Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:13

Iloveiswan schreef:
Agos wat ziet die oude animo eruit. Wel super dat die een huis heeft :)

Kan aan mij liggen, maar ik zie geen verwaarloosde paarden?

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:26

Cayenne schreef:
Iloveiswan schreef:
Agos wat ziet die oude animo eruit. Wel super dat die een huis heeft :)

Kan aan mij liggen, maar ik zie geen verwaarloosde paarden?

Ik ook niet inderdaad maar staat in het stukje dat ze vroeger verwaarloosd waren maar van 1 weet ik dus dat het niet zo is.

Vaag stukje op de website

tiwi1969

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:09

Verwaarloosd als in geen eten gehad zie ik niet, maar onvoldoende medische zorg is ook verwaarlozing al zie je dat aan de buitenkant niet zo snel.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:34

Ze zijn zeker niet bij ons verwaarloosd hoor,en een dierenarts hebben ze de laatste tijd niet nodig gehad.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:33

Ik begreep dat er eentje bevangen is?

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:34

tiwi1969 schreef:
Ik begreep dat er eentje bevangen is?

Dat begreep ik ook dus hoezo geen dierenarts?

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:42

Vreemd verhaal dit. Heb de Stichting nooit zo goed gevolgd, omdat het voor mij allemaal een beetje vaag was wat het doel nou was. Michele heeft vroeger 'afgekeurde' manegeponies meegenomen van de stal waar ik rijd, om ze een goede oude dag te geven, en te voorkomen dat ze naar de slager zouden gaan. Echter elke keer als ik op de site keek, bleek dat betreffende ponies (Orry, Roxy, Gunther, Norton) daar in de lessen liepen... Beetje vreemd als rusthuis/opvang.
Nu is Michele dus weer terug, met 9 paarden en ponies, verdeeld over 7 boxen (2 minishetten staan bij een fjord en een fries). Inderdaad plots op zaterdagochtend om 7 uur kwamen ze aanrijden (ze hadden nog zoveel te doen en het vervoer was zo vroeg geregeld volgens eigen zeggen). Nu staan een aantal van hen al dagen in vuile boxen, zonder watertonnen (shetten kunnen niet bij de drinkbak, nu is alles bevroren), dus hoop va harte dat zij en de rest hun leven nog gaan beteren, en dat de beestjes het goed krijgen. Ze worden hier iig wel in de gaten gehouden door het personeel!

Poppy70

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:09

Ik begrijp het ook even niet meer. Staan de paarden er nu slecht bij of bedoel je voorheen?

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:17

Citaat:
Nogal tegenstrijdig, personeel houdt ze goed in de gaten, maar ondertussen staan er pony's in vieze stallen zonder water?

Jij hebt het gezien, maar wat doe jij er aan?

Natuurlijk krijgen de pony's water! Eigenaren hebben geen tonnen neergezet, dus personeel sjouwt zich rot met emmers om ze water te geven.
Vuile boxen worden aangekaart bij de eigenaars van de pony's. Net als het gebrek aan tonnen. Verleden heeft helaas bij soortgelijke klanten geleerd dat zelf mesten geen nut heeft, dan gaan ze het al helemaal nooit zelf doen. Dus personeel strooit regelmatig wat stro erbij, en blijft er op hameren dat de boxen gedaan moeten worden.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:21

Het doet mij denken aan een geval in Noord Holland 2 jaar geleden.
De paarden werden niet verzorgd en niet gemest stonden in hun eigen drek.
Dit is zeker een geval om melding van te maken.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:33

Dit is toch echt niet te geloven dat ze de paarden die ze bij ons weggehaald hebben nu zo behandelen.Ze zijn het niet gewend zelf die paarden te verzorgen,want daar waren wij voor.Er is bij het hoefbevangen paardje natuurlijk wel een dierenarts geweest

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:51

Hee, maar heeft die ene nou een beknelde zenuw? Dacht dat ie veel grotere problemen had?

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:40

Bekapping schreef:
Ze zijn zeker niet bij ons verwaarloosd hoor,en een dierenarts hebben ze de laatste tijd niet nodig gehad.

Niet nodig gehad?? Er was geen geld voor dierenarts.
Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat Jolly ook ingeslapen is/moet worden, omdat deze niet
de zorg heeft gekregen die nodig was.

Ik snap trouwens niet dat zo'n manege hiermee in zee gaat.
Dit is toch zelfde manege waar ze toen vertrokken is?
Het hele oude bestuur zou een verbod moeten krijgen op het houden van dieren.
Het lijkt mij nu wel duidelijk dat ze deze verantwoording niet aankunnen.

Poppy70

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:57

Dus als ik het goed begrijp staan de paarden die meegenomen zijn nu op een manege en wordt er dus niet gezorgd voor die paarden door die mensen die ze meegenomen hebben van de paardenopvang amsterdam? Lijkt mij dat de betreffende manege dan maar eens tot actie over moet gaan. Als ik het goed begrijp hadden deze paarden het bij de paardenopvang al niet goed en nu dus ook niet, dat kan toch niet!

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:08

Voor de mensen die daar ter plaatse zijn: Even 144 bellen en geval uitleggen? Evt. met foto's!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:14

Toch een opmerking: de paarden zijn weg bij de stichting en nog maar net verhuisd. Het is nauwelijks mogelijk om op dit moment iets zinnigs te zeggen over de opvang van de paarden, daarvoor moeten mensen wel even de kans krijgen om dat goed te organiseren. Pas na enige tijd kun je zeggen of het goed of niet goed is. Als je de mensen van de Stichting had willen aangeven voor verwaarlozing dan had dat eerder moeten gebeuren (toen de Stichting nog bestond), of later, als blijkt dat ze niet goed voor de paarden zorgen die ze nog wel hebben, maar op dit moment valt daar weinig over te zeggen en valt er weinig mee te doen.

Poppy70

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:19

Ben ik met je eens shadow0. Dat had al veel eerder moeten gebeuren. Aan de andere kant denk ik, als ze nu de stallen al niet mesten, is het dan te verwachten dat ze dat op korte termijn wel gaan doen.
Ik vermoed dat deze manege geen idee heeft van wat ze zich op de hals hebben gehaald als ik het zo lees.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:20

Er is in dit land helaas niet zoveel aan dierenleed te doen. Als hooi e water is doen ze niets. Eigenaren krijgen 100 kansen en pas als er dieren doodgaan word er wat gedaan. Gaat net zoals bij kinderen. Komen pas in actie als al te laat in.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:22

Poppy70 schreef:
Ben ik met je eens shadow0. Dat had al veel eerder moeten gebeuren. Aan de andere kant denk ik, als ze nu de stallen al niet mesten, is het dan te verwachten dat ze dat op korte termijn wel gaan doen.
Ik vermoed dat deze manege geen idee heeft van wat ze zich op de hals hebben gehaald als ik het zo lees.

Deze manege weet heel goed wie michele is. Ze gaf daar vroeger rij les. en heeft toen paarden meegenomen naar haar opvang
Of ben ik nu in de war met andere stal?

Poppy70

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:30

lastig schreef:
Poppy70 schreef:

Deze manege weet heel goed wie michele is. Ze gaf daar vroeger rij les. en heeft toen paarden meegenomen naar haar opvang
Of ben ik nu in de war met andere stal?

Oke, nou dan zullen ze wel weten waar ze aan begonnen zijn neem ik aan. Ik las dat ze bij manege de jong staan in Aalsmeer.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:35

Shadow0 schreef:
Toch een opmerking: de paarden zijn weg bij de stichting en nog maar net verhuisd. Het is nauwelijks mogelijk om op dit moment iets zinnigs te zeggen over de opvang van de paarden, daarvoor moeten mensen wel even de kans krijgen om dat goed te organiseren. Pas na enige tijd kun je zeggen of het goed of niet goed is. Als je de mensen van de Stichting had willen aangeven voor verwaarlozing dan had dat eerder moeten gebeuren (toen de Stichting nog bestond), of later, als blijkt dat ze niet goed voor de paarden zorgen die ze nog wel hebben, maar op dit moment valt daar weinig over te zeggen en valt er weinig mee te doen.

Ik las ergens dat de bewuste paarden nu bij Manege De Jong in Aalsmeer (tegenover Spl-Oost, eigenlijk) staan. In aanmerking nemende dat alles klaarblijkelijk el-cheapo moet bij mevr. Polman c.s., zullen ze wrs. wel niet volpension staan. Je kunt daar nl. ook een "doe-het-zelf-box" huren v/a € 140,- p/m. Dan wordt er wel gevoerd (moet je dan voor de box klaar zetten/leggen), maar uitmesten/opstrooien moet je dan zelf doen. Als het systeem nog hetzelfde werkt als 25 jaar geleden, kun je bij de manegehouder hooi en stro per baaltje kopen, dat hoef je er dus nog niet eens zelf heen te slepen. Maar dat moet je dan natuurlijk wel doen... :+

In dat licht is het natuurlijk wel soort van logisch dat het personeel van de manege niet meer doet dan het absoluut minimaal noodzakelijke om de dieren in leven te houden. Het is voor hen nl. wel gewoon werk, waar in dit geval niet voor wordt betaald om het te verrichten.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:40

Ja Jolly zou ingeslapen worden ik heb er 2 verschillende dierenartsen bij gehad 4 hoeven hoefbevangen en maximale hoefbeenkanteling,en ze heeft veel pijn,het meest humane is om haar uit haar lijden te verlossen!
Vandaag zou weer een dierenarts komen maar tot mijn verbazing kwam Michele Polman samen met Marcel Knol langs op de opvang om te vertellen dat ze diie maar niet meer lieten komen en alleen een hoefsmid! om het arme dier op ijzers te zetten ,weer meteen contact met Dierenbescherming opgenomen,wat een klotezooi

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:46

Bekapping schreef:
Ja Jolly zou ingeslapen worden ik heb er 2 verschillende dierenartsen bij gehad 4 hoeven hoefbevangen en maximale hoefbeenkanteling,en ze heeft veel pijn,het meest humane is om haar uit haar lijden te verlossen!
Vandaag zou weer een dierenarts komen maar tot mijn verbazing kwam Michele Polman samen met Marcel Knol langs op de opvang om te vertellen dat ze diie maar niet meer lieten komen en alleen een hoefsmid! om het arme dier op ijzers te zetten ,weer meteen contact met Dierenbescherming opgenomen,wat een klotezooi

Mijn God, wat mankeert die Michele? Wat een hondsbrutaal en ongelofelijk onnozel gedrag. Zij heeft er toch geen moer meer over te zeggen, als ik het goed begrijp? Hou je taai, bekapping, kennelijk heb jij WEL het beste voor met die arme paarden.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:55

De hoefsmid die daar nog ijzers onder gaat maken zou ook zijn diploma in moeten leveren. Ik ben er 4 of 5 jaar geleden met dikke ruzie vertrokken. maar ik zit me nu alweer op te naaien. Het is dat ik nu niet meer in de buurt woon

Poppy70

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:11

lastig schreef:
De hoefsmid die daar nog ijzers onder gaat maken zou ook zijn diploma in moeten leveren. Ik ben er 4 of 5 jaar geleden met dikke ruzie vertrokken. maar ik zit me nu alweer op te naaien. Het is dat ik nu niet meer in de buurt woon

Ik dacht precies hetzelfde. Kan me niet voorstellen dat er een hoefsmid is die dit doet.