Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manubres schreef:Rath heeft in Hulten blijkbaar ook kennis kunnen maken met onze aankomende topcombinatie Apache en Emmelie....
http://www.wittescholtens.nl/index.php? ... s&Itemid=2
astridastrid schreef:manubres schreef:Rath heeft in Hulten blijkbaar ook kennis kunnen maken met onze aankomende topcombinatie Apache en Emmelie....
Dat is pas (ook) Voorpaginanieuws! Top joh!
manubres schreef:Rath heeft in Hulten blijkbaar ook kennis kunnen maken met onze aankomende topcombinatie Apache en Emmelie....
sigrid1182 schreef:ik ben zowiezo anti edward gal..
Ik vind t kwa ruiter, in zn houding en rijstijl een complete aanfluiting!
En snap wel dat rath moeite met toot heeft....die is jarenlang als gepolderdresseerd.
Imo is dat een paard verkloten!
KoudbloedKim schreef:Ja, laten we op alle slakken zout gaan leggen.[uote="Anoeska"]KoudbloedKim schreef:De vraag is of je überhaupt met een paard dat zoveel blessures heeft gehad nog ver de sport in moet gaan.
Ik vind het nu echt een 'gewoon' paard, maar goed... misschien heb je gelijk.
Ja hoor, zo eentje hebben we allemaal in de achtertuin staan
Iris82 schreef:Als hij nog wat scherper wordt, wordt hij een waardevolle aanvulling voor het Duitse team en zeker ook een kanshebber individueel.
Tazzey schreef:Fijn dat hij in ieder geval weer heeft kunnen starten. Ik werd alleen niet warm of koud van deze proef. Totilas is absoluut niet meer van het top niveau wat hij bij Gal wel was. Ik vond er ook veel onrust in zitten.sigrid1182 schreef:ik ben zowiezo anti edward gal..
Ik vind t kwa ruiter, in zn houding en rijstijl een complete aanfluiting!
En snap wel dat rath moeite met toot heeft....die is jarenlang als gepolderdresseerd.
Imo is dat een paard verkloten!
![]()
![]()
Of bedoelde je dit serieus?
Lante schreef:Ik vind het vreemd dat het 'best opgeleide dressuurpaard ter wereld' niet na te rijden was door een ruiter als Rath. Wat dat betreft sluit ik mij aan bij Sigrid.
Daarnaast; na al die blessures, laat hem lekker dekken. Ik begrijp wel dat het een geld/prestige kwestie is hoor, maar ik vind het eerlijk gezegd zonde.
mylittlejoy schreef:Ik ben gisterenavond eens even goed gaan zitten voor het filmpje. Voor de gelegenheid ook maar even de vroege Duitse kersen erbij gepakt en draaien maar.Maar ik moet eerlijk bekennen, ik vond het er prettig uitzien. Hij rijdt Toot nu duidelijk met meer lengte in z'n lijf (hoewel hij in de galop toch wel weer erg opkropte) en het was een fijne ontspannen proef om naar te kijken. Wel mis ik nog steeds de finetuning, maar laat ik hem het voordeel van de twijfel geven en dat gooien op de blessure.
Wat ik vooral fijn vond om te zien is dat het erop lijkt dat ze eindelijk hebben losgelaten dat het net zo moet gaan als bij Edward. Edward Gal is gewoon een ruiter die heel goed een paard op druk weet te rijden en hiermee als geen ander weet om te gaan. Hoe hij Undercover rond weet te sturen is daar een mooi voorbeeld van. Rath is - zonder hem af te kraken - nu eenmaal niet zo begaafd om het paard op die manier te rijden, dus ik ben blij dat hij nu eindelijk lijkt te rijden op de manier die voor hem met Toot werkt. Ik betrapte mezelf erop dat ik op een moment in de proef bij mezelf dacht, "wat is het toch een fenomenaal paard eigenlijk". Dat heb ik eerder nog niet gehad toen Rath erop zat.
Denk ik dat ze zich zo met een Charlotte of andere topper kunnen meten of een serieuze medaillekandidaat zijn? Nee, dat nog niet. Daarvoor kloppen er nog net teveel dingen niet. Ik durf ook niet te zeggen of dat in orde gaat komen of niet. Maar als hij hem op deze manier gereden op grote wedstrijden weet uit te brengen, kan ik er in ieder geval wél met plezier naar kijken.
tessyke schreef:Lante schreef:Ik vind het vreemd dat het 'best opgeleide dressuurpaard ter wereld' niet na te rijden was door een ruiter als Rath. Wat dat betreft sluit ik mij aan bij Sigrid.
Daarnaast; na al die blessures, laat hem lekker dekken. Ik begrijp wel dat het een geld/prestige kwestie is hoor, maar ik vind het eerlijk gezegd zonde.
niets vreemd aan.
De paarden die het meeste kennen zijn het moeilijkste te rijden.
Als je mij morgen op Toot zou gooien denk ik dat ik blij mag zijn als ik er een drafje uitkrijg....
tessyke schreef:Lante schreef:Ik vind het vreemd dat het 'best opgeleide dressuurpaard ter wereld' niet na te rijden was door een ruiter als Rath. Wat dat betreft sluit ik mij aan bij Sigrid.
niets vreemd aan.
De paarden die het meeste kennen zijn het moeilijkste te rijden.
Als je mij morgen op Toot zou gooien denk ik dat ik blij mag zijn als ik er een drafje uitkrijg....
De proef ziet er netjes ontspannen uit.
Van mij hoeft al dat voorbeengezwaai niet als de rest er ook gewoon goed uit ziet.
Lante schreef:Een werkelijk goed opgeleid paard moet een super fijn na te rijden leermeester/proffesor zijn. Kijk naar Damon Hill. Zijn nieuwe amazone rijdt er weer zo op weg. Dat is een goed voorbeeld van een netjes opgeleid paard.