Schockemöhle sluit terugkeer Totilas in Aken niet uit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:03

Op fe smid die oa zei dat ie top verzorgd werd en ze gek met 'm waren (de smid die m ook deed toen Gal 'm reed ) en op hoe de stiefmoeder (ik spel haar naam altijd mis als ik die moet typen) over hem sprak. Mens is knettergek van 'm.

'Arme paarden' zitten imo in een heel andere situatie dan Totilas

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:14

easygoing schreef:
Ayasha schreef:
Niks arme Totilas, beest heeft het prima.

Zonder te zeggen dat je ongelijk heb vraag ik me toch af waarop je dat baseert?

Een van de grootste, meest vooruitstrevende en professionele stallen die er bestaan + een van de duurste paarden ooit gekocht = een goede verzorging ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:32

[quote="Ayasha"]Op fe smid die oa zei dat ie top verzorgd werd en ze gek met 'm waren (de smid die m ook deed toen Gal 'm reed ) en op hoe de stiefmoeder (ik spel haar naam altijd mis als ik die moet typen) over hem sprak. Mens is knettergek van 'm.

'Arme paarden' zitten imo in een heel andere situatie dan Totilas[/quote

Zover ik me kan herinneren was de smid helemaal niet zo positief.
Vind het niet echt een goed fundament om met zekerheid te kunnen zeggen dat Totilas krijgt wat hij nodig heeft. Het is jouw gevoel en mening dat het allemaal oke is daar maar geen zekerheid.

Een duur paard + een mooie omgeving + een hoop geld is niet altijd een garantie voor wat het beste is voor het paard.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:33

Ailill schreef:
easygoing schreef:

Zonder te zeggen dat je ongelijk heb vraag ik me toch af waarop je dat baseert?

Een van de grootste, meest vooruitstrevende en professionele stallen die er bestaan + een van de duurste paarden ooit gekocht = een goede verzorging ;)

Een persoonlijk gevoel en mening dus.

Raineri

Re: Schockemöhle sluit terugkeer Totilas in Aken niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:34

Ik sluit mijn terug keer in Aken ook niet uit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:45

Niet over de veranderingen, hij zei wél dat ze gek met 'm waren. Kijk maar terug als je me niet geloofd. En op die veranderingen zijn ze terug gekomen. Laten we vooral niet vergeten dat Gal om advies gevraagd werd maar die zijn soulmate liever liet stikken 'omdat ie et nie aan kon'.
Hij krijgt top verzorging en eten en drinken. Niks 'arm' aan dus. Of het leven van een toppaard geweldig is valt over te discussiëren maar dat geldt voor de meeste toppaarden, ook voor de glocks, enkel hester en dujardin laten de paarden paard zijn bij mijn weten.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 20-03-15 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:47

Ayasha schreef:
Niet over de veranderingen, hij zei wél dat ze gek met 'm waren. Kijk maar terug als je me niet geloofd. En op die veranderingen zijn ze terug gekomen. Laten we vooral niet vergeten dat Gal om advies gevraagd werd maar die zijn soulmate liever liet stikken 'omdat ie et nie aan kon'.

Luister laten we 1 ding afspreken en vooral niet met modder gaan gooien naar Gal of naar Rath en consorten.

Maar er gek mee zijn wil toch ook niet zeggen dat Totilas een gelukkig leven heeft en alles krijgt wat hij nodig heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:48

Dat geldt voor bijna alle toppaarden. Ook de glocks.
En geen modder gooien naar Rath, nou dat zou voor het eerst zijn sinds ie Totilas heeft dan. Er loopt zelfs nu een heel modder-gooi-topic dus waarom zou er niet ook wat tegengewicht mogen gezegd worden. Kamp Gal-Visser is heus ook niet heilig. 'Heilig' is sowieso zeldzaam op dat niveau.

Maar zo snel je Gal voorzichtig negatief bejegend springen er zo 5 boven op je, maar Rath en Co mogen wel halvelinge beschuldigd worden van dat dier slecht te verzorgen. En ronduit zeggen dat ze liegen en dat Rath geen deuk in een pakje boter kan rijden...

Maar dúrf geen bedenkingen te hebben bij de snelheid waarmee Gals paarden standaard opfleuren maar ook weer verwelken.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 20-03-15 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:54

Ayasha schreef:
Dat geldt voor bijna alle toppaarden. Ook de glocks.
En geen modder gooien naar Rath, nou dat zou voor het eerst zijn sinds ie Totilas heeft dan.

De toppaarden van Glock doen het dan wel gewoon en zijn niet steeds kapot.

Ik gooi hier echt niet met modder, ik vind echt oprecht dat niemand hier met zekerheid kan zeggen dat Totilas (in dit geval) een geweldig leuk,onbezorgd leven heeft waarin hij niets te kort komt.
Ook het tegendeel kan niemand met zekerheid zeggen natuurlijk.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:55

@Ayasha, voel je nou eens niet zo snel aangevallen.

Citaat:
En ronduit zeggen dat ze liegen en dat Rath geen deuk in een pakje boter kan rijden...

Hoe je het ook went of keert vreemd blijft het wel dat ze elke keer weer van de toren blazen dat het nu toch echt een keertje gaat gebeuren om vervolgens weer te melden dat er toch weer ergens een kink in de kabel zit. En wat betreft Rath als ruiter tja hij kan wellicht ( ik ben niet gecharmeerd van hem als ruiter en dat staat los van Totilas) goed rijden maar een absolute topper is het (nog) niet.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 20-03-15 23:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:57

Niet? Noem eens eentje die onder Gal verschillende jaren gelopen heeft zoals bv Salinero of Bonfire of Parzival?
Gribaldi niet alleszins.
Totilas ging ook al staken in de piaffe op t einde met Gal. Hoe hij liep, hoe al zijn paarden lopen) kán niet anders dan zwaar belastend zijn. Mij verbaast het niet dat ie stuk is maar dat zal ie niet op eens op die relatief korte tijd bij Rath gegaan zijn.

En ik voel me niet aan gevallen, ik zeg mijn mening.

Edit; autocorrect-fouten er uit gehaald
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-03-15 00:01, in het totaal 4 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:57

:') misschien doe ik ook wel mee...
Danique_G schreef:
Ik sluit mijn terug keer in Aken ook niet uit.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:45

easygoing schreef:
Ailill schreef:

Een persoonlijk gevoel en mening dus.

Hoe bedoel je? Lijkt me een feit, de stal is op zo veel vlakken vooruitstrevend dat je gerust kunt concluderen dat het tenminste een van de betere stallen is. Is het niet voor het welzijn, dan wel voor de wetenschap.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:46

easygoing schreef:
Ayasha schreef:
Op fe smid die oa zei dat ie top verzorgd werd en ze gek met 'm waren (de smid die m ook deed toen Gal 'm reed ) en op hoe de stiefmoeder (ik spel haar naam altijd mis als ik die moet typen) over hem sprak. Mens is knettergek van 'm.

'Arme paarden' zitten imo in een heel andere situatie dan Totilas[/quote

Zover ik me kan herinneren was de smid helemaal niet zo positief.
Vind het niet echt een goed fundament om met zekerheid te kunnen zeggen dat Totilas krijgt wat hij nodig heeft. Het is jouw gevoel en mening dat het allemaal oke is daar maar geen zekerheid.

Een duur paard + een mooie omgeving + een hoop geld is niet altijd een garantie voor wat het beste is voor het paard.

Maar je kunt i.i.g. concluderen dat het Totilas aan niets ontbreekt op het gebied van verzorging, dat een aantal zaken misschien over de top zijn is een persoonlijke visie.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:50

Ayasha schreef:
Niet? Noem eens eentje die onder Gal verschillende jaren gelopen heeft zoals bv Salinero of Bonfire of Parzival?
Gribaldi niet alleszins.
Totilas ging ook al staken in de piaffe op t einde met Gal. Hoe hij liep, hoe al zijn paarden lopen) kán niet anders dan zwaar belastend zijn. Mij verbaast het niet dat ie stuk is maar dat zal ie niet op eens op die relatief korte tijd bij Rath gegaan zijn.

En weer ben ik het voor een groot gedeelte met je eens.

Even zo uit mijn hoofd op een rijtje:
Lingh werd verkocht
Gribaldi ging in de VS aan de staak en daarna met pensioen.
Totilas werd verkocht het staken heb ik even gemist, maar kwam dat volgens visser en gal niet door dat hij voor het eerst moest dekken en tegelijk gestart werd? Dat dat teveel voor hem zou zijn?...
Undercover is er nog niet zo lang als Gribaldi en Totilas.
Voice is ook nog niet zo lang onder het zadel bij Gal en heeft de eerste opleiding bij Bartels gehad.
Zonik is nog jong dus daar kunnen we niks van zeggen.

blijft over (van paarden die door gal op het hoogste niveau zijn uitgebracht zo uit mijn hoofd)
sister de jeu... Erg gaaf paard dat naar mijn weten niet gestaakt heeft... Ze was wel altijd erg gespannen en gestrest.
echter werd ze niet zo vaak uitgebracht als b.v. Totilas.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:57

easygoing schreef:
@Ayasha, voel je nou eens niet zo snel aangevallen.

Citaat:
En ronduit zeggen dat ze liegen en dat Rath geen deuk in een pakje boter kan rijden...

Hoe je het ook went of keert vreemd blijft het wel dat ze elke keer weer van de toren blazen dat het nu toch echt een keertje gaat gebeuren om vervolgens weer te melden dat er toch weer ergens een kink in de kabel zit. En wat betreft Rath als ruiter tja hij kan wellicht ( ik ben niet gecharmeerd van hem als ruiter en dat staat los van Totilas) goed rijden maar een absolute topper is het (nog) niet.

Nou dat ben ik niet met je eens. Ik heb vorig jaar proeven van Rath en Totilas gezien, waar ik echt kippenvel van kreeg. De jury´s ook, want de scores waren torenhoog!

Je vergeet daarbij ook, dat de media hun iedere keer op zoekt en af en toe hebben ze weinig keus dan reageren. De media maakt daar wel hun eigen verhaal van.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:58

Ayasha schreef:
Gribaldi niet alleszins.

Je vergeet Lingh, XXL en zo nog wel een paar :D En Sisther heeft wel degelijk vreselijk gestaakt, er werd gezegd dat ze bang was voor het geluid.

Overigens, ik vind dat Edward echt wel kan toveren op een paard, echter soms vind ik het op het randje van circus.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 07:39

Als Edward Sister niet grleden had was ze allang fok merrie geweest. Beest was niet te hanteren, zeer sensibele merrie met een enorme kop erop qua karakter. Zo'n merrie kun je niet breken of zwaar onder druk zetten. Internationaal rijden met een dusdanig karakter betekent een hoop fijngevoeligheid en talent hebben. Ik heb zwaar expert voor wat Edward met haar gepresteerd heeft.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 08:11

Niemand zegt hier dat Gal paarden breekt of zwaar onder druk zet ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:00

Sister heeft idd zwaar gestaakt en de mooie proeven die ik van haar gezien heb, waren proeven dat ie haar met rust liet. En dan liep ze wel. Ze pikte gewoon geen gezeik. Werd echter ook al snel aan de kant geschoven, Viel Lingh niet van de laadklep voor een grote wedstrijd?

Nee, dat fijngevoelige zie ik niet zo in 'm.
En tot nog toe is geen ene goed gebleven onder 'm. Eerst zien, dan geloven. Maar dat Totilas bij Rath stuk gegaan zou zijn durf ik te betwijfelen, die was al een heel eind op weg voor ie ging vrees ik. Maar he, vooral blijven geloven dat Totilas het vreselijk heeft nu en verschrikkelijk gereden wordt. :) dat verklaart ook waarom ie ineens kon stappen ipv dat korte getrippel. Omdat ie zo vreselijk gereden wordt.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:07

N0a schreef:
Heb sowieso weinig (niks) meer van MAR gehoord. Ook niet met Bretton Woods.

Volgens mij gaat het wel lekker met Matthias Rath en zijn jonge paarden. Hij won de prestigeuze Nürnberger Burg Pokal (serie wedstrijden) eind vorig jaar met één van zijn jonge paarden, met de andere eindigde hij als derde. Eerste mannelijke winnaar in 20 jaar. ;)
Ook met Totilas staat hij nog steeds derde of vierde op de wereldranglijst, echt slecht zou ik dat niet willen noemen.

Ik doe maar even een bijdrage hier want zes pagina's in een topic over Totilas is wat magertjes. En mijn persoonlijke mening, of het nou Edward of Matthias is die Totilas rijdt, Charlotte en Valegro in topvorm gaan ze niet verslaan. }>

xlovebieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:20

Iedereen weet dat Totilas bij Gal had moeten blijven, maar goed. Die tijd is allang voorbij.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:53

Hermelientje schreef:
N0a schreef:
Heb sowieso weinig (niks) meer van MAR gehoord. Ook niet met Bretton Woods.

Volgens mij gaat het wel lekker met Matthias Rath en zijn jonge paarden. Hij won de prestigeuze Nürnberger Burg Pokal (serie wedstrijden) eind vorig jaar met één van zijn jonge paarden, met de andere eindigde hij als derde. Eerste mannelijke winnaar in 20 jaar. ;)
Ook met Totilas staat hij nog steeds derde of vierde op de wereldranglijst, echt slecht zou ik dat niet willen noemen.

Ik doe maar even een bijdrage hier want zes pagina's in een topic over Totilas is wat magertjes. En mijn persoonlijke mening, of het nou Edward of Matthias is die Totilas rijdt, Charlotte en Valegro in topvorm gaan ze niet verslaan. }>

Oh daar heb ik niks van gelezen. Vind het altijd zo sneu voor die jongen dat die nu alleen nog maar in het nieuws gebracht wordt als er weer wat over Totilas te miepen valt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 15:07

xlovebieke schreef:
Iedereen weet dat Totilas bij Gal had moeten blijven, maar goed. Die tijd is allang voorbij.

Eh... Nee, Van mij had ie daar niet bij moeten blijven.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 15:18

Dat was me in de afgelopen jaren nog niet duidelijk dat jij dat vindt Ayasha :+ ;)