Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fjorj schreef:Zou fijn zijn als woensdag over is.
Alleen wat ik met dit soort dingen afvraag, hoe kunnen mensen dit nou weten wanneer ze niet regelmatig op bokt kijken? Want ik had het anders echt niet geweten.
krant, radio, TV, sites als KNHS, Hoefslag, Horses, Twitter, pushberichten op je smartphone you name it! safina schreef:chanicha schreef:Je moet wel totaal afgezonderd van de buitenwereld leven wil je dit niet weten!
Ik denk niet dat iedereen die iets over vogelgriep leest zich meteen gaat afvragen hoe het met het vervoer van zijn/haar paard zit.
. Jullie bokken en krijgen zo het laatste nieuws over paarden wel. Bokt is openbaar, net als de vele websites van paarden verenigingen. Keuze genoeg dus om nieuws binnen te kijrgen. Ook kun je je abonneren op organisaties of nieuwsbrieven die actuele informatie uitgeven. Zo kun je via de nieuwsbrief van levendehave.nl op de hoogte blijven van zaken voor hobbydierhouders. Zij hebben dit ook gelijk zondagmiddag gecommuniceerd. Er zullen wel meer andere paardgerelateerde organisaties zijn die gelijk van alles zijn gaan uitzoeken en rondsturen.Citaat:RT @JanSmit_LID: Let op, ook dierenambulances mogen op dit moment GEEN vogels vervoeren ivm vogelgriep. Morgen hierover overleg met overheid
beert schreef:Dat zei ik al eerder, maar ik heb de indruk dat iedereen het bericht (geen vogels) van elkaar overgenomen heeft. Zelfs de Dierenbescherming twitterde het dat er geen vogel opgehaald mag worden..
Dit dus:Citaat:RT @JanSmit_LID: Let op, ook dierenambulances mogen op dit moment GEEN vogels vervoeren ivm vogelgriep. Morgen hierover overleg met overheid
Dat was zondag, maar beleid is draaiboek bestaat al sinds 2007 dus ik vind dit echt geen slim bericht..
Koekeroekus schreef:Ik denk niet dat het nu helemaal eerlijk is om te gaan lopen vitten op de dierenambulance. Ook dat zijn gewone burgers die dit allemaal vrijwillig doen en ook lang niet overal van op de hoogte zijn. Als zei doorkrijgen dat ze geen enkele vogel mee mogen ophalen dan doen ze dat niet. Dan kom je weer bij het kopje communicatie vanuit de overheid en valt de dierenambulance hier helemaal niks te verwijten!
Sparky10 schreef:Koekeroekus schreef:Ik denk niet dat het nu helemaal eerlijk is om te gaan lopen vitten op de dierenambulance. Ook dat zijn gewone burgers die dit allemaal vrijwillig doen en ook lang niet overal van op de hoogte zijn. Als zei doorkrijgen dat ze geen enkele vogel mee mogen ophalen dan doen ze dat niet. Dan kom je weer bij het kopje communicatie vanuit de overheid en valt de dierenambulance hier helemaal niks te verwijten!
enigszins toch wel er hoort een draaiboek aanwezig te zijn ,, miscommunicatie oftewel totaal verkeerde informatie communicatie , maar als ik ze vervolgens die stukken door stuur krijg ik niet erg aardige reacties terug ook lekker proffesioneel ..
) dat ik geen problemen krijg onderweg. amoj schreef:Ik vind het schandalig dat men zich hier druk maakt of ze wel of niet met hun paard op wedstrijd kunnen of naar een fotoshoot kunnen. Doe niet zo moeilijk en houd je paard lekker thuis, als je het te lastig vind om je papierrommel voor mekaar te hebben.
Denk eens aan die pluimveehouder(s) waar hun dieren straks gedood worden. Aan de veehouders waar al dieren gedood zijn. Boeren die straks met een lege stal zitten. Boeren en hun gezinnen die zelf gevaar lopen, omdat deze verdomde ziekte ook besmettelijk is voor mensen. Stel dat de ziekte verder uitbreekt, alle dieren die gedood moeten worden, eventueel ook hobbydieren. De instanties zoals de dierenambulance die op dit moment gewonde dieren niet mogen helpen, die dieren die dus maar gewoon moeten lijden.
En jullie gaan jullie druk zitten maken over weggaan met je paard?!
Be-lache-lijk.
Ik woon zelf op een melkveebedrijf en als wij het op school over de MKZ crisis hebben, krijg ik kippenvel en tranen in mn ogen, omdat ik weet wat zoiets betekend. Veel, heel veel boeren moesten toen hun koeien dood laten maken. Kinderboerderijen waar dieren afgemaakt moesten worden.
En dan gaat men zich verdorie druk lopen maken om een buitenritje of wedstrijdje...
slaat echt nergens op. Plus dat ik de laatste 10 dagen geen nieuwe vogels heb binnen gehad.