Merrie met snijwonden aangetroffen in Ermelo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Merrie met snijwonden aangetroffen in Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:19

Hij hoeft toch helemaal geen foto's te maken? Hij kan ze zo van bokt halen.

(Met andere woorden: het zou heel goed een gestoord iemand kunnen zijn die (seksueel) opgewonden raakt van het letsel dat hij aanricht, zegt de politie. En het is iemand die op den duur over zou kunnen gaan om extremere vormen. En het is niet ondenkbaar dat er meer mensen rondlopen met dergelijke fantasieën / stoornissen. Zou je, met dat in je achterhoofd, wel foto's van het letsel op internet plaatsen? Is dat wel verstandig?)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:07

Ik snap je wel,maar zo kan je dus nooit iets plaatsen op internet.Er lopen altijd wel gestoorde mensen rond die iets met een foto kunnen doen.
Ik heb zelf ook een paar keer een man foto's zien maken van me paarden en zelfs van ons! Maar ik zocht er niets achter verder,toen wist ik nog niets over de paardenbeul.Nu houd ik dus wel alles scherp in de gaten.
Vanmorgen kwam een man [bekende van ons] vertellen dat er paarden hier vlak in de buurt zijn mishandeld.Maar ik heb niets gehoord via de media,ga er dus vanuit dat hij in de war is met het paard uit Drente wat mishandeld is.Ik was er zelf niet bij vanmorgen,me verzorgster vertelde het me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:27

gohya schreef:
Ik snap je wel,maar zo kan je dus nooit iets plaatsen op internet.Er lopen altijd wel gestoorde mensen rond die iets met een foto kunnen doen.

Er is nogal een verschil tussen nooit meer een foto van een paard op internet zetten en het plaatsen van een foto van een vulva van een merrie, die beschadigd is met een scherp voorwerp en dat door een (waarschijnlijk) gestoorde persoon die hier opgewonden van raakt. Wetende dat er naast deze dader meer mensen bestaan die zo'n stoornis hebben.

Je moet het helemaal zelf weten hoor. Maar de kans dat een dader een extra kick krijgt als hij dit beeldmateriaal ziet is natuurlijk niet denkbeeldig. Net als de kans dat mensen met dezelfde stoornis hierdoor gestimuleerd en geïnspireerd raken. Je bedient ze in feite op hun wenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:32

Dar ben ik het helemaal mee eens safina :j , het is ook niet voor niets dat politie aanraad het zoveel mogelijk van social media af te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:39

Daarom vind ik het ook nog steeds zo raar dat mensen (niet persoonlijk bedoelt Gohya) die hun website vermelden of een advertentie voor 24/7 stalling plaatsen met waar gewoon alle adresgegevens in staan. Snap best dat je klanten wilt werven maar ik zou daar op dit moment toch even iets voorzichtiger mee omgaan. Dader(s) leest misschien wel mee.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:17

Yvank_ schreef:
Dar ben ik het helemaal mee eens safina :j , het is ook niet voor niets dat politie aanraad het zoveel mogelijk van social media af te houden.

Ik wilde het stil houden voor de media,maar het was overal al bekend,nog voordat ik thuis was.
Het moet toch de politie zijn die het doorgeeft aan de media? wie geeft het anders door,als er verder niemand bij is geweest?

Ik heb het gevoel dat de dader ook op bokt zit.

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:27

Lezen of zien wat die gestoorde gek/ken doen werkt bij veel mensen anders
Ik denk juist als meer mensen zien wat ze aanrichten alerter worden
Ik denk juist dat het werkt als ze op het nieuws laten zien wat ze doen de daders eerder opgepakt worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:04

gohya schreef:
Yvank_ schreef:

Ik wilde het stil houden voor de media,maar het was overal al bekend,nog voordat ik thuis was.
Het moet toch de politie zijn die het doorgeeft aan de media? wie geeft het anders door,als er verder niemand bij is geweest?

Ik heb het gevoel dat de dader ook op bokt zit.

Dus je denkt dat de dader op bokt zit? Dan begrijp ik het helemaal niet.

Stel dat die dader hier de foto's ziet van jouw merrie. Van de wonden die hij/zij heeft aangericht? En nu helemaal opgewonden achter de PC zit, door de aanblik van de bloedende vulva van jouw merrie? Hoe vind je dat?
Hoe vind je het als andere zieke geesten, die op door mensen aangebrachte verwondingen bij paarden kicken, de plaatjes opslaan en bewaren? Wellicht delen met anderen op de wereld, in de duistere krochten van het internet?
Hoe vind je het als zieke geesten zich door die foto van jouw merrie gestimuleerd voelen om weer op pad te gaan en toe te slaan. Weer die kick willen ervaren. En hopen op nieuwe afbeeldingen van door mensen toegetakelde paarden op bokt?

Of zijn dat dingen die helemaal niet in je opkomen?

Edit: het gaat me er dus niet om dat je nieuws erover deelt, maar expliciete foto's.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-09-14 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:05

Precies wat de politie ook aangeeft :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:29

Weet je wel hoeveel van zulke foto's op internet zijn te vinden? daar hoeven ze echt niet voor naar bokt te kijken hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 05:08

gohya schreef:
Weet je wel hoeveel van zulke foto's op internet zijn te vinden? daar hoeven ze echt niet voor naar bokt te kijken hoor.

Een foto van wat iemand zelf heeft aangericht is wel een ander verhaal natuurlijk.