Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lady62 schreef:Wij zijn roofdieren omdat we vleeseters zijn en daar ook naar ruiken.
Yvank_ schreef:Duidelijk dat veel mensen geen flauw benul hebben van wat Gert doet... Het gaat bij hem vaak niet om doorsnee paarden die makkelijk zadelmak te maken zijn.. Maar juist de gevallen waar maar weinig meer overweg kunnen en dan kan zo'n manier absoluut de juiste wel zijn.
lady62 schreef:Wij zijn roofdieren omdat we vleeseters zijn en daar ook naar ruiken.
MarlindeRooz schreef:Yvank_ schreef:Duidelijk dat veel mensen geen flauw benul hebben van wat Gert doet... Het gaat bij hem vaak niet om doorsnee paarden die makkelijk zadelmak te maken zijn.. Maar juist de gevallen waar maar weinig meer overweg kunnen en dan kan zo'n manier absoluut de juiste wel zijn.
Dit ja, de standaard kwpn-er komt niet bij Gert terecht hoor.
TurboTinker schreef:Laten we er met zn allen om gaan janken.
lekker aangedikt artikel dit.
Ik zie nooit geweld op de filmpjes die voorbij komen.
Als ik zo'n vliegend hert zou hebben. Graag dat gert me zou komen helpen
Nee inrijden met een lange adem is beter. Natuurlijk. Sommige paarden lenen zich daar niet voor. Dan is daar een gert. Die wel zijn nek waagt. Want zelf durven we het niet. En ja. Moet hij dan zitten gillen, of kan hij het beter luchtig houden?
Sardis schreef:Heel toevallig ken ik Nicoline Raimond, en ik kan wel degelijk zeggen dat zij een vakkundig persoon is.
Wat Gert doet zal vast niet zo vreselijk zijn als sommige zeggen, maar kom op zeg, om dat nou bij Jumping als "show" te laten geven, vind ik echt slecht. Al helemaal met zo'n groot publiek. Ik vind deze methode overigens ook niet echt wat om een paard zadelmak te maken, net als bij die van Monty Roberts, het paard moet zich inderdaad overgeven, maar dat lijkt mij niet uit vrije wil, respect en vertrouwen. Het paard had inderdaad geen bit in nee, zodat hij hem daarin geen pijn kon doen, want ze hadden gewoon een touwtje om zijn neus gebonden, want dat doet natuurlijk veel minder pijn![]()
Maar goed, ik vond het iig een afdoener voor Jumping, dit is meer iets als een clinic bij het Horse Event.
ruitje schreef:Ik denk dat dat wel meevalt, heb zelf vele wedstrijdpaarden gehad en het selecteerd uit, degene die het niet leuk vinden presteren minder en daarnaast: Paarden moeten dagelijks dingen doen die ze misschien wel 'liever niet' doen, dus dan ga je je op glad ijs begeven......
Waarom zou je dan nog mogen opstappen?
mvdbijl schreef:Jeetje 6 pagina's vol discussie al... weer echt zo lekker bokt onderwerp..
Want op bokt zitten de mensen die dagelijks paarden inrijdenGa eens bij de gemiddelde africhtingsstal kijken, dan gaan je haren overeind staan, menig paard wordt door zijn eigenaar weg gebracht, niet naar om gekeken en weet je dan wat er is gebeurd?
Het is toch heel makkelijk als het je niet aanstaat kijk je er niet naar, rij jij je paard lekker zelf in op een andere manier? Als we nou echt over diervriendelijk gaan spreken moet zo heel evenement dan georganiseerd worden? Denk dat menig wedstrijd paard ook liever thuis blijft dan uren op de vrachtwagen staat of even ze kunstje te vertonen in Amsterdam of waar dan ook..
Citaat:En dat vind ik dan weer zo'n BOKT dooddoener omdat je het niet dagelijks of misschien wel nooit doet mag je er geen mening over hebben? Er word hier gewoon een discussie gevoerd, ik vind het interessant om allerlei verschillende meningen te lezen!
Gypsy schreef:[Als je deze vragen kunt beantwoorden, begrijp je ook waarom ik vind dat inrijden zo rustig en vriendelijk mogelijk zou moeten gaan.