Hart van NL: Pensionhoudster verkoopt andermans paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Re: Hart van NL: Pensionhoudster verkoopt andermans paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:27

Waarmee ik overigens niet wil doen voorkomen dat ik de enige ben die op een eerlijke en leuke manier voor mijn 2 Shetten zou kunnen zorgen, er zijn ongetwijfeld heel veel andere oprechte liefhebbers, die hen goed zouden behandelen en een prachtig thuis zouden kunnen geven....Maar hoe zeker kan ik daar van zijn? Niet? Dan blijven ze hier.
Ik heb de verantwoordelijkheid voor hun leven, gezondheid en welbevinden. Niet voor een paar jaar, maar voor al hun jaren.
Daarom kan ik me vertwijfeling ook goed voorstellen van de paardeneigenaren die hun dier te goeder trouw aan de mevrouw in dit topic hebben overgedaan, welke paarden nu spoorloos zijn. Wat is er mee gebeurd?
Leven ze nog? Lopen ze gemankeerd weer rondjes onder een andere eigenaar? Zijn ze geslacht?
Ik zou geloof ik gek worden.
Omdat mensen zo naief en argeloos kunnen zijn, zal ik hen nooit veroordelen om het feit dat ze het paard op een mooi verhaal naar "mevrouw Ellie" hebben weggebracht in de hoop dat het een goede oude dag zou krijgen, laat staan dat ik zal meegaan met diegenen die beweren dat dit hun "eigen schuld" is, want dit wilde niemand .
Ik vind dan ook dat er wel erg hard over hen wordt geoordeeld, dat harde oordeel zou weggelegd moeten zijn voor madam Ellie, niet voor de te goedgelovige eigenaren.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:41

Dat is een waar woord terpentijn.
In feite is het zo dat alleen jij verantwoordelijk bent voor het welzijn van je paardjes en uit handen geven is ook de verantwoording uit handen geven en dat moet je maar kunnen.
Ook deze eigenaren wilde naar ik aanneem het in hun ogen beste voor het dier het is dan ook erg jammer dat er iemand voorbij kwam die daar anders over dacht.
Dubbel zuur is het dat er nu dingen naar boven komen die het verhaal nog schrijnender maken.
Ik hoop oprecht dat al deze mensen er in ieder geval achter komen waar de dieren zijn gebleven.
Of wat er mee gebeurt is.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:49

Dat ben ik met voorgaande eens, want nu zijn die paarden in wezen "vermist". Je kunt geloof ik nog beter zeker weten wat er mee is gebeurd/waar ze zijn (wat mrs. Ellie uiteraard niemand aan de neus wil hangen, waarmee zij niet alleen keihard t.o.v. de paarden is, maar ook en met name zeer harteloos t.o.v. de mensen die het betreft)), of desnoods geslacht zijn, dan kan men iets afsluiten. Ieder op diens eigen manier.
Het niet of wellicht nooit weten kan een eeuwig durende kwelling zijn.
Dat soort kwellende gevoelens wens ik eerder mevrouwtje zelf toe, aangezien zij het leven van dier noch mens in enige achting heeft staan. "t Was uitsluitend geld dat telde, niet het lot van de paarden, niet het gevoel van de mensen.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 22-08-14 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:51

terpentijn schreef:
Waarmee ik overigens niet wil doen voorkomen dat ik de enige ben die op een eerlijke en leuke manier voor mijn 2 Shetten zou kunnen zorgen, er zijn ongetwijfeld heel veel andere oprechte liefhebbers, die hen goed zouden behandelen en een prachtig thuis zouden kunnen geven....Maar hoe zeker kan ik daar van zijn? Niet? Dan blijven ze hier.
Ik heb de verantwoordelijkheid voor hun leven, gezondheid en welbevinden. Niet voor een paar jaar, maar voor al hun jaren.
Daarom kan ik me vertwijfeling ook goed voorstellen van de paardeneigenaren die hun dier te goeder trouw aan de mevrouw in dit topic hebben overgedaan, welke paarden nu spoorloos zijn. Wat is er mee gebeurd?
Leven ze nog? Lopen ze gemankeerd weer rondjes onder een andere eigenaar? Zijn ze geslacht?
Ik zou geloof ik gek worden.
Omdat mensen zo naief en argeloos kunnen zijn, zal ik hen nooit veroordelen om het feit dat ze het paard op een mooi verhaal naar "mevrouw Ellie" hebben weggebracht in de hoop dat het een goede oude dag zou krijgen, laat staan dat ik zal meegaan met diegenen die beweren dat dit hun "eigen schuld" is, want dit wilde niemand .
Ik vind dan ook dat er wel erg hard over hen wordt geoordeeld, dat harde oordeel zou weggelegd moeten zijn voor madam Ellie, niet voor de te goedgelovige eigenaren.

idd helemaal waar

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:04

Een paard onderbrengen in een pension/rusthuis, zelf eigenaar blijven en maandelijks gewoon stalgeld betalen :j Super. Mooie oude dag voor het dier.. Je kan het dan ook zelfs verder weg plaatsen, waar het goedkoper is misschien en meer ruimte.. Want je hoeft er inderdaad niet dagelijks naar toe.. Dan zou het een schandelijke zaak zijn als de paarden worden verkocht/geslacht, want de paarden zijn gewoon nog van de eigenaar.

Paard (gratis) weggeven aan een nieuwe eigenaar, die zich vervolgens niet aan afspraken houd... Dikke pech. Had je maar beter moeten nadenken. Verkocht is verkocht. Overgedragen is overgedragen. Ellie was de nieuwe eigenaar... Al had ze er dagelijks nog op willen rijden, had ze er weet ik veel wat mee uitgevreten en als zij ze wil doorverkopen of naar de slacht wil doen... Dat is haar goed recht. Ze doet niets tegen de wet. Zij is eigenaar. Zij bepaald wat er met het dier gebeurd

Netjes, nee, absoluut niet... Erg voor de oude eigenaren, dat zeker..

Maar het is hoe het is. Als jij niet wil dat zoiets met je paard gebeurd, neem dan je eigen verantwoordelijkheid en zorg er (financieel) zelf voor dat je paard een goede oude dag krijgt in plaats van alle verantwoordelijkheden te ontlopen en het dier weg te doen. Maar hé, dan kost het geen geld meer...

Als eigenaar heb je er alles over te zeggen. Het moment dat jij geen eigenaar meer bent, is het vrij spel en kan er legaal van alles gebeuren, wat voor niet rechtsgeldige afspraken (niet doorverkopen, zoveel uur buiten etc) je ook hebt gemaakt.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:33

ElineS, precies.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:57

Ik zie dat Banjer12 vandaag een adv heeft geplaatst dat ze vervoer zoekt van een bokker voor een paard van Duiven naar Onna,
Zou ze nu in Onna bij Steenwijk wonen dan ?

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:25

Ze gaat verhuizen naar een vakantiehuis in de bult, bij steenwijk. Ze zal wel stal of wei hebben gevonden in Onna ook bij steenwijk.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 10:03

Ze is dus nog steeds bezig ?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 10:46

Hoe zo......iedereen moet ergens wonen toch?

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:39

Nou ze heeft duidelijk weer een paard (geadopteerd) die ze moet ophalen.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:23

Ze is nog steeds actief.. ze heeft een stalgenootje benaderd om een oudere merrie over te "kopen"..

Gelukkig zijn we bekend met dit topic..