Man breekt been tijdens poging tot seks met paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:48

Lalidan schreef:
Maar je kan mensen toch niet gaan veroordelen op basis van gevoelens???? Dat is waar ik me hier het meeste over verbaas, mensen worden veroordeeld op basis van iets wat zó subjectief is, in plaats van op datgene wat daadwerkelijk is.

Maar dit druist toch in tegen élk gevoel van de mens?? Misschien is het hypocriet ja, maar het is zoooo ontzettend fout.

Kbk, pedoseksuelen zijn mensen die ook echt kinderen aanranden en verkrachten. Denk dat je pedofielen bedoeld? Die worden ook veroordeeld op basis van gevoel. Terwijl zij geen kind aanraken, alleen het idee van een volwassene die opgewonden raakt van een kind is ook gewoon zo fout.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:48

UhNee; ehm tsja, even veel als pedofilie en homoseksualiteit of aseksualiteit het is een seksuele voorkeur.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:50

Pedofielen veroordeel ik niet, ik vind ook niet dat dat mag. Dat is hetzelfde als homofielen etc veroordelen. (Bestaan er ook vegafielen? Mensen met seksuele voorkeur voor planten? :P)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:50

Ik begrijp het niet goed. Zijn er hier mensen die ervoor pleiten niets te doen en deze mensen gewoon hun gang te laten gaan? Of vinden ze de straf overdreven? Wat is het idee achter deze discussie nu precies (niet neerbuigend, oprechte interesse)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:51

Ik ken(de) toevallig iemand die in dit wereldje zit.
Woonde in de straat achter ons en ik had daar verzorgpaarden (wist het toen nog niet natuurlijk).
Een vriend van hem ronselde meiden uit Tsjechië en Polen die hij dan in zulke videos mee liet spelen.
Die meiden doen dat niet vrijwillig, maar omdat ze simpelweg geen andere keus hebben.

Nu zal niet iedereen met een voorkeur voor bestialiteit daar anderen in betrekken, maar als je dit als iets puur onschadelijks ziet, zit je echt fout.

Sheran, pedofielen en homofielen vergelijken? Serieus?!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:52

Pedofilie en homofilie zijn seksuele voorkeuren. Daar mag je op flippen maar het is nu eenmaal zo. Net als hetrofilie (is dat de juiste term?) dat ook is. Het ene past alleen beter in onze samenleving dan het andere. Homofilie heeft niemand "last" van gezien zij gelijkaardige kunnen vinden. Maar bij pedofilie en zoöfilie is er een voorkeur voor een partij die "niet gelijkwaardig" is in het vermogen om te beslissen en dan past het niet.

SinneJ; Nee, maar deze man zou meer gebaat zijn bij psychologische hulp. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-06-15 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Kbk: ja. Tuurlijk. Het is een seksuele voorkeur en die mensen kunnen er niks aan doen. Pedoseksualiteit wordt een ander verhaal.

SinneJ

Akkord :) dat was mijn punt ook al

vuurneon

Ja dat is een correct vergelijk kbk :) gaat immers om seksuele voorkeur.

Pedoseksualiteit is een handeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:53

Pedofilie als in het uitvoeren ervan is onwijs schadelijk, homofilie totaal niet.
Ik vind het plaatsvervangend kwetsend om die twee te vergelijken.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:53

Ayasha schreef:
UhNee; ehm tsja, even veel als pedofilie en homoseksualiteit of aseksualiteit het is een seksuele voorkeur.

Lastig. Ik vind pedofielen in een ander rijtje thuishoren dan homoseksuelen of aseksuelen, ookal is het allemaal een seksuele voorkeur.
Ik snap jullie wel, maar als ik erover nadenk kan ik niet anders tot de conclusie komen dat het gewoon ontzettend fout is....
Trouwens, is het voor beiden niet gevaarlijk? Bacteriën die overal worden achtergelaten?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:54

SinneJ schreef:
Ik begrijp het niet goed. Zijn er hier mensen die ervoor pleiten niets te doen en deze mensen gewoon hun gang te laten gaan? Of vinden ze de straf overdreven? Wat is het idee achter deze discussie nu precies (niet neerbuigend, oprechte interesse)

Nee, want je blijft van andermans dieren af en daar zal iedereen het over eens zijn.

Maar een gevangenisstraf zal de man geen inzicht geven en herhaling niet voorkomen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:54

KoudbloedKim schreef:
Pedofilie als in het uitvoeren ervan is onwijs schadelijk, homofilie totaal niet.

Jij vergelijkt hier pedoseksualiteit en homoseksualiteit. :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:55

Goor is het wel maar een dierenarts zit er met inseminatie tot zijn oksel in dus ik denk dat het Peerd weinig geleden heeft met de pielewappes van deze heer...

Palmera

Wij mensen worden geacht ons te beheersen. Dat houd in dat wij ons niet storten op alles wat ons bevalt. Als ik een woest aantrekkelijke man zie mag ik die niet met geweld en tegen zijn zin mijn bed in slepen. Maar als de man dezelfde gevoelens voor mij heeft, is er geen probleem en hebben we het even gezellig.

Verkrachtingen en aanrandingen zijn dus verboden en dus hebben we ons maar te beheersen. En dit geldt ook voor mensen die zich aangetrokken voelen door kleine kinderen. Die moeten zich zonodig nog meer beheersen.

Maar waarom, als beheersen meer een mensenkunst is dan een dierenkunst (hengst stort zich op hengstige merrie, en is dan nauwelijks tegen te houden; beheerst zich dus vooral niet!) kunnen en hoeven wij ons niet te beheersen waar het dieren betreft?

Anoniem

Sheran schreef:
[naam] schreef:

Jij vergelijkt hier pedoseksualiteit en homoseksualiteit. :)
Dat doe ik niet, dat doet men in reacties hierboven!
Ik ben daar juist tegen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:56

Dat mag je vinden maar dat is niet zo. :) Het zijn gewoon seksuele voorkeuren. Maar de ene "schaadt" geen partij die zichzelf niet kan verdedigen (dieren, kinderen) en de andere wel. :)
Bijgevolg is homoseksualiteit dus toegestaan (want gelijkwaardige partijen in het maken van keuzes)
en wordt zoöseksualiteit en pedoseksualiteit afgekeurd (want de andere partij is in beperktere mogelijkheid om nee te zeggen.)

En jawel KBK dat doe je wel;
Homofilie en pedofilie is iets anders dan homoseksualitet en pedoseksualiteit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:57

Qua bacteriën, er wordt geen schade toegebracht door een piemel dus kans op bacteriën is klein omdat de kans op verwonding ook zeer klein is en hij komt niet ver natuurlijk.
Vagina heeft ook nog wel een reinigende werking gelukkig.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-06-15 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:57

Ik bedoel in de reactie die jij quote Kbk. Pedoseksualiteit is het in praktijk brengen van de pedofilie, net als homoseksualiteit het in praktijk brengen van de homofilie is.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:58

vuurneon schreef:
SinneJ schreef:

Nee, want je blijft van andermans dieren af en daar zal iedereen het over eens zijn.

Maar een gevangenisstraf zal de man geen inzicht geven en herhaling niet voorkomen.

Helemaal waar. Het is wel zo dat er veel mensen een 'afwijkende' seksuele voorkeur hebben (alles wat niet heteroseksueel is), maar een deel van die mensen gaat op deze drang in. Hulp is nodig, maar het moeilijk de lijn te trekken tussen wanneer een straf 'op zijn plaats' is en wanneer enkel psychologische hulp. Ik wil deze lijn niet trekken, maar ze ligt voor sommige gewoon verder dan voor anderen en dat begrijp ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:58

vuurneon schreef:
Qua bacteriën, er wordt geen schade toegebracht door een piemel dus kans op bacteriën is klein omdat de kans op verwonding ook zeer klein is en hij komt niet ver natuurlijk.
Vagina heeft ook nog wel een reinigende werking gelukkig.

denk dat qua bacteriën de man een groter risico loopt dan het paard eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:59

Sheran schreef:
Ik bedoel in de reactie die jij quote [naam]. Pedoseksualiteit is het in praktijk brengen van de pedofilie, net als homoseksualiteit het in praktijk brengen van de homofilie is.
Ik doel daar ook op, heb eerder wel pedoseksualiteit genoemd.

In die context kun je heterofilie en pedofilie ook met elkaar vergelijken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:59

KoudbloedKim schreef:
Sheran schreef:
Ik bedoel in de reactie die jij quote Kbk. Pedoseksualiteit is het in praktijk brengen van de pedofilie, net als homoseksualiteit het in praktijk brengen van de homofilie is.
Ik doel daar ook op, heb eerder wel pedoseksualiteit genoemd.

In die context kun je heterofilie en pedofilie ook met elkaar vergelijken.

Klopt. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:00

Helemaal correct kbk! Je begrijpt het :j

Heterofilie is ook een goed vergelijk met pedofilie.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:00

Inderdaad, klopt :P. Ik snap je punt wel hoor Kbk. Maar vind jij dus dat je iemand mag veroordelen op basis van wat hij denkt? Zonder dat hij iets doet? Of veroordeel je toch alleen de seksualiteit.