Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
easygoing schreef:Ayasha schreef:Niks arme Totilas, beest heeft het prima.
Zonder te zeggen dat je ongelijk heb vraag ik me toch af waarop je dat baseert?

Ayasha schreef:Niet over de veranderingen, hij zei wél dat ze gek met 'm waren. Kijk maar terug als je me niet geloofd. En op die veranderingen zijn ze terug gekomen. Laten we vooral niet vergeten dat Gal om advies gevraagd werd maar die zijn soulmate liever liet stikken 'omdat ie et nie aan kon'.

Ayasha schreef:Dat geldt voor bijna alle toppaarden. Ook de glocks.
En geen modder gooien naar Rath, nou dat zou voor het eerst zijn sinds ie Totilas heeft dan.

Citaat:En ronduit zeggen dat ze liegen en dat Rath geen deuk in een pakje boter kan rijden...
easygoing schreef:Ailill schreef:Een van de grootste, meest vooruitstrevende en professionele stallen die er bestaan + een van de duurste paarden ooit gekocht = een goede verzorging
Een persoonlijk gevoel en mening dus.
easygoing schreef:Ayasha schreef:Op fe smid die oa zei dat ie top verzorgd werd en ze gek met 'm waren (de smid die m ook deed toen Gal 'm reed ) en op hoe de stiefmoeder (ik spel haar naam altijd mis als ik die moet typen) over hem sprak. Mens is knettergek van 'm.
'Arme paarden' zitten imo in een heel andere situatie dan Totilas[/quote
Zover ik me kan herinneren was de smid helemaal niet zo positief.
Vind het niet echt een goed fundament om met zekerheid te kunnen zeggen dat Totilas krijgt wat hij nodig heeft. Het is jouw gevoel en mening dat het allemaal oke is daar maar geen zekerheid.
Een duur paard + een mooie omgeving + een hoop geld is niet altijd een garantie voor wat het beste is voor het paard.
Ayasha schreef:Niet? Noem eens eentje die onder Gal verschillende jaren gelopen heeft zoals bv Salinero of Bonfire of Parzival?
Gribaldi niet alleszins.
Totilas ging ook al staken in de piaffe op t einde met Gal. Hoe hij liep, hoe al zijn paarden lopen) kán niet anders dan zwaar belastend zijn. Mij verbaast het niet dat ie stuk is maar dat zal ie niet op eens op die relatief korte tijd bij Rath gegaan zijn.
En ik voel me niet aan gevallen, ik zeg mijn mening.
Edit; autocorrect-fouten er uit gehaald
easygoing schreef:@Ayasha, voel je nou eens niet zo snel aangevallen.Citaat:En ronduit zeggen dat ze liegen en dat Rath geen deuk in een pakje boter kan rijden...
Hoe je het ook went of keert vreemd blijft het wel dat ze elke keer weer van de toren blazen dat het nu toch echt een keertje gaat gebeuren om vervolgens weer te melden dat er toch weer ergens een kink in de kabel zit. En wat betreft Rath als ruiter tja hij kan wellicht ( ik ben niet gecharmeerd van hem als ruiter en dat staat los van Totilas) goed rijden maar een absolute topper is het (nog) niet.
Ayasha schreef:Niet? Noem eens eentje die onder Gal verschillende jaren gelopen heeft zoals bv Salinero of Bonfire of Parzival?
Gribaldi niet alleszins.
Totilas ging ook al staken in de piaffe op t einde met Gal. Hoe hij liep, hoe al zijn paarden lopen) kán niet anders dan zwaar belastend zijn. Mij verbaast het niet dat ie stuk is maar dat zal ie niet op eens op die relatief korte tijd bij Rath gegaan zijn.
En ik voel me niet aan gevallen, ik zeg mijn mening.
Edit; autocorrect-fouten er uit gehaald
En Sisther heeft wel degelijk vreselijk gestaakt, er werd gezegd dat ze bang was voor het geluid.
dat verklaart ook waarom ie ineens kon stappen ipv dat korte getrippel. Omdat ie zo vreselijk gereden wordt. N0a schreef:Heb sowieso weinig (niks) meer van MAR gehoord. Ook niet met Bretton Woods.
Hermelientje schreef:N0a schreef:Heb sowieso weinig (niks) meer van MAR gehoord. Ook niet met Bretton Woods.
Volgens mij gaat het wel lekker met Matthias Rath en zijn jonge paarden. Hij won de prestigeuze Nürnberger Burg Pokal (serie wedstrijden) eind vorig jaar met één van zijn jonge paarden, met de andere eindigde hij als derde. Eerste mannelijke winnaar in 20 jaar.![]()
Ook met Totilas staat hij nog steeds derde of vierde op de wereldranglijst, echt slecht zou ik dat niet willen noemen.
Ik doe maar even een bijdrage hier want zes pagina's in een topic over Totilas is wat magertjes. En mijn persoonlijke mening, of het nou Edward of Matthias is die Totilas rijdt, Charlotte en Valegro in topvorm gaan ze niet verslaan.