hebben....het is gewoon een feit dat hij minder gepresteerd heeft en dat hij anders loopt met Rath dan met Gal. Hoef je geen doekjes omheen te draaien toch en alles leuk ophemelen. Want dat is het gewoon niet. En dat Rath of Sjef niks goed kan doen tegenwoordig vind ik ook weer een beetje voorbarig. Ik mag gewoon heel di trainingsmanier van Sjef niet. Dusja ben ht zeker wel eens met KBK.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:17

Ik moet zeggen dat ik het er niet heel slecht vond uitzien maar het is meer de chemie (of noem het gewenning) die je mist. De combinatie met Gal was gewoon een mooi totaal/gewend beeld. Stel dat Bonfire of Salinero verkocht zou zijn en met een andere ruiter had gereden had het beeld er wellicht ook niet zo mooi uitgezien al dat je gewend was met Anky.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:37

Je hoeft helemaal niemand op te hemelen, en je mag over iedereen en elk paard een eigen mening hebben. Maar het moet wel zinnig blijven. Een paard dat op wereldniveau GP mee kan lopen is geen 'gewoon paard'. Gewone paarden vind ik de Friezen, Haflingers, KWPN-ers die wij allemaal in de achtertuin hebben staan. Niet de paarden die aan de wereldtop mee lopen of gelopen hebben. En eigenlijk vind ik ieder paard in de GP geen gewoon paard. Dan kan je echt al wat bijzonders.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:07

Iris82 schreef:
Als hij nog wat scherper wordt, wordt hij een waardevolle aanvulling voor het Duitse team en zeker ook een kanshebber individueel.

Of hij gaat uitkomen voor Nederland in Rio..Net als toen in Atlanta..
De Toot-fans weer gelukkig :+

Wel dan onder een andere Ned. bondscoach
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/ ... ngen.dhtml

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:38

Ik vind het vreemd dat het 'best opgeleide dressuurpaard ter wereld' niet na te rijden was door een ruiter als Rath. Wat dat betreft sluit ik mij aan bij Sigrid.
Daarnaast; na al die blessures, laat hem lekker dekken. Ik begrijp wel dat het een geld/prestige kwestie is hoor, maar ik vind het eerlijk gezegd zonde.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:19

Tazzey schreef:
Fijn dat hij in ieder geval weer heeft kunnen starten. Ik werd alleen niet warm of koud van deze proef. Totilas is absoluut niet meer van het top niveau wat hij bij Gal wel was. Ik vond er ook veel onrust in zitten.

sigrid1182 schreef:

_O- _O-
Of bedoelde je dit serieus? :D

Haha indd lachwekkende reactie

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:38

Zou zomaar kunnen dat Sigrid wel serieus is... :(:)
Is dat zo ondenkbaar voor jullie?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:48

Volgens mij is ze dat ook effectief...

Ik denk trouwens dat het idd erg moeilijk is om een paard van Gal na te rijden. Paarden staan zo scherp dat er maar weinigen mee om kunnen.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:46

Lante schreef:
Ik vind het vreemd dat het 'best opgeleide dressuurpaard ter wereld' niet na te rijden was door een ruiter als Rath. Wat dat betreft sluit ik mij aan bij Sigrid.
Daarnaast; na al die blessures, laat hem lekker dekken. Ik begrijp wel dat het een geld/prestige kwestie is hoor, maar ik vind het eerlijk gezegd zonde.

niets vreemd aan.
De paarden die het meeste kennen zijn het moeilijkste te rijden.
Als je mij morgen op Toot zou gooien denk ik dat ik blij mag zijn als ik er een drafje uitkrijg.... :')

De proef ziet er netjes ontspannen uit.
Van mij hoeft al dat voorbeengezwaai niet als de rest er ook gewoon goed uit ziet.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:06

mylittlejoy schreef:
Ik ben gisterenavond eens even goed gaan zitten voor het filmpje. Voor de gelegenheid ook maar even de vroege Duitse kersen erbij gepakt en draaien maar. :D Maar ik moet eerlijk bekennen, ik vond het er prettig uitzien. Hij rijdt Toot nu duidelijk met meer lengte in z'n lijf (hoewel hij in de galop toch wel weer erg opkropte) en het was een fijne ontspannen proef om naar te kijken. Wel mis ik nog steeds de finetuning, maar laat ik hem het voordeel van de twijfel geven en dat gooien op de blessure.

Wat ik vooral fijn vond om te zien is dat het erop lijkt dat ze eindelijk hebben losgelaten dat het net zo moet gaan als bij Edward. Edward Gal is gewoon een ruiter die heel goed een paard op druk weet te rijden en hiermee als geen ander weet om te gaan. Hoe hij Undercover rond weet te sturen is daar een mooi voorbeeld van. Rath is - zonder hem af te kraken - nu eenmaal niet zo begaafd om het paard op die manier te rijden, dus ik ben blij dat hij nu eindelijk lijkt te rijden op de manier die voor hem met Toot werkt. Ik betrapte mezelf erop dat ik op een moment in de proef bij mezelf dacht, "wat is het toch een fenomenaal paard eigenlijk". Dat heb ik eerder nog niet gehad toen Rath erop zat.

Denk ik dat ze zich zo met een Charlotte of andere topper kunnen meten of een serieuze medaillekandidaat zijn? Nee, dat nog niet. Daarvoor kloppen er nog net teveel dingen niet. Ik durf ook niet te zeggen of dat in orde gaat komen of niet. Maar als hij hem op deze manier gereden op grote wedstrijden weet uit te brengen, kan ik er in ieder geval wél met plezier naar kijken.

Dit dus, verwoord het perfect. Het was gewoon een nette proef, oke niet geweldig maar het was meer een training proef dan dat ze moeten knallen want we willen die plak hebben. ~~}>

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:21

tessyke schreef:
Lante schreef:

niets vreemd aan.
Als je mij morgen op Toot zou gooien denk ik dat ik blij mag zijn als ik er een drafje uitkrijg....

Een werkelijk goed opgeleid paard moet een super fijn na te rijden leermeester/proffesor zijn. Kijk naar Damon Hill. Zijn nieuwe amazone rijdt er weer zo op weg. Dat is een goed voorbeeld van een netjes opgeleid paard.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:28

tessyke schreef:
Lante schreef:

niets vreemd aan.
Als je mij morgen op Toot zou gooien denk ik dat ik blij mag zijn als ik er een drafje uitkrijg.... :')

De proef ziet er netjes ontspannen uit.
Van mij hoeft al dat voorbeengezwaai niet als de rest er ook gewoon goed uit ziet.

Jij bent, met alle respect, ook geen ruiter van het kaliber van Rath ;)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:30

Niet na te rijden? Hij heeft er gewoon mee dan 80 procent mee gereden. De problemen die hij heeft gehad waren blessures en afstemmingsproblemen. Niet zo gek als je bedenkt dat rath een flink wat jaartjes jonger is dan gal en dus minder ervaring. Als je gal zn houding en rijden een aanfluiting gaat noemen dan spoor je gewoon niet helemaal. Je kan het niet met zijn manier van trainen eens zijn ok maar dat is een andere discussie.

We gaan weer de negatieve kant op terwijl totilas een prima proef heeft laten zien. Als hij heel blijft gaat hij hoge ogen gooien op het ek. Misschien rijd hij gal er wel dik af! Want die was in rotterdam ook niet echt in vorm te noemen

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:33

Ik denk juist precies dat die manier van training zo verschilt (zeker in het begin) dat toot niet na te rijden was. Toot had een nieuwe ruiter die een ander beeld van perfectie (behalen) heeft. Is ook niet zo gek dat het moeizaam gaat. :n

Blij ze weer in de ring te zien, ik vond het, op zijn rode sokken na, een prima mini rentree!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:49

Bokt.nl het enige échte forum waar elke amazone of ruiter op GP niveau rijd _/-\o_

Tevens goed voor mode advies, aangezien sokken nogal een issue zijn := >;)

Ik vind de proef er fijn uitzien en hoop dat ze na alle blessure leed eindelijk eens kunnen knallen samen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:58

Lante schreef:
Een werkelijk goed opgeleid paard moet een super fijn na te rijden leermeester/proffesor zijn. Kijk naar Damon Hill. Zijn nieuwe amazone rijdt er weer zo op weg. Dat is een goed voorbeeld van een netjes opgeleid paard.

Dat vind ik wat simpel gesteld. In de praktijk heb je ook gewoon te maken met een karakter met zijn eigen voorkeuren. De ene gaat wat makkelijker met verandering om dan de ander.