Documentaire Totilas donderdag te zien op Nederland 1

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:45

Interessante docu en wat een prachtdier is die Totilas toch! <3 en wat een enorme bedragen gaan er in dat wereldje rond.. 8)7

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:46

Pfff, die stiefmoeder van Rath is een echte penny zeg...

Jammer dat er nu nog steeds zo vaag over blessures word gedaan. Iedereen snapt dat een dier ziek kan worden, waarom moet het dan allemaal zo afgeschermd worden? Raar hoor

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:47

Ik vond het vooral een vreselijke stiefmoeder. :r

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:47

Ladybird schreef:
Ik vind het nog steeds net niet ogen :n

Marlou, ik denk echt dat Glock dat geprobeerd heeft :j

Dat is bevestigd in de docu door Sjef. Moeder Rath heeft het ook bevestigd en heeft ook al gezegd dat het paard nooit verkocht gaat worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:48

verootjoo schreef:
Maar die stiefmoeder... Serieus, die hoort zichzelf ook graag praten over haar eigen gemiste kansen die haar stiefzoon goed gaat maken...

Wel :D Ik mag het eigenlijk niet zeggen. Maar ik vond het heel typisch dat ze in het begin met zoooooooooon smile stond te verkondigen en nu de Olympische Spelen van 2012, zich bij een volgend bezoek totaal niet laat zien en daarna weer met zo'n smile voor de camera verschijnt. :D

Maar ik gun het Rath en Totilas zeker :j Het gaat spannend worden in Caen :D

Antoinette

Booooo schreef:
Wat een verschrikkelijk mens zeg die stiefmoeder

Dat dacht ik ook!
Volgens mij winnen tegen elke prijs.
En Totilas is degene die de prijs mag betalen.

Ketaki

wat een kippenvel documantaire zeg.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:49

ceasario schreef:
Ik wel. nl dat Visser en Gal het publiek voor de gek hielden..
nl. in Kentucky voor de start was hij al verkocht.

Had dat gezicht moeten zien van Visser, toen hij Gal feliciteerde..Het leek meer een Judas-kus..

en 10 % is minimaal voor de berijder.

Precies!!

Air

Omdat geen enkel paard er happy uitziet wanneer het veel stalrust heeft door een blessure. Ze hadden al genoeg gezeik op zich zonder een unhappy Toot :+

En dat allemaal afgeschermd... het werd wel heel dramatisch gezegd.

R12312

verootjoo schreef:
Maar die stiefmoeder... Serieus, die hoort zichzelf ook graag praten over haar eigen gemiste kansen die haar stiefzoon goed gaat maken...

Ga eens wat huiswerk doen!

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:50

ceasario schreef:
Ik wel. nl dat Visser en Gal het publiek voor de gek hielden..
nl. in Kentucky voor de start was hij al verkocht.

Had dat gezicht moeten zien van Visser, toen hij Gal feliciteerde..Het leek meer een Judas-kus..

en 10 % is minimaal voor de berijder.

Dan is Gal een knappe acteur. Ik kon en kan het niet van zijn gezicht af lezen. Kunnen de acteurs van GTST nog wat van leren :')

Air

Antoinette schreef:
Booooo schreef:
Wat een verschrikkelijk mens zeg die stiefmoeder

Dat dacht ik ook!
Volgens mij winnen tegen elke prijs.
En Totilas is degene die de prijs mag betalen.

Uuh? Hebben ze hem doorgereden dan toen ie die blessure had?

Babbelientje

Ik mis één ding in alle verhalen rondom Totilas: Totilas zelf. Is er in deze hele docu één keer aandacht geweest voor de gevoelens van het PAARD? Het lijkt tegenwoordig wel alsof we het over een robot hebben, als het over Totilas gaat. Het is een levend dier met gevoelens en emoties en het recht om een betere band met de ene ruiter te hebben dan met de andere. Edward en Totilas hadden nooit uit elkaar gehaald moeten worden. Tuurlijk gaat het om de sport, maar dat zou niet ten koste mogen gaan van ruiter en/of paard. Dat wordt te vaak vergeten, vind ik.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:51

different1 schreef:
Mooie docu, kreeg kippenvel van de Edward-Toot beelden, en ook wat betreft t feit dat Edward nog altijd niet over Toot wilde praten...
Het verhaal van Rob Reiniri hakte er ook wel in zeg.
Eerlijk gezegd vond ik Rath best sympathiek in de docu, maar op de een of andere manier moest Totilas hem niet, veel oren in de nek en geen echt contact maken met Rath.

Ik ben blij voor Toot(en Rath) dat hij weer een klein beetje zichzelf is kunnen worden, maar ik vind hem niet meer zo fenomenaal als onder Edward.
Rath en Toot hebben heel veel progressie gemaakt, en toch mis ik dat gouden randje

Ik kan me heel erg vinden in deze reactie.

Ik vind het heel erg verstandig van Edward dat hij niks wil zeggen. Kunnen ze hem ook geen woorden in de mond leggen.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:51

arm arm paard.het is een product totilas geworden ipv een paard. :\

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:52

Sterretje90 schreef:
Ik mis één ding in alle verhalen rondom Totilas: Totilas zelf. Is er in deze hele docu één keer aandacht geweest voor de gevoelens van het PAARD? Het lijkt tegenwoordig wel alsof we het over een robot hebben, als het over Totilas gaat. Het is een levend dier met gevoelens en emoties en het recht om een betere band met de ene ruiter te hebben dan met de andere. Edward en Totilas hadden nooit uit elkaar gehaald moeten worden. Tuurlijk gaat het om de sport, maar dat zou niet ten koste mogen gaan van ruiter en/of paard. Dat wordt te vaak vergeten, vind ik.

Dat telt niet als het om miljoenen gaat.. :Y)

ChelseaII

Hmmm... Ik heb het idee dat alles wat verdraaid werd zodat het lijkt alsof Rath niet goed voor hem zorgt en hem verstopt voor de buitenwereld... Ik denk dat ze zich behoorlijk vergist hebben met de koop van Totilas en dat het niet op stappen en weg rijden is. Daarnaast is hij veel ingezet voor de fokkerij. Misschien iets teveel van het goede. Als dan ook nog heel de wereld zich er mee gaat bemoeien, kan ik het me voorstellen dat ze hem in alle rust achter de schermen de rust hebben gegeven en hem rustig hebben getraind.
Het lijkt nu de goede kant op te gaan, dus ik hoop dat hij weer mag knallen in de ring!

Sammie

Sterretje90 schreef:
Ik mis één ding in alle verhalen rondom Totilas: Totilas zelf. Is er in deze hele docu één keer aandacht geweest voor de gevoelens van het PAARD?

Ik begreep dat ze 'm wel een microfoon hebben voorgehouden, maar hij zei niet zoveel :D

Jillsil

Re: Documentaire Totilas donderdag te zien op Nederland 1

Er is toch "iets" wat er niet klopt aan het verhaal. Al die vage klachten, rare ijzers onder het paard, een ruiter wiens hart eigenlijk bij een ander paard ligt en die over enthousiaste stiefmoeder die koste wat kost het paard wil houden, ondanks dat hij niet topfit is. Misschien is het egoïsme dat dat het "iets" wat ik tussen de regels door lees en voel.

Ik hoop dat het paard zijn gezondheid en geluk weer zal vinden en mag gaan genieten in de ring. En dan stiekem hoop ik dat hij terug mag naar Nederland naar zijn vertrouwde omgeving.

Anoniem

Ik vond het een mooie documentaire, had ik niet verwacht! Verhaal van Reinirie vond ik echt heftig!

Stiefmoeder vind ik best tof, Totilas wordt iig niet meer verkocht en dat is toch mooi..

En Sjef, geweldige man, zo duidelijk en direct, heerlijk :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:53

BETUWE schreef:
different1 schreef:
Mooie docu, kreeg kippenvel van de Edward-Toot beelden, en ook wat betreft t feit dat Edward nog altijd niet over Toot wilde praten...
Het verhaal van Rob Reiniri hakte er ook wel in zeg.
Eerlijk gezegd vond ik Rath best sympathiek in de docu, maar op de een of andere manier moest Totilas hem niet, veel oren in de nek en geen echt contact maken met Rath.

Ik ben blij voor Toot(en Rath) dat hij weer een klein beetje zichzelf is kunnen worden, maar ik vind hem niet meer zo fenomenaal als onder Edward.
Rath en Toot hebben heel veel progressie gemaakt, en toch mis ik dat gouden randje

Ik kan me heel erg vinden in deze reactie.

Ik vind het heel erg verstandig van Edward dat hij niks wil zeggen. Kunnen ze hem ook geen woorden in de mond leggen.

Ik kan me er ook wel in vinden dat hij niks zegt over Totilas. Waarom ook? Hij is niemand verantwoording schuldig.

Air

Sammie schreef:
Sterretje90 schreef:
Ik mis één ding in alle verhalen rondom Totilas: Totilas zelf. Is er in deze hele docu één keer aandacht geweest voor de gevoelens van het PAARD?

Ik begreep dat ze 'm wel een microfoon hebben voorgehouden, maar hij zei niet zoveel :D

_O-

Ladybird
Moderator Algemeen

Sammie schreef:
Sterretje90 schreef:

_O- _O-

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:54

Ik kreeg serieus een brok in mijn keel bij de beelden van Totilas en Edward in de ring. Wat een combi en wát een paard.. Gewoon bizar.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:54

Totilas is niet arrogant.........................stiefmoeder wel :D