WEG Frankrijk: Slechtst georganiseerde WEG ooit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:51

Solleke_Noah schreef:
Hm, die toiletten zijn gewoon franse toiletten, niet vreemd toch? Evenals, je bent in Frankrijk, nogal logisch dat je dan Frans spreekt?

Viel me bij de vorige verslagen ook al op, dat gehamer op engels, je bent in Frankrijk......

Wel spijtig voor de toeschouwers dat het terrein één modderboel werd.

"Gewoon Franse toiletten"....

Denk je nu echt dat als dit gewoon was, we er dan een foto van gemaakt hadden? De eerste dag van de dressuur waren de wc's halverwege de dag zo verstopt dat de drollen en urine onder de deuren door kwamen gedreven. "Gewoon"?? Denk het niet.
Jammer genoeg heb ik toen geen foto's gemaakt.
De volgende dagen hadden de mensen door dat als ze hun wcpapier probeerden door het gat te spoelen, dit de boel gelijk weer deed verstoppen. Dus wat ging iedereen doen? Het gebruikte wc papier niet doorspoelen, maar in de hoek van de wc gooien. Dat is nog een beetje te zien op de foto, helaas kunnen we nog geen geurfoto maken want als je buiten in de gang in de rij stond viel je al bijna flauw van de doordringende urinegeur. Naar de wc gaan zelf deed je dan ook met ingehouden adem, om vervolgens nog wat extra wc papier mee te nemen want handendrogers of rollen papier om je handen aan af te vegen na het wassen waren er ook niet, noch vuilnisbakken dus het wc papier wat je dan maar gebruikte om je handen te drogen lag dan weer op een nieuwe stapel in de hoek.
Dus voordat je beslist of een klacht terecht is of niet, misschien eerst even nadenken dat je er niet was en dus niet kunt oordelen?

Bij een internationaal evenement mag je op zijn minst verwachten dat als je een film in het stadion laat zien aan mensen uit meer dan 90 landen, dat die ondertiteld is in het Engels lijkt me. Of hadden we een nieuw record Google translate moeten vestigen door elke franse zin simultaan zelf te vertalen met een woordenboekje?

Ik heb niet veel nodig maar de organisatie in Frankrijk was gewoon schandalig slecht. Wat bijv. nog niet genoemd wordt is dat de tijden op de tickets niet klopten en de dressuur een half uur eerder begon dan de tijd op je ticket. Dus had je geen internet of had je vantevoren niet de startlijst gecheckt, dan miste je de eerste ruiters. Dat soort fouten vind ik van een enorme laksheid getuigen die we overal weer tegenkwamen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:06

palousa_boy schreef:
Die vrijwilligers in Nederland KUNNEN ook Engels praten, dat kunnen de meeste Fransen niet, dus om ze dat nou kwalijk te nemen vind ik een beetje ver gaan.
( voor dit evenement dan hè, over het algemeen zou het voor veel mensen, dus ook de Fransen zelf, handiger zijn als ze wel Engels spreken)

De Chineze vrijwilligers op de Os konden het ook niet maar is basic engels geleerd voor het evenement.

palousa_boy

Re: WEG Frankrijk: Slechtst georganiseerde WEG ooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:12

In China wordt dat er gewoon nageslagen ;)

Maar ff serieus, ik kan me voor de os wel zoiets voorstellen, daarbij was het voor China een mooie promotiekans om een hoop propagenda naar buiten te brengen.

Daar staat Frankrijk heel anders in.

Maar waarom er niets aan gedaan is tijdens de selectie van de vrijwilligers, daar kan ik ook geen antwoord op geven, en vind ik ook wel een beetje slordig.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:15

Wij hebben opgetrokken met een paar vrijwilligers, een Duitse en een Franse. Zij spraken allebei Engels, de Duitse zelfs ook Nederlands. Zij waren net als vele andere vrijwilligers van goede wil maar werden totaal niet geinformeerd en hadden geen idee hoe alles zat, wat ze precies moesten doen en er was nauwelijks tot geen briefing voor hen geweest. Dat was het grote probleem, niet de taal. De paniek als je iets vroeg kwam dan ook niet door de taal, maar omdat ze zelf ook niets wisten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:17

Ik vind ook niet dat je de vrijwilligers het kwalijk kan nemen eerlijk gezegd. De organisatie had namelijk uit heel Europa vrijwilligers kunnen halen, want ik geloof dat er ook genoeg Britse, Nederlanders en Duitsers en meer klaar hadden gestaan om mee te helpen aan dit evenement!
Geef ze een spoedcursus Engels zodat ze in ieder geval de basics kennen zoals de weg wijzen of vragen over kaarten beantwoorden.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:19

Ik ben ook geweest en de organisatie was inderdaad verschrikkelijk. Ze wisten hoeveel kaartjes er verkocht waren, dus ze konden weten hoeveel mensen er zouden komen. Als je een evenement organiseert dan zorg je er dus voor dat de randvoorwaarden voor elkaar zijn. Dus moet je er voor zorgen dat iedereen:
1. er kan komen
2. er kan wegkomen
3. kan eten en drinken
4. kan plassen/pp
Deze vier randvoorwaarden waren dus allemaal niet voor elkaar. Iedereen die een cursus over het organiseren van evenementen gehad heeft had dit beter kunnen doen.

Het was echt een schande, en alle Fransen die ik gesproken heb schaamden zich diep (ook voor de toiletten, dit is echt, ook voor Frankrijk, niet meer van deze tijd, zo heb ik me laten vertellen door de plaatselijke bevolking).

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:20

horseyfries schreef:
Wij hebben opgetrokken met een paar vrijwilligers, een Duitse en een Franse. Zij spraken allebei Engels, de Duitse zelfs ook Nederlands. Zij waren net als vele andere vrijwilligers van goede wil maar werden totaal niet geinformeerd en hadden geen idee hoe alles zat, wat ze precies moesten doen en er was nauwelijks tot geen briefing voor hen geweest. Dat was het grote probleem, niet de taal. De paniek als je iets vroeg kwam dan ook niet door de taal, maar omdat ze zelf ook niets wisten.

Dat was inderdaad ook de indruk die ik had.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 10:25

palousa_boy schreef:
Die vrijwilligers in Nederland KUNNEN ook Engels praten, dat kunnen de meeste Fransen niet, dus om ze dat nou kwalijk te nemen vind ik een beetje ver gaan.

Ik heb een keer ons eten in het mediarestaurant betaald. Die man achter de bar vroeg vriendelijk in perfect Engels aan mij of ik Frans sprak. Ik zei nee, sorry (in 't Engels). Hij draaide direct een kwartslag z'n hoofd en begon direct in het Frans met zijn collega's aan de bar te praten. Ik heb 'm vervolgens maar uitgelachen, nog heel even getwijfeld om in 't Nederlands te zeggen dat ie onbeschoft bezig is, maar niet gedaan.. Is ook de enige keer dat 't op een dergelijke manier ging. Bij een andere keer uiteten was er een jong vrouwtje die in 't Engels echt een gesprekje probeer te aan te knopen.

Veel gelezen klachten zijn overigens dat de vrijwilligers het wel kunnen, maar niet willen. Je hebt nl. redelijk snel door of iemand je wel of niet verstaat en vervolgens z'n best doet om je te helpen en er zit ook een verschil in tussen iemand met handen/voeten en gebaren zoveel mogelijk te helpen of je ongeïnteresseerd aankijken :) Gelukkig hebben wij, als media zijnde (dus dat kan ook verschil uitmaken), veelal met de eerste categorie vrijwilligers te maken gehad.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:47

In Frankrijk heten die Franse toiletten 'Turkse toiletten' (don't ask why) en idd ook de Fransen zelf mijden die liever.

Over dat Engels, ze panikeren er idd wel op. Ook al kunnen ze 2 woorden. Sommigen lijken letterlijk kortsluiting te krijgen als ze Engels horen :+ .

Nuja 'les excuses sont fait pour s'en servir', mooie Franse uitdrukking maar feit blijft dat ze de talenkwestie voor een internationaal evenement wel beter hadden kunnen overdenken.
En van wat ik hoor, idd eigenlijk de hele organisatie. No worries, ook de Fransen zelf die gegaan zijn vonden het nogal min qua organisatie.

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:19

palousa_boy schreef:
( voor dit evenement dan hè, over het algemeen zou het voor veel mensen, dus ook de Fransen zelf, handiger zijn als ze wel Engels spreken)

Ik schrijf nergens dat ik het ze kwalijk neem ;)

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 20:21

Bij de endurance was het niet beter. Het hele dorp Sartilly zat 5 dagen in een deadlock.
Informatie was niet aanwezig en ook de officiele pers kreeg niets te horen over routes.

Ik had een pers accreditatie voor zowel endurance als cross-country. Maar naar die laatste ben ik niet gegaan. Pers had geen parkeerplaats en ik moest 2 uur rijden.

En qua taal, op een internationaal event als dit verwacht ik dat minstens de belangrijkste uitslagen ook in het engels worden omgeroepen... maar helaas. En dat terwijl ik in het verleden al in het engels met de betreffende endurance omroeper heb gesproken (hij is zelfs met een engelse getrouwd...)