Amerigo trapt volwassene tijdens intocht in Naarden *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:13

Ik heb het niet over afschuiven van verantwoordelijkheid, natuurlijk ben je als eigenaar verantwoordelijk maar wat heb je daaraan als je als omstander een trap krijgt? Het gaat mij er om dat men zich vaak niet realiseerd dat een paard echt levensgevaarlijk kan zijn. Ik kan zo 4 voorbeelden opnoemen van mensen die door een paard zijn doodgeslagen, de uitspraak :" een paard is je gevaarlijkste vijand" houd ik dan ook altijd in mijn achterhoofd als bij paarden in de buurt ben.

Ik zag in dit topic wat foto's voorbij komen en ik vond de foto waarop er mensen met een stok met daarachter de kinderen op ruime afstand achter het paard van Sinterklaas liepen een goed voorbeeld van hoe het zou moeten.

LadyMadonna

Re: Amerigo trapt volwassene tijdens intocht in Naarden *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:19

Maar mensen die niks met paarden hebben kan je dat toch niet verwijten? Die weten niet wat wij paardenmensen weten. Die moeten erop kunnen vertrouwen dat het veilig is. Voor hun s een paard geen zelf denkend wezen, maar gewoon een voorgeprogrammeerd ding

heli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:31

aadburg schreef:
Ik heb het niet over afschuiven van verantwoordelijkheid, natuurlijk ben je als eigenaar verantwoordelijk maar wat heb je daaraan als je als omstander een trap krijgt? Het gaat mij er om dat men zich vaak niet realiseerd dat een paard echt levensgevaarlijk kan zijn. Ik kan zo 4 voorbeelden opnoemen van mensen die door een paard zijn doodgeslagen, de uitspraak :" een paard is je gevaarlijkste vijand" houd ik dan ook altijd in mijn achterhoofd als bij paarden in de buurt ben.

Ik zag in dit topic wat foto's voorbij komen en ik vond de foto waarop er mensen met een stok met daarachter de kinderen op ruime afstand achter het paard van Sinterklaas liepen een goed voorbeeld van hoe het zou moeten.

Inderdaad laat er mensen achterlopen die en veiligheidszone bewaken voer dit landelijk in een maak het vooraf bekent. Dit verhoogt niet allen de veiligheid met de intocht maar is ook een kans om mensen bekent te maken met gevaren behorende bij paarden.

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:36

LadyMadonna schreef:
Maar mensen die niks met paarden hebben kan je dat toch niet verwijten? Die weten niet wat wij paardenmensen weten. Die moeten erop kunnen vertrouwen dat het veilig is. Voor hun s een paard geen zelf denkend wezen, maar gewoon een voorgeprogrammeerd ding

Dat klopt helemaal maar helaas zijn er steeds meer mensen met paarden die denken dat hun dier een voorgeprogrammeerd ding is dat nooit een tik zal uitdelen. Ik hoop echt voor hun dat het nooit gebeurd maar helaas is de realiteit nogal eens anders.

Naar mijn mening moet er gewoon altijd een veilige ruimte rond de dieren worden gehouden door mensen die weten waar ze mee bezig zijn en anders geen gebruik maken van paarden hiervoor.

Blacky94

Re: Amerigo trapt volwassene tijdens intocht in Naarden *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:58

Voor zover ik begrepen heb is het kind idd niet geraakt.
De tante van een vriendin van mij doet normaal gesproken deze optocht altijd. Heeft een showteam en haar paarden hebben ook in films en theaterstukken gelopen.
Van wat zij op facebook heeft gezet begreep ik dat ze met 2 schimmels bij die optocht stonden; die van haar en een ander. Organisatie zou haar een bericht gestuurd hebben dat ze niet meer hoefde te komen, maar volgens mij bleek later dat dit niet gedaan was. Ze konden haar namelijk niet meer betalen en zochten een goedkopere oplossing .
Dat werkte dus toch niet zo goed als gedacht dus ik dacht dat er gevraagd was of ze volgend jaar zelf weer wilde komen.