Stille tocht voor paard dat gestorven is door vuurwerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:05

MarlindeRooz schreef:
Kijk, de titel van het topic is erg misleiden, namelijk: "Stille tocht voor paard dat gestorven is door vuurwerk"
Een stille tocht omdat een paard dood is, dat vind ik raar.

Maar een stille tocht met als doel om vuurwerk te gaan verbieden ivm met dieren en angst DAT vind ik een heel goed initiatief!

Het paard is de aanleiding geweest en het doel is idd om eens goed na te denken over vuurwerk, welke schade het kan veroorzaken aan mens, dier, woningen noem maar op. Kan toch geen kwaad denk ik?
Wat de titel betreft, kon misschien beter ja, maar moeten er daarom zulke erge reacties op volgen?

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 03:58

iana schreef:
MarlindeRooz schreef:
Kijk, de titel van het topic is erg misleiden, namelijk: "Stille tocht voor paard dat gestorven is door vuurwerk"
Een stille tocht omdat een paard dood is, dat vind ik raar.

Maar een stille tocht met als doel om vuurwerk te gaan verbieden ivm met dieren en angst DAT vind ik een heel goed initiatief!

Het paard is de aanleiding geweest en het doel is idd om eens goed na te denken over vuurwerk, welke schade het kan veroorzaken aan mens, dier, woningen noem maar op. Kan toch geen kwaad denk ik?
Wat de titel betreft, kon misschien beter ja, maar moeten er daarom zulke erge reacties op volgen?

Blijkbaar wel.

Zegt idd veel over de manier waarop bokkers hier elkaar respecteren.
Of beter gezegd... Het zegt veel over de bokkers die zulke reacties posten.
De eigenaar schopt geen rel. Er is hier al véél over hem gezegd alvorens hij zelf heeft gereageerd.

Willen we niet allemaal dat er minder dieren omkomen? Ok dit paard is de aanleiding geweest maar om hier nu zo over verder te gaan? Nee dit begrijp ik niet.
De titel is mss niet ideaal maar wel schokkerend en mss staan er dan meer mensen bij stil wat vuurwerk doet met dieren in de buurt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:10

vayake schreef:
Willen we niet allemaal dat er minder dieren omkomen? Ok dit paard is de aanleiding geweest maar om hier nu zo over verder te gaan? Nee dit begrijp ik niet.
De titel is mss niet ideaal maar wel schokkerend en mss staan er dan meer mensen bij stil wat vuurwerk doet met dieren in de buurt.

Wat ik zo jammer vind is dat veel mensen blijkbaar vergeten dat je als eigenaar van zo'n dier in de eerste plaats zélf de verantwoordelijkheid draagt. Hoeveel van de mensen die ineens zo tegen vuurwerk zijn blijven er thuis bij hun dier? Of nemen voorzorgsmaatregelen?
Ik blijf bij mijn eerdere opmerking, ik vind het vreemd, maar blijkbaar onderdeel van de tijdsgeest dat alles wat iemand niet aan staat verboden moet worden. Of er in ieder geval regels voor moeten komen. Terwijl we tegelijkertijd klagen over alle regeltjes :roll:

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:38

Eerst zelf de media opzoeken om aandacht te krijgen, krijg je aandacht die je niet wilt is het gezeik.

Gelukkig doe je het allemaal zelf en gelijk dat iedereen zijn mening heeft want ja je doet echt zelf zielig.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:14

Foss schreef:
Eerst zelf de media opzoeken om aandacht te krijgen, krijg je aandacht die je niet wilt is het gezeik.

Gelukkig doe je het allemaal zelf en gelijk dat iedereen zijn mening heeft want ja je doet echt zelf zielig.

Wel als alles verdraaid wordt en mensen niet de moeite nemen om verder te lezen.
Heb op pagina 2 al bedacht dat het niet om het paard ging maar om dieren en vuurwerk, dat kwartje zou toch bij meer bokkers moeten vallen toch? :)

En dan de situatie nog projecteren op eigen paarden, dat blijf ik ook iets vreemds vinden.
Als voor mijn paard werkt dat die op de wei staat dan ga ik hem niet op stal zetten omdat voor pietje van jantje dat goed werkt.

Verder is het afschieten van iemand die net zn dier heeft verloren en aan alle kanten de media over zich heen krijgt (en die foute dingen) imo niet erg emphatisch.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:58

Heb alles gelezen blijf het aandacht trekkerij vinden als dat niet zo was zoek je de media niet op dan weet je dat de verhalen verdraaid worden om ze nog mooier over te laten komen.
Nu wie alles op facebook dat zegt toch genoeg.

Rennie89

Re: Stille tocht voor paard dat gestorven is door vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:17

Als dit inderdaad een tocht was geweest voor de overlast die vuurwerk bij de natuur en dieren geeft vind ik het een prima initiatief.

In Amerika steekt enkel de gemeente zelf of bevoegde mensen vuurwerk af, je hebt een vuurwerkshow op 1 locatie in die stad/dorp en dit duurt dan 15 minuten. Geen gewonden en ook vrijwel geen dieren over de zeik. Vind dat echt super geregeld! Heb dit jaar nieuw jaar in de States gevierd :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:34

Ik blijf me nog steeds afvragen wat ze willen bereiken... Ze willen een beter vuurwerkbeleid (ZEGGEN ze), maar ik vraag me af waarom dit geen goed vuurwerkbeleid is:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/blcve_01459589

In de Facebookgroep kwam al meteen commentaar 'dat het van weinig respect getuigd' enz. Tja, sorry, maar dit is een jaarlijkse gewoonte, dat die optocht op dezelfde dag plaats had, is dan erg jammer, maar om dan gelijk weer zo negatief te reageren?
Het was op tijd aangekondigd, het uur is netjes in het artikel weergegeven,het gaat volgens mij ook om 1 plaats en het is professioneel. Wat wil je nog meer? Prima beleid, toch?

Dus wat willen ze nu eigenlijk bereiken? Een beter vuurwerkbeleid, dat is het enige dat ik ze hoor roepen, maar ik vraag me dan echt af wat ze bedoelen. Ze zijn erg vaag en als er dan een evenement is met toch een goed vuurwerkbeleid, dan is het ook niet goed :n

Daarom vind ik dit gewoon aandachtstrekkerij. Met elk stom ding betrekken ze de kranten weer, en dan zeuren dat ze hun woorden verdraaien, tja... 8)7