Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
geerke schreef:tja...in de topsport mee lopen wil nog niet per definitie zeggen dat je een paardenmens bent natuurlijk.
LBLGypsyCobs schreef:Ik blijf erbij dat dit de beste deal sinds tijden is geweest.
Een enorme bak geld vangen voor een paard wat volledig over de top is gereden.
Net op tijd verkocht voor ie echt stuk ging.
Onder Rath ging hij beroerd omdat die hem los liet, pas toen hij bij Sjef Janssen leerde om met meer druk en vasthouden te rijden, zagen we wat terug van de 'oude' Totilas.
Als je daar van houdt zou je het een verbetering kunnen noemen.
Ik vind het ergens wel sneu voor Schockemöhle, Rath en Linsenhoff.
Naar mijn idee zijn deze mensen ontzettende liefhebbers, die ook nog eens het geluk hebben dat ze de kans kregen Totilas te kopen en dat ze het ook nog konden betalen.
Dat kun je ze niet kwalijk nemen, als de gemiddelde bokker hier eindelijk zijn of haar droompaard kon kopen en het blijkt stuk te zijn, dan was iedereen over de verkopende partij gevallen.
Hoewel ik uit die docu toen heb begrepen dat ook de verkopende partij in dit verhaal een bak ellende over zich kreeg, tot bedreigingen aan toe...
Het is jammer dat er in de paardenwereld paarden bij betrokken zijn, anders vond ik het prachtig allemaal.
Citaat:hij is bij 2 stinkend rijke eigenaren terecht gekomen, die het hem, ondanks alle tegenslagen, toch nog GUNNEN om gewoon paard te zijn. Totilas heeft vast een uitstekend, ontspannen leven nu. Hij had erger kunnen treffen.
Robin_S schreef:Hij is niet meer het voormalige top-wereld-wedstrijdpaard, dat op zich impliceert al een heel ander leven wat druk en stress betreft.
Verder vind ik dat zijn nieuwe levensstijl vrij duidelijk naar voor komt in de documentaire en eerder verschenen artikelen.
En voordat de discussie van 'gewoon paard' zijn geopend wordt: ik weet ook wel dat hij niet 24/7 in een hit-actiefstal rondhuppelt met lange manen en veel vriendjes. Op die manier bedoel ik het ook niet.
Floor_x schreef:Robin_S schreef:Hij is niet meer het voormalige top-wereld-wedstrijdpaard, dat op zich impliceert al een heel ander leven wat druk en stress betreft.
Verder vind ik dat zijn nieuwe levensstijl vrij duidelijk naar voor komt in de documentaire en eerder verschenen artikelen.
En voordat de discussie van 'gewoon paard' zijn geopend wordt: ik weet ook wel dat hij niet 24/7 in een hit-actiefstal rondhuppelt met lange manen en veel vriendjes. Op die manier bedoel ik het ook niet.
ik denk dat die knol al 10 jaar lang niet los in een weiland heeft gestaan
Floor_x schreef:Wat is er paardwaaardig aan in een box staan dan? Jij zegt dat ie gewoon paard kan zijn daar, maar 1 van de basisbehoeften vind ik toch wel een paddock of weiland. En nee niet 24/7 en nee niet met anderen, maar een of meerdere uren per dag heeft ie denk ik niet eens. Altijd aan een lijntje, was ook zo bij EG als ik me niet vergis. Snap niet zo goed waarom zoveel mensen zeggen dat ie het geweldig heeft.
Ja hij heeft vast een grote box met veel zaagsel, hij wordt vast regelmatig gewandeld en geborsteld. Maar onwijs geweldig heeft ie het denk ik niet.
nogmaals, ik zeg volgens mij en ik denk over dit alles.
janderegelaa schreef:Heeft iemand er wel eens bij stilgestaan dat hij misschien (net als Lingh) op zijn hoogtepunt verkocht is? En dan haal je nooit meer het niveau.
Ayasha schreef:Mensen en paarden zijn niet te vergelijken en iets zegt me dat ie bij gal ook volledig in de bescherming zal gestaan hebben als ie buiten kwam.
Robin_S schreef:Floor_x schreef:Wat is er paardwaaardig aan in een box staan dan? Jij zegt dat ie gewoon paard kan zijn daar, maar 1 van de basisbehoeften vind ik toch wel een paddock of weiland. En nee niet 24/7 en nee niet met anderen, maar een of meerdere uren per dag heeft ie denk ik niet eens. Altijd aan een lijntje, was ook zo bij EG als ik me niet vergis. Snap niet zo goed waarom zoveel mensen zeggen dat ie het geweldig heeft.
Ja hij heeft vast een grote box met veel zaagsel, hij wordt vast regelmatig gewandeld en geborsteld. Maar onwijs geweldig heeft ie het denk ik niet.
nogmaals, ik zeg volgens mij en ik denk over dit alles.
Voor de derde keer: ik doel niet op een discussie over wat paardwaardig is en wat niet. Daar ging het in mijn reactie ook totaal niet om.
Hopelijk druk ik me duidelijker uit als ik zeg dat hij meer paard mag zijn IN DIE ZIN DAT hij steeds minder en minder gezien wordt (dus heel subtiel, ga me hier nu ook niet op afschieten) als een prijsbeest dat 's werelds nummer 1 moet worden. Totilas hoeft geen verre vliegtuigreizen meer te maken, als hij kreupel loopt krijgt hij ook de rust die hij nodig heeft. (ik denk dat ieder beetje paardenmens weet dat dat soms heel anders kan is in de wedstrijdwereld) Alle tegenslagen worden netjes verwerkt, ondanks het grote verlies mag hij gewoon blijven en wordt hij niet minder behandeld.
Ik vraag mij af, hoeveel bokkers hetzelfde geduld zouden opbrengen met zo'n mislukte investering. Even naar de bokt markt surfen en je begrijpt vast wel wat ik bedoel. Dat probeerde ik te zeggen met dat hij goed terecht is gekomen, hij had het erger kunnen treffen gezien het wereldje waarin hij vertoefde.
Vala schreef:Beweerd er hier nu serieus iemand dat Paul Schockemohle geen paardenman is?
Dat is lef, de man heeft zichzelf toch echt wel bewezen. Wat worden er toch soms achterlijke dingen hier het forum opgespuugd zeg...
bigone schreef:easygoing schreef:Blijkt Paultje toch niet zo'n enorm paardenmens als vele hier steeds beweerden.
En dat word door één miskoop geconcludeerd? Dan kunnen we Bokt beter opheffen want hier regent het verhalen over miskopen dus zijn er geen paardenmensen meer
Eerlijk gezegd denk ik dat het een combinatie van heel veel dekken, te weinig gereden worden want de eerste periode stond hij niet bij Rath thuis en een compleet andere rijwijze. Kom op nou, er zijn vele paarden die deze combi niet trekken en daardoor kleine blessures ontwikkelen. En dan moet je als ruiter van hele goede huize komen om weer naar het vorige niveau te komen. Paul en Rath hebben allang toegegeven dat het niet goed ging toen ze bij Sjef gingen trainen. Dacht dat iedereen dat wel door had maar blijkbaar niet.
janderegelaa schreef:bigone schreef:En dat word door één miskoop geconcludeerd? Dan kunnen we Bokt beter opheffen want hier regent het verhalen over miskopen dus zijn er geen paardenmensen meer
Eerlijk gezegd denk ik dat het een combinatie van heel veel dekken, te weinig gereden worden want de eerste periode stond hij niet bij Rath thuis en een compleet andere rijwijze. Kom op nou, er zijn vele paarden die deze combi niet trekken en daardoor kleine blessures ontwikkelen. En dan moet je als ruiter van hele goede huize komen om weer naar het vorige niveau te komen. Paul en Rath hebben allang toegegeven dat het niet goed ging toen ze bij Sjef gingen trainen. Dacht dat iedereen dat wel door had maar blijkbaar niet.
Edward heeft nog aangeboden om te helpen in het begin maar nee...dat was niet nodig.