Rechtszaak tegen Academy Bartels morgen van start

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:48

Michelle77 schreef:
Bizzybijtje schreef:

Filmpje is 11 jaar oud.... :=

Tsja, ben benieuwd. Vind het zelf heel ongeloofwaardig dat het paard zo toegetakeld zou zijn bij Bartels...

Bovendien zie ik grotendeels een losse stangteugel...

Daar wel, maar je weet niet hoe dat tijdens het trainen gegaan is...

Verder, het filmpje mag dan nog wel oud zijn, maar dat maakt toch niks uit?
Imo geeft het wel aan hoe ze het paard graag willen hebben lopen, en dan ben ik het toch eens met Ulrieke dat dat alles behalve natuurlijk is en overal tegen in gaat (tekeningen van bouw en lopen van paard etc in rapport).

palousa_boy

Re: Rechtszaak tegen Academy Bartels morgen van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:53

Zoals ik de familie ken past dit niet in het plaatje, maar ik ben ook maar een mens..

We zullen het wel horen over een tijdje. Misschien vanmiddag een verslag van de eerste ronde maar dat verwacht ik eigenlijk niet direct.

Het eerder genoemde verslag noemt idd wel wat zaken die veroorzaakt zouden kunnen zijn bij Bartels op stal, maar nu nog bewijzen dat het ook echt zo is en niet van langer geleden.
En zoals eerder ook al aangegeven staat er ook een hoop niet relevante vulling bij.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:57

Ik ben zeer benieuwd naar de updates die komen!
Laatst bijgewerkt door Furrow op 10-03-15 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:07

.... Bericht verwijdert.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 10-03-15 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:10

Vala schreef:
Ik heb Tineke en Imke eigenlijk heel hoog staan maar als ik dit rapport lees word ik kotsmisselijk...

Ik ook. Dat paard heeft veel geleden, helder en uitgebreid rapport dat wel degelijk inhoud heeft. Het legt echt de vinger op de zere plek van de hedendaagse dressuur. Hoop dat het iets open breekt.
Laatst bijgewerkt door farahdiba46 op 10-03-15 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:11

@bigone: nee toch? Volgens mij 6 dagen. Op 31 januari 2014 opgehaald en 5 februari 2014 onderzocht. Of heb ik dat verkeerd gelezen?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:14

mylittlejoy schreef:
@bigone: nee toch? Volgens mij 6 dagen. Op 31 januari 2014 opgehaald en 5 februari 2014 onderzocht. Of heb ik dat verkeerd gelezen?

Dat vroeg ik mij ook af...
Maar toen bigone een jaar zei heb ik het weggehaald.
Als het zes dagen is, dan zegt het wel meer?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:19

Furrow schreef:
mylittlejoy schreef:

Dat vroeg ik mij ook af...
Maar toen bigone een jaar zei heb ik het weggehaald.
Als het zes dagen is, dan zegt het wel meer?

Jullie hebben gelijk, ik zat er even helemaal naast. Ik hoop alleen dat er gewoon recht gesproken word zonder aanziens des persoons. Ik ben onpartijdig in dit, weet niet of het waar is maar vraag mij toch af hoe een paard met deze aandoening gestart kan worden. Ik kan me goed voorstellen dat Lonneke de opinie tegen heeft, gewezen model, zet eigen zaak op die niet zo goed loopt, haalt haar paard met een waarde van 300.000 op en die blijkt niets meer waard.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:23

Ik heb het rapport gelezen maar ik ben benieuwd of een rechter de trainingsmethode van Imke meeneemt, terwijl er iemand anders op reed
Het is ook een gekleurd rapport, maar dat is te verwachten met Thiel

demike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:31

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:51

[***] schreef:
Ik heb het rapport gelezen maar ik ben benieuwd of een rechter de trainingsmethode van Imke meeneemt, terwijl er iemand anders op reed
Het is ook een gekleurd rapport, maar dat is te verwachten met Thiel

En met Wensing als advocaat!!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:48

Die Lonneke Engel heeft op haar eigen facebook op haar tijdlijn een filmpje samengesteld in een periode dat alles nog goed was, geplaatst.
Hier was duidelijk nog geen vuiltje aan de lucht en het paard heeft veel bereikt.
Hoe zit het eigenlijk met de jury en publiek zij zien toch ook dingen.

Ik blijf het allemaal heel erg vaag vinden en ben benieuwd wat eruit gaat komen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:49

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:50

Wat ik mij oprecht afvraag. Er staat onherstelbare schade, botwoekering en meer dingen waar je geen tot een lange herstelperiode bij verwacht. Toch wordt op het einde van het onderzoek gesteld dat het paard snel herstelt? Is dat niet wat tegenstrijdig?

LiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:03

hedwig111 schreef:
http://hippocampus-nl.com/fileupload/Ex ... eThiel.pdf
Misschien dit eens lezen voor iedereen die interesse heeft in de reden van de aanklacht...

Enthousiast begonnen met lezen, maar na drie taal-/spellingsfouten ("als dit gebeurd, ...") maar mee opgehouden.

Er zullen waarschijnlijk over en weer wel stukken zijn ingebracht. Het is aan degene die een stuk aanbrengt in een zaak om deze al dan niet openbaar te maken. Persoonlijk vind ik het jammer dat processtukken vooraf al openbaar worden gemaakt, maar dat is mijn mening. Ik voer zelf ook regelmatig juridische procedures voor clienten, ik kies er niet voor om stukken openbaar te maken. Wellicht dat het hier wel is gebeurd omdat er twee bekende namen bij betrokken zijn?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:43

jesito schreef:
Die Lonneke Engel heeft op haar eigen facebook op haar tijdlijn een filmpje samengesteld in een periode dat alles nog goed was, geplaatst.
Hier was duidelijk nog geen vuiltje aan de lucht en het paard heeft veel bereikt.

Ik blijf het allemaal heel erg vaag vinden en ben benieuwd wat eruit gaat komen.

Die kijken niet in de bek, maar beoordelen/zien gewoon een mooie proef.
Genoeg proeven van U2 en M.Koot te vinden op Youtube, iedereen kan ze gewoon bekijken :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:59

Daar gaat het ook niet om dat ze gewoon te bekijken zijn. Maar publiek en jury ziet ook geen kwaad blijkbaar en ze scoorden ook nog eens goed wat ik zo uit het filmpje op maak.
Als een paard toch een open wons heeft in de bek dan zul je toch wel verzet merken ergens in.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:35

jesito schreef:
Daar gaat het ook niet om dat ze gewoon te bekijken zijn. Maar publiek en jury ziet ook geen kwaad blijkbaar en ze scoorden ook nog eens goed wat ik zo uit het filmpje op maak.
Als een paard toch een open wons heeft in de bek dan zul je toch wel verzet merken ergens in.

paarden pikken heel veel....
+ zolang er geen bloed waarneembaar wordt geconstateerd in en om de ring, kan een jury een combinatie niet uitsluiten.

Op FEI wedstrijden worden trouwens wel standaard de bitten/mond gecontroleerd (althans bij dressuur).

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:40

listiglistje schreef:
jesito schreef:

Die kijken niet in de bek, maar beoordelen/zien gewoon een mooie proef.
Genoeg proeven van U2 en M.Koot te vinden op Youtube, iedereen kan ze gewoon bekijken :)

Dat lijkt me ten dele onjuist, er zijn ook juryleden die verder kijken dan een mooi krul. Daarnaast worden paarden op int. wedstrijden na een wedstrijden gecontroleerd, zo ook de mond. Ik zeg niet dat een evt. breuk dan zichtbaar zou zijn, het lijkt me wel mogelijk dat het paard dan soms gevoelig zou reageren.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:42

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:57

Op 20 mei doet de rechter uitspraak...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:00

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:02

Ja hehe ik denk dat het ook voor een gedeelte op geld gebaseerd is.

Maar die waarde vermindering is absurd, niets staat het paard in de weg (mits alles genezen is ) om een een hoog niveau mee te draaien..dus dat hij nu nog maar een rest waarde heeft van 2500 is te idioot voor worden.

Wel vind ik het jammer dat Engel, geen goed bekende staat prof van faculteit diergeneeskunde een raport heeft laten maken, maar dat dit dan gedaan moest worden door iemand die sowieso al heel erg tegen de NL manier van rijden is (LDR).

Dus ik vind die mening van die arts totaal niet onafhankelijk en dat maakt mij dat ik wel mijn wenkbrauwen erbij optrek hoe en wat. Het verslag is in mijn ogen een bijeengeraapt zooitje van pseudowetenschap. (paard hoort uiteraard geen wonden in de mond te hebben! laat dat voorop staan). Paarden welzijn staat bij mij hoog in het vaandel dus er zal vast wel een kern van waarheid in zitten. (waar rook is is vuur).

Daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat als je paard ergens in training staat dat je niet weet met welke methode er word gereden......................... (als je blijkbaar tegen LDR bent dan laat je je paard toch ook niet door Anky trainen...of ben ik nu gek...).

Maar het komt nu ook grotendeels op mij over dat madame toch ineens een flinke soms geld wil hebben en dat het daar alleen om draait. Alleen de rest waarde al.

Daarnaast snap ik Bartels ook, als je niets hebt te verbergen dan ga je ook zeker niet schikken...want schikken hoe je het ook wend of keert is toch een in mijn ogen halve schuld bekentenis.

Dus ben heel benieuwd naar de uitspraak van de rechter
Laatst bijgewerkt door orkaan op 10-03-15 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:04

DVB?