'De slag om London' vanavond op tv

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: 'De slag om London' vanavond op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:13

Ik dacht dat hij het hele bedrijf had overgenomen, maar dan heb ik dus blijkbaar niet goed zitten opletten.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:14

Wat een fout volk toch die familie Visser. Typisch voorbeeld van witte boorden criminaliteit. Bijna een miljard aan schulden maar wel zorgen dat je er privé warmpjes bij zit. En Jan met de Pet draait via het belastingstelsel op voor de buitenissigheden en het wanbeleid van meneer Visser.

En dan nog niet eens het fatsoen hebben om persoonlijk voor te zorgen voor een goede afloop voor de pensionado's terwijl ze nog steeds geld genoeg hebben. Nb, als mevr. Visser haar Chanel pakje dat ze droeg in de rechtbank op MP zou hebben gezet zou ze van die opbrengst alleen al de oudjes uit handen van koopjesjagers hebben kunnen houden. Bah, wat een nare mensen zijn er toch. Het is maar goed dat die mensen niets meer met paardensport te maken hebben. Deze mensen houden duidelijk meer van geld en roem dan van paarden.

Hulde aan de grooms en alle medewerkers die zich met hart en ziel hebben ingezet voor het welzijn van de paarden en zelf geld bij elkaar hebben gelegd om de pesionado's van hun welverdiende oude dag te laten genieten. Dat is echt grote klasse!!
Laatst bijgewerkt door Abacab op 05-01-15 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:15

Ik gooi nog iets in de discussie
de Rabo als mega sponsor van de K N HS
/ paardensport en ook hierbij eurocommerce veel invloed op de paardensport.

als coorperatie maakt de rabo blijkbaar heel veel winst over de rug van de belastingbetaler en de klanten van de bank dat ze daar veel geld voor Over hebben

benieuwd hoe de rechtzaak van de OAD familie tegen de bank invloed afloopt

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:31

Ik vind het heel verstandig van de KNHS om zich niet met de problemen tussen de Vissers en Rabobank.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:38

Volgens mij zijn de documentaires van Annette van Trigt heel goed voor het aanzien van de paardensport, al zou je dat misschien niet zeggen. Ze laten namelijk zien dat de (top)sport echt een serieuze aangelegenheid is. Dat er ook interessante aspecten zijn voor niet-pennymeisjes. In Nederland is de paardensport de sport waar het meeste geld in omgaat na voetbal. Dat willen mensen wel eens vergeten.

Ook voor niet-paardenmensen zijn deze documentaires interessant en zij zullen voortaan misschien niet zappen als er weer dressuur of springen op TV is.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:09

Ik zit rustig naar de documentaire te kijken zie ik in ene ons eigen paard.....
Afbeelding

sfeer gefilmt rondom dalerveen. En jawel onze salonka en Diantha in beeld.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:10

Hahaha wat leuk! :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:11

Hahaha wat leuk! :D wel mooi shot vond ik dat!

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:24

Prachtige docu, ik begrijp alleen niet hoe het kan dat er mensen zijn die medelijden hebben met de familie Visser. Hij kan goed praten en is een meester in zichzelf in de slachtofferrol duwen en anderen de schuld te geven en velen trappen daar in. Het feit dat de bank misschien ook wel fout zat maakt hem niet minder crimineel.

Het ergste vind ik het voor het personeel.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:26

harbourlight schreef:
Prachtige docu, ik begrijp alleen niet hoe het kan dat er mensen zijn die medelijden hebben met de familie Visser. Hij kan goed praten en is een meester in zichzelf in de slachtofferrol duwen en anderen de schuld te geven en velen trappen daar in. Het feit dat de bank misschien ook wel fout zat maakt hem niet minder crimineel.

Het ergste vind ik het voor het personeel.

Dat vind ik ook altijd maar een kinderachtige uitspraak: "Jamaar de bank zit ook fout". Tja, dat betekent niet dat jij een vrijbrief hebt om dan ook maar verkeerd te handelen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:34

Ik geloof dat en de bank en Dhr visser allebei heeeeeeeelllll fout zaten alleen is de bank veel groter en die kan het hebben en Visser niet. Maar kom op zeg 20 ferrari's in de schuur en dan zegt hij nog ik heb liever een auto met comfort. Ik heb geen medelijden met die man. Wel met gerco ( hij heeft gelukkig een lot uit de loterij gekregen) en dat gezin wat er woonde en de grooms.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:44

De groom die daar met London werkte, werkt volgensmij nu nog steeds met London. Heb haar afgelopen jaar samen met Gerco en London op CH Mierlo gezien

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:55

Abacab schreef:
Wat een fout volk toch die familie Visser. Typisch voorbeeld van witte boorden criminaliteit. Bijna een miljard aan schulden maar wel zorgen dat je er privé warmpjes bij zit. En Jan met de Pet draait via het belastingstelsel op voor de buitenissigheden en het wanbeleid van meneer Visser.

En dan nog niet eens het fatsoen hebben om persoonlijk voor te zorgen voor een goede afloop voor de pensionado's terwijl ze nog steeds geld genoeg hebben. Nb, als mevr. Visser haar Chanel pakje dat ze droeg in de rechtbank op MP zou hebben gezet zou ze van die opbrengst alleen al de oudjes uit handen van koopjesjagers hebben kunnen houden. Bah, wat een nare mensen zijn er toch. Het is maar goed dat die mensen niets meer met paardensport te maken hebben. Deze mensen houden duidelijk meer van geld en roem dan van paarden.

Hulde aan de grooms en alle medewerkers die zich met hart en ziel hebben ingezet voor het welzijn van de paarden en zelf geld bij elkaar hebben gelegd om de pesionado's van hun welverdiende oude dag te laten genieten. Dat is echt grote klasse!!

Ik ben het zo eens met alles wat jij zegt! Inderdaad hele misselijke mensen zonder een greintje zelfreflectie. De fraude bij de Rabo waar Visser het over heeft staat volkomen los van zijn zaak. Dan kan ik ook wel zeggen ik ben mijn buurman geld schuldig en zijn vader heeft een overval gepleegd, dan mag ik ook een overval plegen. Wat een logica zeg. Visser junior koopt van Visser senior een bedrijf dat minstens 30 miljoen waard is voor 7 miljoen. Die 7 miljoen heeft hij helemaal niet maar leent hij van Visser senior die zelf een miljard schulden heeft. Vervolgens verkoopt hij alles in de stal wat maar geld waard is (wat helemaal niet mocht) behalve London want die was te beroemd. Het zijn gewoon ordinaire boeven. Onbegrijpelijk dat dat door velen hier wordt goedgepraat.

En als redder in de nood komt nu "die lieve Glock". Hoe naïef kunnen mensen zijn zeg. Wat een ongelofelijk smerige types lopen er rond in die paardentopsport. Iedereen die voor zulke types werkt moet wel doof en blind zijn dat ze het niet door hebben.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:02

robert45 schreef:
Als de FIOD vervolgens invallen doet met zwaarbewapende medewerkers dan is dat pure intimidatie. De Fam Visser zijn nou niet bepaald mensen die beginnen te schieten of iets dergelijks....

Nee, het zijn alleen mensen die nog effe snel hun bezittingen stiekem proberen weg te sluizen: de FIOD moest gvd met nachtkijkers de boel in de gaten houden om te voorkomen dat er nog meer spul uit het faillisement getrokken werd. Eurocommerce Californie werd nog gauw even buiten het faillisement om naar Qatar geschoven. Had deze familie nog een maand of wat gegeven dan was er helemaal niks meer te halen geweest.

En dan het meest schrijnende: ja, wat zijn we toch allemaal betrokken bij ons bedrijf en de paardjes.....maar waar was je dan, Visser Sr. toen de ouwetjes opgeladen en uit elkaar gehaald werden?! Dat pijnlijk moment mochten de verzorgers zelf opknappen, daar lieten de Vissertjes zich niet bij zien. Als je nou een ECHTE vent was geweest had JIJ dat gedaan voor je verzorgers.......maar misschien ben ik wel gewoon ouwerwets in dit soort dingen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:11

De druiven zijn kennelijk zo zuur dat het blijkbaar ook je leesvermogen heeft aangetast, Hermelientje. Ik zie eigenlijk niet waar men het handelen van de Fam.Visser 'goedpraat'. Het is ook niet goed te praten. Maar in het begin van dit topic werd er alleen maar over hén geraaskaald en werd de duistere rol van de banken, die in goede tijden héél dik verdiend hebben aan Eurocommerce, niet genoemd.

Het is natuurlijk géén vergelijk, en niemand wenst het je toe, maar wacht jij maar 's af wat er gebeurt als jij je hypotheek niet meer kunt betalen. Je wordt er op staande voet uitgepletterd, je huis gaat de veiling op en jij blijft met een forse restschuld in de schuldsanering zitten. Zo lief zijn die banken nu die jarenlang aan je verdienden.
Boeven hebben boevenmaatjes.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:16

Ach schuim komt altijd bovendrijven..... Altijd en overal, we zijn nou eenmaal liegende apen op een rots, mensen zijn dol op dit soort theater, eerlijke mensen hebben nou eenmaal veel saaiere verhalen en plannen. :+

Wat betreft het aandeel van de banken, het is op dat niveau allemaal ons kent ons en constructies die elke verbeelding te boven gaan, met astronomische bedragen, ik denk dat wij er niet echt genoeg in zitten om dat hele verhaal zo te begrijpen, daarvoor is het gewoon nodig om diep in de boeken van het failliete imperium van Visser te duiken.

Dat banken zakenpartners laten vallen als bakstenen is bekend: lees je maar eens in wat er in het 'Speciale Beheer' bij banken gebeurt. Ik beklaag de ondernemer met een lening, een verminderd winstperspectief maar mét courante onderpanden.....
Zelfs zonder 1 dag betalingsachterstand kan de bank je lening per direct opeisen, je rekeningen blokkeren en je zooi onder je kont uit verkopen. -O- :r

Dus wat dat betreft is voor ons ook niet duidelijk hoe de bank in het geval van Eurocommerce heeft gehandeld.

En dat het personeel de oude paardjes nog 'gered' heeft terwijl ze zelf met lege handen stonden: ik hoop dat er op bokt wat mensen dit lezen en snappen dat ze juist deze mensen vandaag nog aan werk moeten helpen, want zulke mensen zijn goud in je stal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:20

Gingen steeds meer paarden weg , heel apart..

En waarom ging dat paard voor de kar zo te keer?

Heb respect voor de medewerkers , wat een k u t periode pff

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:22

Hoe zou het nu met al die medewerkers zijn? zullen ze op een goed ander plekje zijn terecht gekomen?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:34

Lianne schreef:
En zijn die 4 oude paarden nu terug bij elkaar of niet meer? Bestaat stal schroder tubbergen nog wel dan?

Ja hoor. Sterker nog ik rij d'r regelmatig met mijn paard langs. Zie Londen vaak staan of rijden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:39

Waarom zal je medelijden met Gerco hebben? die kan toch gewoon lekker door blijven gaan met London! Hij is er nog het beste vanaf gekomen!!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:39

Heel goed verwoord Hermelientje en Cowboy55.

Visser gaat straks achter gaas. Ik ben benieuwd hoeveel jaar dat zal worden voor senoir.

De grooms verdienen idd een lintje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:40

Gerco had een engeltje op zijn schouder , en gelukkig zijn de oudjes weer bij elkaar

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:43

Hermelientje schreef:
En als redder in de nood komt nu "die lieve Glock". Hoe naïef kunnen mensen zijn zeg. Wat een ongelofelijk smerige types lopen er rond in die paardentopsport. Iedereen die voor zulke types werkt moet wel doof en blind zijn dat ze het niet door hebben.

Noem me naïef, maar kun je uitleggen wat er mis is met Glock?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:44

Hij maakt wapens :j

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:48

Abacab schreef:
Heel goed verwoord Hermelientje en Cowboy55.

Visser gaat straks achter gaas. Ik ben benieuwd hoeveel jaar dat zal worden voor senoir.

<SNIP>

Mwah, in onze rechtstaat? 2 jaar voorwaardelijk en 240 uur dienstverlening. |o